• inloggen
  • abonneren
  • partners
  • gratis nieuwsbrief
  • printmediatrainingen
  • printmediabanen

printmedianieuws

nieuws en achtergronden van het nieuws over de printmedia wereld


  • home
  • archief
    • bedrijven
    • branche
    • buitenland
    • evenement
    • financieel
    • kort nieuws
    • marketing
    • mensen
    • milieu
    • multimedia
    • opdrachtgevers
    • opinie
    • persberichten
    • productie innovatie
    • signprint
    • sociaal
    • toeleveranciers
    • verpakkingsmedia
  • over
  • redactie
    • Peter Luit
    • Hans Baljet
    • Margreeth Colenbrander
    • Jolanda van Drie
    • Marco den Engelsman
    • Morten B. Reitoft
    • Stef Verhoeven
    • Jan Vroegop
  • contact

Reclameland koopt nieuwste Komoripers

reclameland-kopbeeld

Het belangrijkste nieuws op de Graficus Vakdag van 3 februari was de aankoop van een Komori vellenpers door online drukkerij Reclameland, gevestigd in Roden. We nemen het nieuws integraal over uit het Roder Journaal van 3 februari.

komoripersOnline drukkerij Reclameland, met als enige in Nederland een geheel eigen productielocatie, heeft de nieuwste pers van Komori, de Lithrone G840P H-UV, aangeschaft. Dit is de meest uitgebreide drukpers met onder meer snelle plaatwissel en H-UV drukwerktechniek dat ervoor zorgt dat de inkt meteen droog is. Hiermee is een investering gedaan van meer dan twee miljoen euro. Met de aanschaf kan al het drukwerk dat besteld wordt via de sites van Reclameland en de pas overgenomen sites Flyerzone en Drukland zelf worden geproduceerd.

Uniek in Nederland

Hiermee staat de nieuwste pers van Komori, en de enige die in Nederland te bezichtigen is, in het Noorden van het land. Snelle plaatwissel en H-UV drukwerktechniek. Met de aanschaf van de komori-logoKomori drukpers breidt Reclameland de productiecapaciteit uit. De productie van de online drukkerij was al opvallend met de Heidelberg Anicolor XL 75, maar wordt straks dus nog sneller. Zo drukt de pers in één beweging in full colour de voor- en achterzijde van een order en heeft de drukpers een snelle plaatwissel wat nodig is voor de vele orders van de drie drukwerksites. Ook het velformaat is een keer zo groot als de huidige grootste pers van Reclameland. Zo drukt Reclameland straks in één run 143 verschillende visitekaartjes. En dankzij de H-UV drukwerktechniek kan het drukwerk meteen worden afgewerkt, zelfs als een order wordt gedrukt op recyclingpapier of natuurkarton. Hiermee wordt nog meer ingespeeld op de wensen van de klant én zijn de drukwerksites de snelste van Nederland.

Drukken op topsnelheid

Wouter Haan

Wouter Haan

Het is voor het eerst dat Reclameland voor een ander merk dan Heidelberg kiest. Eigenaar Wouter Haan: “Door de overname van de drukwerksites Flyerzone en Drukland.nl hebben we er zo’n 100.000 orders op jaarbasis bij. Dat is voor ons de belangrijkste reden voor de uitbreiding van onze productiecapaciteit met deze nieuwe pers. De drukpers van Komori heeft precies die eigenschappen die we nodig hebben om te kunnen voldoen aan de klantvraag.” Zo wisselt de Komori drukpers in minder dan 110 seconden alle acht platen tegelijk en drukt op topsnelheid 15.000 drukvellen per uur. “Dit, in combinatie met het grote voordeel dat de drukvellen meteen volledig droog en gereed zijn voor verdere afwerking maakt deze pers tot een top aankoop.”

Innovatiefste drukkerij van Nederland

reclamelandVanwege de hogere productiecapaciteit verhuist de online drukkerij rond mei naar Westerbroek in Groningen waar ook de drukpers wordt geïnstalleerd. Hiermee wordt meteen al een groot deel van het pand in beslag genomen. “De drukpers is ruim 20 meter lang en neemt zo’n 100 vierkante meter in beslag.” Voor de toekomst ziet Haan voldoende uitdagingen om de drie drukwerksites verder te ontwikkelen. “We zijn de enige online drukkerij die écht innoveert en die een eigen productiefaciliteit heeft. Ook kunnen we met de aanschaf van deze pers uniek zijn in onze aanlevertijden. Maar ook onze service, ons uitgebreid productassortiment en onze bereikbaarheid maken ons sterk. Zo zijn we voor onze klanten tot 22.00 uur bereikbaar. Dit zorgt natuurlijk voor groei. Binnen drie jaar verwacht ik met onze drie labels de grootste online drukker van Nederland te zijn.”

Bron: Roder Journaal, redactie digitaal

Deel dit artikel.....


  • Linkedin


  • Twitter


  • Facebook


  • Print





Gerelateerde artikelen

  1. Reclameland koopt Drukland/Flyerzone Met de overname van het Rotterdamse Drukland en Flyerzone groeit de online drukkerij Reclameland van Wouter Haan naar 20 miljoen euro met 100 medewerkers. ‘We gaan alles zelf produceren.’...
  2. Nieuwe naam én nieuw pand voor Reclameland BEDRIJVEN - De drukwerksites Reclameland, Drukland en Flyerzone van Wouter Haan groeien dit jaar naar een omzet van 20 miljoen euro. Met een nieuwe productielocatie in Westerbroek. ‘Zelf produceren is...
  3. Wereldprimeur voor Reclameland met grote Anicolor vellenpers ‘De Rolls Royce onder de drukpersen’, zo noemt directeur Wouter Haan zijn nieuwe vellenpers. En het is een wereldprimeur. ‘De allereerste Anicolor XL 75, die door Heidelberg wordt geleverd.’ Bij...
  4. Reclameland grootste Nederlandse ‘internetdrukker’ ‘Internetdrukker’ Reclameland blijft maar groeien. ‘Vorig jaar met zo’n 16 procent tot ongeveer 15 miljoen euro.’ En bijna alles wordt in eigen beheer geproduceerd. ‘Dat is beter voor de klant’,...

Erik van Erp

Erik van Erp is al vele jaren actief in de wereld van gedrukte media (dagbladen, tijdschriften, grafische bedrijven), als interim manager en adviseur en de laatste jaren vooral als freelance journalist.

3 februari 2016 door Erik van Erp Reageer

Categorie: bedrijven Tags: Heidelberg, Komori, Reclameland

Geef een antwoord Reactie annuleren

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

“onlineprinters”

Ondersteun de campagne van VNO-NCW en MKB Nederland in de strijd tegen de steeds hoger wordende energiekosten

onze premium partners

“prindustry” “manroland” “grafistore” “rolanddg” “flyeralarm” “hp-indigo” “control “xeikon” “onlineprinters” “fujifilm” “isi”

onze partners

“agfa” goc
printcom reclameland
gws multicopy
multipress “vigc”
drukwerkdeal screen
canon compri
dienstencentrum

RSS Lees kort nieuws kosteloos op blokboek.com

  • Xeikon met nieuw instapmodel in label inkjetsegment 23 maart 2023
  • Interpack 2023 positieve voorbode voor drupa 2024? 23 maart 2023
  • Four Pees breidt personele omvang flink uit 22 maart 2023
  • Gouden Giraffe Event Awards 22 maart 2023
  • Fujifilm brengt Uvijet HZ thermoforming inkt uit voor Acuity Prime vlakbedprinters 21 maart 2023

onze media relaties

“kvgo” “vkgo”
“dscoop” “gsob”
“inct” “inkish”
“papier-karton”

printmediatrainingen – 2021/2022

“printmediatrainingen”

Alle online trainingen voor 2022 op onze website.

op zoek naar een inspirerende baan in de printmedia branche, meld je dan aan als kandidaat op printmediabanen.nl

“printmediabanen”

RSS de meest recente vacatures

  • Applicatiebeheerder
  • New Business Development Manager
  • Offset Rotatiedrukker
  • Medewerker Millieudienst
  • Machine Operator
  • Commerciële ordermanager met ambitie

onze gratis wekelijkse nieuwsbrief ontvangen?

* noodzakelijk veld
U geeft door middel van dit formulier toestemming uw gegevens via deze website te verwerken. U kunt uw gegevens aanpassen of verwijderen bij elke verzonden nieuwsbrief.

Blokboek.com en printmedianieuws: het optimale doelgroep bereik

“deal”

printmedianieuws op Twitter

Tweets by printmediafacts

Aandachtspunten

  • Algemene voorwaarden
  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Cookies
  • Contact

Laatste nieuws

  • Vertrouwen in de toekomst van papier
  • Gasten uit vele landen op bezoek bij Canon in Venlo 
  • CO₂ uitstoot digitaal afval wordt vaak niet ‘gezien’
  • Afval en circulariteit op Sign & Print Expo’23
  • Sign&Print Expo 2023: levendige all-round beurs

Reacties

  • Peter Luit op #BOPE23: ‘No Panic, Don’t Worry, but Stay Tuned’
  • Henk Gianotten op #BOPE23: ‘No Panic, Don’t Worry, but Stay Tuned’
  • Peter Luit op Kyocera geeft mening over inkjet in whitepaper
  • Henk Gianotten op Kyocera geeft mening over inkjet in whitepaper
  • Henk Gianotten op Maakt ChatGPT straks het verschil in de branche?

Contact

BTW: NL001333683B94
KvK: 34201192
Bank: NL52 RABO 0175855366
t.n.v. LUIT Consultancy
Waarderweg 19
2031 BN  Haarlem

contact via Twittercontact via Facebookcontact via LinkedIncontact via RSScontact via E-mail
Copyright © printmedianieuws.nl - een titel van LooQup Publishing. Gelieerd aan INKISH.