• inloggen
  • abonneren
  • partners
  • gratis nieuwsbrief
  • printmediatrainingen
  • printmediabanen

printmedianieuws

nieuws en achtergronden van het nieuws over de printmedia wereld


  • home
  • archief
    • bedrijven
    • branche
    • buitenland
    • evenement
    • financieel
    • kort nieuws
    • marketing
    • mensen
    • milieu
    • multimedia
    • opdrachtgevers
    • opinie
    • persberichten
    • productie innovatie
    • signprint
    • sociaal
    • toeleveranciers
    • verpakkingsmedia
  • over
  • redactie
    • Peter Luit
    • Hans Baljet
    • Margreeth Colenbrander
    • Jolanda van Drie
    • Marco den Engelsman
    • Morten B. Reitoft
    • Stef Verhoeven
    • Jan Vroegop
  • contact

Papieren visitekaartjes dé manier om te netwerken

visitekaartjes

Weer veel persberichten afgelopen week. Het leukste nieuws was toch wel dat 'good old' visitekaartjes van papier nog steeds het belangrijkste hulpmiddel zijn bij het netwerken. En een nieuw tijdschrift alleen via bol.com te koop. 

reclamelandVisitekaartjes zijn al eeuwen oud. Dat ze nog steeds worden gebruikt, wees drukkerij Reclameland al eens uit met een onderzoek gehouden in november 2014. Dit jaar heeft de online drukkerij opnieuw een onderzoek gedaan naar de kaartjes en is onderzocht waarvoor klanten visitekaartjes nu eigenlijk gebruiken. Bijna 8000 respondenten hebben de poll ingevuld die Reclameland publiceerde op de websites in Nederland en België. In beide landen staat hetzelfde antwoord met stip bovenaan: visitekaartjes worden het meest vaak gebruikt om te netwerken.

Leveringsvertraging POD-boeken door technische storing bij CB

PODCB heeft afgelopen weken een deel van de POD-titels met vertraging geleverd. Oorzaak van de problemen was een plotselinge grotere vraag uit de markt dan voorzien, in combinatie met een technische storing. Inmiddels levert CB weer zoals gebruikelijk. ‘CB levert titels die via printing on demand worden geproduceerd de volgende dag. Onlangs hebben wij helaas circa 4 procent van de POD-titels iets later moeten leveren’, zegt CB-woordvoerder Marjan van der Zee, die de vertraging wijt aan grote septemberdrukte in combinatie met een technische storing.

Nieuw tijdschrift alleen te koop via bol.com: Maximum Speed

maxspeeddMet een gedrukte  oplage van 20.000 exemplaren wordt Maximum Speed het eerste tijdschrift in ons land dat uitsluitend wordt verkocht via bol.com. Geen losse verkoop meer via kiosken. Opvallend is ook dat een zo hoge oplage toch in vellendruk wordt vervaardigd, en wel bij Boom+Verweij in Mijdrecht. Maximum Speed is onderscheidend in meerdere opzichten. Zo worden in het maar liefst 260 pagina’s tellende magazine verschillende soorten papier gebruikt en zijn bijzondere drukwerktechnieken toegepast. Zie het promotiefilmpje:

Nieuwbouw door groei bij drukkerij Verstraete IML

VerstraeteMet een nieuw gebouw en een forse stijging van het aantal medewerkers van 400 naar 550 blijft de Belgische drukkerij Verstraete groeien als kool, aldus Hilke Van de Geuchte, Marketing & Communications bij Verstraete IML. ‘Het voorbije jaar breidde het Verstraete IML-team uit van 400 naar 550 medewerkers. Nieuwe technologieën beantwoorden aan bijzondere klantenvragen en het machinepark werd gevoelig uitgebouwd. Last but not least, wij poten een gloednieuw bedrijfsgebouw neer op de site in Maldegem. Zo krijgen alle medewerkers de werkplek die ze verdienen en creëren wij ruimte voor onze nieuwe machines.’

vkgo wil meer lachen

vkgo'Er wordt te weinig gelachen in de grafimediabranche!', aldus het vkgo. 'Een prikkelende titel voor een nog prikkelendere bijeenkomst. Tijden veranderen, we zijn te somber gestemd, minder papier, internet, crisis..... faillissementen. Zijn er geen kansen voor onze leden en is er dan niets meer om te lachen? Zijn we in onze sector het lachen verleerd of misschien helemaal vergeten? Donderdag 17 september laten we jullie bij Imago Printing de keerzijde zien van de ontwikkelingen in onze sector. We kijken samen met Erik Leemhuis met een gulle glimlach naar kansen en mogelijkheden.'

Cao uitgevers definitief: waarom niet een Grafimedia cao?

cao-uitgeverij-2015De totstandkoming van de journalistieke cao voor het Uitgeverijbedrijf is de grootste moderniseringsoperatie aller tijden op cao-gebied, zegt de vakbond voor journalisten. 'Met dit resultaat, een volledig gemoderniseerde journalistieke cao is een goed anker neergelegd voor de schrijvende journalistiek in Nederland in de toekomst. Als werknemer krijg je meer zeggenschap over je eigen arbeidsvoorwaarden. Als NVJ hebben we de zeggenschap over journalistieke kernwaarden scherper weten vast te leggen.' Ook vakbond FNV KIEM was betrokken bij deze cao. Het kan dus wel: moderniseren van de cao, maar waarom lukt dat dan niet bij de grafische cao?

MultiCopy bijeenkomst

dales1

Annette Dales

MulticopyBegin september hield MultiCopy bij Ricoh in Den Bosch haar NajaarsForum. Meer dan 160 ondernemers, bedrijfsleiders en verkopers werden daar geïnformeerd door directeur van Multicopy Nederland Annette Dales en haar staf over de ombouw van de franchiseorganisatie richting MultiCopy | The Communication Company. Belangrijk onderdeel was het tonen van de volledig nieuwe website, die in november live zal gaan. Nieuw daarbij is dat men dan ook van start gaat met een Communicatie trendblog.

Slechtste en beste folder van de week

formido_kopieVakblad Adformatie keurt elke week een aantal gedrukte folders. De beste folder komt deze week van het vriendelijke Formido. Goede voorkeuze, overzichtelijke en verzorgde opmaak, goed kleurenspel waardoor de folder ondanks de vele onderwerpen lekker doorloopt. De slechtste folder is deze week van Hornbach. De folder begint veelbelovend met een krachtige cover.
'Er is altijd iets te doen' is de stevige headline met een visual van een met steengruis bedekte borende man. Lekkere cover. Helaas gaat na de cover het licht meteen uit en belanden we in een serie spreads die te vol zijn, geen focus hebben en onsamenhangend zijn.

Deel dit artikel.....


  • Linkedin


  • Twitter


  • Facebook


  • Print





Gerelateerde artikelen

  1. Papieren folders steeds belangrijker voor consument supermarkt De oplage van gedrukte dagbladen en tijdschriften mag dan langzaam teruglopen, de papieren folder doet het nog steeds erg goed, zegt Deloitte. Meer dan de helft van de consumenten gebruikt...
  2. Succesvolle Vakdag Print & Sign: ‘Vooral netwerken’ EVENEMENT – Met ongeveer 2000 bezoekers is de jaarlijkse Vakdag Print & Sign gisteren succesvol verlopen. ‘Het gaat vooral om netwerken’, aldus menig standhouder. Met een Komori-pers voor Marne Drukkers....
  3. Visitekaartjes: de bestelprocessen bij internetdrukkers BEDRIJVEN - Afgelopen dinsdag presenteerden we de nogal forse prijsverschillen tussen 6 interdrukkers voor 500 visitekaartjes. Vandaag staan de online bestelprocessen centraal, waarin de verschillen minder groot bleken te zijn....
  4. Forse prijsverschillen visitekaartjes internetdrukkers Het prijsverschil voor 500 visitekaartjes bedraagt maar liefst bijna 15 euro tussen de goedkoopste en de duurste aanbieder. We namen de proef op de som bij 6 internet drukkers....

Erik van Erp

Erik van Erp is al vele jaren actief in de wereld van gedrukte media (dagbladen, tijdschriften, grafische bedrijven), als interim manager en adviseur en de laatste jaren vooral als freelance journalist.

14 september 2015 door Erik van Erp Reageer

Categorie: persberichten Tags: MultiCopy, Reclameland

Geef een antwoord Reactie annuleren

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

“onlineprinters”

Ondersteun de campagne van VNO-NCW en MKB Nederland in de strijd tegen de steeds hoger wordende energiekosten

onze premium partners

“prindustry” “manroland” “grafistore” “rolanddg” “flyeralarm” “hp-indigo” “control “xeikon” “onlineprinters” “fujifilm” “isi”

onze partners

“agfa” goc
printcom reclameland
gws multicopy
multipress “vigc”
drukwerkdeal screen
canon compri
dienstencentrum

RSS Lees kort nieuws kosteloos op blokboek.com

  • Groeiende twijfels over stormachtige AI ontwikkelingen 31 maart 2023
  • GVB gunt reclame op trams en veerponten aan JCDecaux 31 maart 2023
  • Vertrouwen in Duitse printmediabranche nam in maart weer toe 31 maart 2023
  • Webwinkel Vakdagen: Van Prins Constantijn tot Bever 30 maart 2023
  • Pantone maakt alle voorgaande ‘stalenboeken’ overbodig 30 maart 2023

onze media relaties

“kvgo” “vkgo”
“dscoop” “gsob”
“inct” “inkish”
“papier-karton”

printmediatrainingen – 2021/2022

“printmediatrainingen”

Alle online trainingen voor 2022 op onze website.

op zoek naar een inspirerende baan in de printmedia branche, meld je dan aan als kandidaat op printmediabanen.nl

“printmediabanen”

RSS de meest recente vacatures

  • Ordermanager van A tot Z
  • Allround storingsmonteur
  • BBL opleiding procesoperator, creative in art, design and books!
  • Procesoperator, creative in art, design and books
  • Applicatiebeheerder
  • New Business Development Manager

onze gratis wekelijkse nieuwsbrief ontvangen?

* noodzakelijk veld
U geeft door middel van dit formulier toestemming uw gegevens via deze website te verwerken. U kunt uw gegevens aanpassen of verwijderen bij elke verzonden nieuwsbrief.

Blokboek.com en printmedianieuws: het optimale doelgroep bereik

“deal”

printmedianieuws op Twitter

Tweets by printmediafacts

Aandachtspunten

  • Algemene voorwaarden
  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Cookies
  • Contact

Laatste nieuws

  • Hoe zal het beprinten van tubes zich ontwikkelen?
  • Duitse Online Print Symposium vierde 10e verjaardag
  • KVGO roept werkgevers op om over inflatie te praten
  • Duitse Online Print Symposium vierde 10e verjaardag
  • De Top 10 grootste papierproducenten wereldwijd

Reacties

  • Peter Luit op #BOPE23: ‘No Panic, Don’t Worry, but Stay Tuned’
  • Henk Gianotten op #BOPE23: ‘No Panic, Don’t Worry, but Stay Tuned’
  • Peter Luit op Kyocera geeft mening over inkjet in whitepaper
  • Henk Gianotten op Kyocera geeft mening over inkjet in whitepaper
  • Henk Gianotten op Maakt ChatGPT straks het verschil in de branche?

Contact

BTW: NL001333683B94
KvK: 34201192
Bank: NL52 RABO 0175855366
t.n.v. LUIT Consultancy
Waarderweg 19
2031 BN  Haarlem

contact via Twittercontact via Facebookcontact via LinkedIncontact via RSScontact via E-mail
Copyright © printmedianieuws.nl - een titel van LooQup Publishing. Gelieerd aan INKISH.