PRODUCTIE INNOVATIE – Van bijvoorbeeld Amazon en Bol.com is bekend op welke wijze consumenten al dan niet weten wie de achterliggende fabrikant/leverancier is. En ook de eventuele keuzes die zij daarbij kunnen maken. Binnen printmedia omgevingen is het trekken van conclusies omtrent de termen ‘marktplaats’ en ‘platform’ best lastig. Deel 2 uit de serie over ‘de platformeconomie’.
Premium...
Platformeconomie in printmedia omgevingen
PRODUCTIE INNOVATIE – In aanloop naar de paneldiscussie tijdens het VIGC Benelux Online Print Event op 26 maart in Gorinchem, een inleiding aangaande achtergronden van de platformeconomie in relatie tot de printmediamedia branche. Maken ook kleine printmediabedrijven een kans, of is het fenomeen alleen weggelegd voor de grootste spelers die vooral ook buiten ’s lands grenzen willen gaan opereren. Deel 1: wat zijn platformen?
Premium...
De positie van Gelato in internationale context
MENSEN – Mediapartner INKISH sprak onlangs met de CEO van Gelato. Deze ontwikkelaar kwam vorige week ter sprake in het artikel ‘Printful en Printify fuseren tot ‘Fyul’’, waarbinnen hun beider positie in relatie werd gebracht tot mogelijke concurrentie vanuit sofware ontwikkelaar Gelato. Morten Reitoft stelde vragen in een 40 minuten durend interview. De redactie vatte de high-light samen, met waar nodig aanvullende nuances. Een opzienbarend gesprek.
Premium...
Printful en Printify fuseren tot ‘Fyul’
BUITENLAND – Voor ons relatief onbekende namen, Printful en Printify. Beide bedrijven zijn als start-ups ontstaan in Letland en hebben een flinke wereldwijde omvang gerealiseerd . De achtergronden bij de fusie.
Premium...
Moet Adobe loyaal blijven richting grafische branche?
OPINIE – Markten veranderen, dat is zeker waar. Ook voor Adobe. De software gigant is al lang niet meer exclusief afhankelijk van de omzetten vanuit de grafische branche. Adobe is een brede toeleverancier geworden met talloze applicaties gericht op crossmediale creatie- en productie omgevingen. Mag er desondanks nog enige loyaliteit verwacht worden?
Premium...

Reacties