• inloggen
  • abonneren
  • partners
  • gratis nieuwsbrief
  • printmediatrainingen
  • printmediabanen

printmedianieuws

nieuws en achtergronden van het nieuws over de printmedia wereld


  • home
  • archief
    • bedrijven
    • branche
    • buitenland
    • evenement
    • financieel
    • kort nieuws
    • marketing
    • mensen
    • milieu
    • multimedia
    • opdrachtgevers
    • opinie
    • persberichten
    • productie innovatie
    • signprint
    • sociaal
    • toeleveranciers
    • verpakkingsmedia
  • over
  • redactie
    • Peter Luit
    • Hans Baljet
    • Margreeth Colenbrander
    • Jolanda van Drie
    • Marco den Engelsman
    • Morten B. Reitoft
    • Stef Verhoeven
    • Jan Vroegop
  • contact

Terugkijken op 3 maanden Printmedianieuws

Uitgevers zullen anno 2014 hun digitale 'bijvangst' meer en meer serieus gaan nemen, nu de kostenbesparende maatregelen binnen het segment print het maximum hebben bereikt. Printmedianieuws kijkt met interesse naar haar veel grotere 'broers'. Hoe hebben wij het 'digitaal' gedaan?

• Bijna 13.000 bezoeken in afgelopen half jaar
• Beste dag meer dan 350 bezoeken
• Meer dan 140 abonnees op onze nieuwsbrief
• Aantal betalende jaar abonnees nam vooral laatste maand flink toe
• Begin 2014 actiever op social media

Erik van Erp

Erik van Erp

Printmedianieuws heeft geen print, maar 'praat' over print in een digitale distributievorm. Dat was en is nog steeds een uitdaging. In de afgelopen drie maanden resulteren de klant bewegingen nog nauwelijks in enig stabiel, laat staan voorspelbaar gedrag. Als we dat aan onze grote broers vragen, dan maken zij precies hetzelfde mee: 'Worstelen met digitaal'.

Peter Luit

Peter Luit

Onlangs sprak ik een grote uitgever, die met dezelfde uitdaging op redactioneel niveau de juiste snaar bij de consument wil weten te raken bij het zien van de titel en het eerste stukje inleiding. In die eerste pakweg 60-90 woorden moet de consument 'gegrepen' worden. De titel en de inleiding samen moeten aanzetten tot verder willen lezen. Bij ons is dat niet anders. Daar deden we drie maanden ervaring mee op en we leren nog elke dag.

Spelen met gratis/betaald

Voor welk bericht betalen voor welk bericht niet? Abonnementen op basis van een vast jaarbedrag of achteraf per maand betalen voor aantallen 'kliks'? U mag het zeggen, want alle uitgevers bij elkaar hebben het antwoord nog steeds niet. Decennia lang zijn zij gewend geweest hun eigen bank te zijn aan het begin van het jaar toen honderdduizenden abonnees hun jaarlijkse abonneegeld overmaakten. Een luxe positie, die met digitaal voorbij lijkt te zijn.

De mens vertoont steeds meer gedifferentieerd gedrag, maar gaat langzaam maar zeker wel steeds vaker betalen voor digitale content en dus 'in the end' ook voor 'premium content' in de vorm van verdieping en achtergronden bij het nieuws. Dat is waar we bij printmedianieuws in 2014 onverminderd mee door zullen gaan. Met fouten, met nieuwe suggesties, met openheid, kwetsbaarheid en vooral open ogen en oren om van u te ervaren wat u van ons verwacht. En daarom is dit artikel dan ook geen premium content, maar wel onze 'open mind' om met elkaar het printmedianieuws van 2014 op te tekenen. Wij wensen u een inspirerend leesjaar 2014 toe!

Deel dit artikel.....


  • Linkedin


  • Twitter


  • Facebook


  • Print





Gerelateerde artikelen

  1. Printmedianieuws wenst u een gezond en voorspoedig 2015! U heeft in de afgelopen maand kunnen ervaren op welke wijze Printmedianieuws zich onderscheidt in de berichtgeving over uw branche. Analyses, interviews, beschouwingen en achtergronden bij het nieuws uit de...
  2. Printmedianieuws en ‘bevriende mediabronnen’ Om onze abonnees en adverteerders steeds beter te kunnen bedienen in relevante content rondom media ontwikkelingen, zoeken wij samen met 'bevriende mediabronnen' een kapstok waarin we elkaar promoten. De eerste...
  3. Btw tarief op abonnement printmedianieuws omlaag FINANCIEEL - Het btw tarief op digitale publicaties is per 1 januari van dit jaar omlaag gegaan van 21% naar 9%. Dat betekent dat ook abonnees van printmedianieuws voortaan 9%...
  4. Printmedianieuws in 2016: meer bereik, nieuwe titels ALGEMEEN - Printmedianieuws blikt graag samen met u terug op een jaar volop ontwikkelingen. We hadden als online uitgever een ambitieus programma en zitten volop in de uitrol van twee...

Peter Luit

Peter Luit (1958) was sinds 1993 zelfstandig adviseur voor uiteenlopende printmedia vraagstukken. Samen met Erik van Erp zette hij in 2013 printmedianieuws.nl op. Met zijn crossmediale kennis beschrijft hij de balans in de uitdagingen die de verschillende mediakanalen ten opzichte van elkaar hebben.

23 december 2013 door Peter Luit Reageer

Categorie: branche Tags: lezen 2.0

Geef een antwoord Reactie annuleren

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

“onlineprinters”

Ondersteun de campagne van VNO-NCW en MKB Nederland in de strijd tegen de steeds hoger wordende energiekosten

onze premium partners

“prindustry” “manroland” “grafistore” “rolanddg” “flyeralarm” “hp-indigo” “control “xeikon” “onlineprinters” “fujifilm” “isi”

onze partners

“agfa” goc
printcom reclameland
gws multicopy
multipress “vigc”
drukwerkdeal screen
canon compri
dienstencentrum

RSS Lees kort nieuws kosteloos op blokboek.com

  • Fespa München met bijna 500 exposanten 27 maart 2023
  • Nezzo print & creatie viert 25-jarig jubileum 27 maart 2023
  • Nieuw bestuursteam voor VKGO 24 maart 2023
  • Xeikon met nieuw instapmodel in label inkjetsegment 23 maart 2023
  • Interpack 2023 positieve voorbode voor drupa 2024? 23 maart 2023

onze media relaties

“kvgo” “vkgo”
“dscoop” “gsob”
“inct” “inkish”
“papier-karton”

printmediatrainingen – 2021/2022

“printmediatrainingen”

Alle online trainingen voor 2022 op onze website.

op zoek naar een inspirerende baan in de printmedia branche, meld je dan aan als kandidaat op printmediabanen.nl

“printmediabanen”

RSS de meest recente vacatures

  • Allround storingsmonteur
  • BBL opleiding procesoperator, creative in art, design and books!
  • Procesoperator, creative in art, design and books
  • Applicatiebeheerder
  • New Business Development Manager
  • Offset Rotatiedrukker

onze gratis wekelijkse nieuwsbrief ontvangen?

* noodzakelijk veld
U geeft door middel van dit formulier toestemming uw gegevens via deze website te verwerken. U kunt uw gegevens aanpassen of verwijderen bij elke verzonden nieuwsbrief.

Blokboek.com en printmedianieuws: het optimale doelgroep bereik

“deal”

printmedianieuws op Twitter

Tweets by printmediafacts

Aandachtspunten

  • Algemene voorwaarden
  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Cookies
  • Contact

Laatste nieuws

  • ‘De Reclamestudio’ in het internettijdperk
  • UPM vermindert papierproductie grafisch en kranten
  • Vertrouwen in de toekomst van papier
  • Gasten uit vele landen op bezoek bij Canon in Venlo 
  • CO₂ uitstoot digitaal afval wordt vaak niet ‘gezien’

Reacties

  • Peter Luit op #BOPE23: ‘No Panic, Don’t Worry, but Stay Tuned’
  • Henk Gianotten op #BOPE23: ‘No Panic, Don’t Worry, but Stay Tuned’
  • Peter Luit op Kyocera geeft mening over inkjet in whitepaper
  • Henk Gianotten op Kyocera geeft mening over inkjet in whitepaper
  • Henk Gianotten op Maakt ChatGPT straks het verschil in de branche?

Contact

BTW: NL001333683B94
KvK: 34201192
Bank: NL52 RABO 0175855366
t.n.v. LUIT Consultancy
Waarderweg 19
2031 BN  Haarlem

contact via Twittercontact via Facebookcontact via LinkedIncontact via RSScontact via E-mail
Copyright © printmedianieuws.nl - een titel van LooQup Publishing. Gelieerd aan INKISH.