• inloggen
  • abonneren
  • partners
  • gratis nieuwsbrief
  • printmediatrainingen
  • printmediabanen

printmedianieuws

nieuws en achtergronden van het nieuws over de printmedia wereld


  • home
  • archief
    • bedrijven
    • branche
    • buitenland
    • evenement
    • financieel
    • kort nieuws
    • marketing
    • mensen
    • milieu
    • multimedia
    • opdrachtgevers
    • opinie
    • persberichten
    • productie innovatie
    • signprint
    • sociaal
    • toeleveranciers
    • verpakkingsmedia
  • over
  • redactie
    • Peter Luit
    • Hans Baljet
    • Margreeth Colenbrander
    • Jolanda van Drie
    • Marco den Engelsman
    • Morten B. Reitoft
    • Stef Verhoeven
    • Jan Vroegop
  • contact

Juriaan van Beelen van print.com in FuturePrint

PARTNER BIJDRAGE - De tweede FuturePrint Virtual Summit vindt plaats van 12 tot 16 oktober. Juriaan van Beelen, Chief Co-creation bij Print.com is één van de FuturePrint Virtual Summit sprekers. De redactie van FuturePrint sprak met hem over print.com, de gevolgen van COVID-19, en de toekomst van print.

• Leestijd ca. 3 minuten
• Geplaatst in overleg met Juriaan van Beelen, als partnerbijdrage voor print.com.
• De FuturePrint Virtual Summit start vandaag, boek de sessie met Juriaan van Beelen.

Wat waren je ervaringen voordat je bij print.com ging werken?

“Ik ben mijn printreis begonnen bij DVC.nl, één van de toonaangevende bedrijven op het gebied van vlaggendruk en digitaal printen. Daarna werkte ik bij Drukwerkdeal.nl en Printdeal.be, dat in 2014 werd overgenomen door Cimpress. Daarna heb ik als freelance consultant diverse projecten mogen uitvoeren, zowel binnen als buiten de grafische industrie.

Vertel eens iets meer over het bedrijf print.com

“Print.com is een webapplicatie die uitsluitend bestemd is voor grafische professionals, zoals: ontwerpers, lokale drukkers, copyshop, signmakers en inhouse marketeers. Een gesloten applicatie die professionals uit de industrie in staat stelt om zo snel mogelijk drukwerk te bestellen, zodat ze kunnen kiezen uit een grote verscheidenheid aan producten en verschillende soorten afwerkingen. Ongeveer 70% van de verkochte producten wordt in eigen beheer geproduceerd. We hebben de applicatie vanaf het begin samen met onze klanten gecreëerd, met als resultaat: grensverleggende functies die het dagelijks leven van een grafische professional gemakkelijker maken, omdat we deze specifieke functies en producten samen met hen hebben bedacht.”

Welke invloed heeft Covid-19 gehad op de ontwikkelingen van de strategische plannen van print.com?

“Ja, natuurlijk waren we bezorgd, zoals iedereen toen COVID-19 voet aan wal zette in Europa. Onze inkomsten daalden, het was een zeer onzekere periode. Maar het maakte ons ook creatief en nog meer gericht op wat voor ons het belangrijkste is: de relatie met onze klanten. Omdat we al dagelijks contact met hen hadden om te begrijpen wat hun behoeften waren, kwamen we met een aantal innovatieve en nuttige hulpmiddelen om hen te helpen de voortdurende storm te bestrijden. We hebben verschillende verbeteringen aangebracht aan onze webapplicatie, een aantal inspirerende landingspagina's gemaakt met inhoud die klaar was om te worden gedeeld met hun eigen klanten via hun eigen marketingkanalen (zoals covid.print.com). We hebben ook veel producten toegevoegd die tijdens de crisis (en nog steeds) zeer goed verkochten. Wat ik me persoonlijk nog goed herinner, is het moment waarop we besloten om elke klant te bellen wanneer ze een bestelling zouden plaatsen, om ze te bedanken. Écht dankbaar zijn voor een actie of gedrag (in dit geval het plaatsen van een bestelling bij Print.com, wat ze ook elders hadden kunnen doen) schept een onmiddellijke band. Heel eenvoudig: we hebben met mensen gebeld en hen gezegd: 'Hé, ik waardeer het echt dat je een bestelling bij ons hebt geplaatst, bedankt'. Ik herinner me dat veel klanten ons bedankten voor het feit dat we de tijd namen om hen te bellen, sommige van hen gaven ook aan ook dat ze nooit zo'n ervaring hadden gehad met een leverancier. Mooie en oprechte gesprekken volgden, met als gevolg dat er op een dieper niveau een band ontstond tussen de mensen, en niet alleen over de business werd gesproken.”


Juriaan van Beelen met zijn presentatie 'Connecting The Dots'

Denk je dat print nog steeds een positieve toekomst heeft?

“Ja, natuurlijk. Kijk eens naar generatie Z. Onderzoek heeft aangetoond dat het richten op een jongere via Instagram, Snapchat of TikTok erg moeilijk is vanwege de hoeveelheid content op die platformen. Iemand een mooi geprinte flyer geven, op mooi papier, met een coole afwerking (contoursnede, folie, noem maar op)...triggert verschillende zintuigen, in plaats van alleen de ogen. Kijk ook naar prints op kleding voor bedrijven. Ik verwacht niet dat een MKB'er (zoals tuinmannen bijvoorbeeld) aan je achtertuin werkt met het logo van hun bedrijf op hun voorhoofd getatoeëerd!”

Welk advies zou je printprofessionals willen meegeven om verder te kunnen groeien?

“Blijf zoeken naar wat je klanten echt willen halen uit hun samenwerking met jou. Praat met ze, stel ze af en toe vragen: 'Hoe bevalt onze relatie?' 'Is er iets wat we kunnen doen om je gelukkiger te maken?' Geloof me, je zult verrast zijn door de antwoorden die je zult krijgen. Je gaat zien in hoeverre het je dagelijkse samenwerking met klanten positief zal beïnvloeden.”

Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook
Share on LinkedIn
Linkedin
Email this to someone
email
Print this page
Print



Gerelateerde artikelen

  1. Nettl bouwt aan crossmediaal netwerk in Benelux BEDRIJVEN - Nettl is van oorsprong een marketing netwerk in het printmedia segment, opgericht in 2014 in het Verenigd Koninkrijk. Met inmiddels 155 partners heeft de organisatie ook haar eerste...
  2. Print.com, Simian en Probo over effecten corona BEDRIJVEN - Na de bekendmakingen van HelloPrint afgelopen week, vroeg de redactie hoe het gaat met drie grote online spelers in ons land. We spraken in deze eerste aflevering met...
  3. Succesvolle Vakdag Print & Sign: ‘Vooral netwerken’ EVENEMENT – Met ongeveer 2000 bezoekers is de jaarlijkse Vakdag Print & Sign gisteren succesvol verlopen. ‘Het gaat vooral om netwerken’, aldus menig standhouder. Met een Komori-pers voor Marne Drukkers....
  4. Print.com opent kantoor in België PERSBERICHT - Print.com heeft een nieuwe vestiging geopend in Wemmel (nabij Brussel). Hiermee wil het bedrijf Frans- én Nederlandssprekende professionals in België optimaal bedienen. ‘Het buitenlandavontuur kan beginnen’, aldus oprichter...

Peter Luit

Peter Luit (1958) was sinds 1993 zelfstandig adviseur voor uiteenlopende printmedia vraagstukken. Samen met Erik van Erp zette hij in 2013 printmedianieuws.nl op. Met zijn crossmediale kennis beschrijft hij de balans in de uitdagingen die de verschillende mediakanalen ten opzichte van elkaar hebben.

12 oktober 2020 door Peter Luit Reageer

Categorie: partner bijdrage Tags: FuturePrint, juriaan van beelen, print.com

Geef een antwoord Reactie annuleren

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

“onlineprinters”

onze premium partners

“prindustry” “manroland” “grafistore” “rolanddg” “flyeralarm” “hp-indigo” “control “xeikon” “onlineprinters” “fujifilm” “isi”

onze partners

“agfa” goc
printcom reclameland
gws multicopy
multipress “vigc”
drukwerkdeal screen
canon compri
dienstencentrum

VIGC – #BOPE 2022, zoo Antwerpen

RSS Lees kort nieuws kosteloos op blokboek.com

  • Vogelaar over de nieuwe regels rondom webshops 27 mei 2022
  • Nieuwbouw voor drukkerij De Groot in Goudriaan 27 mei 2022
  • Wifac installeert Koenig & Bauer Rapida 106 X pers bij Total Packaging 27 mei 2022
  • Papyrus Viscom gaat Fujifilm Acuity serie verkopen in de Benelux 27 mei 2022
  • Veel papierprijzen in Frankrijk zijn de afgelopen 18 maanden verdubbeld 25 mei 2022

onze media relaties

“kvgo” “vkgo”
“dscoop” “gsob”
“inct” “inkish”
“papier-karton”

printmediatrainingen – 2021/2022

“printmediatrainingen”

Alle online trainingen voor 2022 op onze website.

op zoek naar een inspirerende baan in de printmedia branche, meld je dan aan als kandidaat op printmediabanen.nl

“printmediabanen”

RSS de meest recente vacatures

  • BBL grafische operator
  • Offsetdrukker
  • Medewerker Technische Dienst
  • Machine operator snij-/vouwmachine
  • Technisch DTP-er/CTP-er/Digitaal drukker
  • Snijder voor onze Polar snijmachines

onze gratis wekelijkse nieuwsbrief ontvangen?

* noodzakelijk veld
U geeft door middel van dit formulier toestemming uw gegevens via deze website te verwerken. U kunt uw gegevens aanpassen of verwijderen bij elke verzonden nieuwsbrief.

Blokboek.com en printmedianieuws: het optimale doelgroep bereik

“deal”

printmedianieuws op Twitter

Tweets by printmediafacts

Aandachtspunten

  • Algemene voorwaarden
  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Cookies
  • Contact

Laatste nieuws

  • Uit ons archief, de afgelopen 5 jaar rondom 27 mei
  • Vakdag Print&Sign voelde onvoorspelbaarheid markt
  • Agfa zet in op inkjet, Offset Solutions in de verkoop
  • Cijfers Screen, Konica Minolta en Ricoh
  • Xeikon’s TITON print flexibele pouchverpakkingen

Reacties

  • Peter Luit op Speelveld digitale B1 divers verdeeld over applicaties
  • Wouter van As op Speelveld digitale B1 divers verdeeld over applicaties
  • Peter Luit op Zipcon toont de Online Print Price Index
  • Henk Gianotten op Zipcon toont de Online Print Price Index
  • Henk Gianotten op The making of the Máxima 50 jaar postzegel

Contact

BTW: NL001333683B94
KvK: 34201192
Bank: NL52 RABO 0175855366
t.n.v. LUIT Consultancy
Waarderweg 19
2031 BN  Haarlem

contact via Twittercontact via Facebookcontact via LinkedIncontact via RSScontact via E-mail
Copyright © printmedianieuws.nl - een titel van LooQup Publishing. Gelieerd aan INKISH.