• inloggen
  • abonneren
  • partners
  • gratis nieuwsbrief
  • printmediatrainingen
  • printmediabanen

printmedianieuws

nieuws en achtergronden van het nieuws over de printmedia wereld


  • home
  • archief
    • bedrijven
    • branche
    • buitenland
    • evenement
    • financieel
    • kort nieuws
    • kunstmatige intelligentie
    • marketing
    • mensen
    • milieu
    • multimedia
    • opdrachtgevers
    • opinie
    • persberichten
    • productie innovatie
    • signprint
    • sociaal
    • toeleveranciers
    • verpakkingsmedia
  • over
  • redactie
    • Peter Luit
    • Hans Baljet
    • Margreeth Colenbrander
    • Jolanda van Drie
    • Marco den Engelsman
    • Morten B. Reitoft
    • Stef Verhoeven
    • Jan Vroegop
  • contact

Als je de kou buiten houdt blijft de warmte binnen

OPINIE - Dit jaar was voor mij het jaar van grote verandering. Het afschudden van de beperkingen die we hadden door de corona pandemie werd vervangen door een allesomvattende tragedie in Oekraïne. Een oorlog die ons deed beseffen hoe nietig en afhankelijk we zijn in deze kwetsbare wereld.

• Leestijd ca. 2 minuten

Ik ben tegelijkertijd in de gelukkige situatie dat ik niet meer hoef te werken om in mijn levensonderhoud te voorzien. Als je kunt doen wat je leuk vindt dan wordt het tijd om je vaardigheden te gaan aanwenden om voor anderen een verschil te maken. Je hoeft daarin niet groot te denken.

Roots

Met mijn roots in de grafische industrie en mijn vaardigheden als journalist heb ik gaandeweg mijn aandacht verlegd van het maken van nieuws over de grafische industrie naar het gebruiken van die grafische industrie op gebieden waar hulp nodig is.

Van grafische markt naar energiemarkt

De energiemarkt is dit jaar een belangrijk onderdeel van mijn dagelijkse werkzaamheden geworden. Niet om producten te verkopen, maar om huishoudens praktisch te helpen met het nemen van energiebesparende maatregelen en verduurzamen van woningen.

In de meeste gemeentes zijn initiatieven waar voorlichting rond energiebesparing en het minder gebruiken van fossiele brandstoffen een belangrijk thema is. Het blijkt dat vrijwel iedereen behoefte heeft aan onafhankelijke informatie en eerlijke adviezen.

We hebben er aardig wat energie in gestoken en de zorg voor het milieu en de besparing van energie verwoord in tegeltjeswijsheden. Ik heb er een voorbeeld bijgedaan.

Ja leuk dat je dit allemaal doet maar wat heeft dit nu met vaknieuws voor de grafimedia industrie te maken, zal de lezer die zover gekomen is, zich afvragen.

Alles is ondernemen: out-of-the-box

Ik denk dat het alles met ondernemen te maken heeft. Op het moment dat je de vaste routine van je dagelijkse werkzaamheden verlaat en op een afstand naar je eigen plek in deze turbulente wereld kijkt, dan zie je kansen en mogelijkheden die je van binnenuit niet herkent.

Het out-of-the-box denken noemen goed betaalde adviesbureaus en coaches het wel eens. Het is echt de enige manier op nieuwe wegen in te slaan. Communicatie rond energie en ons milieu is een marktsegment waar heel veel behoefte is. Het is daarom niet zo heel gek om te kijken wat je er als persoon of bedrijf in kunt betekenen. Natuurlijk is het nodig je eigen bedrijf of huis  te verduurzamen. Maar als je die kennis hebt en expertise op communicatie en welke vorm dan ook, dan is het toch mooi als je anderen kunt helpen met het nemen van stappen die leiden tot een duurzame samenleving? Dan doe je veel meer dan alleen jezelf helpen en maak je echt het verschil. En passant is er ook nog geld mee te verdienen, wat goed is om de rekeningen te kunnen blijven betalen. Wie niet goed voor zichzelf zorgt kan ook niet voor anderen zorgen toch?

Blijf op elkaar letten en houd je ogen open in dit avontuur.

Ik wens iedereen een gezond en gelukkig 2023

Deel dit artikel.....
  • Linkedin
  • Twitter
  • Facebook
  • Print




Gerelateerde artikelen

  1. Faber Reklame werkt meer ‘buiten’ dan binnen BEDRIJVEN - Faber Reklame in Veendam is een allround reclame productiebedrijf. Het bedrijf is vooral gericht op het volledige eindresultaat, dus daar waar op lokatie de reclame gemaakt moet worden....
  2. The InkJetConference: kennis van buiten naar binnen EVENEMENT – 29 en 30 oktober a.s. organiseert ESMA in Düsseldorf weer haar jaarlijkse inkjetconferentie, TheIJC. Deze Engelstalige tweedaagse presentatieconferentie, gecombineerd met een tabletop-beurs, is van belang voor iedereen die...
  3. ‘Druk op grafische industrie houdt aan’, zegt ING Hoe kijkt een relatieve buitenstaander aan tegen de grafische bedrijfstak? ‘De dynamiek van de branche is de laatste jaren niet veel veranderd’, schrijft ING in een visie op deze bedrijfstak...
  4. Naar buiten kijken, kansen zien en keuzes in 2021 MARKETING - Iedere onderneming streeft ernaar om op het eigen werkterrein tot de beste te behoren, te willen excelleren. Dat gaat niet vanzelf en er is heel wat voor nodig...

Marco den Engelsman

Journalist, fotograaf en communicatiespecialist. Gelooft in de kracht van een mix van media. Een beeld zegt meer dan duizend woorden, maar is altijd krachtiger als het gecombineerd wordt met mooie woorden. En mix van media versterkt elke boodschap.

29 december 2022 door Marco den Engelsman Reageer

Categorie: opinie Tags: binnen, buiten, jaar, kou

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

“onlineprinters”

onze premium partners

“prindustry” “manroland” “grafistore” “rolanddg” “flyeralarm” “hp-indigo” “probo” “control “xeikon” “onlineprinters”

onze partners

“agfa” goc
printcom reclameland
cloudprinter gws dienstencentrum multipress “vigc” drukwerkdeal screen canon compri

RSS Lees kort nieuws kosteloos op blokboek.com

  • Dutch Design Week viert 25 jaar met thema ‘Past. Present. Possible.’ 10 juli 2025
  • HP lanceert Indigo 6K+ Digital Press: slimmer, sneller en duurzamer 10 juli 2025
  • Kopers massaal in de rij voor Landa Digital Printing 9 juli 2025
  • ECO3 investeert in schonere lucht bij Duitse productie van offsetplaten 9 juli 2025
  • Grafisch Nieuws in nieuw jasje 8 juli 2025

onze media relaties

“kvgo” “vkgo”
“dscoop” “gsob”
“inct” “inkish”
“papier-karton”

printmediatrainingen – 2024

“printmediatrainingen”

Alle online trainingen voor 2024 op onze website.

Vacatures binnen de branche vind je natuurlijk op printmediabanen.nl – Powered by C3-werkt!

“printmediabanen”

onze gratis wekelijkse nieuwsbrief ontvangen?

* noodzakelijk veld
U geeft door middel van dit formulier toestemming uw gegevens via deze website te verwerken. U kunt uw gegevens aanpassen of verwijderen bij elke verzonden nieuwsbrief.

Blokboek.com en printmedianieuws: het optimale doelgroep bereik

“deal”

Aandachtspunten

  • Algemene voorwaarden
  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Cookies
  • Contact

Laatste nieuws

  • Talloze gegadigden voor overname van Landa
  • Investeren beleggers liever in workflow software?
  • Dataline stapt met Workflower in productie workflow
  • CanPack’s àndere offsetdruk op metaalverpakkingen
  • Lexmark overname afgerond: 200.000 klanten

Reacties

  • Peter Luit op Smithers: digitaal groeit komende 10 jaar met 54%
  • Henk Gianotten op Smithers: digitaal groeit komende 10 jaar met 54%
  • Peter Luit op 44 jaar grafische branche: mijn persoonlijke overzicht
  • Peter Luit op 44 jaar grafische branche: mijn persoonlijke overzicht
  • Hans Schoolenberg op 44 jaar grafische branche: mijn persoonlijke overzicht

Contact

BTW: NL001333683B94
KvK: 34201192
Bank: NL52 RABO 0175855366
Postadres: LUIT Consultancy
Grote Buitendijk 33
1991 BZ  Velserbroek

Bezoekadres (alleen op afspraak):
De Cirkel
Maan Bastion 476
1991 RH  Velserbroek

contact via Twittercontact via Facebookcontact via LinkedIncontact via RSScontact via E-mail
Copyright © printmedianieuws.nl - een titel van LooQup Publishing. Gelieerd aan INKISH.