• inloggen
  • abonneren
  • partners
  • gratis nieuwsbrief
  • printmediatrainingen
  • printmediabanen

printmedianieuws

nieuws en achtergronden van het nieuws over de printmedia wereld


  • home
  • archief
    • bedrijven
    • branche
    • buitenland
    • evenement
    • financieel
    • kort nieuws
    • marketing
    • mensen
    • milieu
    • multimedia
    • opdrachtgevers
    • opinie
    • persberichten
    • productie innovatie
    • signprint
    • sociaal
    • toeleveranciers
    • verpakkingsmedia
  • over
  • redactie
    • Peter Luit
    • Hans Baljet
    • Margreeth Colenbrander
    • Jolanda van Drie
    • Marco den Engelsman
    • Stef Verhoeven
    • Jan Vroegop
  • contact

Kodak neemt geen deel aan drupa 2021

EVENEMENT - Het zijn vooral de grote namen die in de media verschijnen, van exposanten die uiteindelijk de keuze maken niet aan drupa 2021 deel te nemen. Gisteren trok Kodak zich terug. De mogelijke tweede coronagolf in Europa wordt als argument genoemd. Inmiddels verschijnen ook 'kleinere' namen die zich terugtrekken uit drupa.

• Leestijd ca. 3 minuten

Kodak is zonder twijfel ook één van de grotere exposanten met een lange historie op drupa. Het bedrijf zou met een flinke stand in hal 5 exposeren met de slogan: 'Taking Print Further', daarmee dus een duidelijke focus op hun high-end printproducten. In onze serie 'High-end printerfabrikanten 2020' komt Kodak uiteraard uitgebreid aan de orde. De productlijn die getoond zou worden omvatte toner- en inkjet digitaal printen met de NexPress-, Prosper- en Ultrastream-persen, evenals workflow software en drukplaten.

Tweede golf

Kodak zou samen met Miraclon in hal 5 exposeren, het bedrijf dat is ontstaan uit de spin-off van de flexografische verpakkingsdivisie van Kodak. Kodak CEO Jim Continenza zei dat het besluit puur was ingegeven door de opkomende tweede golf virus in diverse delen van de wereld, maar vooral ook in Europese landen. Hij benadrukte: “Kodak zal blijven investeren in de drukindustrie, waarbij het aantal digitale afdrukken verdubbelt en de producten worden geleverd die onze klanten nodig hebben om de productiviteit en de groei te stimuleren naarmate de industrie zich ontwikkelt."

Geen reactie

Messe Düsseldorf gaf geen reactie op de afzegging van Kodak. De drupa-organisatie stuurde gisteren een periodieke nieuwsbrief, met daarin vooral een positieve benadering. Met daarbij de verwijzing naar het 'rolmodel' van de onlangs gehouden 'Caravan Salon', een beurs van redelijke omvang met zo'n 350 exposanten, die 107.000 deelnemers trok. Dat is zeker een bewijs dat de behoefte aan fysieke beurzen nog steeds groot is, al was deze beurs dan wel wat meer gericht op de consumentenmarkt. Drupa is in hoofdzaak een zakelijk evenement.

Online preview volgende week van start

Messe Düsseldorf heeft veel geregeld rondom veiligheid en hygiëne, maar kan niet voorkomen dat vooral grote internationale standhouders hun eigen overwegingen maken ten aanzien van standbezoekers en standbemanning. Uiteraard blijft de beursorganisator het belang van drupa onderstrepen. Volgende week beginnen de zogenaamde online drupa previews, die het begin moeten inluiden van een 'hybride event'. Het digitale platform loopt door drupa 2021.

Interpack

De Drupa 2021 is gepland voor 20-28 april en wordt voorafgegaan door Interpack, dat enkele gemeenschappelijke exposanten heeft, en loopt van 25 februari tot 3 maart. Juist die gemeenschappelijke exposanten zijn vaak grotere bedrijven die flink wat financiële middelen vrijmaken om op beide beurzen te kunnen staan. Doordat beide beurzen relatief dicht op elkaar zitten, kijken vooral grote exposanten zeker naar de kosten van opbouw, afbouw en transport voor beide beurzen.

Kleinere exposanten

Natuurlijk bereiken kleinere exposanten niet de wereldwijde media in de printbranche, waardoor er geen zicht is op afzeggingen van deze categorie bedrijven. Drupa heeft de indeling van de hallen al een paar maanden geleden van de website verwijderd, nadat het eerst de totale duur van het evenement had verkort tot 9 dagen. Messe Düsseldorf zegt dat er voldoende capaciteit is om 20.000 bezoekers per dag te kunnen verwerken, hetgeen voor drupa neerkomt op ca. 180.000 bezoekers, 80.000 minder dan in de 2016 editie. Voor kleinere exposanten zullen die cijfers geen probleem zijn.

Ook de samenwerkende Postpress Alliance heeft haar deelname ingetrokken. Deze groep bestaat uit: Baumann Maschinenbau Solms, Bograma, H+H, Hohner, MBO Postpress Solutions, Perfecta en Wohlenberg. Zij houden de alternatieve 'Alliance Days' van 24-27 november.

De Zwitserse lijmsysteemspecialist Robatech, die op de Drupa in hal 12 had moeten exposeren, heeft zich ook teruggetrokken onder verwijzing naar de angst voor de veiligheid. In een verklaring zei het bedrijf: "Naar de mening van Robatech is er een restrisico voor de gezondheid van personen in verband met een bezoek aan een beurs, ondanks beschermende concepten en hygiëne-eisen. Bovendien zijn er moeilijkere reisomstandigheden en beperkingen die de beurservaring sterk beïnvloeden." Robatech zal ook niet aanwezig zijn op Interpack, noch op de beurzen CCE, Interzum en Ligna in maart en mei 2021. De producten worden in plaats daarvan via alternatieve kanalen gepresenteerd.

 

Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook
Share on LinkedIn
Linkedin
Email this to someone
email
Print this page
Print



Gerelateerde artikelen

  1. Manroland neemt ook geen deel aan drupa 2021 EVENEMENTEN - CEO Rafael Penuela-Torres van manroland sheetfed zegt in een korte verklaring dat het niet logisch is om de gedurende de corona-crisis deel te nemen aan drupa. Hij komt...
  2. Eindelijk reactie drupa: 2021 editie wordt korter EVENEMENTEN - Eindelijk een officieel signaal van drupa directeur Sabine Geldermann. Drupa 2021 zal niet 11 maar 9 dagen gaan duren. De VDMA (Printing and Paper Technology Trade Association) drong...
  3. Vellenoffset fabrikanten keren drupa de rug toe EVENEMENT - Nu ook Komori deelname aan drupa 2021 heeft afgezegd, lijkt het vellenoffset segment langzaam maar zeker te verdwijnen uit de hallen die voor 2021 waren gereserveerd. Juist de...
  4. Sign & Print Expo 2021 verzet naar 8, 9 en 10 juni EVENEMENT - Sign & Print Expo 2021 heeft bekendgemaakt dat het event, oorspronkelijk gepland in het voorjaar op 16, 17 en 18 maart 2021, verplaatst wordt naar juni 2021. Hiermee...

de redactie

Artikelen van 'de redactie' worden verzorgd door de een wisselende samenstelling van de redactie van printmedianieuws en/of gastauteurs.

24 september 2020 door de redactie Reageer

Categorie: evenement Tags: drupa, Kodak, online, preview

Geef een reactie Antwoord annuleren

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

“onlineprinters”

onze premium partners

“prindustry” “manroland” “grafistore” “rolanddg” “flyeralarm” “hp-indigo” “control

onze partners

“agfa” goc
printcom reclameland
gws multicopy
partners” height= multipress “vigc” drukwerkdeal
screen

RSS Lees kort nieuws kosteloos op blokboek.com

  • Boekenmarkt in 2020 met 6% gegroeid 26 januari 2021
  • Group Joos stapt in Rekafa & Drukwerkonline 26 januari 2021
  • Lijnco krijgt 50.000 van provincie Groningen voor printsysteem 26 januari 2021
  • DHL opent pakketpunten in 250 HEMA’s 26 januari 2021
  • Grafimedia in cijfers 2020 beschikbaar 25 januari 2021

onze media relaties

“kvgo” “vkgo”
“dscoop” “gsob”
“inct” “inkish”
“papier-karton” “gf”

printmediatrainingen – najaarsprogramma 2020

“printmediatrainingen”

Binnenkort verschijnen de trainingen voor het eerste halfjaar van 2021 op onze website.

onze nieuwe vacature service (in beta)

“printmediabanen”

RSS de meest recente vacatures

  • Supportmedewerker met ICT/automatiseringskennis (Junior)
  • Backend developer
  • MultiPress application Specialist (m/v) – Limmen
  • Field Support Engineer, Netherlands
  • Projectmanager (Full time) (M/V)
  • Projectmanager (Full time) m/v

onze gratis wekelijkse nieuwsbrief ontvangen?

* noodzakelijk veld
U geeft door middel van dit formulier toestemming uw gegevens via deze website te verwerken. U kunt uw gegevens aanpassen of verwijderen bij elke verzonden nieuwsbrief.

Blokboek.com en printmedianieuws: het optimale doelgroep bereik

“deal”

printmedianieuws op Twitter

Tweets by printmediafacts

Aandachtspunten

  • Algemene voorwaarden
  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Cookies
  • Contact

Laatste nieuws

  • Grafimedia in cijfers 2020 toont ‘verdeeld’ jaar
  • Inkjetprintkoppen: al meer dan 25 jaar hoogstandjes
  • Top 350 lijst grafische branche USA en Canada
  • Wachten op nieuwe iMacs met nu al vernieuwde M1?
  • Flexorotatiedrukkers roeren zich met focus op training

Reacties

  • Peter Luit op 2020 kende hier en daar wat lichtpuntjes
  • Henk Gianotten op 2020 kende hier en daar wat lichtpuntjes
  • Henk Gianotten op Multicopy op 18 van beste zakelijke dienstverleners
  • Henk Gianotten op High-end printerfabrikanten 2020: Ricoh
  • Henk Gianotten op Discussie over kwaliteit ‘printjes’ van deze tijd? (2)

Contact

BTW: NL001333683B94
KvK: 34201192
Bank: NL52 RABO 0175855366
t.n.v. LUIT Consultancy
Waarderweg 19
2031 BN  Haarlem

contact via Twittercontact via Facebookcontact via LinkedIncontact via RSScontact via E-mail
Copyright © printmedianieuws.nl - een titel van LooQup Publishing