• inloggen
  • abonneren
  • partners
  • gratis nieuwsbrief
  • printmediatrainingen
  • printmediabanen

printmedianieuws

nieuws en achtergronden van het nieuws over de printmedia wereld


  • home
  • archief
    • bedrijven
    • branche
    • buitenland
    • evenement
    • financieel
    • kort nieuws
    • marketing
    • mensen
    • milieu
    • multimedia
    • opdrachtgevers
    • opinie
    • persberichten
    • productie innovatie
    • signprint
    • sociaal
    • toeleveranciers
    • verpakkingsmedia
  • over
  • redactie
    • Peter Luit
    • Hans Baljet
    • Margreeth Colenbrander
    • Jolanda van Drie
    • Marco den Engelsman
    • Stef Verhoeven
    • Jan Vroegop
  • contact

Klanten aan het woord bij Print Pakt Live

carwrappingRond de honderd bezoekers waren aanwezig bij de eerste editie van Print Pakt Live in Scherpenzeel. De presentaties van de sprekers maakten duidelijk dat de combinatie web en print meer oplevert dan de som der delen.

Als ‘Mr. Print Pakt’ (dus zeer direct betrokken bij dit initiatief) gaf ik tijdens het evenement zelfs een presentatie over de campagne en de veranderingen in de communicatie-industrie. Ik houd me aan de feiten, maar mijn objectiviteit is lastig te verdedigen.

printpaktPrint Pakt Live werd gehouden vlak na de ledenraadsvergadering van het KVGO in The Awarehouse in Scherpenzeel en was voor iedereen toegankelijk. Dagvoorzitter Ed Boogaard verwees in zijn opening naar de uitspraak van Joost de Haas in het Financieel Dagblad van een paar weken geleden, waarin de CEO van Roto Smeets de grafische industrie omschreef als een ‘sunset industry’. Boogaard: ‘Dat mag misschien zo zijn, maar als de zon ergens onder gaat, komt hij ergens anders altijd weer op.’ Waarmee Boogaard maar aan wilde geven dat er voor bedrijven die bereid zijn om te veranderen altijd een gezonde toekomst is weggelegd.

Het handjevol critici dat in aanloop naar het evenement van zich liet horen via social media en websites liet verstek gaan. Dat was jammer want er was gelegenheid genoeg om vragen te stellen over de campagne en juist kritische vragen dragen er aan bij om de boodschap zo helder mogelijk te krijgen.

Conversie

Marlous Spaven

Marlous Spaven

Die boodschap bestaat er kort gezegd uit dat drukwerk en print een belangrijk onderdeel vormen van de communicatiemix, mits het op de juiste manier wordt ingezet. Het draait niet meer om lage prijzen, hoge oplagen en harde concurrentieslagen, maar om toegevoegde waarde. En dat drukwerk waarde kan toevoegen bewees Marlous Spaven, account director bij TIM Dialogue Marketing. Het Amsterdamse bureau kreeg een opdracht voor het maken van een direct mailing voor PSA Finance, de bank van automerken Peugeot en Citroën. Hoewel ze liever meteen overstapten op een digitale mailing besloten ze toch eerst de effecten van een gedrukte mailing te testen. Die pakte gunstig uit en daarom ging het bureau alsnog met een papieren versie aan de slag. Daarbij werd alles uit de kast gehaald om een zo hoog mogelijk conversie te bereiken. Spaven: ‘Het is belangrijk dat je een goede aanbieding hebt. Als je aanbieding maar sterk genoeg is kun je de mailing bij wijze van spreken op toiletpapier afdrukken.’

De doelgroep was tot in detail in kaart gebracht, omdat de opdrachtgever over uitgebreide gegevens van zijn klanten beschikte – ‘kleine goudmijntjes’ aldus Spaven. Via een uitgekiende marketingstrategie haalde de mailing een respons van tien procent. Spaven: ‘Drie procent is normaal en tien procent is absurd hoog. We dachten dat we ons doel veel te hoog hadden gesteld, maar het lukte toch.’

Samen leren

Willem Overbosch

Willem Overbosch

Internetondernemer Willem Overbosch overdonderde het publiek met een stortvloed aan cijfers en feiten. Overbosch is CEO van Dutch Network Group (DNG), het bedrijf waarmee hij in 2013 ook ondernemerstijdschrift De Zaak overnam. Met een live demo toonde Overbosch aan dat ondernemers met software als Google Analytics en Google Trends eenvoudig kunnen controleren hoe vaak er wordt gekeken naar een website en op welke plekken, en hoeveel er over wordt getwitterd. De website printpakt.nl werd ter plekke onder de loep genomen.

De scheidslijnen tussen on- en offline zijn voor een ondernemer als Overbosch nauwelijks van belang. Het gaat hem vooral om het resultaat dat met het gekozen kanaal wordt bereikt. Ondernemen is volgens Overbosch een kwestie van samen werken en samen leren, voortdurend monitoren en kijken waar de kansen liggen. ‘Ik geef een tijdschrift uit, maar ik weet eigenlijk niets van print. Deze zaal zit vol met drukkers, dus u kunt mij er straks vast iets over vertellen.’

Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook
Share on LinkedIn
Linkedin
Email this to someone
email
Print this page
Print



Gerelateerde artikelen

  1. KVGO start campagne voor drukwerk: ‘Print Pakt’ Tijdens de Ledenraad van het KVGO in Soestduinen werd het startschot gegeven voor een campagne voor drukwerk onder de naam ‘Print Pakt’. Maar er gebeurde meer: het jaarverslag werd behandeld,...
  2. ‘Print Pakt’: KVGO start campagne voor drukwerk Op de Ledenraadvergadering van het KVGO afgelopen woensdag werd de nieuwe campagne getoond om drukwerk te promoten. De titel luidt ‘Print Pakt’ en is vooral bedoeld om drukkers te ondersteunen...
  3. ‘Print is niet dood’, zegt KVGO voorzitter Cees Verweij. ‘Print pakt’ Op de goed bezochte Vakdag 2014 van maandblad Graficus op woensdag 5 februari sprak KVGO voorzitter Cees Verweij over de ‘toekomst van de grafische bedrijfstak’. Maar wat die toekomst dan...
  4. ‘Print Pakt’ campagne wordt nauwelijks gebruikt BRANCHE - Voorzitter Cees Verweij van het KVGO was er duidelijk over. ‘Ik hoor onze leden zelden over Print Pakt.’ Gisteren, woensdag 25 mei, was de voorjaarsvergadering van de grafische...

Alex Kunst

Verknocht aan het grafische vak, dol op snelle machines en verslaafd aan automatisering en workflow – schrijven over alles wat met prepress, drukkerij en afwerking te maken heeft (en alles wat daarvoor en achter zit).

22 mei 2015 door Alex Kunst 1 Reactie

Categorie: evenement Tags: kvgo, Print Pakt

Reacties

  1. Peter Luit zegt

    22 mei 2015 om 08:53

    Ja, helaas kon ik er niet bij aanwezig zijn, maar ik ben blij met het feit dat vooral klanten van de branche aan het woord waren met praktisch aansprekende voorbeelden.

    Log in om te reageren

Geef een reactie Antwoord annuleren

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

“onlineprinters”

onze premium partners

“prindustry” “manroland” “grafistore” “rolanddg” “flyeralarm” “hp-indigo” “control “xeikon” “onlineprinters”

onze partners

“agfa” goc
printcom reclameland
gws multicopy
partners” height= multipress “vigc” drukwerkdeal
screen canon

RSS Lees kort nieuws kosteloos op blokboek.com

  • Viscom gaat in mei ‘gewoon’ door 26 februari 2021
  • BVDM vindt prijsverhogingen papier zorgelijk 26 februari 2021
  • ADC Nederland investeert in Canon varioPRINT iX3200 25 februari 2021
  • Vijf livestreams van Diergaarde Blijdorp op reclamedisplays 25 februari 2021
  • Leuke klus met weinig effect: verkiezingsborden 24 februari 2021

onze media relaties

“kvgo” “vkgo”
“dscoop” “gsob”
“inct” “inkish”
“papier-karton” “gf”

printmediatrainingen – najaarsprogramma 2020

“printmediatrainingen”

Binnenkort verschijnen de trainingen voor het eerste halfjaar van 2021 op onze website.

onze nieuwe vacature service (in beta)

“printmediabanen”

RSS de meest recente vacatures

  • DTP- en productiemedewerk(st)er
  • Backend developer
  • MultiPress application Specialist (m/v) – Limmen
  • Field Support Engineer, Netherlands
  • Projectmanager (Full time) (M/V)
  • Projectmanager (Full time) m/v

onze gratis wekelijkse nieuwsbrief ontvangen?

* noodzakelijk veld
U geeft door middel van dit formulier toestemming uw gegevens via deze website te verwerken. U kunt uw gegevens aanpassen of verwijderen bij elke verzonden nieuwsbrief.

Blokboek.com en printmedianieuws: het optimale doelgroep bereik

“deal”

printmedianieuws op Twitter

Tweets by printmediafacts

Aandachtspunten

  • Algemene voorwaarden
  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Cookies
  • Contact

Laatste nieuws

  • Mooi initiatief van Stichting Laurens Janszoon Coster
  • Mediahuis zegt in jaarcijfers 2020 weinig over print
  • Strijd tegen JA/JA-stickers verloren zaak?
  • Inkjet jaagt vraag op naar end-to-end workflows
  • Leveranciers in afwerking en hun ‘inkjet’ klanten

Reacties

  • Germen Kroon op Inkjet jaagt vraag op naar end-to-end workflows
  • Mario Klomp op Grafimedia in cijfers 2020 toont ‘verdeeld’ jaar
  • Henk Gianotten op Marco Aarnink gaat voor de beleving
  • Peter Luit op 2020 kende hier en daar wat lichtpuntjes
  • Henk Gianotten op 2020 kende hier en daar wat lichtpuntjes

Contact

BTW: NL001333683B94
KvK: 34201192
Bank: NL52 RABO 0175855366
t.n.v. LUIT Consultancy
Waarderweg 19
2031 BN  Haarlem

contact via Twittercontact via Facebookcontact via LinkedIncontact via RSScontact via E-mail
Copyright © printmedianieuws.nl - een titel van LooQup Publishing