• inloggen
  • abonneren
  • partners
  • gratis nieuwsbrief
  • printmediatrainingen
  • printmediabanen

printmedianieuws

nieuws en achtergronden van het nieuws over de printmedia wereld


  • home
  • archief
    • bedrijven
    • branche
    • buitenland
    • evenement
    • financieel
    • kort nieuws
    • marketing
    • mensen
    • milieu
    • multimedia
    • opdrachtgevers
    • opinie
    • persberichten
    • productie innovatie
    • signprint
    • sociaal
    • toeleveranciers
    • verpakkingsmedia
  • over
  • redactie
    • Peter Luit
    • Hans Baljet
    • Margreeth Colenbrander
    • Jolanda van Drie
    • Marco den Engelsman
    • Stef Verhoeven
    • Jan Vroegop
  • contact

Reclameland koopt Drukland/Flyerzone

reclameland-kopbeeld

Met de overname van het Rotterdamse Drukland en Flyerzone groeit de online drukkerij Reclameland van Wouter Haan naar 20 miljoen euro met 100 medewerkers. ‘We gaan alles zelf produceren.’

Wouter Haan

Wouter Haan

Afgelopen dinsdag publiceerde printmedianieuws de top 5 van grootste online drukkers van ons land met Reclameland op positie 3 met een omzet van 16 miljoen euro en 50 medewerkers. Maar dat gaat veranderen met de overname van Drukland en Flyerzone, zie onderstaand persbericht.

Drukkerij Reclameland heeft de drukwerksites Drukland en Flyerzone overgenomen. In 2014 behaalden deze twee websites samen een omzet van zo'n 8 miljoen euro. Reclameland neemt deze Nederlandse en Belgische sites over van het beursgenoteerde Grafenia uit Engeland.

Bij Drukland en Flyerzone zijn in totaal 25 kantoormedewerkers werkzaam. Directeur Wouter Haan: “In tegenstelling tot Reclameland produceren Drukland en Flyerzone het drukwerk niet zelf, maar kopen dit in. Dat gebeurde onder andere in Engeland. Reclameland heeft juist een eigen productiefaciliteit waar het drukwerk wordt geproduceerd. Van deze productiehal in Nederland gaan Drukland en Flyerzone ook gebruik maken.

De klanten van alle sites profiteren van de overname. “We kunnen door het hogere volume nu nog meer papiersoorten aanbieden. En juist omdat we meer papier inkopen, kunnen we lagere prijzen drukwerk bieden. Daarnaast is er naast standaard drukwerk veel meer mogelijk, omdat wij alles in eigen huis produceren. Bovendien halen we met de overname extra gekwalificeerde mensen in huis. Alle betrokken partijen worden er beter van.”

Voor de huidige 55 medewerkers van Reclameland verandert er niets. “Met dit team blijven we onze klanten de beste service en kwaliteit drukwerk bieden. Nu we ook voor de klanten van Drukland en Flyerzone gaan produceren, krijgen we het natuurlijk drukker en daarom zijn we al druk bezig met het werven van productiemedewerkers. Ik verwacht dat er eind 2016 in totaal zo'n 100 medewerkers werkzaam zijn bij alle sites.”

Een logisch gevolg van een hogere productiecapaciteit en meer werknemers, is dat het pand in Roden te klein wordt. “Het is nu al passen en meten, dus we zijn op zoek gegaan naar een nieuw pand. We hebben een geschikt pand gevonden in Groningen, in Westerbroek, dat 3 keer zo groot is als ons huidige pand. Rond maart gaan we hier naartoe verhuizen, zodat we ruimschoots aan de klantvraag kunnen voldoen.” Naast Reclameland, Flyerzone en Drukland, is Haan eigenaar van de Engelstalige online drukkerij Printdeal. Haan is op dit moment nog in onderhandeling over de verkoop van deze site.

Haan ziet voor de toekomst voldoende uitdagingen en kansen om de drie sites verder te ontwikkelen. “We hebben een voortrekkersrol in Nederland. We zijn nu de enige online drukkerij die écht innoveert. Dat komt omdat we alles zelf produceren. Dat maakt ons uniek. Dit zie je bijvoorbeeld terug in onze aanlevertijden. Zo hebben klanten die in spoed iets voor 17.00 uur bestellen, het drukwerk de volgende dag al in huis. Daarnaast kunnen klanten zelf kiezen welke oplage wij per product moeten drukken. Maar ook onze bereikbaarheid is uniek. Zo zijn we 's avonds tot 22.00 uur bereikbaar en hebben we onlangs onze avondcapaciteit verdubbeld.”

 

Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook
Share on LinkedIn
Linkedin
Email this to someone
email
Print this page
Print



Gerelateerde artikelen

  1. Nieuwe naam én nieuw pand voor Reclameland BEDRIJVEN - De drukwerksites Reclameland, Drukland en Flyerzone van Wouter Haan groeien dit jaar naar een omzet van 20 miljoen euro. Met een nieuwe productielocatie in Westerbroek. ‘Zelf produceren is...
  2. FD Gazellen Award voor Simian MARKETING - Simian is met de drukwerksites Reclameland, Drukland.nl en Flyerzone winnaar van de FD Gazellen 2018. Hiermee behoort de online drukkerij tot een van de snelst groeiende ondernemingen van...
  3. Reclameland met Flyerzone naar België Een stroom van persberichten afgelopen week. Printmedianieuws maakt een selectie, zoals de stap naar het buitenland door on-line drukker Reclameland, in het voetspoor van drukwerkdeal en helloprint. Maar er was...
  4. Reclameland koopt nieuwste Komoripers Het belangrijkste nieuws op de Graficus Vakdag van 3 februari was de aankoop van een Komori vellenpers door online drukkerij Reclameland, gevestigd in Roden. We nemen het nieuws integraal over...

Erik van Erp

Erik van Erp is al vele jaren actief in de wereld van gedrukte media (dagbladen, tijdschriften, grafische bedrijven), als interim manager en adviseur en de laatste jaren vooral als freelance journalist.

7 oktober 2015 door Erik van Erp Reageer

Categorie: persberichten Tags: Drukland, Reclameland

Geef een reactie Antwoord annuleren

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

“onlineprinters”

onze premium partners

“prindustry” “manroland” “grafistore” “rolanddg” “flyeralarm” “hp-indigo” “control “xeikon” “onlineprinters”

onze partners

“agfa” goc
printcom reclameland
gws multicopy
partners” height= multipress “vigc” drukwerkdeal
screen canon

RSS Lees kort nieuws kosteloos op blokboek.com

  • PostNL meldt uitzonderlijke resultaatontwikkeling 2020 2 maart 2021
  • Bol.com start nieuwe community én stopt met particuliere verkoop 2 maart 2021
  • Alternatieve verkiezingsposters 1 maart 2021
  • Happy Monday: Nationale Complimentendag 1 maart 2021
  • Viscom gaat in mei ‘gewoon’ door 26 februari 2021

onze media relaties

“kvgo” “vkgo”
“dscoop” “gsob”
“inct” “inkish”
“papier-karton” “gf”

printmediatrainingen – najaarsprogramma 2020

“printmediatrainingen”

Binnenkort verschijnen de trainingen voor het eerste halfjaar van 2021 op onze website.

onze nieuwe vacature service (in beta)

“printmediabanen”

RSS de meest recente vacatures

  • DTP- en productiemedewerk(st)er
  • Backend developer
  • MultiPress application Specialist (m/v) – Limmen
  • Field Support Engineer, Netherlands
  • Projectmanager (Full time) (M/V)
  • Projectmanager (Full time) m/v

onze gratis wekelijkse nieuwsbrief ontvangen?

* noodzakelijk veld
U geeft door middel van dit formulier toestemming uw gegevens via deze website te verwerken. U kunt uw gegevens aanpassen of verwijderen bij elke verzonden nieuwsbrief.

Blokboek.com en printmedianieuws: het optimale doelgroep bereik

“deal”

printmedianieuws op Twitter

Tweets by printmediafacts

Aandachtspunten

  • Algemene voorwaarden
  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Cookies
  • Contact

Laatste nieuws

  • Inkjetkoppen: kerntechnologie in wideformatprinters
  • Zonder drupa is toekomstvisie duidelijker dan ooit
  • Mooi initiatief van Stichting Laurens Janszoon Coster
  • Mediahuis zegt in jaarcijfers 2020 weinig over print
  • Strijd tegen JA/JA-stickers verloren zaak?

Reacties

  • Germen Kroon op Inkjet jaagt vraag op naar end-to-end workflows
  • Mario Klomp op Grafimedia in cijfers 2020 toont ‘verdeeld’ jaar
  • Henk Gianotten op Marco Aarnink gaat voor de beleving
  • Peter Luit op 2020 kende hier en daar wat lichtpuntjes
  • Henk Gianotten op 2020 kende hier en daar wat lichtpuntjes

Contact

BTW: NL001333683B94
KvK: 34201192
Bank: NL52 RABO 0175855366
t.n.v. LUIT Consultancy
Waarderweg 19
2031 BN  Haarlem

contact via Twittercontact via Facebookcontact via LinkedIncontact via RSScontact via E-mail
Copyright © printmedianieuws.nl - een titel van LooQup Publishing