• inloggen
  • abonneren
  • partners
  • gratis nieuwsbrief
  • printmediatrainingen
  • printmediabanen

printmedianieuws

nieuws en achtergronden van het nieuws over de printmedia wereld


  • home
  • archief
    • bedrijven
    • branche
    • buitenland
    • evenement
    • financieel
    • kort nieuws
    • marketing
    • mensen
    • milieu
    • multimedia
    • opdrachtgevers
    • opinie
    • persberichten
    • productie innovatie
    • signprint
    • sociaal
    • toeleveranciers
    • verpakkingsmedia
  • over
  • redactie
    • Peter Luit
    • Hans Baljet
    • Margreeth Colenbrander
    • Jolanda van Drie
    • Marco den Engelsman
    • Stef Verhoeven
    • Jan Vroegop
  • contact

Juriaan van Beelen van print.com in FuturePrint

PARTNER BIJDRAGE - De tweede FuturePrint Virtual Summit vindt plaats van 12 tot 16 oktober. Juriaan van Beelen, Chief Co-creation bij Print.com is één van de FuturePrint Virtual Summit sprekers. De redactie van FuturePrint sprak met hem over print.com, de gevolgen van COVID-19, en de toekomst van print.

• Leestijd ca. 3 minuten
• Geplaatst in overleg met Juriaan van Beelen, als partnerbijdrage voor print.com.
• De FuturePrint Virtual Summit start vandaag, boek de sessie met Juriaan van Beelen.

Wat waren je ervaringen voordat je bij print.com ging werken?

“Ik ben mijn printreis begonnen bij DVC.nl, één van de toonaangevende bedrijven op het gebied van vlaggendruk en digitaal printen. Daarna werkte ik bij Drukwerkdeal.nl en Printdeal.be, dat in 2014 werd overgenomen door Cimpress. Daarna heb ik als freelance consultant diverse projecten mogen uitvoeren, zowel binnen als buiten de grafische industrie.

Vertel eens iets meer over het bedrijf print.com

“Print.com is een webapplicatie die uitsluitend bestemd is voor grafische professionals, zoals: ontwerpers, lokale drukkers, copyshop, signmakers en inhouse marketeers. Een gesloten applicatie die professionals uit de industrie in staat stelt om zo snel mogelijk drukwerk te bestellen, zodat ze kunnen kiezen uit een grote verscheidenheid aan producten en verschillende soorten afwerkingen. Ongeveer 70% van de verkochte producten wordt in eigen beheer geproduceerd. We hebben de applicatie vanaf het begin samen met onze klanten gecreëerd, met als resultaat: grensverleggende functies die het dagelijks leven van een grafische professional gemakkelijker maken, omdat we deze specifieke functies en producten samen met hen hebben bedacht.”

Welke invloed heeft Covid-19 gehad op de ontwikkelingen van de strategische plannen van print.com?

“Ja, natuurlijk waren we bezorgd, zoals iedereen toen COVID-19 voet aan wal zette in Europa. Onze inkomsten daalden, het was een zeer onzekere periode. Maar het maakte ons ook creatief en nog meer gericht op wat voor ons het belangrijkste is: de relatie met onze klanten. Omdat we al dagelijks contact met hen hadden om te begrijpen wat hun behoeften waren, kwamen we met een aantal innovatieve en nuttige hulpmiddelen om hen te helpen de voortdurende storm te bestrijden. We hebben verschillende verbeteringen aangebracht aan onze webapplicatie, een aantal inspirerende landingspagina's gemaakt met inhoud die klaar was om te worden gedeeld met hun eigen klanten via hun eigen marketingkanalen (zoals covid.print.com). We hebben ook veel producten toegevoegd die tijdens de crisis (en nog steeds) zeer goed verkochten. Wat ik me persoonlijk nog goed herinner, is het moment waarop we besloten om elke klant te bellen wanneer ze een bestelling zouden plaatsen, om ze te bedanken. Écht dankbaar zijn voor een actie of gedrag (in dit geval het plaatsen van een bestelling bij Print.com, wat ze ook elders hadden kunnen doen) schept een onmiddellijke band. Heel eenvoudig: we hebben met mensen gebeld en hen gezegd: 'Hé, ik waardeer het echt dat je een bestelling bij ons hebt geplaatst, bedankt'. Ik herinner me dat veel klanten ons bedankten voor het feit dat we de tijd namen om hen te bellen, sommige van hen gaven ook aan ook dat ze nooit zo'n ervaring hadden gehad met een leverancier. Mooie en oprechte gesprekken volgden, met als gevolg dat er op een dieper niveau een band ontstond tussen de mensen, en niet alleen over de business werd gesproken.”


Juriaan van Beelen met zijn presentatie 'Connecting The Dots'

Denk je dat print nog steeds een positieve toekomst heeft?

“Ja, natuurlijk. Kijk eens naar generatie Z. Onderzoek heeft aangetoond dat het richten op een jongere via Instagram, Snapchat of TikTok erg moeilijk is vanwege de hoeveelheid content op die platformen. Iemand een mooi geprinte flyer geven, op mooi papier, met een coole afwerking (contoursnede, folie, noem maar op)...triggert verschillende zintuigen, in plaats van alleen de ogen. Kijk ook naar prints op kleding voor bedrijven. Ik verwacht niet dat een MKB'er (zoals tuinmannen bijvoorbeeld) aan je achtertuin werkt met het logo van hun bedrijf op hun voorhoofd getatoeëerd!”

Welk advies zou je printprofessionals willen meegeven om verder te kunnen groeien?

“Blijf zoeken naar wat je klanten echt willen halen uit hun samenwerking met jou. Praat met ze, stel ze af en toe vragen: 'Hoe bevalt onze relatie?' 'Is er iets wat we kunnen doen om je gelukkiger te maken?' Geloof me, je zult verrast zijn door de antwoorden die je zult krijgen. Je gaat zien in hoeverre het je dagelijkse samenwerking met klanten positief zal beïnvloeden.”

Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook
Share on LinkedIn
Linkedin
Email this to someone
email
Print this page
Print



Gerelateerde artikelen

  1. Nettl bouwt aan crossmediaal netwerk in Benelux BEDRIJVEN - Nettl is van oorsprong een marketing netwerk in het printmedia segment, opgericht in 2014 in het Verenigd Koninkrijk. Met inmiddels 155 partners heeft de organisatie ook haar eerste...
  2. Print.com, Simian en Probo over effecten corona BEDRIJVEN - Na de bekendmakingen van HelloPrint afgelopen week, vroeg de redactie hoe het gaat met drie grote online spelers in ons land. We spraken in deze eerste aflevering met...
  3. Succesvolle Vakdag Print & Sign: ‘Vooral netwerken’ EVENEMENT – Met ongeveer 2000 bezoekers is de jaarlijkse Vakdag Print & Sign gisteren succesvol verlopen. ‘Het gaat vooral om netwerken’, aldus menig standhouder. Met een Komori-pers voor Marne Drukkers....
  4. De achtergronden bij de Prindustry Print Connector TOELEVERANCIERS - Ramon van Wingerden, CEO Prindustry legt uit hoe zijn nieuwe product Print Connector is ontstaan en hoe hij de marktontwikkelingen voor zich ziet....

Peter Luit

Peter Luit (1958) is sinds 1993 zelfstandig adviseur in de volledige breedte van de mediawereld. Hij schreef vele jaren voor het Grafisch Weekblad en weet op objectieve wijze de verhoudingen tussen printmedia en digitale media te positioneren.

12 oktober 2020 door Peter Luit Reageer

Categorie: partner bijdrage Tags: FuturePrint, juriaan van beelen, print.com

Geef een reactie Antwoord annuleren

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

“onlineprinters”

onze premium partners

“prindustry” “manroland” “grafistore” “rolanddg” “flyeralarm” “hp-indigo” “control

onze partners

“agfa” goc
printcom reclameland
gws multicopy
partners” height= multipress “vigc” drukwerkdeal
screen

RSS Lees kort nieuws kosteloos op blokboek.com

  • Grafimedia in cijfers 2020 beschikbaar 25 januari 2021
  • Agfa denkt na over verzelfstandiging Offset Solutions 25 januari 2021
  • Startups krijgen kans bij Online Print Symposium 2021 22 januari 2021
  • Sappi levert recyclebare oplossing voor ‘Tiny Tony’s’ 22 januari 2021
  • José Manuel Ballesters herinterpretatie van Picasso’s Guernica geprint op Durst 22 januari 2021

onze media relaties

“kvgo” “vkgo”
“dscoop” “gsob”
“inct” “inkish”
“papier-karton” “gf”

printmediatrainingen – najaarsprogramma 2020

“printmediatrainingen”

Binnenkort verschijnen de trainingen voor het eerste halfjaar van 2021 op onze website.

onze nieuwe vacature service (in beta)

“printmediabanen”

RSS de meest recente vacatures

  • Supportmedewerker met ICT/automatiseringskennis (Junior)
  • Backend developer
  • MultiPress application Specialist (m/v) – Limmen
  • Field Support Engineer, Netherlands
  • Projectmanager (Full time) (M/V)
  • Projectmanager (Full time) m/v

onze gratis wekelijkse nieuwsbrief ontvangen?

* noodzakelijk veld
U geeft door middel van dit formulier toestemming uw gegevens via deze website te verwerken. U kunt uw gegevens aanpassen of verwijderen bij elke verzonden nieuwsbrief.

Blokboek.com en printmedianieuws: het optimale doelgroep bereik

“deal”

printmedianieuws op Twitter

Tweets by printmediafacts

Aandachtspunten

  • Algemene voorwaarden
  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Cookies
  • Contact

Laatste nieuws

  • Top 350 lijst grafische branche USA en Canada
  • Wachten op nieuwe iMacs met nu al vernieuwde M1?
  • Flexorotatiedrukkers roeren zich met focus op training
  • FNV stemt in met eindbod werkgevers
  • Prijzen grafisch papier in een rollercoaster

Reacties

  • Peter Luit op 2020 kende hier en daar wat lichtpuntjes
  • Henk Gianotten op 2020 kende hier en daar wat lichtpuntjes
  • Henk Gianotten op Multicopy op 18 van beste zakelijke dienstverleners
  • Henk Gianotten op High-end printerfabrikanten 2020: Ricoh
  • Henk Gianotten op Discussie over kwaliteit ‘printjes’ van deze tijd? (2)

Contact

BTW: NL001333683B94
KvK: 34201192
Bank: NL52 RABO 0175855366
t.n.v. LUIT Consultancy
Waarderweg 19
2031 BN  Haarlem

contact via Twittercontact via Facebookcontact via LinkedIncontact via RSScontact via E-mail
Copyright © printmedianieuws.nl - een titel van LooQup Publishing