• inloggen
  • abonneren
  • partners
  • gratis nieuwsbrief
  • printmediatrainingen
  • printmediabanen

printmedianieuws

nieuws en achtergronden van het nieuws over de printmedia wereld


  • home
  • archief
    • bedrijven
    • branche
    • buitenland
    • evenement
    • financieel
    • kort nieuws
    • kunstmatige intelligentie
    • marketing
    • mensen
    • milieu
    • multimedia
    • opdrachtgevers
    • opinie
    • persberichten
    • productie innovatie
    • signprint
    • sociaal
    • toeleveranciers
    • verpakkingsmedia
  • over
  • redactie
    • Peter Luit
    • Hans Baljet
    • Margreeth Colenbrander
    • Jolanda van Drie
    • Marco den Engelsman
    • Morten B. Reitoft
    • Stef Verhoeven
    • Jan Vroegop
  • contact

5x waarom je klant een Brandportal nodig heeft

PARTNERBIJDRAGE - Als grafisch ondernemer kun je klanten extra goed ondersteunen met Brandportal software. Bekijk de 5 situaties die duidelijk maken dat je klant hier klaar voor is. Maar eerst: een klein lesje in online software!

• Leestijd ca. 3 minuten

Softwareweb van web2print, webshop, brandportal

Eerst een klein stukje theorie! Want wat is dat nu precies, een Brandportal? En wat is het verschil met web2print of webshop software? In de kern komt het op hetzelfde neer: met al deze software organiseer je het beheren, bewerken en bestellen van communicatieproducten via een online platform. Web2print is in essentie een paraplubegrip voor alle processen die nodig zijn voor het online creëren van drukwerk. Het bewerken van de templates, het uploaden van bestanden of het bestellen van de producten. Dit kan zowel in een webshop als in een Brandportal plaatsvinden.

Webshop versus Brandportal

Het grote verschil: een webshop is voor iedereen toegankelijk en een Brandportal heeft een login. Daarnaast richt een webshop zich op de verkoop van grafische producten, terwijl het in een Brandportal meer gaat om het beheer, editen en bestellen van alle communicatie. Bovendien is de Brandportal er voor het merkbeheer van een bedrijf. Dit betekent dat deze portal de eigen communicatieproducten van het bedrijf bevat, die bewerkt en besteld worden volgens de huisstijlrichtlijnen.

Brandportal als hulpmiddel voor grafische ondernemers

Met een Brandportal kun je als grafisch ondernemer de vaak grotere klanten ontzorgen. Je neemt het hele communicatiemanagement uit handen. Prindustry ondersteunt grafische partners met de automatiseringen via software. Een belangrijk aspect is dat Prindustry als IT-bedrijf geen communicatie produceert. Elke partij heeft zijn eigen expertise en de productie ligt volledig bij de grafische ondernemer.

5x wanneer je klant toe is aan een Brandportal!

Druk weghalen voor de marketingmanager met een Brandportal
Marketingmanager blij

1. De druk op de marketingafdeling is hoog

Of een marketingteam nu uit 2 of 25 mensen bestaat; ze besteden vaak een groot deel van hun tijd aan het afhandelen van vragen van medewerkers. Er zijn nieuwe visitekaartjes nodig, ontwerpen moeten worden gecontroleerd of mensen zijn op zoek naar huisstijlrichtlijnen.
Een Brandportal neemt deze vragen weg door communicatieprocessen te automatiseren en te standaardiseren. Hierdoor krijgt de marketingafdeling meer tijd voor de echt creatieve acties.

2. Communicatie nu niet altijd in huisstijl

Wanneer een bedrijf te maken heeft met veel locaties of medewerkers, is de kans groot dat er ontwerpen in omloop zijn die niet in de juiste huisstijl zijn opgemaakt.
Met een Brandportal kan iedereen bronmateriaal bewerken volgens de huisstijl. In de editor zijn bewerkbare templates aangemaakt voor elke communicatie-uiting met vastgelegde huisstijlelementen. Medewerkers kunnen zo zelf de lokale marketing uitvoeren.

Brandportal-software-editing-business-card-visitekaartje-web2print-Prindustry-3
Brandportal software mockup
Aansluiting print producent tot whitelabel webshop Prindustry marktplaats

3. Er zijn veel losse systemen

Sjablonen in Word, afbeeldingen op Drive, InDesign voor opmaak en diverse databases met printbedrijven…. Een bedrijf kan werken met veel verschillende systemen voor communicatie.
Met een Brandportal koppel je alle systemen aan elkaar. Het platform verbindt software voor beheer, opmaak, drukwerk en administratie. Dit creëert een ecosysteem dat de samenwerking binnen de organisatie zo efficiënt mogelijk maakt.

4. Er zijn veel actoren, maar niet iedereen mag hetzelfde doen

Je wilt een marketingmedewerker op het hoofdkantoor meer rechten geven tot communicatieprocessen dan medewerkers op lokale afdelingen. Evenzo kan het zijn dat je een externe partner als een reclamebureau alleen rechten wilt geven voor het gebruik van bepaalde assets.
In een Brandportal kun je diverse rollen, rechten en autorisaties per gebruiker toepassen. Een beheerder bepaalt welke gebruiker welke functionaliteiten gebruikt en heeft controle over de producten, budgetten en leveranciers. De diverse stakeholders kunnen zelfstandig werken binnen de ingestelde rechten.

Kunst en Cultuur Editor Branding Brandportal Merkbeheer Bioscoop (3)

5. De organisatie is groeiende

Hoe groter een bedrijf wordt, hoe meer mensen en systemen betrokken zijn bij het communicatiebeheer, en hoe moeilijker het wordt om het proces centraal en consistent te houden. Om te groeien heb je een manier nodig om permanent de juiste communicatiemiddelen in te zetten.
Met een schaalbare Brandportal ben je in staat een groeiend bedrijf te managen. Je kunt naar wens opschalen met modules en systemen. Een single sign-on vanuit financiële software, een voorraad- of budgetmodule, de orderadministratie of ERP software. Zo kun je het platform altijd integreren in de ideale workflow.

Video: Wanneer een Brandportal?

Prindustry Marketingmanager Jolanda geeft in deze video zelfs 6 redenen!
Benieuwd naar meer? Een Brandportal expert laat je graag een online demo op maat zien!

Deel dit artikel.....
  • Linkedin
  • Twitter
  • Facebook
  • Print




Gerelateerde artikelen

  1. Sneller bestelproces met brandportal voor klanten! MARKETING - Concordia is een drukkerij in Mannheim die vanuit Duitsland hun weg wist te vinden naar het IT platform van Prindustry. Voor één van hun grootste klanten wilden zij...
  2. GGZ Friesland standaardiseert communicatie met Brandportal PARTNER BIJDRAGE – “We hebben de vele ontwerpvragen gestandaardiseerd, waardoor we veel tijd besparen.” Aan het woord zijn de vormgevers van GGZ Friesland. Inge Postma en Marco Kuipers automatiseerden de...
  3. Brandportal klantoplossingen met deze drie ondernemers! BEDRIJVEN - Niet denken vanuit je eigen aanbod, maar vanuit de behoefte van je klanten. Dat kenmerkt de drie bedrijven uit deze ondernemersreportage. Het zijn alle drie aanbieders van een...
  4. Een web2print oplossing met alle klantverbindingen PARTNER BIJDRAGE - De WhiteLabelShop verenigt alles rondom drukwerk in één digitaal platform: verkoop, inkoop en personaliseren. Het web2print platform verbindt met allerlei gespecialiseerde systemen én met eigen bestelportalen voor klanten....

Jolanda van Drie

Bedrijfsjournalist, freelance redacteur voor Blokboek en Printmedianieuws en communicatie- en marketingmanager bij IT bedrijf Prindustry (Haarlem).

16 augustus 2023 door Jolanda van Drie Reageer

Categorie: partner bijdrage Tags: Brandportal, Prindustry

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

“onlineprinters”

onze premium partners

“prindustry” “manroland” “grafistore” “rolanddg” “flyeralarm” “hp-indigo” “probo” “control “xeikon” “onlineprinters”

onze partners

“agfa” goc
printcom reclameland
cloudprinter gws dienstencentrum multipress “vigc” drukwerkdeal screen canon compri

RSS Lees kort nieuws kosteloos op blokboek.com

  • Nieuw CRON Dual Drum CTP-systeem voor Control Media 13 juni 2025
  • Landa Digital Printing schrapt 20% van haar werknemers 13 juni 2025
  • Thijsen Drukkerij in Geldermalsen failliet 12 juni 2025
  • Kleuters ontdekken techniek met circulair printmateriaal van Probo 12 juni 2025
  • Probo met eigen productie in Duitsland 11 juni 2025

onze media relaties

“kvgo” “vkgo”
“dscoop” “gsob”
“inct” “inkish”
“papier-karton”

printmediatrainingen – 2024

“printmediatrainingen”

Alle online trainingen voor 2024 op onze website.

Vacatures binnen de branche vind je natuurlijk op printmediabanen.nl – Powered by C3-werkt!

“printmediabanen”

onze gratis wekelijkse nieuwsbrief ontvangen?

* noodzakelijk veld
U geeft door middel van dit formulier toestemming uw gegevens via deze website te verwerken. U kunt uw gegevens aanpassen of verwijderen bij elke verzonden nieuwsbrief.

Blokboek.com en printmedianieuws: het optimale doelgroep bereik

“deal”

Aandachtspunten

  • Algemene voorwaarden
  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Cookies
  • Contact

Laatste nieuws

  • Landa schrapt mogelijk 100 arbeidsplaatsen
  • Europese Walstead Group wordt te koop aangeboden
  • De ‘industrie situatie’ bij onze buurlanden
  • Alle Apple besturingssystemen maken sprong naar 26
  • Eerste Komori J-throne 29 installatie komende zomer

Reacties

  • Peter Luit op Smithers: digitaal groeit komende 10 jaar met 54%
  • Henk Gianotten op Smithers: digitaal groeit komende 10 jaar met 54%
  • Peter Luit op 44 jaar grafische branche: mijn persoonlijke overzicht
  • Peter Luit op 44 jaar grafische branche: mijn persoonlijke overzicht
  • Hans Schoolenberg op 44 jaar grafische branche: mijn persoonlijke overzicht

Contact

BTW: NL001333683B94
KvK: 34201192
Bank: NL52 RABO 0175855366
Postadres: LUIT Consultancy
Grote Buitendijk 33
1991 BZ  Velserbroek

Bezoekadres (alleen op afspraak):
De Cirkel
Maan Bastion 476
1991 RH  Velserbroek

contact via Twittercontact via Facebookcontact via LinkedIncontact via RSScontact via E-mail
Copyright © printmedianieuws.nl - een titel van LooQup Publishing. Gelieerd aan INKISH.