• inloggen
  • abonneren
  • partners
  • gratis nieuwsbrief
  • printmediatrainingen
  • printmediabanen

printmedianieuws

nieuws en achtergronden van het nieuws over de printmedia wereld


  • home
  • archief
    • bedrijven
    • branche
    • buitenland
    • evenement
    • financieel
    • kort nieuws
    • marketing
    • mensen
    • milieu
    • multimedia
    • opdrachtgevers
    • opinie
    • persberichten
    • productie innovatie
    • signprint
    • sociaal
    • toeleveranciers
    • verpakkingsmedia
  • over
  • redactie
    • Peter Luit
    • Hans Baljet
    • Margreeth Colenbrander
    • Jolanda van Drie
    • Marco den Engelsman
    • Stef Verhoeven
    • Jan Vroegop
  • contact

Grafische kennisverenigingen gaan structureel samenwerken

Met ingang van januari 2014 gaan de drie kennisverenigingen die zich bezig houden met mediatechnologie structureel samenwerken. Tijdens de CMBO Eindejaarsbijeenkomst op 19 december 2013 in Delft zullen de voorzitters van CMBO, GTSC en Media Alliantie de voorgenomen samenwerking officieel bekrachtigen.

Wat CMBO-voorzitter Joost Morsink betreft vormt het aanhalen van de banden tussen de verschillende organisaties - ook internationaal - een speerpunt van zijn beleid. “Het bij elkaar brengen van relevante partijen en het delen van kennis en ervaring levert de hele industrie meerwaarde op. In de kern zijn het toch de kennis en kunde van de professional die vertaald worden naar de producten en diensten die de bedrijven naar de markt brengen. Als kennisverenigingen bieden wij die meerwaarde”, aldus Joost.

Media Alliantie

Volgens Albert Noppen van Media Alliantie zal de samenwerking er vooral toe leiden dat de drie verenigingen gebruik zullen maken van elkaars sterke punten. Zo heeft Media Alliantie veel kennis op het gebied van ontwikkelingen als ‘printed intelligence’, is er bij GTSC veel praktijkkennis van colormanagement en technische standaardisatie, terwijl CMBO juist voorop loopt als het gaat om de crossmediale dwarsverbanden met andere mediavormen.

GTSC

Jan Grimbergen, voorzitter van GTSC, de Grafisch Technologische Studie Club, wijst er op dat de drie kennisverenigingen naast die technische belangstelling ook oog hebben voor de vraag hoe die kennis vervolgens bijdraagt aan het resultaat van de bedrijven. “Een onderwerp als ‘lean manufacturering’ wilden we al langer op de agenda zetten. Door de samenwerking hebben we de juiste partijen bij elkaar om dat ook daadwerkelijk uit te voeren.”

De samenwerking uit zich in de praktijk door de onderlinge afstemming van de activiteitenprogramma’s. Daarbij krijgen de leden van CMBO, GTSC en Media Alliantie in 2014 toegang tot elkaars bijeenkomsten.

Voor 2014 staan de volgende bijeenkomsten op het programma:

  • 23 januari Van print naar tablet
  • 13 februari Media keuzeprocessen
  • 20 maart Grafische standaardisatie
  • 10 april Web to print
  • 15 mei Big data en variabele data printing
  • 19 juni Zomerborrel
  • 18 september Print en interactie
  • 9 oktober Strategie en aanpak workflow automatisering
  • 13 november Lean manufacturing
  • 18 december Eindejaarsbijeenkomst

De leden van GTSC en Media Alliantie zijn ook van harte uitgenodigd om aanwezig te zijn bij de CMBO Eindejaarsbijeenkomst, die zal plaatsvinden op donderdag 19 december 2013, vanaf 16.00 uur in het Science Centre in Delft. Tijdens die bijeenkomst wordt de samenwerking beklonken en verder zal hij geheel in het teken staan van de ‘De Toekomst van de Media’.

Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook
Share on LinkedIn
Linkedin
Email this to someone
email
Print this page
Print



Gerelateerde artikelen

  1. CMBO zet 10 bijeenkomsten neer in 2014, wat doet het KVGO? Media kennisvereniging CMBO hield gisteren haar jaarlijkse eindejaarsbijeenkomst. Dit keer in het Science Center in Delft. De vereniging zet in 2014 een gecombineerd programma neer met eigen onderwerpen, technische onderwerpen...
  2. Fusie als ‘aanjager’ eindejaars bijeenkomst CMBO De kogel is door de kerk. CMBO gaat verder samen met GTSC (Grafische Technologen StudieClub) en de Media Alliantie. Beide organisaties zijn gericht op innovatieve grafische technieken, die vooral stimulerende...
  3. CMBO positionering verschuift met behoud van print CMBO heeft een totaalbereik van een kleine 200 media professionals uit diverse segmenten van de markt. In de loop der jaren is CMBO naast een brede netwerkvereniging vooral een kennisvereniging...
  4. Concurrenten maar wel samenwerken in kennis BRANCHE - Slim opleiden is niet beperkt tot één bedrijf. Ook wanneer concurrenten de krachten op opleidingsgebied bundelen kunnen grote voordelen worden behaald. Het GOC initieerde een uniek opleidingstraject voor...

Peter Luit

Peter Luit (1958) is sinds 1993 zelfstandig adviseur in de volledige breedte van de mediawereld. Hij schreef vele jaren voor het Grafisch Weekblad en weet op objectieve wijze de verhoudingen tussen printmedia en digitale media te positioneren.

9 december 2013 door Peter Luit Reageer

Categorie: branche Tags: cmbo, gtsc, media alliantie

Geef een reactie Antwoord annuleren

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

“onlineprinters”

onze premium partners

“prindustry” “manroland” “grafistore” “rolanddg” “flyeralarm” “hp-indigo” “control “xeikon” “onlineprinters”

onze partners

“agfa” goc
printcom reclameland
gws multicopy
partners” height= multipress “vigc” drukwerkdeal
screen canon

RSS Lees kort nieuws kosteloos op blokboek.com

  • Kurt De Cat nieuwe hoofdredacteur Vlaamse grafimedia bladen 3 maart 2021
  • Stickerserie op en over gezonde bananen 3 maart 2021
  • Nieuw Nederlands moerasgebied op postzegels 3 maart 2021
  • PostNL meldt uitzonderlijke resultaatontwikkeling 2020 2 maart 2021
  • Bol.com start nieuwe community én stopt met particuliere verkoop 2 maart 2021

onze media relaties

“kvgo” “vkgo”
“dscoop” “gsob”
“inct” “inkish”
“papier-karton” “gf”

printmediatrainingen – najaarsprogramma 2020

“printmediatrainingen”

Binnenkort verschijnen de trainingen voor het eerste halfjaar van 2021 op onze website.

onze nieuwe vacature service (in beta)

“printmediabanen”

RSS de meest recente vacatures

  • DTP- en productiemedewerk(st)er
  • Backend developer
  • MultiPress application Specialist (m/v) – Limmen
  • Field Support Engineer, Netherlands
  • Projectmanager (Full time) (M/V)
  • Projectmanager (Full time) m/v

onze gratis wekelijkse nieuwsbrief ontvangen?

* noodzakelijk veld
U geeft door middel van dit formulier toestemming uw gegevens via deze website te verwerken. U kunt uw gegevens aanpassen of verwijderen bij elke verzonden nieuwsbrief.

Blokboek.com en printmedianieuws: het optimale doelgroep bereik

“deal”

printmedianieuws op Twitter

Tweets by printmediafacts

Aandachtspunten

  • Algemene voorwaarden
  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Cookies
  • Contact

Laatste nieuws

  • Cees Verweij: ‘We are The Voice of Print in Brussels’
  • Inkjetkoppen: kerntechnologie in wideformatprinters
  • Zonder drupa is toekomstvisie duidelijker dan ooit
  • Mooi initiatief van Stichting Laurens Janszoon Coster
  • Mediahuis zegt in jaarcijfers 2020 weinig over print

Reacties

  • Germen Kroon op Inkjet jaagt vraag op naar end-to-end workflows
  • Mario Klomp op Grafimedia in cijfers 2020 toont ‘verdeeld’ jaar
  • Henk Gianotten op Marco Aarnink gaat voor de beleving
  • Peter Luit op 2020 kende hier en daar wat lichtpuntjes
  • Henk Gianotten op 2020 kende hier en daar wat lichtpuntjes

Contact

BTW: NL001333683B94
KvK: 34201192
Bank: NL52 RABO 0175855366
t.n.v. LUIT Consultancy
Waarderweg 19
2031 BN  Haarlem

contact via Twittercontact via Facebookcontact via LinkedIncontact via RSScontact via E-mail
Copyright © printmedianieuws.nl - een titel van LooQup Publishing