• inloggen
  • abonneren
  • partners
  • gratis nieuwsbrief
  • printmediatrainingen
  • printmediabanen

printmedianieuws

nieuws en achtergronden van het nieuws over de printmedia wereld


  • home
  • archief
    • bedrijven
    • branche
    • buitenland
    • evenement
    • financieel
    • kort nieuws
    • kunstmatige intelligentie
    • marketing
    • mensen
    • milieu
    • multimedia
    • opdrachtgevers
    • opinie
    • persberichten
    • productie innovatie
    • signprint
    • sociaal
    • toeleveranciers
    • verpakkingsmedia
  • over
  • redactie
    • Peter Luit
    • Hans Baljet
    • Margreeth Colenbrander
    • Jolanda van Drie
    • Marco den Engelsman
    • Morten B. Reitoft
    • Stef Verhoeven
    • Jan Vroegop
  • contact

Terugkijken op 3 maanden Printmedianieuws

Uitgevers zullen anno 2014 hun digitale 'bijvangst' meer en meer serieus gaan nemen, nu de kostenbesparende maatregelen binnen het segment print het maximum hebben bereikt. Printmedianieuws kijkt met interesse naar haar veel grotere 'broers'. Hoe hebben wij het 'digitaal' gedaan?

• Bijna 13.000 bezoeken in afgelopen half jaar
• Beste dag meer dan 350 bezoeken
• Meer dan 140 abonnees op onze nieuwsbrief
• Aantal betalende jaar abonnees nam vooral laatste maand flink toe
• Begin 2014 actiever op social media

Erik van Erp

Erik van Erp

Printmedianieuws heeft geen print, maar 'praat' over print in een digitale distributievorm. Dat was en is nog steeds een uitdaging. In de afgelopen drie maanden resulteren de klant bewegingen nog nauwelijks in enig stabiel, laat staan voorspelbaar gedrag. Als we dat aan onze grote broers vragen, dan maken zij precies hetzelfde mee: 'Worstelen met digitaal'.

Peter Luit

Peter Luit

Onlangs sprak ik een grote uitgever, die met dezelfde uitdaging op redactioneel niveau de juiste snaar bij de consument wil weten te raken bij het zien van de titel en het eerste stukje inleiding. In die eerste pakweg 60-90 woorden moet de consument 'gegrepen' worden. De titel en de inleiding samen moeten aanzetten tot verder willen lezen. Bij ons is dat niet anders. Daar deden we drie maanden ervaring mee op en we leren nog elke dag.

Spelen met gratis/betaald

Voor welk bericht betalen voor welk bericht niet? Abonnementen op basis van een vast jaarbedrag of achteraf per maand betalen voor aantallen 'kliks'? U mag het zeggen, want alle uitgevers bij elkaar hebben het antwoord nog steeds niet. Decennia lang zijn zij gewend geweest hun eigen bank te zijn aan het begin van het jaar toen honderdduizenden abonnees hun jaarlijkse abonneegeld overmaakten. Een luxe positie, die met digitaal voorbij lijkt te zijn.

De mens vertoont steeds meer gedifferentieerd gedrag, maar gaat langzaam maar zeker wel steeds vaker betalen voor digitale content en dus 'in the end' ook voor 'premium content' in de vorm van verdieping en achtergronden bij het nieuws. Dat is waar we bij printmedianieuws in 2014 onverminderd mee door zullen gaan. Met fouten, met nieuwe suggesties, met openheid, kwetsbaarheid en vooral open ogen en oren om van u te ervaren wat u van ons verwacht. En daarom is dit artikel dan ook geen premium content, maar wel onze 'open mind' om met elkaar het printmedianieuws van 2014 op te tekenen. Wij wensen u een inspirerend leesjaar 2014 toe!

Deel dit artikel.....


  • Linkedin



  • Twitter


  • Facebook


  • Print





Gerelateerde artikelen

  1. Printmedianieuws wenst u een gezond en voorspoedig 2015! U heeft in de afgelopen maand kunnen ervaren op welke wijze Printmedianieuws zich onderscheidt in de berichtgeving over uw branche. Analyses, interviews, beschouwingen en achtergronden bij het nieuws uit de...
  2. Printmedianieuws en ‘bevriende mediabronnen’ Om onze abonnees en adverteerders steeds beter te kunnen bedienen in relevante content rondom media ontwikkelingen, zoeken wij samen met 'bevriende mediabronnen' een kapstok waarin we elkaar promoten. De eerste...
  3. Btw tarief op abonnement printmedianieuws omlaag FINANCIEEL - Het btw tarief op digitale publicaties is per 1 januari van dit jaar omlaag gegaan van 21% naar 9%. Dat betekent dat ook abonnees van printmedianieuws voortaan 9%...
  4. Printmedianieuws in 2016: meer bereik, nieuwe titels ALGEMEEN - Printmedianieuws blikt graag samen met u terug op een jaar volop ontwikkelingen. We hadden als online uitgever een ambitieus programma en zitten volop in de uitrol van twee...

Peter Luit

Peter Luit (1958) was sinds 1993 zelfstandig adviseur voor uiteenlopende printmedia vraagstukken. Samen met Erik van Erp zette hij in 2013 printmedianieuws.nl op. Met zijn crossmediale kennis beschrijft hij de balans in de uitdagingen die de verschillende mediakanalen ten opzichte van elkaar hebben.

23 december 2013 door Peter Luit Reageer

Categorie: branche Tags: lezen 2.0

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

“onlineprinters”

onze premium partners

“prindustry” “manroland” “grafistore” “rolanddg” “flyeralarm” “hp-indigo” “probo” “control “xeikon” “onlineprinters”

onze partners

“agfa” goc
printcom reclameland
cloudprinter gws dienstencentrum multipress “vigc” drukwerkdeal screen canon compri

RSS Lees kort nieuws kosteloos op blokboek.com

  • SBI codes op de schop: check uw SBI codes 16 juni 2025
  • Nieuw CRON Dual Drum CTP-systeem voor Control Media 13 juni 2025
  • Landa Digital Printing schrapt 20% van haar werknemers 13 juni 2025
  • Thijsen Drukkerij in Geldermalsen failliet 12 juni 2025
  • Kleuters ontdekken techniek met circulair printmateriaal van Probo 12 juni 2025

onze media relaties

“kvgo” “vkgo”
“dscoop” “gsob”
“inct” “inkish”
“papier-karton”

printmediatrainingen – 2024

“printmediatrainingen”

Alle online trainingen voor 2024 op onze website.

Vacatures binnen de branche vind je natuurlijk op printmediabanen.nl – Powered by C3-werkt!

“printmediabanen”

onze gratis wekelijkse nieuwsbrief ontvangen?

* noodzakelijk veld
U geeft door middel van dit formulier toestemming uw gegevens via deze website te verwerken. U kunt uw gegevens aanpassen of verwijderen bij elke verzonden nieuwsbrief.

Blokboek.com en printmedianieuws: het optimale doelgroep bereik

“deal”

Aandachtspunten

  • Algemene voorwaarden
  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Cookies
  • Contact

Laatste nieuws

  • HP Indigo, Kornit, Scodix: nauwelijks last van oorlog
  • Landa schrapt mogelijk 100 arbeidsplaatsen
  • Europese Walstead Group wordt te koop aangeboden
  • De ‘industrie situatie’ bij onze buurlanden
  • Alle Apple besturingssystemen maken sprong naar 26

Reacties

  • Peter Luit op Smithers: digitaal groeit komende 10 jaar met 54%
  • Henk Gianotten op Smithers: digitaal groeit komende 10 jaar met 54%
  • Peter Luit op 44 jaar grafische branche: mijn persoonlijke overzicht
  • Peter Luit op 44 jaar grafische branche: mijn persoonlijke overzicht
  • Hans Schoolenberg op 44 jaar grafische branche: mijn persoonlijke overzicht

Contact

BTW: NL001333683B94
KvK: 34201192
Bank: NL52 RABO 0175855366
Postadres: LUIT Consultancy
Grote Buitendijk 33
1991 BZ  Velserbroek

Bezoekadres (alleen op afspraak):
De Cirkel
Maan Bastion 476
1991 RH  Velserbroek

contact via Twittercontact via Facebookcontact via LinkedIncontact via RSScontact via E-mail
Copyright © printmedianieuws.nl - een titel van LooQup Publishing. Gelieerd aan INKISH.