• inloggen
  • abonneren
  • partners
  • gratis nieuwsbrief
  • printmediatrainingen
  • printmediabanen

printmedianieuws

nieuws en achtergronden van het nieuws over de printmedia wereld


  • home
  • archief
    • bedrijven
    • branche
    • buitenland
    • evenement
    • financieel
    • kort nieuws
    • marketing
    • mensen
    • milieu
    • multimedia
    • opdrachtgevers
    • opinie
    • persberichten
    • productie innovatie
    • signprint
    • sociaal
    • toeleveranciers
    • verpakkingsmedia
  • over
  • redactie
    • Peter Luit
    • Hans Baljet
    • Margreeth Colenbrander
    • Jolanda van Drie
    • Marco den Engelsman
    • Stef Verhoeven
    • Jan Vroegop
  • contact

Terugkijken op 3 maanden Printmedianieuws

Uitgevers zullen anno 2014 hun digitale 'bijvangst' meer en meer serieus gaan nemen, nu de kostenbesparende maatregelen binnen het segment print het maximum hebben bereikt. Printmedianieuws kijkt met interesse naar haar veel grotere 'broers'. Hoe hebben wij het 'digitaal' gedaan?

• Bijna 13.000 bezoeken in afgelopen half jaar
• Beste dag meer dan 350 bezoeken
• Meer dan 140 abonnees op onze nieuwsbrief
• Aantal betalende jaar abonnees nam vooral laatste maand flink toe
• Begin 2014 actiever op social media

Erik van Erp

Erik van Erp

Printmedianieuws heeft geen print, maar 'praat' over print in een digitale distributievorm. Dat was en is nog steeds een uitdaging. In de afgelopen drie maanden resulteren de klant bewegingen nog nauwelijks in enig stabiel, laat staan voorspelbaar gedrag. Als we dat aan onze grote broers vragen, dan maken zij precies hetzelfde mee: 'Worstelen met digitaal'.

Peter Luit

Peter Luit

Onlangs sprak ik een grote uitgever, die met dezelfde uitdaging op redactioneel niveau de juiste snaar bij de consument wil weten te raken bij het zien van de titel en het eerste stukje inleiding. In die eerste pakweg 60-90 woorden moet de consument 'gegrepen' worden. De titel en de inleiding samen moeten aanzetten tot verder willen lezen. Bij ons is dat niet anders. Daar deden we drie maanden ervaring mee op en we leren nog elke dag.

Spelen met gratis/betaald

Voor welk bericht betalen voor welk bericht niet? Abonnementen op basis van een vast jaarbedrag of achteraf per maand betalen voor aantallen 'kliks'? U mag het zeggen, want alle uitgevers bij elkaar hebben het antwoord nog steeds niet. Decennia lang zijn zij gewend geweest hun eigen bank te zijn aan het begin van het jaar toen honderdduizenden abonnees hun jaarlijkse abonneegeld overmaakten. Een luxe positie, die met digitaal voorbij lijkt te zijn.

De mens vertoont steeds meer gedifferentieerd gedrag, maar gaat langzaam maar zeker wel steeds vaker betalen voor digitale content en dus 'in the end' ook voor 'premium content' in de vorm van verdieping en achtergronden bij het nieuws. Dat is waar we bij printmedianieuws in 2014 onverminderd mee door zullen gaan. Met fouten, met nieuwe suggesties, met openheid, kwetsbaarheid en vooral open ogen en oren om van u te ervaren wat u van ons verwacht. En daarom is dit artikel dan ook geen premium content, maar wel onze 'open mind' om met elkaar het printmedianieuws van 2014 op te tekenen. Wij wensen u een inspirerend leesjaar 2014 toe!

Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook
Share on LinkedIn
Linkedin
Email this to someone
email
Print this page
Print



Gerelateerde artikelen

  1. Succesvolle gratis periode voor printmedianieuws.nl De afgelopen twee weken waren de artikelen van printmedianieuws gratis vanwege ons eenjarige bestaan. Met als doel aan de lezers een indruk te geven hetgeen wij dagelijks aan het nieuws...
  2. Printmedianieuws wenst u een gezond en voorspoedig 2015! U heeft in de afgelopen maand kunnen ervaren op welke wijze Printmedianieuws zich onderscheidt in de berichtgeving over uw branche. Analyses, interviews, beschouwingen en achtergronden bij het nieuws uit de...
  3. Spectaculaire stijging digitale abonnees bij dagbladen Het aantal digitale abonnees bij de Nederlandse dagbladen stijgt de laatste maanden spectaculair. De recente stijging komt vooral door het AD en enkele regionale dagbladen. De Volkskrant heeft de meeste...
  4. printmedianieuws.nl vanaf vandaag in nieuw jasje Op 11 mei 2013 publiceerden wij ons eerste artikel. Wat ons betreft na bijna 2 jaar hoog tijd voor een geheel nieuwe look&feel, die we vandaag introduceren....

Peter Luit

Peter Luit (1958) is sinds 1993 zelfstandig adviseur in de volledige breedte van de mediawereld. Hij schreef vele jaren voor het Grafisch Weekblad en weet op objectieve wijze de verhoudingen tussen printmedia en digitale media te positioneren.

23 december 2013 door Peter Luit Reageer

Categorie: branche Tags: lezen 2.0

Geef een reactie Antwoord annuleren

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

“onlineprinters”

onze premium partners

“prindustry” “manroland” “grafistore” “rolanddg” “flyeralarm” “hp-indigo” “control

onze partners

“agfa” goc
printcom reclameland
gws multicopy
partners” height= multipress “vigc” drukwerkdeal
screen

RSS Lees kort nieuws kosteloos op blokboek.com

  • Startups krijgen kans bij Online Print Symposium 2021 22 januari 2021
  • Sappi levert recyclebare oplossing voor ‘Tiny Tony’s’ 22 januari 2021
  • José Manuel Ballesters herinterpretatie van Picasso’s Guernica geprint op Durst 22 januari 2021
  • Bob van Heyningen nieuwe CEO Ricoh Nederland 21 januari 2021
  • Nieuwe VIGC trainingen van start 21 januari 2021

onze media relaties

“kvgo” “vkgo”
“dscoop” “gsob”
“inct” “inkish”
“papier-karton” “gf”

printmediatrainingen – najaarsprogramma 2020

“printmediatrainingen”

Binnenkort verschijnen de trainingen voor het eerste halfjaar van 2021 op onze website.

onze nieuwe vacature service (in beta)

“printmediabanen”

RSS de meest recente vacatures

  • Supportmedewerker met ICT/automatiseringskennis (Junior)
  • Backend developer
  • MultiPress application Specialist (m/v) – Limmen
  • Field Support Engineer, Netherlands
  • Projectmanager (Full time) (M/V)
  • Projectmanager (Full time) m/v

onze gratis wekelijkse nieuwsbrief ontvangen?

* noodzakelijk veld
U geeft door middel van dit formulier toestemming uw gegevens via deze website te verwerken. U kunt uw gegevens aanpassen of verwijderen bij elke verzonden nieuwsbrief.

Blokboek.com en printmedianieuws: het optimale doelgroep bereik

“deal”

printmedianieuws op Twitter

Tweets by printmediafacts

Aandachtspunten

  • Algemene voorwaarden
  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Cookies
  • Contact

Laatste nieuws

  • Wachten op nieuwe iMacs met nu al vernieuwde M1?
  • Flexorotatiedrukkers roeren zich met focus op training
  • FNV stemt in met eindbod werkgevers
  • Prijzen grafisch papier in een rollercoaster
  • ‘Papierfabriekredder’ Maarten Veth overleden

Reacties

  • Peter Luit op 2020 kende hier en daar wat lichtpuntjes
  • Henk Gianotten op 2020 kende hier en daar wat lichtpuntjes
  • Henk Gianotten op Multicopy op 18 van beste zakelijke dienstverleners
  • Henk Gianotten op High-end printerfabrikanten 2020: Ricoh
  • Henk Gianotten op Discussie over kwaliteit ‘printjes’ van deze tijd? (2)

Contact

BTW: NL001333683B94
KvK: 34201192
Bank: NL52 RABO 0175855366
t.n.v. LUIT Consultancy
Waarderweg 19
2031 BN  Haarlem

contact via Twittercontact via Facebookcontact via LinkedIncontact via RSScontact via E-mail
Copyright © printmedianieuws.nl - een titel van LooQup Publishing