BEDRIJVEN – Blendle stapte in de digitale ‘kioskendienst’ op het moment dat krantenuitgevers redactiesystemen, advertentiesystemen en abonnementensystemen niet of nauwelijks gekoppeld konden krijgen om een effectief geïntegreerd digitaal aanbod aan consumenten te bieden. Blendle stapte in dat gebrek, maar krantenuitgevers en vooral hun software leveranciers, leerden snel.
Premium...
Winst Alex Springer voor 80% uit digitaal
BEDRIJVEN – De Duitse uitgever Axel Springer zegt op basis van haar huidige cijfers Europa’s grootste digitale uitgeverij te zijn. Vanaf 2014 zet de uitgeverij al fors in op digitaal en die strategie lijkt te lukken. Afname belang print niet meer bedreigend.
Premium...
Axel Springer gek op ‘David en Goliath’ spel
OPINIE – Mathias Döpfner, CEO van de Duitse uitgever Axel Springer voorspelt het einde van de traditionele media, als er geen constructieve samenwerking komt met de grote Amerikaanse technologie concerns, zoals Google en Facebook. Hoe serieus verkoopt hij die zorg?
Premium...
TMG wil alleen print gerelateerde on-line activiteiten behouden
Bij de presentatie van de halfjaarcijfers werd nagenoeg niets gezegd over de on-line activiteiten van het uitgeefconcern. In een voetnoot werd slechts gesteld dat alle niet aan print gerelateerde titels de ‘deur uit gaan’. In diezelfde periode scoorde de Duitse uitgever Axel Springer (o.a. Bild, die Welt) juist hogere omzet- en winstcijfers door groei in digitaal.
Premium...
Zou digitaal printen een toevoeging zijn aan de businessmodellen van kranten?
Met de komende IFRA volgende week in Berlijn zullen vooral business modellen van kranten uitgeverijen een grote rol spelen. Gaan kranten deels digitaal? Welke verhouding in kosten en opbrengsten bij kleiner wordende print producties? Gaan kranten uitgeverijen remote printen? Of print de klant zelf thuis?
Premium...

Reacties