• inloggen
  • abonneren
  • partners
  • gratis nieuwsbrief
  • printmediatrainingen
  • printmediabanen

printmedianieuws

nieuws en achtergronden van het nieuws over de printmedia wereld


  • home
  • archief
    • bedrijven
    • branche
    • buitenland
    • evenement
    • financieel
    • kort nieuws
    • marketing
    • mensen
    • milieu
    • multimedia
    • opdrachtgevers
    • opinie
    • persberichten
    • productie innovatie
    • signprint
    • sociaal
    • toeleveranciers
    • verpakkingsmedia
  • over
  • redactie
    • Peter Luit
    • Hans Baljet
    • Margreeth Colenbrander
    • Jolanda van Drie
    • Marco den Engelsman
    • Morten B. Reitoft
    • Stef Verhoeven
    • Jan Vroegop
  • contact

Uitgever Willem Sijthoff: ‘Kleine groep kiest voor puur digitaal’

Papier heeft volgens Willem Sijthoff niet afgedaan. De 48-jarige ondernemer gelooft in het concept 'one price does it all', ofwel je wordt lid van een titel en je krijgt alles: digitaal én print. Kloppen de beweringen van Sijthoff?

• Vertrek bij FD Mediagroep leverde Sijthoff volgens diverse bronnen 20 miljoen euro op

titel artikel VN over Willem Sijthoff

titel artikel VN over Willem Sijthoff

Sijthoff staat bekend als een doorzetter, zelfs de titel 'drammer' misstaat hem niet. Zijn naam wordt in uitgevend Nederland maar al te vaak genoemd, zo blijkt ook uit een artikel in Vrij Nederland (VN). Met zijn uitgeverij Sijthoff Media Groep geeft hij vakbladen uit als Binnenlands Bestuur (half oktober 2013 gekocht) en Adformatie (AdfoGroep). Deze laatste titel gaat spannende tijden doormaken. De abonnees krijgen het blad nog steeds gratis in de bus, terwijl eind 2013 het einde van gratis al werd aangekondigd. Sijthoff verwacht dat van de huidige 26.000 abonnees er 10.000 zullen overstappen op een betaald abonnement. Ongetwijfeld zal hij sommen hebben gemaakt dat de inkomsten van gratis plus de advertentie inkosten lager zullen zijn dat de abonnementsinkomsten van 10.000 abonnees plus wat lagere advertentie inkomsten, maar ook lagere drukkosten.

NRC

willem sijthoffOok gaat het gerucht dat Sijthoff hernieuwde belangstelling zou hebben voor NRC. Investeerder Egeria zou er van af willen. Sijthoff deed al eerder een poging NRC over te nemen, na zijn ervaringen met FD/BNR, welke hij o.a. samen met investeerder HAL in handen kreeg. Met Young & Connected (o.a. KidsWeek) bewijst Sijthoff met print nog voldoende potentie te zien voor verschillende doelgroepen. Ondanks zijn liefde voor print bewees Sijthoff (foto) ook voldoende crossmediale synergie te zien. Dat was vooral het geval met FD in combinatie met BNR. Uiteindelijk ging de oplage van het FD in al zijn vormen omhoog en namen luistercijfers van BNR toe in combinatie met synergetische advertentiemodellen tussen krant en radio.

2020

jeroen smitHoogleraar journalistiek Jeroen Smit (foto) verschilt fors in de visie van Sijthoff rondom print. In het artikel in Vrij Nederland zegt Smit te beweren dat het einde van papier nabij is. Maar daarentegen beweert hij dat het nog tot 2020 zal duren voordat er geen papieren NRC meer zal verschijnen. Sijthoff zou dan nog 'slechts' 5 jaar de tijd hebben om zijn mogelijke investering terug te verdienen. Tot die tijd kan Sijthoff zijn bewering 'one price does it all' in ieder geval nog uittesten.

 

 

 

 

Deel dit artikel.....


  • Linkedin


  • Twitter


  • Facebook


  • Print





Gerelateerde artikelen

  1. Grafische Groep van der Eems kiest voor kwaliteit en snelheid MARKETING - De in Friesland gevestigde Grafische groep van der Eems, investeerde recent in een Fujifilm Luxel T 6500X plaatbelichter voor de productie van thermische offsetplaten. Volgens directeur-eigenaar Durk-Jorrit van...
  2. Geostick Groep gaat digitaal èn analoog breder BEDRIJVEN – In drie jaar tijd investeerde Geostick-Uithoorn ongeveer tien miljoen euro in productie apparatuur. Opvallendste deel was een 57cm brede tienkleuren UV-flexorotatiepers van Nederlandse makelij. In gesprek met technisch...
  3. Hoe overleef je als uitgever? Dat kan deels met ook ‘gewoon blijven drukken’ Adformatie publiceerde afgelopen week een lezenswaardige coverstory over uitgevers die moeten 'overleven in het digitale tijdperk'. Op zoek in de Verenigde Staten naar het antwoord werd een top 10 lijstje...
  4. Uitgever Rob Koghee: verstand van techniek nodig MENSEN - In gesprek met directeur/uitgever Rob Koghee van New Skool Media wordt meteen zijn positie duidelijk. Technische kennis is een must om crossmediale beslissingen te kunnen nemen. Hij legt...

Peter Luit

Peter Luit (1958) was sinds 1993 zelfstandig adviseur voor uiteenlopende printmedia vraagstukken. Samen met Erik van Erp zette hij in 2013 printmedianieuws.nl op. Met zijn crossmediale kennis beschrijft hij de balans in de uitdagingen die de verschillende mediakanalen ten opzichte van elkaar hebben.

29 april 2014 door Peter Luit Reageer

Categorie: mensen Tags: willem sijthoff

Geef een antwoord Reactie annuleren

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

“onlineprinters”

Ondersteun de campagne van VNO-NCW en MKB Nederland in de strijd tegen de steeds hoger wordende energiekosten

onze premium partners

“prindustry” “manroland” “grafistore” “rolanddg” “flyeralarm” “hp-indigo” “control “xeikon” “onlineprinters” “fujifilm” “isi”

onze partners

“agfa” goc
printcom reclameland
gws multicopy
multipress “vigc”
drukwerkdeal screen
canon compri
dienstencentrum

Sign&Print Expo 2023 – boek nu je stand

RSS Lees kort nieuws kosteloos op blokboek.com

  • Rapport A&O fonds grafimediabranche over economische ontwikkelingen 2021 26 januari 2023
  • Verzendkosten: 40% vindt betalen onzin, 19% wil wettelijke verplichting 26 januari 2023
  • Beeld & Geluid opent Mediamuseum 26 januari 2023
  • Wereldwijde storing Microsoft Teams en Outlook 25 januari 2023
  • Nationale Voorleesdagen van start 25 januari 2023

onze media relaties

“kvgo” “vkgo”
“dscoop” “gsob”
“inct” “inkish”
“papier-karton”

printmediatrainingen – 2021/2022

“printmediatrainingen”

Alle online trainingen voor 2022 op onze website.

op zoek naar een inspirerende baan in de printmedia branche, meld je dan aan als kandidaat op printmediabanen.nl

“printmediabanen”

RSS de meest recente vacatures

  •  Allround medewerker Sign & Display / Zünd Operator 
  • Calculator/Verkoper Binnendienst
  • Ervaren Operator (afdeling Nabewerking
  • Leerling Operator (afdeling Nabewerking
  • Ervaren Operator / Drukker (afdeling Drukkerij)
  • Allround Monteur Technische Dienst

onze gratis wekelijkse nieuwsbrief ontvangen?

* noodzakelijk veld
U geeft door middel van dit formulier toestemming uw gegevens via deze website te verwerken. U kunt uw gegevens aanpassen of verwijderen bij elke verzonden nieuwsbrief.

Blokboek.com en printmedianieuws: het optimale doelgroep bereik

“deal”

printmedianieuws op Twitter

Tweets by printmediafacts

Aandachtspunten

  • Algemene voorwaarden
  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Cookies
  • Contact

Laatste nieuws

  • Grafimediabranche – Economische ontwikkeling ’21
  • “Zelfstandig Crown Van Gelder relatief kwetsbaar.”
  • René de Heij: “Kijk naar de jeugd om te innoveren.”
  • Crown Van Gelder vraagt faillissement aan
  • Digitaal printen: ‘cool voor de volgende generatie’

Reacties

  • Henk Gianotten op Damen Drukkers: “Prijs, kwaliteit en leverzekerheid.”
  • Henk Gianotten op LSC sluit 2 drukkerijen, ontslag voor 656 werknemers
  • Peter Luit op Nieuw contributiemodel KVGO per 1 januari 2023
  • Leon van Nunen op Nieuw contributiemodel KVGO per 1 januari 2023
  • Peter Luit op Production Inkjet Shopping guide van Inkjet Insight

Contact

BTW: NL001333683B94
KvK: 34201192
Bank: NL52 RABO 0175855366
t.n.v. LUIT Consultancy
Waarderweg 19
2031 BN  Haarlem

contact via Twittercontact via Facebookcontact via LinkedIncontact via RSScontact via E-mail
Copyright © printmedianieuws.nl - een titel van LooQup Publishing. Gelieerd aan INKISH.