• inloggen
  • abonneren
  • partners
  • gratis nieuwsbrief
  • printmediatrainingen
  • printmediabanen

printmedianieuws

nieuws en achtergronden van het nieuws over de printmedia wereld


  • home
  • archief
    • bedrijven
    • branche
    • buitenland
    • evenement
    • financieel
    • kort nieuws
    • marketing
    • mensen
    • milieu
    • multimedia
    • opdrachtgevers
    • opinie
    • persberichten
    • productie innovatie
    • signprint
    • sociaal
    • toeleveranciers
    • verpakkingsmedia
  • over
  • redactie
    • Peter Luit
    • Hans Baljet
    • Margreeth Colenbrander
    • Jolanda van Drie
    • Marco den Engelsman
    • Morten B. Reitoft
    • Stef Verhoeven
    • Jan Vroegop
  • contact

#BTU2020 volledig uitverkocht

vno-ncw-gebouw

EVENEMENT - Met inmiddels meer dan 120 deelnemers loopt de 2020 edities van de talkshow 'Business & Technology Update' naar verwachting. De samenwerking met CMBO werd uitgebreid met KVGO en VIGC. Dat droeg bij tot aanzienlijk meer deelnemers. Inschrijven kan alleen nog op de wachtlijst.

• Leestijd ca. 3 minuten

Peter Luit: “Ik ben op een positieve manier altijd een beetje jaloers op hetgeen onze zuiderburen twee keer per jaar voor elkaar krijgen. VIGC is in staat op geheel eigen kracht topevents neer te zetten, waar grafisch België op afkomt. Maar ook Nederlanders trotseren de rit naar België, omdat ons land relatief weinig te bieden heeft op dit gebied. De brancheorganisaties doen echt hun best, maar door de versnippering in clubjes moet elke organisatie het slechts doen met steeds enkele tientallen deelnemers. Daar is niets fout mee hoor, ook met 30-40 deelnemers kan je best een relevante middag/avond organiseren. Maar het krijgt pas echt impact als je minimaal 100 deelnemers scoort.”

Nederland verdient ook een eigen jaarlijks congres voor de gehele sector.

Voorbereiding

“Van het VIGC, maar ook van Prindustry leerden we dat een bijna extreem vroege start nodig is om 'A' sprekers aan boort te krijgen. Zeker als je met elkaar van gedachten wil wisselen over on- en offline businessmodellen, en de daaraan gekoppelde technologische uitdagingen. Agenda's lopen snel vol. We hebben geleerd dat je met 'B' sprekers ook 'B' publiek krijgt, en dan is de 'B' locatie ook al gauw te duur en pak je een biertje uit een krat. Allemaal niets fout mee, maar met de 2020 editie van #BTU wilden we het toch net een keertje iets anders doen. Dat gaat nu zeker lukken. Naast de 'A' sprekers nu ook de toplocatie (letterlijk) bij VNO-NCW in Den Haag.”

Geen verkeerde businessmodellen

Tijdens het Prindustry Connect Event in Gorinchem kregen de deelnemers aldaar al een klein voorproefje van hetgeen op 21 november in groter verband zal worden herhaald. Luit: “Er is in online print geen sprake van goede of slechte businessmodellen. Het wordt dus ook zeker geen wedstrijd in een race naar het winnende businessmodel. Het is voor de deelnemers interessant om juist te ervaren welke modellen bestaan en op welke wijze zij hun werk doen in de gekozen situaties door verschillende ondernemers. En datzelfde geldt voor bedrijven die bewust kiezen voor een offline benadering. Anno 2019 is het van belang dat je duidelijke keuzes maakt op welke wijze je je bedrijf positioneert. Achteraf een beetje boekhouden en dan kijken wat je per order, per maand of per jaar 'overhoudt' kan echt niet meer.”

BTU2020-kopbeeld

Wouter Haan, Haico Meijerink, René de Heij, Ramon van Wingerden, Hans Scheffer, Erwin Koerts, Leon van Nunen, Annette Dales

Aan tafel zitten:

  • Haico Meijerink (directeur Drukwerkdeal): “De meest succesvolle businessmodellen beginnen bij wat klanten willen: meer, beter, sneller, makkelijker en goedkoper; er komt nooit een einde aan extreme klantgerichtheid”
  • Wouter Haan (directeur Simian): “Zonder eigen productie is online verkopen niets meer dan dozen schuiven”
  • Hans Scheffer (directeur HelloPrint): “2020 zal in het teken staan van een nieuwe shift in het grafisch landschap, maar dan nu online”
  • René de Heij (directeur Probo): “Van productdenken naar innovatie, services en een sterkere klant”
  • Erwin Koerts (directeur Aeroprint): “Als je niks beter bent dan een ander kun je alleen maar goedkoper zijn”
  • Annette Dales (directeur Multicopy): “Geef je onderneming de grootsheid die ze verdient”
  • Leon van Nunen (directeur ControlMedia): “Wij gaan knallen met een groei van 25% volgend jaar”
  • Ramon van Wingerden (directeur Prindustry): “50% van de omzet van online aanbieders komt van resellers”

Technologie

Naast de businessmodellen staan diverse technologische ontwikkelingen centraal. De komst van kunstmatige intelligentie zal grote invloed krijgen op de werkwijze en workflows binnen de geautomatiseerde printfabriek. Automatische keuze van uitvoerapparatuur op basis van orderspecificaties en substraten, gang-printing (automatische vel-indeling), (preventief) onderhoud op afstand door middel van IOT (Internet Of Things), zijn voorbeelden van ontwikkelingen waar de branche in de komende tijd mee te maken gaat krijgen. Dat alles vergt een steeds meer gestroomlijnde workflow van ook de logistiek. Geautomatiseerd verpakken, op postcode sorteren en vaste afhaalmomenten door koeriers, zijn een vereiste binnen 'just-in-time production & delivery'. De branche kan wat dat betreft veel leren van bedrijven als bol.com, maar ook al van diverse online spelers die de afgelopen jaren procentueel aanzienlijk meer investeerden in interne logistieke processen in vergelijking tot productie apparatuur.

Uitverkocht

Inmiddels is het event uitverkocht. Inschrijven kan alleen nog door op een wachtlijst geplaatst te worden door een e-mail te sturen. En dat is een luxe die de gezamenlijke organisaties niet gewend zijn. De samenwerking met CMBO (Arjen Molendijk), KVGO (Miguel Delcour) en VIGC (Jos Steutelings) vormen een goed voorbeeld van de wijze waarop we in ons land en België een congres kunnen organiseren wat navolging verdient. Luit: “In de afgelopen jaren waarin we de titel ontwikkelden, hebben we de omvang en de kwaliteit onvoldoende tot ontwikkeling laten komen. Door de vroege start hebben we geleerd dat we voor zoiets gewoon echt de tijd moeten nemen om het geheel tot een succes te ontwikkelen. De voorbereidingen zijn nog in volle gang. Maar het is nu al een bedankje waard richting onze sponsors die dit event mede mogelijk hebben gemaakt: Fujifilm, HelloPrint, Print.com, Simian en VNO-NCW.”

kopfoto: evenement locatie VNO-NCW Den Haag

Deel dit artikel.....


  • Linkedin


  • Twitter


  • Facebook


  • Print





Gerelateerde artikelen

  1. Business & Technology Update 2020: nu inschrijven EVENEMENT - Tijdens de Business & Technology Update 2020 staat het samenspel tussen businessmodellen en technologie centraal, in het speelveld van zowel de offline als de online bedrijven....
  2. Global PrintExpo lanceert een volledig virtuele beurs EVENEMENT - Het bedrijf Resolve Business Management heeft de lancering aangekondigd van een volledig virtuele beurs en conferentie voor de grafische branche onder de naam Global PrintExpo. Het online event...
  3. Nieuw tijdschrift Scenes na een week al uitverkocht Scenes is een blad voor en over dans, toneel, muziektheater, cabaret en musical. De eerste editie in een oplage van 25.000 exemplaren was na een week al weer uitverkocht. Drukker...
  4. Debat over online businessmodellen in print EVENEMENT - Printmedianieuws is samen met blokboek.com mediapartner voor het Prindustry Connect Event op 19 september dit jaar in de Evenementenhal in Gorinchem. Peter Luit zal het debat leiden tussen...

Peter Luit

Peter Luit (1958) was sinds 1993 zelfstandig adviseur voor uiteenlopende printmedia vraagstukken. Samen met Erik van Erp zette hij in 2013 printmedianieuws.nl op. Met zijn crossmediale kennis beschrijft hij de balans in de uitdagingen die de verschillende mediakanalen ten opzichte van elkaar hebben.

11 november 2019 door Peter Luit Reageer

Categorie: evenement Tags: BTU2020, Fujifilm, Helloprint, print.com, Simian, VNO-NCW

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

“onlineprinters”

“fujifilm”

onze premium partners

“prindustry” “manroland” “grafistore” “rolanddg” “flyeralarm” “hp-indigo” “control “xeikon” “onlineprinters” “fujifilm” “isi”

onze partners

“agfa” goc
printcom reclameland
gws dienstencentrum
multipress
“vigc” drukwerkdeal screen
canon compri

RSS Lees kort nieuws kosteloos op blokboek.com

  • All-In Verspreidingen doet drie strategische overnames 2 oktober 2023
  • Kinderboekenweek belangrijk merk voor boekensector 2 oktober 2023
  • Damen Drukkers heeft met eigen kennis capaciteit om jonge mensen op te leiden tot zelfstandig drukspecialist 2 oktober 2023
  • MKB Nederland wil betrokkenheid ondernemers bij verenigingsleven en maatschappelijke initiatieven in kaart brengen 29 september 2023
  • Verpakkingsbedrijf Elopak duurzaam onderscheiden 29 september 2023

onze media relaties

“kvgo” “vkgo”
“dscoop” “gsob”
“inct” “inkish”
“papier-karton”

printmediatrainingen – 2023

“printmediatrainingen”

Alle online trainingen voor 2023 op onze website.

op zoek naar een inspirerende baan in de printmedia branche, meld je dan aan als kandidaat op printmediabanen.nl

“printmediabanen”

RSS de meest recente vacatures

  • Leergierige Machine-operator (m/v)
  • Junior Projectleider
  • Orderbegeleider
  • Operator / Vouwplakker
  • Machine Operator Vouwplakker
  • Productie medewerker nabewerking machinaal

onze gratis wekelijkse nieuwsbrief ontvangen?

* noodzakelijk veld
U geeft door middel van dit formulier toestemming uw gegevens via deze website te verwerken. U kunt uw gegevens aanpassen of verwijderen bij elke verzonden nieuwsbrief.

Blokboek.com en printmedianieuws: het optimale doelgroep bereik

“deal”

printmedianieuws op Twitter. Kennelijk is er iets veranderd in de mogelijkheden om Twitter data te embedden op een website. We zoeken naar een oplossing.

Tweets by printmediafacts

Aandachtspunten

  • Algemene voorwaarden
  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Cookies
  • Contact

Laatste nieuws

  • Xerox koopt aandelen Icahn terug: volop speculaties
  • Met HR het verschil maken in nieuwe medewerkers
  • PPWR: veredeling eco? Labelexpo’23 was er vol van
  • VIGC: Het Congres – Transform, Empower, Succeed!
  • Verslag van een studiereis van de GSOB over de grens

Reacties

  • Peter Luit op #BOPE23: ‘No Panic, Don’t Worry, but Stay Tuned’
  • Henk Gianotten op #BOPE23: ‘No Panic, Don’t Worry, but Stay Tuned’
  • Peter Luit op Kyocera geeft mening over inkjet in whitepaper
  • Henk Gianotten op Kyocera geeft mening over inkjet in whitepaper
  • Henk Gianotten op Maakt ChatGPT straks het verschil in de branche?

Contact

BTW: NL001333683B94
KvK: 34201192
Bank: NL52 RABO 0175855366
t.n.v. LUIT Consultancy
Waarderweg 19
2031 BN  Haarlem

contact via Twittercontact via Facebookcontact via LinkedIncontact via RSScontact via E-mail
Copyright © printmedianieuws.nl - een titel van LooQup Publishing. Gelieerd aan INKISH.