• inloggen
  • abonneren
  • partners
  • gratis nieuwsbrief
  • printmediatrainingen
  • printmediabanen

printmedianieuws

nieuws en achtergronden van het nieuws over de printmedia wereld


  • home
  • archief
    • bedrijven
    • branche
    • buitenland
    • evenement
    • financieel
    • kort nieuws
    • kunstmatige intelligentie
    • marketing
    • mensen
    • milieu
    • multimedia
    • opdrachtgevers
    • opinie
    • persberichten
    • productie innovatie
    • signprint
    • sociaal
    • toeleveranciers
    • verpakkingsmedia
  • over
  • redactie
    • Peter Luit
    • Hans Baljet
    • Margreeth Colenbrander
    • Jolanda van Drie
    • Marco den Engelsman
    • Morten B. Reitoft
    • Stef Verhoeven
    • Jan Vroegop
  • contact

A&O campagne: aandacht voor personeelsbehoud

BRANCHE - Een nieuwe campagne van het A&O Fonds Grafimediabranche zet de spotlights op ziekteverzuim, personeelsbehoud, leiderschap en ontwikkeling in de grafimediabranche.

• Leestijd ca. 2 minuten

Het A&O Fonds Grafimediabranche wil met deze nieuwe campagne drukkerijen, verpakkingsfabrikanten, signmakers en andere grafische bedrijven stimuleren om concreet aan de slag te gaan met duurzame inzetbaarheid. Tot en met eind 2025 zijn hiervoor subsidies beschikbaar. 

Ziekteverzuim en personeelsverloop aanpakken

De thema’s van de campagne sluiten aan bij belangrijke opgaven in de branche. Het gemiddelde ziekteverzuim bij grafimediabedrijven bedroeg vorig jaar 6,1%, het jaarlijkse personeelsverloop ligt op 19%. Meer dan 1 op de 3 medewerkers vindt dat zijn of haar kennis niet goed aansluit bij het werk en een kwart van de werknemers is niet tevreden over zijn of haar leidinggevende. 

Hoog prijskaartje om nieuwe collega in te werken, behoud is beter

Richard Leloux

"Alle reden om in actie te komen. Zeker als je bedenkt dat elke verzuimdag zo’n 400 euro kost. En aan het vinden en inwerken van een nieuwe collega hangt al snel een prijskaartje van zo’n 15.000 euro. Daar liggen dus echt serieuze besparingsmogelijkheden voor bedrijven," zegt Richard Leloux, directeur van A&O Fonds Grafimediabranche.

Kant en klare projecten om meteen mee te starten

Om bedrijven te helpen, zijn er vier instapklare trajecten ontwikkeld waarin bedrijven aan de slag gaan om van verzuim naar vitaliteit, van verloop naar behoud, van zwak naar sterk leiderschap en van stilstand naar ontwikkeling te gaan. De trajecten bestaan uit een mix van analyses, scans, checks, workshops en coaching van medewerkers. 

Echt niet alleen voor grote bedrijven

Het is ook mogelijk om losse activiteiten te doen. Je kunt al aan de slag met een groep van 3 medewerkers en voor een bedrag vanaf 350 euro (netto, na subsidie). "We willen zo ook juist kleine en middelgrote bedrijven helpen om aan de slag te gaan, met praktische ondersteuning van specialisten die de branche goed kennen," zegt Leloux.

Voor KVGO leden nog aantrekkelijker

Grafimediabedrijven ontvangen standaard 35% subsidie op deze programma’s en activiteiten, tot een maximaal bedrag van 10.000 euro. Leden van branchevereniging KVGO ontvangen extra subsidie omdat zij jaarlijks financieel bijdragen aan het A&O Fonds Grafimediabranche. Zij krijgen zelfs 75% subsidie op hun investering in duurzame inzetbaarheid. 

Meer informatie over de trajecten en activiteiten is te vinden op www.createyourfuture.nl. Daar kan ook een kort, vrijblijvend adviesgesprek worden ingepland.

Deel dit artikel.....
  • Linkedin
  • Twitter
  • Facebook
  • Print




Gerelateerde artikelen

  1. Voordelig investeren met subsidie BRANCHE - Door gebruik te maken van verschillende subsidiemogelijkheden kunnen bedrijven duurzaam investeren in medewerkers. Het A&O Fonds Grafimediabranche heeft onder andere van het ministerie van SZW toestemming gekregen activiteiten...
  2. Miljoen voor versterking grafimediasector BRANCHE - Grafimediabedrijven kunnen de komende twee jaar Europese subsidies krijgen om hun bedrijf toekomstbestendiger te maken. Er is in totaal een bedrag van ruim 1 miljoen euro beschikbaar om...
  3. Grafimediabedrijven dreigen subsidie mis te lopen PARTNER BIJDRAGE - Honderdduizenden euro’s die bedoeld zijn om grafisch medewerkers gezond te houden of te ondersteunen in hun ontwikkeling, zijn nog altijd niet benut. De klok tikt, waarschuwt het...
  4. Met HR het verschil maken in nieuwe medewerkers PARTNERBIJDRAGE - Waar vind je in deze krappe arbeidsmarkt nieuwe print- of signmedewerkers? Hoe ontwikkel je talent in jouw organisatie? En wat kan je doen om de vitaliteit van medewerkers...

Peter Luit

Peter Luit (1958) was sinds 1993 zelfstandig adviseur voor uiteenlopende printmedia vraagstukken. Samen met Erik van Erp zette hij in 2013 printmedianieuws.nl op. Met zijn crossmediale kennis beschrijft hij de balans in de uitdagingen die de verschillende mediakanalen ten opzichte van elkaar hebben.

5 november 2024 door Peter Luit Reageer

Categorie: branche Tags: A&O fonds grafimediabranche, campagne, kvgo, personeelsbehoud, Projecten, subsidie, ziekteverzuim

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

“onlineprinters”

onze premium partners

“prindustry” “manroland” “grafistore” “rolanddg” “flyeralarm” “hp-indigo” “probo” “control “xeikon” “onlineprinters”

onze partners

“agfa” goc
printcom reclameland
cloudprinter gws dienstencentrum multipress “vigc” drukwerkdeal screen canon compri

RSS Lees kort nieuws kosteloos op blokboek.com

  • Overname RTL Nederland door DPG Media voldoet grotendeels aan voorwaarden ACM 16 mei 2025
  • Postzegel van €1,21 naar €1,31 15 mei 2025
  • Labelexpo Europe 2025 van 16 tot 19 september in Barcelona 15 mei 2025
  • K, Interpack en Drupa breiden uit naar Saoedi-Arabië 14 mei 2025
  • Verzending rouwbrieven nu met tracking via Bpost 13 mei 2025

onze media relaties

“kvgo” “vkgo”
“dscoop” “gsob”
“inct” “inkish”
“papier-karton”

printmediatrainingen – 2024

“printmediatrainingen”

Alle online trainingen voor 2024 op onze website.

Vacatures binnen de branche vind je natuurlijk op printmediabanen.nl – Powered by C3-werkt!

“printmediabanen”

onze gratis wekelijkse nieuwsbrief ontvangen?

* noodzakelijk veld
U geeft door middel van dit formulier toestemming uw gegevens via deze website te verwerken. U kunt uw gegevens aanpassen of verwijderen bij elke verzonden nieuwsbrief.

Blokboek.com en printmedianieuws: het optimale doelgroep bereik

“deal”

Aandachtspunten

  • Algemene voorwaarden
  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Cookies
  • Contact

Laatste nieuws

  • Digitalisering van de branche ruim halve eeuw gaande
  • KVGO’s algemene vergadering ‘Step into the future’
  • Adobe kondigt Adobe PDF Print Engine versie 7 aan
  • Impact van importheffingen in 2025 op Cimpress
  • Zo maakt de Gemeente Den Haag print toegankelijk en duurzaam!

Reacties

  • Peter Luit op Smithers: digitaal groeit komende 10 jaar met 54%
  • Henk Gianotten op Smithers: digitaal groeit komende 10 jaar met 54%
  • Peter Luit op 44 jaar grafische branche: mijn persoonlijke overzicht
  • Peter Luit op 44 jaar grafische branche: mijn persoonlijke overzicht
  • Hans Schoolenberg op 44 jaar grafische branche: mijn persoonlijke overzicht

Contact

BTW: NL001333683B94
KvK: 34201192
Bank: NL52 RABO 0175855366
Postadres: LUIT Consultancy
Grote Buitendijk 33
1991 BZ  Velserbroek

Bezoekadres (alleen op afspraak):
De Cirkel
Maan Bastion 476
1991 RH  Velserbroek

contact via Twittercontact via Facebookcontact via LinkedIncontact via RSScontact via E-mail
Copyright © printmedianieuws.nl - een titel van LooQup Publishing. Gelieerd aan INKISH.