• inloggen
  • abonneren
  • partners
  • gratis nieuwsbrief
  • printmediatrainingen
  • printmediabanen

printmedianieuws

nieuws en achtergronden van het nieuws over de printmedia wereld


  • home
  • archief
    • bedrijven
    • branche
    • buitenland
    • evenement
    • financieel
    • kort nieuws
    • kunstmatige intelligentie
    • marketing
    • mensen
    • milieu
    • multimedia
    • opdrachtgevers
    • opinie
    • persberichten
    • productie innovatie
    • signprint
    • sociaal
    • toeleveranciers
    • verpakkingsmedia
  • over
  • redactie
    • Peter Luit
    • Hans Baljet
    • Margreeth Colenbrander
    • Jolanda van Drie
    • Marco den Engelsman
    • Morten B. Reitoft
    • Stef Verhoeven
    • Jan Vroegop
  • contact

Over precies 14 dagen opent drupa 2024 haar deuren

EVENEMENT - Vandaag over 14 dagen kan je vanaf 10:00 uur Messe Düsseldorf betreden voor 'het groote 's wereld grootste vakbeurs op printmedia gebied. Of Sabine Geldermann op dat moment bij de deur zal staan om de eerste gast te ontvangen is niet zeker. Zij en haar team hebben een enorm prestatie neergezet, met als resultaat zo een 1625 exposanten uit 52 landen.

• Leestijd ca. 3 minuten
• Kosteloos te lezen artikel binnen een serie partner artikelen in aanloop naar drupa 2024 (link naar kaartverkoop)

Dat drupa 'weer helemaal terug' is, behoeft geen enkele toelichting. De corona-pandemie bleek slechts een kleine verstoring te zijn geweest in het ritme en de context van de vele nationale- en internationale vakbeurzen en congressen. Handenschuddend en lachend leeft de mensheid voort, alsof er niets is gebeurd. En dat in een wereld die tegenwoordig met een geheel andere - wellicht veel dreigender - dynamiek kent.

Exposanten strooien met persberichten

Ook de exposanten zien drupa weer helemaal zitten. De redactie wordt overspoeld met de talloze persberichten met productaankondigingen, eigen events op de beursvloer en de mogelijkheden afspraken te maken tijdens het beursbezoek.

Er zijn ook thema's genoeg om 'voor ieder wat wils' op de drupa te kunnen tonen of te aanschouwen. Of het nu gaat over verpakkingen, inkjet, duurzaamheid, digitalisering en natuurlijk kunstmatige intelligentie, het is er allemaal. Dat 'geluk' speelt drupa in de kaart die met de slogan 'we create the future' de breedte opzocht.

Eén dag of juist meerdere dagen?

Elk bedrijf heeft zonder enige twijfel te maken met een zekere mix van bovengenoemde onderwerpen. Bij het boeken van een ticket wil drupa dan ook graag een profiel opbouwen van onder andere je positie binnen een bedrijf, je verantwoordelijkheden, je interesses op productniveau, het deel van de branche waar je werkt, de primaire printtechnologie waarin je interesse hebt, het marktsegment waar je werkzaam bent en je bedrijfsgrootte. Tot slot of je interesse hebt in een zogenaamde 'match making', waarbinnen drupa zorgt voor zinvolle contacten en/of afspraken op de beurs.

Ga je één dag, wat de meerderheid (uit Europa) waarschijnlijk zal doen, heb je de keuze om de 'sfeer te proeven' of je te 'beperken' tot een gerichte reeks standhouders. In het eerste geval moet je echt je best doen om alle hallen te bezoeken en je dan te realiseren of je met de sfeerimpressie binnen je eigen bedrijf iets zou kunnen bereiken. In het tweede geval zit je al veel dichter op gestelde doelen, waarover je na je bezoek aan drupa wellicht een sluit zou willen nemen.

In eerdere artikelen over drupa gaf de redactie al het advies om vooraf binnen bedrijven eens om tafel te gaan en met elkaar te bespreken wat een bezoek aan drupa zou moeten opleveren.

140.000 vierkante meter beursoppervlakte verdeeld over 18 hallen

Het drupa 'hallenplan'

Natuurlijk is al royaal bekend wat de grootste toeleveranciers van de branche op hun stands zullen tonen, alhoewel verrassingen nooit kunnen worden uitgesloten. Een actuele vraag is hoe het digitale speelveld van de toeleveranciers zich in de komende jaren zal gaan ontwikkelen. Een antwoord op deze ontwikkelingen zal op drupa niet gaan ontstaan. De afwezigheid van Xerox was in het begin nog groot nieuws, nu verbaast het niemand meer. Ook het nieuws dat Fujifilm leidend zal zijn in een samenwerkingsverband met Konica Minolta, zal op de beurs onzichtbaar zijn. Daarvoor is het nog veel te vroeg. Beiden staan in hal 8b, die keuze was al lang voor de aankondiging van de joint-venture bekend.

In 2016 werd drupa bezocht door 260.165 deelnemers, download het 'post show report'

Aantal bezoekers straks het sluitstuk voor het succes van drupa 2024

Het aantal exposanten afkomstig uit China is fors. Dat zegt niet automatisch iets over het aantal bezoekers vanuit China. De producten die vanuit China op drupa worden getoond hebben doorgaans een focus op de Europese markt. Van een aantal grotere exposanten is bekend dat zij in Europa al vooruitlopend op drupa, een dealer- en servicenetwerk hebben opgezet, met dus het doel de Europese markt te kunnen bereiken. Dat is een interessante ontwikkeling die ook al zichtbaar was op de onlangs gehouden FESPA.

Sabine Geldermann in gesprek met onze internationale media partner INKISH.tv

Sabine Geldermann zal pas na 7 juni gerust adem kunnen halen als de deuren op die dag om 6 uur sluiten. Het is een 'megaklus' geweest, komend vanuit een flink negatief sentiment in de corona-periode. Printmedianieuws en blokboek.com zullen vanuit meerdere perspectieven verslag doen tijdens en na de beurs.

Kopbeeld: website drupa

Deel dit artikel.....
  • Linkedin
  • Twitter
  • Facebook
  • Print




Gerelateerde artikelen

  1. Kaartverkoop drupa 2024 gelijk aan aantal van 2016 EVENEMENT - Drupa heeft inmiddels online voor de komende drupa editie al net zoveel kaarten verkocht als in 2016. Dat zegt showdirecteur Sabine Geldermann. De kaartverkoop 'opende' zo een 5...
  2. Eindelijk reactie drupa: 2021 editie wordt korter EVENEMENTEN - Eindelijk een officieel signaal van drupa directeur Sabine Geldermann. Drupa 2021 zal niet 11 maar 9 dagen gaan duren. De VDMA (Printing and Paper Technology Trade Association) drong...
  3. Negatieve voorspellingen omtrent drupa onterecht EVENEMENT - Terwijl Labelexpo in Brussel deze week volop in de schijnwerpers staat, trekt drupa de aandacht met de publicatie van het lang verwachte hallenplan en de namen van de...
  4. Breaking: Drupa en Interpack geannuleerd EVENEMENTEN - De kogel is eindelijk door de kerk. De twee grote events Drupa en Interpack gaan in 2021 definitief niet door. Drupa gaat naar 2024 en Interpack naar 2023....

Peter Luit

Peter Luit (1958) was sinds 1993 zelfstandig adviseur voor uiteenlopende printmedia vraagstukken. Samen met Erik van Erp zette hij in 2013 printmedianieuws.nl op. Met zijn crossmediale kennis beschrijft hij de balans in de uitdagingen die de verschillende mediakanalen ten opzichte van elkaar hebben.

14 mei 2024 door Peter Luit Reageer

Categorie: evenement Tags: 2024, 28 mei, 7 juni, drupa, Sabine Geldermann

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

“onlineprinters”

onze premium partners

“prindustry” “manroland” “grafistore” “rolanddg” “flyeralarm” “hp-indigo” “probo” “control “xeikon” “onlineprinters”

onze partners

“agfa” goc
printcom reclameland
cloudprinter gws dienstencentrum multipress “vigc” drukwerkdeal screen canon compri

RSS Lees kort nieuws kosteloos op blokboek.com

  • Nieuw CRON Dual Drum CTP-systeem voor Control Media 13 juni 2025
  • Landa Digital Printing schrapt 20% van haar werknemers 13 juni 2025
  • Thijsen Drukkerij in Geldermalsen failliet 12 juni 2025
  • Kleuters ontdekken techniek met circulair printmateriaal van Probo 12 juni 2025
  • Probo met eigen productie in Duitsland 11 juni 2025

onze media relaties

“kvgo” “vkgo”
“dscoop” “gsob”
“inct” “inkish”
“papier-karton”

printmediatrainingen – 2024

“printmediatrainingen”

Alle online trainingen voor 2024 op onze website.

Vacatures binnen de branche vind je natuurlijk op printmediabanen.nl – Powered by C3-werkt!

“printmediabanen”

onze gratis wekelijkse nieuwsbrief ontvangen?

* noodzakelijk veld
U geeft door middel van dit formulier toestemming uw gegevens via deze website te verwerken. U kunt uw gegevens aanpassen of verwijderen bij elke verzonden nieuwsbrief.

Blokboek.com en printmedianieuws: het optimale doelgroep bereik

“deal”

Aandachtspunten

  • Algemene voorwaarden
  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Cookies
  • Contact

Laatste nieuws

  • Landa schrapt mogelijk 100 arbeidsplaatsen
  • Europese Walstead Group wordt te koop aangeboden
  • De ‘industrie situatie’ bij onze buurlanden
  • Alle Apple besturingssystemen maken sprong naar 26
  • Eerste Komori J-throne 29 installatie komende zomer

Reacties

  • Peter Luit op Smithers: digitaal groeit komende 10 jaar met 54%
  • Henk Gianotten op Smithers: digitaal groeit komende 10 jaar met 54%
  • Peter Luit op 44 jaar grafische branche: mijn persoonlijke overzicht
  • Peter Luit op 44 jaar grafische branche: mijn persoonlijke overzicht
  • Hans Schoolenberg op 44 jaar grafische branche: mijn persoonlijke overzicht

Contact

BTW: NL001333683B94
KvK: 34201192
Bank: NL52 RABO 0175855366
Postadres: LUIT Consultancy
Grote Buitendijk 33
1991 BZ  Velserbroek

Bezoekadres (alleen op afspraak):
De Cirkel
Maan Bastion 476
1991 RH  Velserbroek

contact via Twittercontact via Facebookcontact via LinkedIncontact via RSScontact via E-mail
Copyright © printmedianieuws.nl - een titel van LooQup Publishing. Gelieerd aan INKISH.