PRODUCTIE INNOVATIE – Rendement of winst maken is voor veel ondernemingen meestal de belangrijkste doelstelling in hun bestaan. Jammer genoeg kan in veel gevallen alleen maar aan het eind van het jaar geconstateerd worden of die doelstelling gerealiseerd is. Kan het ook anders?
Premium...
Innoveren en excelleren in de grafimedia industrie (2)
PRODUCTIE INNOVATIE – Veel grafische bedrijven bevinden zich in een markt waar uitgesproken turbulente veranderingen plaatsvinden. Veel ondernemers willen met hun bedrijf graag transformeren van een capaciteitsbedrijf naar een bedrijf dat geïntegreerd advies geeft op het gebied van communicatievraagstukken.
Premium...
Naar buiten kijken, kansen zien en keuzes in 2021
MARKETING – Iedere onderneming streeft ernaar om op het eigen werkterrein tot de beste te behoren, te willen excelleren. Dat gaat niet vanzelf en er is heel wat voor nodig om dit te realiseren. Een goed begin is altijd om te kijken waar je staat met je bedrijf en wat de sterke punten en verbetermogelijkheden zijn. Vervolgens zul je als ondernemer moeten vaststellen wat je wilt bereiken en wat je ambities en doelstellingen zijn. En niet te vergeten de keuze voor een waardestrategie.
Premium...
Ronald Giethoorn: ‘Strategie, flexibiliteit, innovatie’
MENSEN – Toen Ronald Giethoorn ruim twee decennia geleden van start ging met zijn bedrijf Digital Printing Partners, in de wandelgangen meestal DPP genoemd, behoorde hij tot de eerste ondernemers in de grafische industrie in Nederland die kansen en mogelijkheden zagen op het gebied van digitaal printen.
Premium...
Van maakbekwaam naar marktbekwaam
BEDRIJVEN – Wanneer je aan Franc Hogguer vraagt om zijn bedrijf, inclusief zijn rol als ondernemer eens te typeren, is het verstandig om er even bij te gaan zitten. Nou ja, even. Wat er dan namelijk volgt is een zeer enthousiast en gloedvol betoog. In hoog tempo geeft hij zijn mening over uiteenlopende zaken als strategie, marketing en commercie. Inclusief het ondernemerschap in een familiebedrijf.
Premium...

Reacties