• inloggen
  • abonneren
  • partners
  • gratis nieuwsbrief
  • printmediatrainingen
  • printmediabanen

printmedianieuws

nieuws en achtergronden van het nieuws over de printmedia wereld


  • home
  • archief
    • bedrijven
    • branche
    • buitenland
    • evenement
    • financieel
    • kort nieuws
    • kunstmatige intelligentie
    • marketing
    • mensen
    • milieu
    • multimedia
    • opdrachtgevers
    • opinie
    • persberichten
    • productie innovatie
    • signprint
    • sociaal
    • toeleveranciers
    • verpakkingsmedia
  • over
  • redactie
    • Peter Luit
    • Hans Baljet
    • Margreeth Colenbrander
    • Jolanda van Drie
    • Marco den Engelsman
    • Morten B. Reitoft
    • Stef Verhoeven
    • Jan Vroegop
  • contact

Sign & Print Expo verder als Visualize Expo

PERSBERICHT - De bekende naam Sign & Print Expo gaat verdwijnen. Beursorganisator Easyfairs heeft na lang overwegen gekozen voor Visualize Expo. Met deze naam lijkt de formule van het evenement breder te worden.

• Leestijd ca. 2 minuten

Om niet meteen afscheid te nemen van de 'triggerwoorden' sign en print is de volgende slogan toegevoegd aan de titel: 'all about printing technologies, (digital) signing and promotional solutions‘.

Easyfairs zegt dat 'Sign & Print Expo' als beurstitel geen voldoende uitstraling meer had binnen de verschuiving van de beursdeelnemers, die soms vanuit totaal 'niet grafische hoeken' deelnamen aan de meest recente editie. het meest aansprekende en kleurrijke voorbeeld was een stand van waar klosjes garen volledig geautomatiseerd patronen borduurden op diverse textiel uitingen. Ook de ontwikkelingen rondom DOOH (Digital Out Of Home) lieten de afgelopen jaar een flinke groei zien, waarvoor op de Nederlandse beursmarkt nu door Easyfairs een 'podium' wordt aangeboden, die naadloos aansluit op 'printed Out Of Home signage'. Dat is wat de beursorganisator onder andere bedoeld met 'promotionele uitingen', die dus lang niet allemaal vanuit printmedia gemaakt worden. De nieuwe naam zal even wennen zijn, maar na lang beraad zegt Easyfairs dat de nieuwe naam vooral nieuwe standhouders gaat trekken en daarmee de beurs waardevoller maakt voor alle bestaande standhouders, maar ook voor de bezoekers.

Jaartje overslaan

Doordat volgend jaar drupa op de agenda staat zal Visualize Expo pas het 'levenslicht' zien in 2025. De beurs wordt gehouden op 25, 26 en 27 maart in Evenementenhal Gorinchem. De frequentie zal tweejaarlijks zijn. Het experiment met de zogenaamde tussentijdse 'festival' formule komt te vervallen.

De 2023 editie trok 6200 deelnemer en ruim 100 exposanten

Drie pijlers

Met Visualize Expo worden drie duidelijke pijlers omarmd die de ruggengraat vormen van het evenement: PRINT, SIGN & PROMO. Hoewel de naam verandert, blijft print de fundamenten leggen voor Visualize Expo, dienend als de basis voor zowel signing als promotionele oplossingen. Corine Visser, Event Manager bij Visualize Expo zegt: “Print is de basis van Visualize Expo, maar ook van signing en promotionele oplossingen. Het enige wat we veranderen is de naam, die we breder trekken, met de passende ondertitel die je precies vertelt waar Visualize Expo over gaat.”

Vroege inschrijvingen

De nieuwe website laat nu al 34 inschrijvingen zien, grotendeels uit eigen land, aangevuld met België, Duitsland en Frankrijk. Dat betekent dat ca. 33% van het aantal exposanten in 2023 nu al hebben ingeschreven voor de 2025 editie. Natuurlijk zegt Easyfairs met de nieuwe titel aanzienlijk meer exposanten te willen aantrekken.

Roos Ouwerkerk, Marketing Coördinator Easyfairs zegt dat de komende anderhalf jaar benut zullen worden om de formule verder uit te werken. "Na een uitgebreide evaluatie onder beursdeelnemers en standhouders zijn er tal van aspecten die we gaan verbeteren."

Deel dit artikel.....
  • Linkedin
  • Twitter
  • Facebook
  • Print




Gerelateerde artikelen

  1. Definitieve timetable sprekers op Sign & Print Expo EVENEMENT - Bezoekers van Sign & Print Expo 2019 kunnen drie dagen lang aanschuiven bij één van de vele interessante presentaties en lezingen in het Expo Theater. Beursorganisator Easyfairs pakt...
  2. Sign & Print Expo 2021 verzet naar 8, 9 en 10 juni EVENEMENT - Sign & Print Expo 2021 heeft bekendgemaakt dat het event, oorspronkelijk gepland in het voorjaar op 16, 17 en 18 maart 2021, verplaatst wordt naar juni 2021. Hiermee...
  3. Sign & Print Expo 2019: transformatie van beurs naar event MARKETING - De vernieuwde Sign & Print Expo gaat over enkele dagen van start en de organisatie pakt uit voor de bezoekers. In een eerder stadium werd al duidelijk dat...
  4. Sign & Print Expo 2019: ‘kunst met een boodschap’ MARKETING - Het thema 'street art' moet naast producenten vooral ook de creatieve branche trekken naar een beurs waar het onderscheid tussen sign en print naadloos in elkaar overgaat. Rowdy...

de redactie

Artikelen van 'de redactie' worden verzorgd door de een wisselende samenstelling van de redactie van printmedianieuws en/of gastauteurs.

5 september 2023 door de redactie Reageer

Categorie: persberichten Tags: 2025, Sign & Print Expo, Visualize Expo

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

“onlineprinters”

onze premium partners

“prindustry” “manroland” “grafistore” “rolanddg” “flyeralarm” “hp-indigo” “probo” “control “xeikon” “onlineprinters”

onze partners

“agfa” goc
printcom reclameland
cloudprinter gws dienstencentrum multipress “vigc” drukwerkdeal screen canon compri

RSS Lees kort nieuws kosteloos op blokboek.com

  • Eerste groep deelnemers ‘Week van de Grafimedia’ bekend 23 mei 2025
  • Deense Filip Sørensen gekroond tot World Wrap Master 2025 22 mei 2025
  • Aantal gecertificeerde bossen groeit wereldwijd 22 mei 2025
  • Omzet Agfa bij Digital Printing Solutions in eerste kwartaal 3% lager 21 mei 2025
  • Printmedianieuws met voorspellingen voor het tweede kwartaal 20 mei 2025

onze media relaties

“kvgo” “vkgo”
“dscoop” “gsob”
“inct” “inkish”
“papier-karton”

printmediatrainingen – 2024

“printmediatrainingen”

Alle online trainingen voor 2024 op onze website.

Vacatures binnen de branche vind je natuurlijk op printmediabanen.nl – Powered by C3-werkt!

“printmediabanen”

onze gratis wekelijkse nieuwsbrief ontvangen?

* noodzakelijk veld
U geeft door middel van dit formulier toestemming uw gegevens via deze website te verwerken. U kunt uw gegevens aanpassen of verwijderen bij elke verzonden nieuwsbrief.

Blokboek.com en printmedianieuws: het optimale doelgroep bereik

“deal”

Aandachtspunten

  • Algemene voorwaarden
  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Cookies
  • Contact

Laatste nieuws

  • Stora Enso stoot ruim 12% van Zweedse bossen af
  • EU markt papier- en (golf)kartonnen verpakkingen
  • A&O fondsgrafimediabranche: voorspelling 2025-2
  • A&O fondsgrafimediabranche: voorspelling 2025-2
  • Printweek enquête: te afhankelijk van grote klanten

Reacties

  • Peter Luit op Smithers: digitaal groeit komende 10 jaar met 54%
  • Henk Gianotten op Smithers: digitaal groeit komende 10 jaar met 54%
  • Peter Luit op 44 jaar grafische branche: mijn persoonlijke overzicht
  • Peter Luit op 44 jaar grafische branche: mijn persoonlijke overzicht
  • Hans Schoolenberg op 44 jaar grafische branche: mijn persoonlijke overzicht

Contact

BTW: NL001333683B94
KvK: 34201192
Bank: NL52 RABO 0175855366
Postadres: LUIT Consultancy
Grote Buitendijk 33
1991 BZ  Velserbroek

Bezoekadres (alleen op afspraak):
De Cirkel
Maan Bastion 476
1991 RH  Velserbroek

contact via Twittercontact via Facebookcontact via LinkedIncontact via RSScontact via E-mail
Copyright © printmedianieuws.nl - een titel van LooQup Publishing. Gelieerd aan INKISH.