• inloggen
  • abonneren
  • partners
  • gratis nieuwsbrief
  • printmediatrainingen
  • printmediabanen

printmedianieuws

nieuws en achtergronden van het nieuws over de printmedia wereld


  • home
  • archief
    • bedrijven
    • branche
    • buitenland
    • evenement
    • financieel
    • kort nieuws
    • kunstmatige intelligentie
    • marketing
    • mensen
    • milieu
    • multimedia
    • opdrachtgevers
    • opinie
    • persberichten
    • productie innovatie
    • signprint
    • sociaal
    • toeleveranciers
    • verpakkingsmedia
  • over
  • redactie
    • Peter Luit
    • Hans Baljet
    • Margreeth Colenbrander
    • Jolanda van Drie
    • Marco den Engelsman
    • Morten B. Reitoft
    • Stef Verhoeven
    • Jan Vroegop
  • contact

Grafische kennisverenigingen gaan structureel samenwerken

Met ingang van januari 2014 gaan de drie kennisverenigingen die zich bezig houden met mediatechnologie structureel samenwerken. Tijdens de CMBO Eindejaarsbijeenkomst op 19 december 2013 in Delft zullen de voorzitters van CMBO, GTSC en Media Alliantie de voorgenomen samenwerking officieel bekrachtigen.

Wat CMBO-voorzitter Joost Morsink betreft vormt het aanhalen van de banden tussen de verschillende organisaties - ook internationaal - een speerpunt van zijn beleid. “Het bij elkaar brengen van relevante partijen en het delen van kennis en ervaring levert de hele industrie meerwaarde op. In de kern zijn het toch de kennis en kunde van de professional die vertaald worden naar de producten en diensten die de bedrijven naar de markt brengen. Als kennisverenigingen bieden wij die meerwaarde”, aldus Joost.

Media Alliantie

Volgens Albert Noppen van Media Alliantie zal de samenwerking er vooral toe leiden dat de drie verenigingen gebruik zullen maken van elkaars sterke punten. Zo heeft Media Alliantie veel kennis op het gebied van ontwikkelingen als ‘printed intelligence’, is er bij GTSC veel praktijkkennis van colormanagement en technische standaardisatie, terwijl CMBO juist voorop loopt als het gaat om de crossmediale dwarsverbanden met andere mediavormen.

GTSC

Jan Grimbergen, voorzitter van GTSC, de Grafisch Technologische Studie Club, wijst er op dat de drie kennisverenigingen naast die technische belangstelling ook oog hebben voor de vraag hoe die kennis vervolgens bijdraagt aan het resultaat van de bedrijven. “Een onderwerp als ‘lean manufacturering’ wilden we al langer op de agenda zetten. Door de samenwerking hebben we de juiste partijen bij elkaar om dat ook daadwerkelijk uit te voeren.”

De samenwerking uit zich in de praktijk door de onderlinge afstemming van de activiteitenprogramma’s. Daarbij krijgen de leden van CMBO, GTSC en Media Alliantie in 2014 toegang tot elkaars bijeenkomsten.

Voor 2014 staan de volgende bijeenkomsten op het programma:

  • 23 januari Van print naar tablet
  • 13 februari Media keuzeprocessen
  • 20 maart Grafische standaardisatie
  • 10 april Web to print
  • 15 mei Big data en variabele data printing
  • 19 juni Zomerborrel
  • 18 september Print en interactie
  • 9 oktober Strategie en aanpak workflow automatisering
  • 13 november Lean manufacturing
  • 18 december Eindejaarsbijeenkomst

De leden van GTSC en Media Alliantie zijn ook van harte uitgenodigd om aanwezig te zijn bij de CMBO Eindejaarsbijeenkomst, die zal plaatsvinden op donderdag 19 december 2013, vanaf 16.00 uur in het Science Centre in Delft. Tijdens die bijeenkomst wordt de samenwerking beklonken en verder zal hij geheel in het teken staan van de ‘De Toekomst van de Media’.

Deel dit artikel.....


  • Linkedin



  • Twitter


  • Facebook


  • Print





Gerelateerde artikelen

  1. CMBO zet 10 bijeenkomsten neer in 2014, wat doet het KVGO? Media kennisvereniging CMBO hield gisteren haar jaarlijkse eindejaarsbijeenkomst. Dit keer in het Science Center in Delft. De vereniging zet in 2014 een gecombineerd programma neer met eigen onderwerpen, technische onderwerpen...
  2. Ook CMBO wil méér samenwerking met andere grafische clubs KVGO voorzitter Verweij wil meer samenwerking met andere grafische organisaties zoals ZSO, CMBO, Kartoflex en vkgo. 'Er zijn nu nog te veel aparte kleine clubjes.' Wat vindt Arjen Molendijk, directeur...
  3. Fusie als ‘aanjager’ eindejaars bijeenkomst CMBO De kogel is door de kerk. CMBO gaat verder samen met GTSC (Grafische Technologen StudieClub) en de Media Alliantie. Beide organisaties zijn gericht op innovatieve grafische technieken, die vooral stimulerende...
  4. CMBO positionering verschuift met behoud van print CMBO heeft een totaalbereik van een kleine 200 media professionals uit diverse segmenten van de markt. In de loop der jaren is CMBO naast een brede netwerkvereniging vooral een kennisvereniging...

Peter Luit

Peter Luit (1958) was sinds 1993 zelfstandig adviseur voor uiteenlopende printmedia vraagstukken. Samen met Erik van Erp zette hij in 2013 printmedianieuws.nl op. Met zijn crossmediale kennis beschrijft hij de balans in de uitdagingen die de verschillende mediakanalen ten opzichte van elkaar hebben.

9 december 2013 door Peter Luit Reageer

Categorie: branche Tags: cmbo, gtsc, media alliantie

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

“onlineprinters”

onze premium partners

“prindustry” “manroland” “grafistore” “rolanddg” “flyeralarm” “hp-indigo” “probo” “control “xeikon” “onlineprinters”

onze partners

“agfa” goc
printcom reclameland
cloudprinter gws dienstencentrum multipress “vigc” drukwerkdeal screen canon compri

RSS Lees kort nieuws kosteloos op blokboek.com

  • Nieuw CRON Dual Drum CTP-systeem voor Control Media 13 juni 2025
  • Landa Digital Printing schrapt 20% van haar werknemers 13 juni 2025
  • Thijsen Drukkerij in Geldermalsen failliet 12 juni 2025
  • Kleuters ontdekken techniek met circulair printmateriaal van Probo 12 juni 2025
  • Probo met eigen productie in Duitsland 11 juni 2025

onze media relaties

“kvgo” “vkgo”
“dscoop” “gsob”
“inct” “inkish”
“papier-karton”

printmediatrainingen – 2024

“printmediatrainingen”

Alle online trainingen voor 2024 op onze website.

Vacatures binnen de branche vind je natuurlijk op printmediabanen.nl – Powered by C3-werkt!

“printmediabanen”

onze gratis wekelijkse nieuwsbrief ontvangen?

* noodzakelijk veld
U geeft door middel van dit formulier toestemming uw gegevens via deze website te verwerken. U kunt uw gegevens aanpassen of verwijderen bij elke verzonden nieuwsbrief.

Blokboek.com en printmedianieuws: het optimale doelgroep bereik

“deal”

Aandachtspunten

  • Algemene voorwaarden
  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Cookies
  • Contact

Laatste nieuws

  • Landa schrapt mogelijk 100 arbeidsplaatsen
  • Europese Walstead Group wordt te koop aangeboden
  • De ‘industrie situatie’ bij onze buurlanden
  • Alle Apple besturingssystemen maken sprong naar 26
  • Eerste Komori J-throne 29 installatie komende zomer

Reacties

  • Peter Luit op Smithers: digitaal groeit komende 10 jaar met 54%
  • Henk Gianotten op Smithers: digitaal groeit komende 10 jaar met 54%
  • Peter Luit op 44 jaar grafische branche: mijn persoonlijke overzicht
  • Peter Luit op 44 jaar grafische branche: mijn persoonlijke overzicht
  • Hans Schoolenberg op 44 jaar grafische branche: mijn persoonlijke overzicht

Contact

BTW: NL001333683B94
KvK: 34201192
Bank: NL52 RABO 0175855366
Postadres: LUIT Consultancy
Grote Buitendijk 33
1991 BZ  Velserbroek

Bezoekadres (alleen op afspraak):
De Cirkel
Maan Bastion 476
1991 RH  Velserbroek

contact via Twittercontact via Facebookcontact via LinkedIncontact via RSScontact via E-mail
Copyright © printmedianieuws.nl - een titel van LooQup Publishing. Gelieerd aan INKISH.