• inloggen
  • abonneren
  • partners
  • gratis nieuwsbrief
  • printmediatrainingen
  • printmediabanen

printmedianieuws

nieuws en achtergronden van het nieuws over de printmedia wereld


  • home
  • archief
    • bedrijven
    • branche
    • buitenland
    • evenement
    • financieel
    • kort nieuws
    • kunstmatige intelligentie
    • marketing
    • mensen
    • milieu
    • multimedia
    • opdrachtgevers
    • opinie
    • persberichten
    • productie innovatie
    • signprint
    • sociaal
    • toeleveranciers
    • verpakkingsmedia
  • over
  • redactie
    • Peter Luit
    • Hans Baljet
    • Margreeth Colenbrander
    • Jolanda van Drie
    • Marco den Engelsman
    • Morten B. Reitoft
    • Stef Verhoeven
    • Jan Vroegop
  • contact

Uitgever Willem Sijthoff: ‘Kleine groep kiest voor puur digitaal’

Papier heeft volgens Willem Sijthoff niet afgedaan. De 48-jarige ondernemer gelooft in het concept 'one price does it all', ofwel je wordt lid van een titel en je krijgt alles: digitaal én print. Kloppen de beweringen van Sijthoff?

• Vertrek bij FD Mediagroep leverde Sijthoff volgens diverse bronnen 20 miljoen euro op

titel artikel VN over Willem Sijthoff

titel artikel VN over Willem Sijthoff

Sijthoff staat bekend als een doorzetter, zelfs de titel 'drammer' misstaat hem niet. Zijn naam wordt in uitgevend Nederland maar al te vaak genoemd, zo blijkt ook uit een artikel in Vrij Nederland (VN). Met zijn uitgeverij Sijthoff Media Groep geeft hij vakbladen uit als Binnenlands Bestuur (half oktober 2013 gekocht) en Adformatie (AdfoGroep). Deze laatste titel gaat spannende tijden doormaken. De abonnees krijgen het blad nog steeds gratis in de bus, terwijl eind 2013 het einde van gratis al werd aangekondigd. Sijthoff verwacht dat van de huidige 26.000 abonnees er 10.000 zullen overstappen op een betaald abonnement. Ongetwijfeld zal hij sommen hebben gemaakt dat de inkomsten van gratis plus de advertentie inkosten lager zullen zijn dat de abonnementsinkomsten van 10.000 abonnees plus wat lagere advertentie inkomsten, maar ook lagere drukkosten.

NRC

willem sijthoffOok gaat het gerucht dat Sijthoff hernieuwde belangstelling zou hebben voor NRC. Investeerder Egeria zou er van af willen. Sijthoff deed al eerder een poging NRC over te nemen, na zijn ervaringen met FD/BNR, welke hij o.a. samen met investeerder HAL in handen kreeg. Met Young & Connected (o.a. KidsWeek) bewijst Sijthoff met print nog voldoende potentie te zien voor verschillende doelgroepen. Ondanks zijn liefde voor print bewees Sijthoff (foto) ook voldoende crossmediale synergie te zien. Dat was vooral het geval met FD in combinatie met BNR. Uiteindelijk ging de oplage van het FD in al zijn vormen omhoog en namen luistercijfers van BNR toe in combinatie met synergetische advertentiemodellen tussen krant en radio.

2020

jeroen smitHoogleraar journalistiek Jeroen Smit (foto) verschilt fors in de visie van Sijthoff rondom print. In het artikel in Vrij Nederland zegt Smit te beweren dat het einde van papier nabij is. Maar daarentegen beweert hij dat het nog tot 2020 zal duren voordat er geen papieren NRC meer zal verschijnen. Sijthoff zou dan nog 'slechts' 5 jaar de tijd hebben om zijn mogelijke investering terug te verdienen. Tot die tijd kan Sijthoff zijn bewering 'one price does it all' in ieder geval nog uittesten.

 

 

 

 

Deel dit artikel.....


  • Linkedin



  • Twitter


  • Facebook


  • Print





Gerelateerde artikelen

  1. Grafische Groep van der Eems kiest voor kwaliteit en snelheid MARKETING - De in Friesland gevestigde Grafische groep van der Eems, investeerde recent in een Fujifilm Luxel T 6500X plaatbelichter voor de productie van thermische offsetplaten. Volgens directeur-eigenaar Durk-Jorrit van...
  2. Geostick Groep gaat digitaal èn analoog breder BEDRIJVEN – In drie jaar tijd investeerde Geostick-Uithoorn ongeveer tien miljoen euro in productie apparatuur. Opvallendste deel was een 57cm brede tienkleuren UV-flexorotatiepers van Nederlandse makelij. In gesprek met technisch...
  3. Hoe overleef je als uitgever? Dat kan deels met ook ‘gewoon blijven drukken’ Adformatie publiceerde afgelopen week een lezenswaardige coverstory over uitgevers die moeten 'overleven in het digitale tijdperk'. Op zoek in de Verenigde Staten naar het antwoord werd een top 10 lijstje...
  4. Uitgever Rob Koghee: verstand van techniek nodig MENSEN - In gesprek met directeur/uitgever Rob Koghee van New Skool Media wordt meteen zijn positie duidelijk. Technische kennis is een must om crossmediale beslissingen te kunnen nemen. Hij legt...

Peter Luit

Peter Luit (1958) was sinds 1993 zelfstandig adviseur voor uiteenlopende printmedia vraagstukken. Samen met Erik van Erp zette hij in 2013 printmedianieuws.nl op. Met zijn crossmediale kennis beschrijft hij de balans in de uitdagingen die de verschillende mediakanalen ten opzichte van elkaar hebben.

29 april 2014 door Peter Luit Reageer

Categorie: mensen Tags: willem sijthoff

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

“onlineprinters”

onze premium partners

“prindustry” “manroland” “grafistore” “rolanddg” “flyeralarm” “hp-indigo” “probo” “control “xeikon” “onlineprinters”

onze partners

“agfa” goc
printcom reclameland
cloudprinter gws dienstencentrum multipress “vigc” drukwerkdeal screen canon compri

RSS Lees kort nieuws kosteloos op blokboek.com

  • Overname RTL Nederland door DPG Media voldoet grotendeels aan voorwaarden ACM 16 mei 2025
  • Postzegel van €1,21 naar €1,31 15 mei 2025
  • Labelexpo Europe 2025 van 16 tot 19 september in Barcelona 15 mei 2025
  • K, Interpack en Drupa breiden uit naar Saoedi-Arabië 14 mei 2025
  • Verzending rouwbrieven nu met tracking via Bpost 13 mei 2025

onze media relaties

“kvgo” “vkgo”
“dscoop” “gsob”
“inct” “inkish”
“papier-karton”

printmediatrainingen – 2024

“printmediatrainingen”

Alle online trainingen voor 2024 op onze website.

Vacatures binnen de branche vind je natuurlijk op printmediabanen.nl – Powered by C3-werkt!

“printmediabanen”

onze gratis wekelijkse nieuwsbrief ontvangen?

* noodzakelijk veld
U geeft door middel van dit formulier toestemming uw gegevens via deze website te verwerken. U kunt uw gegevens aanpassen of verwijderen bij elke verzonden nieuwsbrief.

Blokboek.com en printmedianieuws: het optimale doelgroep bereik

“deal”

Aandachtspunten

  • Algemene voorwaarden
  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Cookies
  • Contact

Laatste nieuws

  • Digitalisering van de branche ruim halve eeuw gaande
  • KVGO’s algemene vergadering ‘Step into the future’
  • Adobe kondigt Adobe PDF Print Engine versie 7 aan
  • Impact van importheffingen in 2025 op Cimpress
  • Zo maakt de Gemeente Den Haag print toegankelijk en duurzaam!

Reacties

  • Peter Luit op Smithers: digitaal groeit komende 10 jaar met 54%
  • Henk Gianotten op Smithers: digitaal groeit komende 10 jaar met 54%
  • Peter Luit op 44 jaar grafische branche: mijn persoonlijke overzicht
  • Peter Luit op 44 jaar grafische branche: mijn persoonlijke overzicht
  • Hans Schoolenberg op 44 jaar grafische branche: mijn persoonlijke overzicht

Contact

BTW: NL001333683B94
KvK: 34201192
Bank: NL52 RABO 0175855366
Postadres: LUIT Consultancy
Grote Buitendijk 33
1991 BZ  Velserbroek

Bezoekadres (alleen op afspraak):
De Cirkel
Maan Bastion 476
1991 RH  Velserbroek

contact via Twittercontact via Facebookcontact via LinkedIncontact via RSScontact via E-mail
Copyright © printmedianieuws.nl - een titel van LooQup Publishing. Gelieerd aan INKISH.