• inloggen
  • abonneren
  • partners
  • gratis nieuwsbrief
  • printmediatrainingen
  • printmediabanen

printmedianieuws

nieuws en achtergronden van het nieuws over de printmedia wereld


  • home
  • archief
    • bedrijven
    • branche
    • buitenland
    • evenement
    • financieel
    • kort nieuws
    • marketing
    • mensen
    • milieu
    • multimedia
    • opdrachtgevers
    • opinie
    • persberichten
    • productie innovatie
    • signprint
    • sociaal
    • toeleveranciers
    • verpakkingsmedia
  • over
  • redactie
    • Peter Luit
    • Hans Baljet
    • Margreeth Colenbrander
    • Jolanda van Drie
    • Marco den Engelsman
    • Stef Verhoeven
    • Jan Vroegop
  • contact

Uitgever Willem Sijthoff: ‘Kleine groep kiest voor puur digitaal’

Papier heeft volgens Willem Sijthoff niet afgedaan. De 48-jarige ondernemer gelooft in het concept 'one price does it all', ofwel je wordt lid van een titel en je krijgt alles: digitaal én print. Kloppen de beweringen van Sijthoff?

• Vertrek bij FD Mediagroep leverde Sijthoff volgens diverse bronnen 20 miljoen euro op

titel artikel VN over Willem Sijthoff

titel artikel VN over Willem Sijthoff

Sijthoff staat bekend als een doorzetter, zelfs de titel 'drammer' misstaat hem niet. Zijn naam wordt in uitgevend Nederland maar al te vaak genoemd, zo blijkt ook uit een artikel in Vrij Nederland (VN). Met zijn uitgeverij Sijthoff Media Groep geeft hij vakbladen uit als Binnenlands Bestuur (half oktober 2013 gekocht) en Adformatie (AdfoGroep). Deze laatste titel gaat spannende tijden doormaken. De abonnees krijgen het blad nog steeds gratis in de bus, terwijl eind 2013 het einde van gratis al werd aangekondigd. Sijthoff verwacht dat van de huidige 26.000 abonnees er 10.000 zullen overstappen op een betaald abonnement. Ongetwijfeld zal hij sommen hebben gemaakt dat de inkomsten van gratis plus de advertentie inkosten lager zullen zijn dat de abonnementsinkomsten van 10.000 abonnees plus wat lagere advertentie inkomsten, maar ook lagere drukkosten.

NRC

willem sijthoffOok gaat het gerucht dat Sijthoff hernieuwde belangstelling zou hebben voor NRC. Investeerder Egeria zou er van af willen. Sijthoff deed al eerder een poging NRC over te nemen, na zijn ervaringen met FD/BNR, welke hij o.a. samen met investeerder HAL in handen kreeg. Met Young & Connected (o.a. KidsWeek) bewijst Sijthoff met print nog voldoende potentie te zien voor verschillende doelgroepen. Ondanks zijn liefde voor print bewees Sijthoff (foto) ook voldoende crossmediale synergie te zien. Dat was vooral het geval met FD in combinatie met BNR. Uiteindelijk ging de oplage van het FD in al zijn vormen omhoog en namen luistercijfers van BNR toe in combinatie met synergetische advertentiemodellen tussen krant en radio.

2020

jeroen smitHoogleraar journalistiek Jeroen Smit (foto) verschilt fors in de visie van Sijthoff rondom print. In het artikel in Vrij Nederland zegt Smit te beweren dat het einde van papier nabij is. Maar daarentegen beweert hij dat het nog tot 2020 zal duren voordat er geen papieren NRC meer zal verschijnen. Sijthoff zou dan nog 'slechts' 5 jaar de tijd hebben om zijn mogelijke investering terug te verdienen. Tot die tijd kan Sijthoff zijn bewering 'one price does it all' in ieder geval nog uittesten.

 

 

 

 

Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook
Share on LinkedIn
Linkedin
Email this to someone
email
Print this page
Print



Gerelateerde artikelen

  1. Grafische Groep van der Eems kiest voor kwaliteit en snelheid MARKETING - De in Friesland gevestigde Grafische groep van der Eems, investeerde recent in een Fujifilm Luxel T 6500X plaatbelichter voor de productie van thermische offsetplaten. Volgens directeur-eigenaar Durk-Jorrit van...
  2. Geostick Groep gaat digitaal èn analoog breder BEDRIJVEN – In drie jaar tijd investeerde Geostick-Uithoorn ongeveer tien miljoen euro in productie apparatuur. Opvallendste deel was een 57cm brede tienkleuren UV-flexorotatiepers van Nederlandse makelij. In gesprek met technisch...
  3. ‘Woeste Willem’ Pluygers (101) overleden Oprichter van de Nederlandse Dagbladunie (NRC en AD) Willem Pluygers is overleden. Eind mei stierf Wim van Norden (97), oprichter van dagbladuitgever Perscombinatie (Het Parool, De Volkskrant)....
  4. Drukkerij Hazenberg kiest voor Xgram Drukkerij Hazenberg heeft aan Systeemhuis Compri de opdracht verstrekt voor de vervanging van het huidige Bedrijf Informatie Systeem door het Xgram pakket. Na een intensief selectietraject heeft Hazenberg gekozen voor...

Peter Luit

Peter Luit (1958) is sinds 1993 zelfstandig adviseur in de volledige breedte van de mediawereld. Hij schreef vele jaren voor het Grafisch Weekblad en weet op objectieve wijze de verhoudingen tussen printmedia en digitale media te positioneren.

29 april 2014 door Peter Luit Reageer

Categorie: mensen Tags: willem sijthoff

Geef een reactie Antwoord annuleren

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

“onlineprinters”

onze premium partners

“prindustry” “manroland” “grafistore” “rolanddg” “flyeralarm” “hp-indigo” “control “xeikon” “onlineprinters”

onze partners

“agfa” goc
printcom reclameland
gws multicopy
partners” height= multipress “vigc” drukwerkdeal
screen canon

RSS Lees kort nieuws kosteloos op blokboek.com

  • PrintPraat op Clubhouse: woensdag om 13.00 uur 21 april 2021
  • Drupa virtueel gestart 21 april 2021
  • Uniek kijkje in wereldwijd web2print aanbod met INKISH marathon 20 april 2021
  • Canon Insights Webinar over sterke rol print 20 april 2021
  • Mede-oprichter Charles Geschke van Adobe overleden 19 april 2021

onze media relaties

“kvgo” “vkgo”
“dscoop” “gsob”
“inct” “inkish”
“papier-karton” “gf”

printmediatrainingen – voorjaarsprogramma 2021

“printmediatrainingen”

Alle online trainingen voor het eerste halfjaar van 2021 nu op onze website.

onze nieuwe vacature service (in beta)

“printmediabanen”

RSS de meest recente vacatures

  • Backend developer
  • MultiPress application Specialist (m/v) – Limmen
  • Field Support Engineer, Netherlands
  • Projectmanager (Full time) (M/V)
  • Projectmanager (Full time) m/v
  • Offset Rotatiedrukker

onze gratis wekelijkse nieuwsbrief ontvangen?

* noodzakelijk veld
U geeft door middel van dit formulier toestemming uw gegevens via deze website te verwerken. U kunt uw gegevens aanpassen of verwijderen bij elke verzonden nieuwsbrief.

Blokboek.com en printmedianieuws: het optimale doelgroep bereik

“deal”

printmedianieuws op Twitter

Tweets by printmediafacts

Aandachtspunten

  • Algemene voorwaarden
  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Cookies
  • Contact

Laatste nieuws

  • virtual.drupa: omdat het kon, maar moest het ook?
  • Innoveren en excelleren in de grafimedia industrie (1)
  • Flyeralarm: “Online maakte ons speelveld groter.”
  • Ook prijsverhogingen bij Kodak en hubergroup
  • Ingreep Mediahuis bij NDC kost 100 banen

Reacties

  • Henk Gianotten op KVGO en VIGC presenteren iccMAX in online sessie
  • Henk Gianotten op Marco Aarnink gaat voor de beleving
  • Germen Kroon op Inkjet jaagt vraag op naar end-to-end workflows
  • Mario Klomp op Grafimedia in cijfers 2020 toont ‘verdeeld’ jaar
  • Henk Gianotten op Marco Aarnink gaat voor de beleving

Contact

BTW: NL001333683B94
KvK: 34201192
Bank: NL52 RABO 0175855366
t.n.v. LUIT Consultancy
Waarderweg 19
2031 BN  Haarlem

contact via Twittercontact via Facebookcontact via LinkedIncontact via RSScontact via E-mail
Copyright © printmedianieuws.nl - een titel van LooQup Publishing