• inloggen
  • abonneren
  • partners
  • gratis nieuwsbrief
  • printmediatrainingen
  • printmediabanen

printmedianieuws

nieuws en achtergronden van het nieuws over de printmedia wereld


  • home
  • archief
    • bedrijven
    • branche
    • buitenland
    • evenement
    • financieel
    • kort nieuws
    • marketing
    • mensen
    • milieu
    • multimedia
    • opdrachtgevers
    • opinie
    • persberichten
    • productie innovatie
    • signprint
    • sociaal
    • toeleveranciers
    • verpakkingsmedia
  • over
  • redactie
    • Peter Luit
    • Hans Baljet
    • Margreeth Colenbrander
    • Jolanda van Drie
    • Marco den Engelsman
    • Morten B. Reitoft
    • Stef Verhoeven
    • Jan Vroegop
  • contact

Inspirerende deelnemers bij Sign&Print Festival

sign-print-festival-2019-kop

EVENEMENT - Meedoen als standhouder aan het Sign & Print Festival? Deze vier bedrijven hebben duidelijke argumenten en doelstellingen om hun producten en diensten aan te bieden binnen de vier thema's: Technologie, Design, Duurzaamheid en Materialen.

• Leestijd ca. 5 minuten

Sign & Print Festival is het hyperactieve zusje van Sign & Print Expo. Ontdek op 11 & 12 maart 2020 nieuwe én verbeterde toepassingen op het gebied van grafimedia en visuele communicatie. Niet alleen de gerenommeerde namen zijn welkom, maar het festival kenmerkt zich ook met de vele challengers die inspelen in creatieve oplossingen. Het festivalterrein is onderverdeeld onder 4 area’s en printmedianieuws sprak binnen elke area met 1 deelnemer.

Beat the Bag - duurzaamheid

beat-the-bag

barbara-dorleijn

Barbara Dorleijn

Beat the Bag uit Rotterdam is een initiatief uit 2015 van adviesbureau VerdraaidGoed. We spreken met Barbara Dorleijn, verantwoordelijk voor verkoop en productie. "Wat doet jullie bedrijf?" Dorleijn: "Kort gezegd, wij zijn een bedrijf gericht op het circulair verwerken van oude banners, vlaggen, steigerdoeken etc. Deze binnen de signwereld gemaakt producten geven wij een tweede leven, in de vorm van met name tassen. Wij doen dat in de vorm van een sociale onderneming, dus voor mensen met een afstand tot de reguliere arbeidsmarkt. Wij maken die tassen voor met name grotere business-to-business klanten, zoals: ING, Shell, NS, VPRO, Gemeenten en vele anderen."

"Waar komen de basismaterialen voor de productie van de tassen vandaan?" Dorleijn: "Veel van onze klanten laten banners, vlaggen of steigerdoeken maken voor evenementen, dus altijd voor uitingen van korte duur. Onze klanten leveren deze materialen bij ons in, wij maken er tassen van en deze krijgen zij weer terug, zodat ze op een volgend event kunnen worden uitgedeeld."

"Wij maken de doeken 'slechts' schoon, met mallen maken we verschillende soorten tassen, de 'inhoud' op de basismaterialen blijft behouden. Alles is handwerk."

"Waarom gaan jullie naar het Sign & Print Festival?" Dorleijn: "Ik kreeg vooral interesse toen het thema duurzaamheid voorbij kwam. We gaan een atelier inrichten waarbij we de productie kunnen laten zien. We hebben een leuk seminar programma, waarin we naast duurzaamheid ook het nodige vertellen over onze sociale insteek op het gebied van onze medewerkers met een afstand tot de arbeidsmarkt."

"Wat verwacht je van het festival?" Dorleijn: "We verwachten dat we vooral de signindustrie kunnen overtuigen van het hergebruik van materialen die zij maken. Veel van deze materialen gaan daarna de verbrandingsoven in. Dus als we kunnen samenwerken met die groep bedrijven om ons het gebruikte materiaal aan te leveren voor onze producties, is dat al een flinke 'winst' vanuit het Festival."

Sign Framing - materialen

signframing

yvonne-smeding

Yvonne Smeding

Binnen het thema 'materialen' kloppen we aan bij het bedrijf Sign Framing (onderdeel van Heycop Systemen B.V.) uit Nieuwegein. We praten met Yvonne Smeding en Manon Peek. "Wat maakt jullie bedrijf?" Smeding trapt af: "We zijn al 10 jaar actief op het gebied van de logistiek voor binnen- en buitenreclame en beursinrichtingen. Voor de beurs richten we ons op ons nieuwe product Innoframe, een zeer sterk materiaal gemaakt van duurzaam composiet houtvezels, die met kunsthars worden versterkt ter vervanging van de bekende aluminium of stalen frames die worden gebruikt om reclame-uitingen op te hangen, zoals banners, reclameborden etc."

"Innoframe is een duurzaam alternatief voor stalen- en aluminium buizenframes voor diverse sign- toepassingen."

"Waarom gaan jullie naar het Sign & Print Festival?" "We willen vooral ons nieuwe product promoten. We kwamen in contact met de organisatie toen we een mail binnenkregen en zagen het thema 'materialen', daar past ons nieuwe product precies in."

manon-peek

Manon Peek

"Wat verwacht je van het festival?" Peek, lachend: "We verwachten gewoon een gigantische omzet. Nee hoor, we willen gewoon goede reacties krijgen op onze nieuwe frames. We hopen dat we de uitrol ook extra impulsen kunnen geven buiten onze eigen klantenkring."

Art Nzo

artnzoBinnen 'design' praten we met de Belgische ondernemer Twan Kerckhofs van Art Nzo. Van huis uit is hij beeldhouwer/kunstenaar, en hij zegt dat die achtergrond meespeelt in alles wat met design te maken heeft in zijn bedrijf, met een brede portfolio en diensten en deels eigen productie. Art Nzo werkt intensief samen met diverse partners, en kan daarmee vrijwel elke creatieve uitdaging aan. Kerckhofs: "Klanten kunnen bij ons in een one-stop-shop concept precies kiezen wat zij nodig hebben vanaf het creatieve proces tot en met uitvoering."

3D als nieuwe dimensie in creativiteit ten behoeve van marketing en communicatie.

"Wij typeren ons als een all-round signbedrijf in het business-to-business segment, in alle mogelijke druk- en print- uitingen, maar ook in bijvoorbeeld kleding en 3D. Met die laatste ontwikkeling gaan we deelnemen aan het Sign & Print Festival."

Twan-Kerckhofs

Twan Kerckhofs

"Waarom gaan jullie naar het Sign & Print Festival?" Kerckhofs: "We kwamen al een paar keer als bezoeker op de beurs, waar ook onze leverancier (digital dot) met zijn 3D-oplossingen stond. Voor hen zijn wij nu op het Festival de verbindende schakel vanuit creativiteit richting realisatie in 3D voor onze klanten. 3D voegt een meerwaarde toe in de marketing en communicatie van onze klanten naar hun doelgroepen. Dat willen we graag met concrete voorbeelden laten zien."

"Wat verwacht je van het festival?" "We hebben de 3D-oplossing sinds afgelopen augustus in huis, dus inmiddels behoorlijk wat ervaringen opgedaan, samen met onze klanten. We zijn op zoek naar meer interesse in de brandowners en marketinghoek die naar onze mening op dit festival afkomen."

VINK Visual Technology Solutions - Technologie

Bij VINK VTS praten we met Chris Klok, die meteen duidelijk maakt zowel in de technologie, hoe te zitten met vertegenwoordigingen van Mutoh, EFI en Summa op het gebied van snij- en printplotters. Maar daarnaast is het bedrijf actief in de folieproducten zelf, voor zowel snij- als printtoepassingen. Klok: "We willen graag laten zien wat bedrijven met folie kunnen doen. We staan daarom op talloze beurzen en events, omdat de toepassingsmogelijkheden van folies bijna oneindig zijn. Bekendste voorbeeld is carwrapping (het 'bekleden' van een complete auto in een bepaalde kleur, al dan niet voorzien van divers media-uitingen. Maar we kunnen zelfs een gebouw inpakken of meubilair een geheel andere look & feel geven."

"We willen op het festival iedereen ontmoeten die geld te besteden heeft in aansprekende folie toepassingen."

chris-klok

Chris Klok

"Waarom gaan jullie naar het Sign & Print Festival?" "We hebben al een lange historie met de beurstitel rondom Sign & Print, dus zowel in Gorinchem als in Hardenberg. We zoeken vrijwel elke beurs op waar interesse in dit vakgebied te bespeuren is. Dus we hopen op ontwerpers, architecten, maar ook fleedowners en zelfs gebouwbeheerders. Elke beurs of event is voor ons het proberen waard om onze diensten en producten te promoten."

"Wat verwacht je van het festival?" Klok, heel duidelijk: "We hopen in contact te komen met mensen die met voldoende budget gebruik willen maken van onze diensten en producten. Daar doen we het uiteindelijk voor. We vinden alles wat we doen leuk, maar het gaat uiteindelijk om de omzet en dus de verdiensten."

Deel dit artikel.....


  • Linkedin


  • Twitter


  • Facebook


  • Print





Gerelateerde artikelen

  1. Sign & Print Festival: mooie branchebewegingen EVENEMENT - Volgende week gaan de deuren in Gorinchem open voor Sign & Print Festival 2020. Een nieuw inspiratievol evenement, met de focus op de vier thema's duurzaamheid, design, technologie...
  2. Sign & Print Festival 2020: het hyperactieve zusje EVENEMENT - Rowdy van den Nieuwenhuizen, Marketing Manager van Easyfairs, is in Gorinchem al flink op stoom richting Sign & Print Festival op 11 & 12 maart volgend jaar. Op...
  3. Sign&Print Festival op het nippertje doorgegaan EVENEMENT - De deuren gingen gisteren om 16:00 uur dicht in plaats van 18:00 uur. Dit ten gevolge van de meest actuele maatregelen die door premier Rutte eerder die dag...
  4. Sign & Print Festival – twee dagen volop activiteiten EVENEMENT - Wie rustig wil rondlopen op het komende Sign & Print Festival, moet echt goed zijn best doen om te ontkomen aan de dynamiek van het evenement. De nieuwe...

Peter Luit

Peter Luit (1958) was sinds 1993 zelfstandig adviseur voor uiteenlopende printmedia vraagstukken. Samen met Erik van Erp zette hij in 2013 printmedianieuws.nl op. Met zijn crossmediale kennis beschrijft hij de balans in de uitdagingen die de verschillende mediakanalen ten opzichte van elkaar hebben.

12 december 2019 door Peter Luit Reageer

Categorie: evenement Tags: Art Nzo, Beat the Bag, design, duurzaamheid, materialen, Sign & Print Festival, Sign Framing, technologie, VINK

Geef een antwoord Reactie annuleren

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

“onlineprinters”

Ondersteun de campagne van VNO-NCW en MKB Nederland in de strijd tegen de steeds hoger wordende energiekosten

onze premium partners

“prindustry” “manroland” “grafistore” “rolanddg” “flyeralarm” “hp-indigo” “control “xeikon” “onlineprinters” “fujifilm” “isi”

onze partners

“agfa” goc
printcom reclameland
gws multicopy
multipress “vigc”
drukwerkdeal screen
canon compri
dienstencentrum

RSS Lees kort nieuws kosteloos op blokboek.com

  • Fujifilm brengt Uvijet HZ thermoforming inkt uit voor Acuity Prime vlakbedprinters 21 maart 2023
  • Opvolging bij Rozijn Repro binnen familie 21 maart 2023
  • Igepa Belux kondigt samenwerking aan met KOMORI en MBO groep 20 maart 2023
  • Tickets voor Ecoprint beschikbaar 20 maart 2023
  • European Carton Excellence Award open voor inzendingen 20 maart 2023

onze media relaties

“kvgo” “vkgo”
“dscoop” “gsob”
“inct” “inkish”
“papier-karton”

printmediatrainingen – 2021/2022

“printmediatrainingen”

Alle online trainingen voor 2022 op onze website.

op zoek naar een inspirerende baan in de printmedia branche, meld je dan aan als kandidaat op printmediabanen.nl

“printmediabanen”

RSS de meest recente vacatures

  • Applicatiebeheerder
  • New Business Development Manager
  • Offset Rotatiedrukker
  • Medewerker Millieudienst
  • Machine Operator
  • Commerciële ordermanager met ambitie

onze gratis wekelijkse nieuwsbrief ontvangen?

* noodzakelijk veld
U geeft door middel van dit formulier toestemming uw gegevens via deze website te verwerken. U kunt uw gegevens aanpassen of verwijderen bij elke verzonden nieuwsbrief.

Blokboek.com en printmedianieuws: het optimale doelgroep bereik

“deal”

printmedianieuws op Twitter

Tweets by printmediafacts

Aandachtspunten

  • Algemene voorwaarden
  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Cookies
  • Contact

Laatste nieuws

  • CO₂ uitstoot digitaal afval wordt vaak niet ‘gezien’
  • Afval en circulariteit op Sign & Print Expo’23
  • Sign&Print Expo 2023: levendige all-round beurs
  • #BOPE23: ‘No Panic, Don’t Worry, but Stay Tuned’
  • Geostick: witte raaf in zelfklevende roll2roll labeldruk

Reacties

  • Peter Luit op #BOPE23: ‘No Panic, Don’t Worry, but Stay Tuned’
  • Henk Gianotten op #BOPE23: ‘No Panic, Don’t Worry, but Stay Tuned’
  • Peter Luit op Kyocera geeft mening over inkjet in whitepaper
  • Henk Gianotten op Kyocera geeft mening over inkjet in whitepaper
  • Henk Gianotten op Maakt ChatGPT straks het verschil in de branche?

Contact

BTW: NL001333683B94
KvK: 34201192
Bank: NL52 RABO 0175855366
t.n.v. LUIT Consultancy
Waarderweg 19
2031 BN  Haarlem

contact via Twittercontact via Facebookcontact via LinkedIncontact via RSScontact via E-mail
Copyright © printmedianieuws.nl - een titel van LooQup Publishing. Gelieerd aan INKISH.