• inloggen
  • abonneren
  • partners
  • gratis nieuwsbrief
  • printmediatrainingen
  • printmediabanen

printmedianieuws

nieuws en achtergronden van het nieuws over de printmedia wereld


  • home
  • archief
    • bedrijven
    • branche
    • buitenland
    • evenement
    • financieel
    • kort nieuws
    • marketing
    • mensen
    • milieu
    • multimedia
    • opdrachtgevers
    • opinie
    • persberichten
    • productie innovatie
    • signprint
    • sociaal
    • toeleveranciers
    • verpakkingsmedia
  • over
  • redactie
    • Peter Luit
    • Hans Baljet
    • Margreeth Colenbrander
    • Jolanda van Drie
    • Marco den Engelsman
    • Morten B. Reitoft
    • Stef Verhoeven
    • Jan Vroegop
  • contact

CMBO zet 10 bijeenkomsten neer in 2014, wat doet het KVGO?

Media kennisvereniging CMBO hield gisteren haar jaarlijkse eindejaarsbijeenkomst. Dit keer in het Science Center in Delft. De vereniging zet in 2014 een gecombineerd programma neer met eigen onderwerpen, technische onderwerpen van het GTSC en meer management gerelateerde onderwerpen van de Media Alliantie. Wat doet het KVGO?

arjenDirecteur Arjen Molendijk (links) is blij met de samenwerking: 'Ze kwamen spontaan tot stand, we werden gevraagd om in de breedte mee te denken. We concludeerden al snel dat samenwerking het op kennis gerichte karakter van de vereniging alleen maar kan versterken'. CMBO verliet anderhalf jaar geleden het gebouw van het KVGO aan de Startbaan in Amstelveen en daarmee werd ook de formele samenwerking stop gezet.

CjoostMBO is een zelfstandige vereniging met de gisteren formeel aangetreden nieuwe voorzitter Joost Morsink (rechts) (dagelijks werkzaam bij DeltaHage). Hij volgt daarmee Peter van Teeseling op, die de vereniging in de afgelopen jaren heeft geleid, door vooral bijeenkomsten te organiseren in de breedte van het printmedia landschap. CMBO vervult daarmee een belangrijke rol die het KVGO laat liggen: 'Uitwisseling van hoogwaardige kennis binnen het vak waarmee de branche wordt geconfronteerd'.

Met de komst van de Media Alliantie vullen vooral Richard van Hoorn en Albert Noppen de meer organisatorische- en commerciële aspecten van de kennisvereniging in, waarmee het totaalaanbod aan kennis samen met het meer productie technische GTSC voor 2014 is gewaarborgd. Het is opvallend dat het KVGO wel de verbreding zoekt in het media landschap, door o.a. de comfortabele CAO, maar als vereniging niets laat zien op het gebied van inhoudelijke ontwikkelingen binnen het vak. Ook het VKGO en ZSO keren zich meer en meer af van de kennelijk nog steeds log werkende 'drukkers brancheorganisatie' uit Amstelveen.

Gisteren stond de CMBO bijeenkomst in het teken van 'voorspellingen'. Met Paul Groenendijk, Arjen Molendijk en Eddy Hagen (VIGC) werd zowel vooruit gekeken als teruggeblikt naar ontwikkelingen die binnen het medialandschap al dan niet waren voorspeld en al dan niet zijn uitgekomen. In een afsluitende forumdiscussie en borrel werd nog gezellig nagepraat.

 

 

Deel dit artikel.....


  • Linkedin


  • Twitter


  • Facebook


  • Print





Gerelateerde artikelen

  1. Stap in overname CMBO-activiteiten richting KVGO BRANCHE - Het CMBO heeft gisteren een eerste stap gezet in de richting van de integratie van al haar activiteiten binnen het KVGO. Dat betekent dat technologie, standaarden en bijeenkomsten...
  2. CMBO-activiteiten definitief bij KVGO PERSBERICHT - Twee weken geleden vond de eerste verkennende ledenvergadering plaats, waarin leden en bestuur van gedachten wisselden om de activiteiten van CMBO over te dragen naar het KVGO. Na...
  3. Ook CMBO wil méér samenwerking met andere grafische clubs KVGO voorzitter Verweij wil meer samenwerking met andere grafische organisaties zoals ZSO, CMBO, Kartoflex en vkgo. 'Er zijn nu nog te veel aparte kleine clubjes.' Wat vindt Arjen Molendijk, directeur...
  4. Richard van den Berg legt KVGO-functies neer BRANCHE - Bestuurder Richard van den Berg heeft het bestuur van het KVGO gemeld al zijn KVGO-functies met onmiddellijke ingang neer te leggen. De aanleiding is dat hij zich niet...

Peter Luit

Peter Luit (1958) was sinds 1993 zelfstandig adviseur voor uiteenlopende printmedia vraagstukken. Samen met Erik van Erp zette hij in 2013 printmedianieuws.nl op. Met zijn crossmediale kennis beschrijft hij de balans in de uitdagingen die de verschillende mediakanalen ten opzichte van elkaar hebben.

20 december 2013 door Peter Luit Reageer

Categorie: branche Tags: cmbo, gtsc, kvgo, media alliantie, vkgo, zso

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

“onlineprinters”

“fujifilm”

onze premium partners

“prindustry” “manroland” “grafistore” “rolanddg” “flyeralarm” “hp-indigo” “control “xeikon” “onlineprinters” “fujifilm”

onze partners

“agfa” goc
printcom reclameland
gws dienstencentrum
multipress
“vigc” drukwerkdeal screen
canon compri

RSS Lees kort nieuws kosteloos op blokboek.com

  • HYPR neemt verkoopactiviteiten voor huis-aan-huiskranten over van DPG Media 1 december 2023
  • Van Straaten presenteert next-gen 5-meter sublimatieprinter en ClimateCalc-certificering 30 november 2023
  • Eerste Nederlandse bitcointijdschrift is een feit 30 november 2023
  • Damen Drukkers investeert in compleet nieuwe CTP-ruimte 30 november 2023
  • KVGO ‘boegbeeld’ Bram ter Beek met pensioen 29 november 2023

onze media relaties

“kvgo” “vkgo”
“dscoop” “gsob”
“inct” “inkish”
“papier-karton”

printmediatrainingen – 2023

“printmediatrainingen”

Alle online trainingen voor 2023 op onze website.

op zoek naar een inspirerende baan in de printmedia branche, meld je dan aan als kandidaat op printmediabanen.nl

“printmediabanen”

RSS de meest recente vacatures

  • Offsetdrukker / leerling drukker
  • Allround Print Operator – 40 uur
  • Operator afwerking labels (3 ploegen)
  • Offset vellendrukker
  • Accountmanager
  • Commercieel Talent Multimedia

onze gratis wekelijkse nieuwsbrief ontvangen?

* noodzakelijk veld
U geeft door middel van dit formulier toestemming uw gegevens via deze website te verwerken. U kunt uw gegevens aanpassen of verwijderen bij elke verzonden nieuwsbrief.

Blokboek.com en printmedianieuws: het optimale doelgroep bereik

“deal”

printmedianieuws op Twitter. Kennelijk is er iets veranderd in de mogelijkheden om Twitter data te embedden op een website. We zoeken naar een oplossing.

Tweets by printmediafacts

Aandachtspunten

  • Algemene voorwaarden
  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Cookies
  • Contact

Laatste nieuws

  • Australaziatische LabelExpo Shanghai, puur regio?
  • ChatGPT: ‘baby’ is deze week één jaar geworden
  • Fespa Global Print Expo 2024: 19-24 maart A’dam
  • Digitale veredeling op B1 formaat: voor wie bedoeld?
  • Special van het Informatiecentrum Papier en Karton

Reacties

  • Peter Luit op #BOPE23: ‘No Panic, Don’t Worry, but Stay Tuned’
  • Henk Gianotten op #BOPE23: ‘No Panic, Don’t Worry, but Stay Tuned’
  • Peter Luit op Kyocera geeft mening over inkjet in whitepaper
  • Henk Gianotten op Kyocera geeft mening over inkjet in whitepaper
  • Henk Gianotten op Maakt ChatGPT straks het verschil in de branche?

Contact

BTW: NL001333683B94
KvK: 34201192
Bank: NL52 RABO 0175855366
t.n.v. LUIT Consultancy
Waarderweg 19
2031 BN  Haarlem

contact via Twittercontact via Facebookcontact via LinkedIncontact via RSScontact via E-mail
Copyright © printmedianieuws.nl - een titel van LooQup Publishing. Gelieerd aan INKISH.