• inloggen
  • abonneren
  • partners
  • gratis nieuwsbrief
  • printmediatrainingen
  • printmediabanen

printmedianieuws

nieuws en achtergronden van het nieuws over de printmedia wereld


  • home
  • archief
    • bedrijven
    • branche
    • buitenland
    • evenement
    • financieel
    • kort nieuws
    • marketing
    • mensen
    • milieu
    • multimedia
    • opdrachtgevers
    • opinie
    • persberichten
    • productie innovatie
    • signprint
    • sociaal
    • toeleveranciers
    • verpakkingsmedia
  • over
  • redactie
    • Peter Luit
    • Hans Baljet
    • Margreeth Colenbrander
    • Jolanda van Drie
    • Marco den Engelsman
    • Morten B. Reitoft
    • Stef Verhoeven
    • Jan Vroegop
  • contact

Grafische kennisverenigingen gaan structureel samenwerken

Met ingang van januari 2014 gaan de drie kennisverenigingen die zich bezig houden met mediatechnologie structureel samenwerken. Tijdens de CMBO Eindejaarsbijeenkomst op 19 december 2013 in Delft zullen de voorzitters van CMBO, GTSC en Media Alliantie de voorgenomen samenwerking officieel bekrachtigen.

Wat CMBO-voorzitter Joost Morsink betreft vormt het aanhalen van de banden tussen de verschillende organisaties - ook internationaal - een speerpunt van zijn beleid. “Het bij elkaar brengen van relevante partijen en het delen van kennis en ervaring levert de hele industrie meerwaarde op. In de kern zijn het toch de kennis en kunde van de professional die vertaald worden naar de producten en diensten die de bedrijven naar de markt brengen. Als kennisverenigingen bieden wij die meerwaarde”, aldus Joost.

Media Alliantie

Volgens Albert Noppen van Media Alliantie zal de samenwerking er vooral toe leiden dat de drie verenigingen gebruik zullen maken van elkaars sterke punten. Zo heeft Media Alliantie veel kennis op het gebied van ontwikkelingen als ‘printed intelligence’, is er bij GTSC veel praktijkkennis van colormanagement en technische standaardisatie, terwijl CMBO juist voorop loopt als het gaat om de crossmediale dwarsverbanden met andere mediavormen.

GTSC

Jan Grimbergen, voorzitter van GTSC, de Grafisch Technologische Studie Club, wijst er op dat de drie kennisverenigingen naast die technische belangstelling ook oog hebben voor de vraag hoe die kennis vervolgens bijdraagt aan het resultaat van de bedrijven. “Een onderwerp als ‘lean manufacturering’ wilden we al langer op de agenda zetten. Door de samenwerking hebben we de juiste partijen bij elkaar om dat ook daadwerkelijk uit te voeren.”

De samenwerking uit zich in de praktijk door de onderlinge afstemming van de activiteitenprogramma’s. Daarbij krijgen de leden van CMBO, GTSC en Media Alliantie in 2014 toegang tot elkaars bijeenkomsten.

Voor 2014 staan de volgende bijeenkomsten op het programma:

  • 23 januari Van print naar tablet
  • 13 februari Media keuzeprocessen
  • 20 maart Grafische standaardisatie
  • 10 april Web to print
  • 15 mei Big data en variabele data printing
  • 19 juni Zomerborrel
  • 18 september Print en interactie
  • 9 oktober Strategie en aanpak workflow automatisering
  • 13 november Lean manufacturing
  • 18 december Eindejaarsbijeenkomst

De leden van GTSC en Media Alliantie zijn ook van harte uitgenodigd om aanwezig te zijn bij de CMBO Eindejaarsbijeenkomst, die zal plaatsvinden op donderdag 19 december 2013, vanaf 16.00 uur in het Science Centre in Delft. Tijdens die bijeenkomst wordt de samenwerking beklonken en verder zal hij geheel in het teken staan van de ‘De Toekomst van de Media’.

Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook
Share on LinkedIn
Linkedin
Email this to someone
email
Print this page
Print



Gerelateerde artikelen

  1. CMBO zet 10 bijeenkomsten neer in 2014, wat doet het KVGO? Media kennisvereniging CMBO hield gisteren haar jaarlijkse eindejaarsbijeenkomst. Dit keer in het Science Center in Delft. De vereniging zet in 2014 een gecombineerd programma neer met eigen onderwerpen, technische onderwerpen...
  2. Ook CMBO wil méér samenwerking met andere grafische clubs KVGO voorzitter Verweij wil meer samenwerking met andere grafische organisaties zoals ZSO, CMBO, Kartoflex en vkgo. 'Er zijn nu nog te veel aparte kleine clubjes.' Wat vindt Arjen Molendijk, directeur...
  3. Fusie als ‘aanjager’ eindejaars bijeenkomst CMBO De kogel is door de kerk. CMBO gaat verder samen met GTSC (Grafische Technologen StudieClub) en de Media Alliantie. Beide organisaties zijn gericht op innovatieve grafische technieken, die vooral stimulerende...
  4. CMBO positionering verschuift met behoud van print CMBO heeft een totaalbereik van een kleine 200 media professionals uit diverse segmenten van de markt. In de loop der jaren is CMBO naast een brede netwerkvereniging vooral een kennisvereniging...

Peter Luit

Peter Luit (1958) was sinds 1993 zelfstandig adviseur voor uiteenlopende printmedia vraagstukken. Samen met Erik van Erp zette hij in 2013 printmedianieuws.nl op. Met zijn crossmediale kennis beschrijft hij de balans in de uitdagingen die de verschillende mediakanalen ten opzichte van elkaar hebben.

9 december 2013 door Peter Luit Reageer

Categorie: branche Tags: cmbo, gtsc, media alliantie

Geef een antwoord Reactie annuleren

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

“onlineprinters”

onze premium partners

“prindustry” “manroland” “grafistore” “rolanddg” “flyeralarm” “hp-indigo” “control “xeikon” “onlineprinters” “fujifilm” “isi”

onze partners

“agfa” goc
printcom reclameland
gws multicopy
multipress “vigc”
drukwerkdeal screen
canon compri
dienstencentrum

VIGC – #BOPE 2022, zoo Antwerpen

RSS Lees kort nieuws kosteloos op blokboek.com

  • Webwinkel Vakdagen op 29 en 30 juni aanstaande 20 mei 2022
  • Kamer van Koophandel: hogere energiekosten worden vaak niet doorberekend 20 mei 2022
  • MAKE IT ’22 Benelux trok maar liefst 300 bezoekers 20 mei 2022
  • Fujifilm met zes nieuwe printers op Fespa 20 mei 2022
  • Afbreekbare waterdichte papiercoating 19 mei 2022

onze media relaties

“kvgo” “vkgo”
“dscoop” “gsob”
“inct” “inkish”
“papier-karton”

printmediatrainingen – 2021/2022

“printmediatrainingen”

Alle online trainingen voor 2022 op onze website.

op zoek naar een inspirerende baan in de printmedia branche, meld je dan aan als kandidaat op printmediabanen.nl

“printmediabanen”

RSS de meest recente vacatures

  • Commercieel medewerker binnendienst (junior)
  • Account / trafficmanager
  • Eindcontroleur
  • DTP-er/sign medewerker (16-32 uur)
  • Verkoper binnendienst
  • Teamleider Klant Contact Centrum

onze gratis wekelijkse nieuwsbrief ontvangen?

* noodzakelijk veld
U geeft door middel van dit formulier toestemming uw gegevens via deze website te verwerken. U kunt uw gegevens aanpassen of verwijderen bij elke verzonden nieuwsbrief.

Blokboek.com en printmedianieuws: het optimale doelgroep bereik

“deal”

printmedianieuws op Twitter

Tweets by printmediafacts

Aandachtspunten

  • Algemene voorwaarden
  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Cookies
  • Contact

Laatste nieuws

  • Cijfers Screen, Konica Minolta en Ricoh
  • Xeikon’s TITON print flexibele pouchverpakkingen
  • Omgaan met tegengestelde bewegingen in de branche
  • Drugs gebruikt? Bewijs het maar
  • Xeikon’s IDERA laat in huisshow’22 zien wat hij kan

Reacties

  • Peter Luit op Speelveld digitale B1 divers verdeeld over applicaties
  • Wouter van As op Speelveld digitale B1 divers verdeeld over applicaties
  • Peter Luit op Zipcon toont de Online Print Price Index
  • Henk Gianotten op Zipcon toont de Online Print Price Index
  • Henk Gianotten op The making of the Máxima 50 jaar postzegel

Contact

BTW: NL001333683B94
KvK: 34201192
Bank: NL52 RABO 0175855366
t.n.v. LUIT Consultancy
Waarderweg 19
2031 BN  Haarlem

contact via Twittercontact via Facebookcontact via LinkedIncontact via RSScontact via E-mail
Copyright © printmedianieuws.nl - een titel van LooQup Publishing. Gelieerd aan INKISH.