PARTNER BIJDRAGE - Multicopy The Communication Company heeft de 18e plaats behaald in de MT1000 van 2020. Op het gebied van klantgerichtheid, productleiderschap en excellente uitvoering behaalde zij bovendien drie keer de maximale waardering van 5 sterren.
De MT1000 is het grootste onderzoek onder zakelijke beslissers naar de kwaliteit en populariteit van zakelijke dienstverleners in Nederland. Dit onderzoek wordt elk jaar in opdracht van Management Team uitgevoerd door Amsterdam Centre for Business Innovation, onderdeel van de Universiteit van Amsterdam.
Meer dan 5.500 respondenten hebben hun beoordeling gegeven aan de bedrijven waarmee zij in de laatste drie jaar zakelijk contact hebben gehad. Het gaat in de MT1000 dus niet om imago, maar om daadwerkelijke ervaringen.
Trots
Algemeen directeur Annette Dales is trots op de 18e positie in de lijst met 1000 beste zakelijke dienstverleners: “Het is de waardering van onze opdrachtgevers die ons zo ver in deze lijst heeft gebracht. Het is hun persoonlijke ervaring die ervoor heeft gezorgd dat ze ons aanbevelen bij een vriend of collega en ons op de vragen over klantgerichtheid, productleiderschap en excellente uitvoering de maximale waardering van vijf sterren hebben gegeven."
“Dat we nu hoog binnenkomen in de MT1000 van zakelijke dienstverleners zegt iets over hoe goed de Multicopy-ondernemers de transitie hebben gemaakt van copyshop naar allround partner op het gebied van communicatie. Ik ben dan ook ontzettend trots op onze Multicopy-ondernemers en hun teams.”
Grootsheid voor het mkb
Multicopy The Communication Company heeft als missie, ondernemingen de grootsheid te geven die zij verdienen. Annette Dales: “Het mkb is de motor van de economie maar ziet zichzelf nog vaak als Calimero. Wij willen juist hen daarom ondersteunen bij hun communicatie. Je hoeft geen groot merk of groot bedrijf te zijn om toch opvallend en groots te kunnen communiceren.”
Annette Dales: “Hoe we dat doen? Aan de hand van een Refresh Gesprek. Daarin gaan we samen met de ondernemer terug naar de kern van zijn of haar onderneming. Terug naar de passie en de werkelijke uitdaging. Daar liggen de kansen voor meer succes. Dit zetten we vervolgens om in opvallende communicatie. Ik nodig iedereen uit om contact met zijn of haar vestiging in de buurt op te nemen en zo’n gesprek aan te gaan.”
Henk Gianotten zegt
Ik feliciteer Multicopy graag met de hoge vermelding in het MT/Sprout klanttevredenheidsonderzoek. Het is ze gegund en de 40 portretten in de gallerij tonen een gezonde dosis optimisme.
Ik vraag me echter af wat de waarde van dit onderzoek is. Duizend plaatsen te vergeven op basis van de antwoorden van 5500 respondenten is – volgens mij – mogelijk de oorzaak van een verkeerd beeld. Bovendien lijkt de Nederlandse dienstverlening onderbrengen in slechts 5 categorieën te resulteren in groepsindelingen met onvergelijkbare grootheden. Neem de eerst 20 vermeldingen waarbij er 8 bedrijven opereren in de groep “Mobiliteits- en facilitaire dienstverlening. Hier positioneren zich o.a. Office Center, Drukwerkdeal, Vistaprint en Multicopy. Maar in de zelfde categorie bevinden zich ook KLM en de transportbedrijven Peter Appel (Simon Loos-groep) en DSV. Volkomen verschillende grootheden met als enige constante dat ze klanten hebben.
Daarnaast wordt de lijst extreem vervuild door de meervoudige vermelding van grote bedrijven als ABN (11x), ING (11x), Rabo (10x), en de digitale dienstverleners als KPN (11x), Capgemini (12x), KPMG (10x), IBM (7x), Atos (9x), Microsoft (7x), Centric (6x), SAP(5x) en Afas eveneens 5x. Daar heeft toch niemand iets aan want bv de Rabo staat zowel op positie 27 als 814.
Welke Rabo werd er gewaardeerd? Capgeminie staat zowel op positie 80 als op 991. Volgens mij een zinloze excercitie.
Gelukkig is Multicopy als een complete keten opgevoerd en niet als individuele vestigingen want dan waren ze waarschijnlijk ook met meerdere vermeldingen in deze lijst gekomen.