• inloggen
  • abonneren
  • partners
  • gratis nieuwsbrief
  • printmediatrainingen
  • printmediabanen

printmedianieuws

nieuws en achtergronden van het nieuws over de printmedia wereld


  • home
  • archief
    • bedrijven
    • branche
    • buitenland
    • evenement
    • financieel
    • kort nieuws
    • kunstmatige intelligentie
    • marketing
    • mensen
    • milieu
    • multimedia
    • opdrachtgevers
    • opinie
    • persberichten
    • productie innovatie
    • signprint
    • sociaal
    • toeleveranciers
    • verpakkingsmedia
  • over
  • redactie
    • Peter Luit
    • Hans Baljet
    • Margreeth Colenbrander
    • Jolanda van Drie
    • Marco den Engelsman
    • Morten B. Reitoft
    • Stef Verhoeven
    • Jan Vroegop
  • contact

Klanten aan het woord bij Print Pakt Live

carwrappingRond de honderd bezoekers waren aanwezig bij de eerste editie van Print Pakt Live in Scherpenzeel. De presentaties van de sprekers maakten duidelijk dat de combinatie web en print meer oplevert dan de som der delen.

Als ‘Mr. Print Pakt’ (dus zeer direct betrokken bij dit initiatief) gaf ik tijdens het evenement zelfs een presentatie over de campagne en de veranderingen in de communicatie-industrie. Ik houd me aan de feiten, maar mijn objectiviteit is lastig te verdedigen.

printpaktPrint Pakt Live werd gehouden vlak na de ledenraadsvergadering van het KVGO in The Awarehouse in Scherpenzeel en was voor iedereen toegankelijk. Dagvoorzitter Ed Boogaard verwees in zijn opening naar de uitspraak van Joost de Haas in het Financieel Dagblad van een paar weken geleden, waarin de CEO van Roto Smeets de grafische industrie omschreef als een ‘sunset industry’. Boogaard: ‘Dat mag misschien zo zijn, maar als de zon ergens onder gaat, komt hij ergens anders altijd weer op.’ Waarmee Boogaard maar aan wilde geven dat er voor bedrijven die bereid zijn om te veranderen altijd een gezonde toekomst is weggelegd.

Het handjevol critici dat in aanloop naar het evenement van zich liet horen via social media en websites liet verstek gaan. Dat was jammer want er was gelegenheid genoeg om vragen te stellen over de campagne en juist kritische vragen dragen er aan bij om de boodschap zo helder mogelijk te krijgen.

Conversie

Marlous Spaven

Marlous Spaven

Die boodschap bestaat er kort gezegd uit dat drukwerk en print een belangrijk onderdeel vormen van de communicatiemix, mits het op de juiste manier wordt ingezet. Het draait niet meer om lage prijzen, hoge oplagen en harde concurrentieslagen, maar om toegevoegde waarde. En dat drukwerk waarde kan toevoegen bewees Marlous Spaven, account director bij TIM Dialogue Marketing. Het Amsterdamse bureau kreeg een opdracht voor het maken van een direct mailing voor PSA Finance, de bank van automerken Peugeot en Citroën. Hoewel ze liever meteen overstapten op een digitale mailing besloten ze toch eerst de effecten van een gedrukte mailing te testen. Die pakte gunstig uit en daarom ging het bureau alsnog met een papieren versie aan de slag. Daarbij werd alles uit de kast gehaald om een zo hoog mogelijk conversie te bereiken. Spaven: ‘Het is belangrijk dat je een goede aanbieding hebt. Als je aanbieding maar sterk genoeg is kun je de mailing bij wijze van spreken op toiletpapier afdrukken.’

De doelgroep was tot in detail in kaart gebracht, omdat de opdrachtgever over uitgebreide gegevens van zijn klanten beschikte – ‘kleine goudmijntjes’ aldus Spaven. Via een uitgekiende marketingstrategie haalde de mailing een respons van tien procent. Spaven: ‘Drie procent is normaal en tien procent is absurd hoog. We dachten dat we ons doel veel te hoog hadden gesteld, maar het lukte toch.’

Samen leren

Willem Overbosch

Willem Overbosch

Internetondernemer Willem Overbosch overdonderde het publiek met een stortvloed aan cijfers en feiten. Overbosch is CEO van Dutch Network Group (DNG), het bedrijf waarmee hij in 2013 ook ondernemerstijdschrift De Zaak overnam. Met een live demo toonde Overbosch aan dat ondernemers met software als Google Analytics en Google Trends eenvoudig kunnen controleren hoe vaak er wordt gekeken naar een website en op welke plekken, en hoeveel er over wordt getwitterd. De website printpakt.nl werd ter plekke onder de loep genomen.

De scheidslijnen tussen on- en offline zijn voor een ondernemer als Overbosch nauwelijks van belang. Het gaat hem vooral om het resultaat dat met het gekozen kanaal wordt bereikt. Ondernemen is volgens Overbosch een kwestie van samen werken en samen leren, voortdurend monitoren en kijken waar de kansen liggen. ‘Ik geef een tijdschrift uit, maar ik weet eigenlijk niets van print. Deze zaal zit vol met drukkers, dus u kunt mij er straks vast iets over vertellen.’

Deel dit artikel.....


  • Linkedin



  • Twitter


  • Facebook


  • Print





Gerelateerde artikelen

  1. ‘Print Pakt’ campagne wordt nauwelijks gebruikt BRANCHE - Voorzitter Cees Verweij van het KVGO was er duidelijk over. ‘Ik hoor onze leden zelden over Print Pakt.’ Gisteren, woensdag 25 mei, was de voorjaarsvergadering van de grafische...
  2. Geslaagde 2e editie Print Pakt bij Dutch Design Week EVENEMENT- Met een sfeervol ingerichte ruimte maakte Print Pakt negen dagen lang promotie voor het grafische product tijdens Dutch Design Week in Eindhoven. Het creatieve evenement bleek andermaal de ideale...
  3. Promotiefilm voor ‘Print Pakt’ van erbarmelijke kwaliteit Printmedianieuws kijkt elke week met een knipoog terug op de afgelopen week. Maar die knipoog geldt niet voor ons oordeel over het filmpje van het KVGO in het kader van...
  4. ‘Print Pakt’ komt op stoom Enige weken geleden maakten we een eerste analyse van de nieuwste KVGO website printpakt.nl. We keken toen vooral naar de doelgroepen. Nu is het vooral tijd voor de inhoud en...

Alex Kunst

Verknocht aan het grafische vak, dol op snelle machines en verslaafd aan automatisering en workflow – schrijven over alles wat met prepress, drukkerij en afwerking te maken heeft (en alles wat daarvoor en achter zit).

22 mei 2015 door Alex Kunst 1 Reactie

Categorie: evenement Tags: kvgo, Print Pakt

Reacties

  1. Peter Luit zegt

    22 mei 2015 om 08:53

    Ja, helaas kon ik er niet bij aanwezig zijn, maar ik ben blij met het feit dat vooral klanten van de branche aan het woord waren met praktisch aansprekende voorbeelden.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

“onlineprinters”

onze premium partners

“prindustry” “manroland” “grafistore” “rolanddg” “flyeralarm” “hp-indigo” “probo” “control “xeikon” “onlineprinters”

onze partners

“agfa” goc
printcom reclameland
cloudprinter gws dienstencentrum multipress “vigc” drukwerkdeal screen canon compri

RSS Lees kort nieuws kosteloos op blokboek.com

  • Nieuw CRON Dual Drum CTP-systeem voor Control Media 13 juni 2025
  • Landa Digital Printing schrapt 20% van haar werknemers 13 juni 2025
  • Thijsen Drukkerij in Geldermalsen failliet 12 juni 2025
  • Kleuters ontdekken techniek met circulair printmateriaal van Probo 12 juni 2025
  • Probo met eigen productie in Duitsland 11 juni 2025

onze media relaties

“kvgo” “vkgo”
“dscoop” “gsob”
“inct” “inkish”
“papier-karton”

printmediatrainingen – 2024

“printmediatrainingen”

Alle online trainingen voor 2024 op onze website.

Vacatures binnen de branche vind je natuurlijk op printmediabanen.nl – Powered by C3-werkt!

“printmediabanen”

onze gratis wekelijkse nieuwsbrief ontvangen?

* noodzakelijk veld
U geeft door middel van dit formulier toestemming uw gegevens via deze website te verwerken. U kunt uw gegevens aanpassen of verwijderen bij elke verzonden nieuwsbrief.

Blokboek.com en printmedianieuws: het optimale doelgroep bereik

“deal”

Aandachtspunten

  • Algemene voorwaarden
  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Cookies
  • Contact

Laatste nieuws

  • Landa schrapt mogelijk 100 arbeidsplaatsen
  • Europese Walstead Group wordt te koop aangeboden
  • De ‘industrie situatie’ bij onze buurlanden
  • Alle Apple besturingssystemen maken sprong naar 26
  • Eerste Komori J-throne 29 installatie komende zomer

Reacties

  • Peter Luit op Smithers: digitaal groeit komende 10 jaar met 54%
  • Henk Gianotten op Smithers: digitaal groeit komende 10 jaar met 54%
  • Peter Luit op 44 jaar grafische branche: mijn persoonlijke overzicht
  • Peter Luit op 44 jaar grafische branche: mijn persoonlijke overzicht
  • Hans Schoolenberg op 44 jaar grafische branche: mijn persoonlijke overzicht

Contact

BTW: NL001333683B94
KvK: 34201192
Bank: NL52 RABO 0175855366
Postadres: LUIT Consultancy
Grote Buitendijk 33
1991 BZ  Velserbroek

Bezoekadres (alleen op afspraak):
De Cirkel
Maan Bastion 476
1991 RH  Velserbroek

contact via Twittercontact via Facebookcontact via LinkedIncontact via RSScontact via E-mail
Copyright © printmedianieuws.nl - een titel van LooQup Publishing. Gelieerd aan INKISH.