• inloggen
  • abonneren
  • partners
  • gratis nieuwsbrief
  • printmediatrainingen
  • printmediabanen

printmedianieuws

nieuws en achtergronden van het nieuws over de printmedia wereld


  • home
  • archief
    • bedrijven
    • branche
    • buitenland
    • evenement
    • financieel
    • kort nieuws
    • kunstmatige intelligentie
    • marketing
    • mensen
    • milieu
    • multimedia
    • opdrachtgevers
    • opinie
    • persberichten
    • productie innovatie
    • signprint
    • sociaal
    • toeleveranciers
    • verpakkingsmedia
  • over
  • redactie
    • Peter Luit
    • Hans Baljet
    • Margreeth Colenbrander
    • Jolanda van Drie
    • Marco den Engelsman
    • Morten B. Reitoft
    • Stef Verhoeven
    • Jan Vroegop
  • contact

High-end printerfabrikanten 2021: de aftrap

TOELEVERANCIERS - De redactie start volgende week met de 2021 editie van de high-end printerfabrikanten. De artikelenreeks zal de volgende merken bevatten: Canon, Epson, Fujifilm, Heidelberg, HP Indigo, Kodak, Konica Minolta, Landa, Ricoh, Screen, Xeikon en Xerox. 

De focus voor deze serie zal onverminderd 'production print' blijven, maar er is zeker ruimte om ook aandacht te schenken aan innovaties die andere segmenten van de markt bedienen. Vorig jaar werd al duidelijk dat corona een onbedoelde 'versneller' was voor met name de ontwikkelingen op het gebied van inkjet. In de afgelopen maanden is dat beeld alleen maar versterkt. Toch is er geen algemeen gevoel dat 'het einde van toner' nu nabij zou zijn. De vraag die we jaarlijks stellen over de toekomst van toner, zal ook zeker dit jaar weer worden gesteld.

Zevende editie

Deze serie is inmiddels een 'traditie' geworden in het laatste kwartaal van elk jaar. Alle edities tezamen vormen een prachtig archief van de ontwikkelingen over de afgelopen zeven jaar. De redactie maakt ook dit jaar weer de keuze alle interviews dezelfde structuur te geven. Dat wil zeggen dat een reeks vooraf opgestelde vragen aan alle deelnemers zal worden voorgelegd. Dit, om een goede vergelijking te kunnen maken. Net zoals vorig jaar zullen de eindconclusies niet meer worden voorzien van de eerder gebruikte 'Top 5' classificatie. Dit, omdat de cijfers die voorheen door IDC, Infotrends en ook gegevens van Smithers niet meer tegen acceptabele kosten beschikbaar zijn.

Afgelopen maanden veel aandacht voor inkjetontwikkelingen

Voorafgaand aan deze serie maakte redacteur Jan Vroegop twee series over inkjetkoppen en inkjetinkten. Een reeks artikelen waarin enerzijds de technologische complexiteit van koppen en inkten duidelijk werd gemaakt, maar ook inzichten werden gegeven op welke wijze fabrikanten op deelgebieden met elkaar samenwerken en ook technologie bij elkaar inkopen. Dat gaat tot op machineniveau onder eigen label, maar dan bijvoorbeeld met koppen of inkten als onderscheid ten opzichte van 'het origineel'.

Substraten en inkten

Het aantal toe te passen substraten breidt zich met name in inkjetomgevingen flink uit. Het interview met Rob Boumans van Crown Van Gelder uit Velsen-Noord afgelopen juni, laat zien dat de combinatie van substraten en inkten flinke invloed op elkaar kunnen hebben ten aanzien van het kostenplaatje. Met de huidige prijsontwikkelingen op vrijwel alle consumables, zeker een belangrijk aandachtspunt binnen deze zevende editie. In maart van dit jaar schreef PrintingImpressions volgens Boumans een realistisch artikel over de relatie tussen substraten en inkt voor inkjetomgevingen.

Michael Poulin van Canon zegt: "Inkjet behandelde media kunnen meer kosten dan andere media, maar dat betekent niet noodzakelijk dat de TCO hoger zal zijn."

Omgevingen

In deze editie ook aandacht voor de plek die nieuwe digitale omgevingen innemen ten opzichte van offset. Spelen ze een andere rol, bijvoorbeeld door bepaalde applicaties? Of worden ze 'gewoon' naast offset geplaatst en is er eigenlijk geen doorslaggevend onderscheid meer en wordt de keuze voor offset of inkjet puur ingegeven door de te verdelen interne capaciteit? Voor het antwoord op deze vraag hoopt de redactie ook met eindgebruikers in gesprek te kunnen komen.

Conclusies van de serie

Eind december, begin januari 2022, tekent de redactie de conclusies op voor de status waarin de markt zich bevindt en wordt een toekomstvisie geschetst waar de abonnees ook daadwerkelijk wat aan hebben.

NU U HIER TOCH BENT – Overweeg een abonnement op printmedianieuws. Onze artikelen bevatten achtergronden, analyses, onderzoeken, feiten en meningen binnen uw branche. Dat kan niet gratis, maar voor slechts €98,50 ex. BTW krijgt u ongeveer 300 artikelen per jaar, dat is nog geen 33 cent per artikel. Daar kan net dat ene artikel tussen zitten waarmee u uw abonnement wel heel makkelijk terugverdient……

“abonnement”
Deel dit artikel.....
  • Linkedin
  • Twitter
  • Facebook
  • Print




Gerelateerde artikelen

  1. Aftrap high-end printerfabrikanten TOELEVERANCIERS - De 2019 editie van de bekende serie high-end printerfabrikanten staat voor de deur. Vandaag de aftrap met de belangrijkste aandachtspunten. Wat staat centraal richting 2019?...
  2. Aftrap high-end printerfabrikanten 2020 TOELEVERANCIERS - De 2021 editie van de bekende serie high-end printerfabrikanten staat voor de deur. Door corona is de wijze waarop de fabrikanten hun noviteiten aan de markt hebben kunnen...
  3. High-end printerfabrikanten 2021: Ricoh TOELEVERANCIERS - Voor de laatste vier high-end printerfabrikanten uit het 2021 overzicht heeft de redactie gekozen voor publicatie in de eerste weken van 2022. De afnemende aandacht in de laatste...
  4. High-end printerfabrikanten 2021: conclusies – 2 TOELEVERANCIERS - Kennis en kunde rondom high-end printsystemen en de daarbij horende applicaties neemt flink toe. Vrijwel alle fabrikanten verklaarden dat hun klanten over het algemeen goed op de hoogte...

de redactie

Artikelen van 'de redactie' worden verzorgd door de een wisselende samenstelling van de redactie van printmedianieuws en/of gastauteurs.

5 oktober 2021 door de redactie Reageer

Categorie: toeleveranciers Tags: 2021, offset, printerfabrikanten, toner

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

“onlineprinters”

onze premium partners

“prindustry” “manroland” “grafistore” “rolanddg” “flyeralarm” “hp-indigo” “probo” “control “xeikon” “onlineprinters”

onze partners

“agfa” goc
printcom reclameland
cloudprinter gws dienstencentrum multipress “vigc” drukwerkdeal screen canon compri

RSS Lees kort nieuws kosteloos op blokboek.com

  • Overname RTL Nederland door DPG Media voldoet grotendeels aan voorwaarden ACM 16 mei 2025
  • Postzegel van €1,21 naar €1,31 15 mei 2025
  • Labelexpo Europe 2025 van 16 tot 19 september in Barcelona 15 mei 2025
  • K, Interpack en Drupa breiden uit naar Saoedi-Arabië 14 mei 2025
  • Verzending rouwbrieven nu met tracking via Bpost 13 mei 2025

onze media relaties

“kvgo” “vkgo”
“dscoop” “gsob”
“inct” “inkish”
“papier-karton”

printmediatrainingen – 2024

“printmediatrainingen”

Alle online trainingen voor 2024 op onze website.

Vacatures binnen de branche vind je natuurlijk op printmediabanen.nl – Powered by C3-werkt!

“printmediabanen”

onze gratis wekelijkse nieuwsbrief ontvangen?

* noodzakelijk veld
U geeft door middel van dit formulier toestemming uw gegevens via deze website te verwerken. U kunt uw gegevens aanpassen of verwijderen bij elke verzonden nieuwsbrief.

Blokboek.com en printmedianieuws: het optimale doelgroep bereik

“deal”

Aandachtspunten

  • Algemene voorwaarden
  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Cookies
  • Contact

Laatste nieuws

  • Digitalisering van de branche ruim halve eeuw gaande
  • KVGO’s algemene vergadering ‘Step into the future’
  • Adobe kondigt Adobe PDF Print Engine versie 7 aan
  • Impact van importheffingen in 2025 op Cimpress
  • Zo maakt de Gemeente Den Haag print toegankelijk en duurzaam!

Reacties

  • Peter Luit op Smithers: digitaal groeit komende 10 jaar met 54%
  • Henk Gianotten op Smithers: digitaal groeit komende 10 jaar met 54%
  • Peter Luit op 44 jaar grafische branche: mijn persoonlijke overzicht
  • Peter Luit op 44 jaar grafische branche: mijn persoonlijke overzicht
  • Hans Schoolenberg op 44 jaar grafische branche: mijn persoonlijke overzicht

Contact

BTW: NL001333683B94
KvK: 34201192
Bank: NL52 RABO 0175855366
Postadres: LUIT Consultancy
Grote Buitendijk 33
1991 BZ  Velserbroek

Bezoekadres (alleen op afspraak):
De Cirkel
Maan Bastion 476
1991 RH  Velserbroek

contact via Twittercontact via Facebookcontact via LinkedIncontact via RSScontact via E-mail
Copyright © printmedianieuws.nl - een titel van LooQup Publishing. Gelieerd aan INKISH.