VERPAKKINGSMEDIA – Digitale labeldruk/print groeit door, ten koste van analoge flexorotatie. Digitale A-merken lieten groei zien, maar het echelon ‘B-merken’ schiet onder hun duiven met eigen inkjet-configuraties. EU is niet meer de vanzelfsprekende leider in digitale labeldruk/print, maar ontleent veel aan Azië.
Premium...
Labelexpo Europe ’23: ook voor de ‘gewone’ drukker
OPINIE – Op de redactie kunnen wij ons niet aan de indruk onttrekken dat de komende Labelexpo beurs in Brussel volop in de schijnwerpers staat. Met de slogan ‘De moderne helden van het drukwerk’ straalt de beurs een trotsheid voor de gehele branche, dus ook voor de commerciële drukker die (nog) vrij ver afstaat van etiketten- en verpakkingsdrukwerk.
Lees verder...
Opmars labelpersen van buiten Europa op Labelexpo
VERPAKKINGSMEDIA – Zijn het recalcitrante-, overmoedige- of kortzichtige exposanten uit India, Azië of Japan die met hun LabelExpo’23-aanbod ‘tegen de stroom in roeien’? Om met hun aanbod aan smalbaan-rotatielabel drukpersen op te boksen tegen het in West-Europa gangbare aanbod?
Premium...
Valt de LabelExpo Europe misschien in eigen zwaard?
VERPAKKINGSMEDIA – De 40e LabelExpobeurs in Brussel had natuurlijk 40.000 bezoekers moeten scoren; een terechte jubileumverwachting, gezien geregelde stijgingspercentages in de afgelopen jaren.
Premium...
Optimum Group levert stabiele waardecreatie
VERPAKKINGSMEDIA – LabelExpo 2019 markeert een stabiele waardecreatie van labelindustrie. Zoiets blijkt ook uit private equity-interesses, leidend tot groepsvorming en -expansies van labelproducenten in Benelux en daarbuiten.
Premium...
Labelindustry 4.0 een bewezen zaak?
EVENEMENT – De 17e LabelExpo in Brussel is voorbij, bezoekers in verwarring latend. Het zestigjarige Atomium zag circa 35.000 gasten voorbij komen, terug van al het Labelindustry 4.0-nieuws in LabelExpo’s ‘paleizen’. Daar was voor etikettendrukkers veel te halen. Printmedianieuws geeft enkele highlights.
Premium...
Geostick Groep gaat digitaal èn analoog breder
BEDRIJVEN – In drie jaar tijd investeerde Geostick-Uithoorn ongeveer tien miljoen euro in productie apparatuur. Opvallendste deel was een 57cm brede tienkleuren UV-flexorotatiepers van Nederlandse makelij. In gesprek met technisch groepsdirecteur Cees Schouten van het bedrijf.
Premium...
W&R’s nieuwe etiketten-dimensie
BEDRIJVEN – Jack Willemsz verstaat de tijdgeest als W&R mei 2016 toetreedt tot wat de Optimum Group is gaan heten. Die Nederlands-Vlaamse groep telt nu vijf gespecialiseerde drukkerijen op het gebied van UV flexo rotatiedruk en digitaal drukwerk.
Premium...
Zwitserse industriële inkjetprinters onthuld
BEDRIJVEN – Zwitsers zijn recordhouders in opstart en neergang van inkjetmachinebouw-initiatieven. BOBST en Radex profiteren van die historische Zwitserse roots in inkjet. Daar wordt nu het nieuwe printerbedrijf Mouvent op gebouwd.
Premium...
LabelExpo-Europe Brussel komt er aan!
De markt voor labels en etiketten groeit tegen de klippen op. De standhouders van LabelExpo Europe (29 september t/m 2 oktober) laten dan ook veel nieuwe apparatuur zien. Vooral de groei in digitaaldruk is niet te stuiten.
Premium...
Reacties