• inloggen
  • abonneren
  • partners
  • gratis nieuwsbrief
  • printmediatrainingen
  • printmediabanen

printmedianieuws

nieuws en achtergronden van het nieuws over de printmedia wereld


  • home
  • archief
    • bedrijven
    • branche
    • buitenland
    • evenement
    • financieel
    • kort nieuws
    • kunstmatige intelligentie
    • marketing
    • mensen
    • milieu
    • multimedia
    • opdrachtgevers
    • opinie
    • persberichten
    • productie innovatie
    • signprint
    • sociaal
    • toeleveranciers
    • verpakkingsmedia
  • over
  • redactie
    • Peter Luit
    • Hans Baljet
    • Margreeth Colenbrander
    • Jolanda van Drie
    • Marco den Engelsman
    • Morten B. Reitoft
    • Stef Verhoeven
    • Jan Vroegop
  • contact

Drukwerkdeal op Maat: jubileumboek op eredivisieniveau

hilarius

MARKETING - Een zes-en-een-half centimeter dik en meer dan vijf kilo zwaar boek om je honderdjarige bestaan mee te vieren: dat is niet voor iedereen weggelegd, maar voetbalclub AZC uit Zutphen deed het. Samen met reclamebureau Hilarius en Drukwerkdeal Op Maat.

• Leestijd ca. 3 minuten

Een dienst van Drukwerkdeal.nl die resellers in de grafische sector helpt met complexere projecten dan de standaard flyers-folders-visitekaartjes waar de internetdrukker groot mee is geworden. Directeur van Hilarius Wilber de Heus vertelt over zijn ervaringen.

Wilber, met welke vraag kwam de voetbalvereniging bij je?

Wilber: “Nou, ik wist al acht jaar lang dat de club bezig was met het ontwikkelen van een jubileumboek. Je weet al ver van tevoren dat je honderd jaar gaat bestaan. Freddy Burgers, een vrijwilliger van de club, heeft het hele boek opgemaakt onder begeleiding van ons. We hebben eerst een basis gemaakt, zodat hij vooruit kon. Hij heeft het allemaal thuis in de avonduren gemaakt, nachten en weekenden eraan gewerkt. Toen heeft de club ons gevraagd of we ze konden begeleiden bij het produceren van het boek. Nou, dat doen we graag. Ik heb meteen Antoine [Dielissen – accountmanager bij Drukwerkdeal.nl – red] gebeld”.

Hilarius Drukwerkdeal

Uiteindelijk is het boek 672 pagina’s dik geworden. Wisten jullie meteen al dat het zo’n dik boek zou worden?

Wilber: “Ja, ongeveer. We hebben Freddy voorbereid op wat er ging komen. Je hebt het over het voortraject, teksten schrijven, foto’s erbij zoeken, tabellen maken. Je kan het zo gek niet bedenken. En dan nog het opmaken, het plaatsen van de foto’s, het laten inlopen van de tekst, nakijken…”
Antoine: “Het was best wel een complex project waarin heel wat dingen mis kunnen gaan. Kijk maar naar het bandpapier. Bij de perscontrole kwam er een afdruk van het omslag te liggen waar we geen van allen blij mee waren. Waardoor we de keuze hebben gemaakt die na lithocorrectie over te drukken. Die tijd hadden we ingecalculeerd”.

Op welk punt in zo’n traject kom je uit bij Drukwerkdeal Op Maat?

Wilber: “Op het moment dat de club vroeg om een offerte. Ik wist wat ze te besteden hadden. Toen was het eigenlijk heel makkelijk”.
Antoine: “Je kwam bij ons met het jubileumboek van Cambuur, wat AZC volgens mij ook voor ogen had. Zo’n stoeptegelboek. Dat was wel een grappige bijkomstigheid. Want dat dat boek van Cambuur heb ik ooit begeleid in de technische realisatie (bij een vorige werkgever, red)”.
Wilber: “Dat gaf ook een goed gevoel. En of het boek nou een centimeter dik is of vijf, het blijft natuurlijk hetzelfde type product”.

Hilarius drukwerkdeal op maat

Hoe heb je het hele proces ervaren?

Wilber: “Dat was mooi. We hoefden zelf niet te produceren, we hebben het alleen begeleid. Dat was hartstikke mooi om te doen. Met Freddy erbij, die was hartstikke enthousiast, Antoine ook enthousiast. Uiteindelijk was de presentatie van het boek zelf een kippenvelmoment. Fantastisch, voor een amateurclub in de tweede klasse.
Antoine: “Ik vind het uniek dat een amateurclub uit Zutphen zoiets kan produceren. Een boek als dit, wie hebben er nou allemaal zo een? Feyenoord, Twente, Ajax, Cambuur, Sparta. En nou komt er zo’n boek van een amateurclub met achthonderd leden”.
Wilber: “Dat is ongekend”.

Hoe vond je het boek, toen je het voor het eerst in handen kreeg?

Wilber: “Het was perfect, supermooi. Ik ben ook gelijk naar Freddy gereden, van hier jongen, hier heb je je boek. En toen kwamen de traantjes. Van acht jaar bloed, zweet en tranen. Dat was mooi”.

Meer weten over wat Drukwerkdeal Op Maat voor jou kan doen? Lees hier meer of bel direct met Antoine Dielissen: 088 88 55 474

Deel dit artikel.....


  • Linkedin



  • Twitter


  • Facebook


  • Print





Gerelateerde artikelen

  1. Drukwerkdeal.nl introduceert aanleveren tot middernacht MARKETING - Vanaf vandaag kunnen klanten van Drukwerkdeal.nl rekenen op nóg snellere levertijden voor onder meer flyers, posters en briefpapier. De online drukkerij heeft de uiterste aanleverdeadline voor ‘next-day levering’...
  2. Drukwerkdeal.nl en Communicatieregisseurs* over hun samenwerking MARKETING - Begin 2017 opende Drukwerkdeal.nl een Experience Center in Dodewaard, op de plek waar vroeger de drukpersen van drukkerij Van Eck & Oosterink stonden. Dat bedrijf was juist een...
  3. Marco Aarnink over 10 jaar Drukwerkdeal Topondernemer Marco Aarnink mocht bij het jubileumfeest van het bedrijf dat hij tien jaar geleden oprichtte niet ontbreken. Samen met marketing- en communicatiemanager Sylvia Vroklage vertelt hij over het succesverhaal...
  4. Lentjes nieuwe salesmanager Drukwerkdeal.nl MENSEN - Boeby Lentjes (54) is per direct aan de slag als salesmanager bij Drukwerkdeal.nl. Lentjes gaat zich met name richten op het uitbouwen van de directsalesactiviteiten bij de marktleider...

marketing

29 mei 2019 door marketing Reageer

Categorie: marketing Tags: drukwerkdeal op maat, Hilarius

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

“onlineprinters”

onze premium partners

“prindustry” “manroland” “grafistore” “rolanddg” “flyeralarm” “hp-indigo” “probo” “control “xeikon” “onlineprinters”

onze partners

“agfa” goc
printcom reclameland
cloudprinter gws dienstencentrum multipress “vigc” drukwerkdeal screen canon compri

RSS Lees kort nieuws kosteloos op blokboek.com

  • Nieuw CRON Dual Drum CTP-systeem voor Control Media 13 juni 2025
  • Landa Digital Printing schrapt 20% van haar werknemers 13 juni 2025
  • Thijsen Drukkerij in Geldermalsen failliet 12 juni 2025
  • Kleuters ontdekken techniek met circulair printmateriaal van Probo 12 juni 2025
  • Probo met eigen productie in Duitsland 11 juni 2025

onze media relaties

“kvgo” “vkgo”
“dscoop” “gsob”
“inct” “inkish”
“papier-karton”

printmediatrainingen – 2024

“printmediatrainingen”

Alle online trainingen voor 2024 op onze website.

Vacatures binnen de branche vind je natuurlijk op printmediabanen.nl – Powered by C3-werkt!

“printmediabanen”

onze gratis wekelijkse nieuwsbrief ontvangen?

* noodzakelijk veld
U geeft door middel van dit formulier toestemming uw gegevens via deze website te verwerken. U kunt uw gegevens aanpassen of verwijderen bij elke verzonden nieuwsbrief.

Blokboek.com en printmedianieuws: het optimale doelgroep bereik

“deal”

Aandachtspunten

  • Algemene voorwaarden
  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Cookies
  • Contact

Laatste nieuws

  • Landa schrapt mogelijk 100 arbeidsplaatsen
  • Europese Walstead Group wordt te koop aangeboden
  • De ‘industrie situatie’ bij onze buurlanden
  • Alle Apple besturingssystemen maken sprong naar 26
  • Eerste Komori J-throne 29 installatie komende zomer

Reacties

  • Peter Luit op Smithers: digitaal groeit komende 10 jaar met 54%
  • Henk Gianotten op Smithers: digitaal groeit komende 10 jaar met 54%
  • Peter Luit op 44 jaar grafische branche: mijn persoonlijke overzicht
  • Peter Luit op 44 jaar grafische branche: mijn persoonlijke overzicht
  • Hans Schoolenberg op 44 jaar grafische branche: mijn persoonlijke overzicht

Contact

BTW: NL001333683B94
KvK: 34201192
Bank: NL52 RABO 0175855366
Postadres: LUIT Consultancy
Grote Buitendijk 33
1991 BZ  Velserbroek

Bezoekadres (alleen op afspraak):
De Cirkel
Maan Bastion 476
1991 RH  Velserbroek

contact via Twittercontact via Facebookcontact via LinkedIncontact via RSScontact via E-mail
Copyright © printmedianieuws.nl - een titel van LooQup Publishing. Gelieerd aan INKISH.