• inloggen
  • abonneren
  • partners
  • gratis nieuwsbrief
  • printmediatrainingen
  • printmediabanen

printmedianieuws

nieuws en achtergronden van het nieuws over de printmedia wereld


  • home
  • archief
    • bedrijven
    • branche
    • buitenland
    • evenement
    • financieel
    • kort nieuws
    • marketing
    • mensen
    • milieu
    • multimedia
    • opdrachtgevers
    • opinie
    • persberichten
    • productie innovatie
    • signprint
    • sociaal
    • toeleveranciers
    • verpakkingsmedia
  • over
  • redactie
    • Peter Luit
    • Hans Baljet
    • Margreeth Colenbrander
    • Jolanda van Drie
    • Marco den Engelsman
    • Morten B. Reitoft
    • Stef Verhoeven
    • Jan Vroegop
  • contact

Wat gaat printmedianieuws in het najaar doen?

ALGEMEEN - We weten dat u als lezer onze series hoog waardeert. Dat blijkt jaarlijks uit onze statistieken. Alle 'Top 5' series doen het goed. Met onderwerpen als high-end printerfabrikanten, de beste grafische websites, het Top 5 overzicht van de vellen bedrijven, de belangrijkste toeleveranciers/handelshuizen, de digitale bedrijven, de on- en offline businessmodellen en nog veel meer. Wat zijn onze plannen voor dit najaar?

• Leestijd ca. 4 minuten

Begin dit jaar hebben we de rubrieken 'verpakkingsmedia' en 'signprint' geïntroduceerd, verzorgd door Jan Vroegop. Artikelen met een gecombineerde insteek van technologische ontwikkelingen en zakelijke toepassingen. Deze artikelen zullen we ook in het najaar voortzetten, aangevuld met de bedrijfsbezoeken door Hans Baljet.

Financieel

Op de jaarverslagen van de grote bedrijven na, is er in ons land relatief weinig bekend over de omzetverdeling binnen de verschillende printmedia segmenten. In dit najaar proberen we één en ander beter in kaart te brengen. We zijn daarbij natuurlijk erg afhankelijk van de bedrijven zelf. Het is in onze serie 'online businessmodellen in print' gebleken dat met name online bedrijven geen enkele moeite hebben met het noemen van hun omzetcijfers, bedrijfsomvang en groeicijfers. In de offline bedrijven is die openheid wat minder, maar we gaan de uitdaging aan. In de DACH landen (Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland) is het vooral de bekende consultant Bernd Zipper aan wie de cijfers vanuit verschillende segmenten worden toevertrouwd, waardoor juist daar een beter zicht bestaat in de financiële ontwikkelingen van de verschillende marktsegmenten. In het najaar en ook in 2019 gaan wij in de Benelux meer aandacht besteden aan de economische ontwikkelingen binnen de verschillende deelsegmenten.

In o.a. Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland meer aandacht voor financieel economische gegevens, verdeeld over verschillende printmedia sectoren

Personeel

Het tekort aan vakmensen speelt al langere tijd een belangrijke rol binnen de branche, ook hier weer verdeeld over de verschillende segmenten. Het onderwerp 'PERSONEEL' willen we enerzijds gaan invullen met een eigen rubriek, maar anderzijds zoeken we ook de samenwerking met verschillende bureaus op, om op het gebied van personeelswerving een extra meerwaarde te kunnen bieden. Dat doen we dan tevens in samenwerking met Blokboek.

In samenwerking met het Dienstencentrum blijven we aandacht geven aan de juiste mix van sociaal/juridische zaken

Partners

Zonder onze groep partners zouden we niet kunnen bestaan. Samen met onze abonnees vormen zij de basis van ons voortbestaan. De marketing artikelen die de redactie samen met de partners maken, geven een goed beeld van de talrijke ontwikkelingen waarin zij samen met hun opdrachtgevers actief zijn. Die inhoud delen met u als abonnee (onder een duidelijk herkenbaar kopje 'MARKETING') biedt de juiste balans tussen het adverteerders- en lezersbelang.

Series als whitepapers

De vraag naar gebundelde PDF's van series neemt toe. Het blijkt dat een serie met een langere blijvende waarde door u als lezer vaker in de vorm van een PDF wordt gewenst. In de afgelopen jaren hebben we een paar keer geëxperimenteerd met het maken van een PDF rondom de serie 'high-end printerfabrikanten'. Dat gaan we dit najaar weer doen en binnenkort bundelen we de series 'on- en offline businessmodellen in print'.

Eerstvolgende whitepaper in dit najaar over online/offline businessmodellen in print

Milieu

Laurel Brunner

Ontegenzeggelijk spelen milieu aspecten een grote rol in een bewust(er) industrie beleid. Op dit gebied is nog heel veel te winnen. We hebben dan ook met de artikelen van Laurel Brunner (van het Verdigris project) een stap gezet in de noodzakelijke aandacht voor dit onderwerp.

Samenwerking

Naast de bestaande samenwerking met CMBO en VIGC hebben we dit jaar ook al flinke stappen gezet in de samenwerking met Blokboek.com. Deze samenwerking bouwen we dit najaar verder uit. Vooral op 'partner' gebied, maar ook redactioneel, daar waar het kan en voor beide titels toegevoegde waarde biedt. De onlangs overeengekomen samenwerking met Jumpline moet resulteren in meer artikelen over de 'voorkant' van publicatieprocessen. Design en prepress zijn daarbij de sleutelwoorden. In de komende maanden zullen we samen met Stef Verhoeven bekijken in hoeverre we ook daarbinnen een aansprekende serie kunnen ontwikkelen.

Rubriek 'KORT NIEUWS'

Onze vrijdagrubriek blijkt onverminderd populair te blijven. Lezers waarderen de 'in-één-oogopslag' benadering aan het einde van de week. De onderwerpen worden wekelijks gekozen en - indien van toepassing- voorzien van redactionele commentaren. Suggesties? Mail de redactie.

Papier

Erik Timmermans

Met de redactionele ondersteuning van Erik Timmermans (directeur van Informatiecentrum Papier en Karton (IPK)) hebben we naast de zakelijke inzichten van o.a. Vincent König (Paper2Day) en Piet Jorritsma (PaperChainManagement) invulling gegeven aan de behoefte meer informatie te delen rondom de (inter)nationale ontwikkelingen in de papiermarkt, met daarnaast uiteraard aandacht voor inkten (in alle varianten), toners en andere verbruiksmaterialen, zoals CPT consumables.

Business & Technology Update 2019

Business & Technology Update in november 2017, bij gastheer Prindustry in Haarlem

Tot slot hebben we in samenspraak met CMBO besloten onze jaarlijkse gemeenschappelijke najaarsbijeenkomst een vast titel te geven: 'Business & Technology Update' gevolgd door het komende jaar. Vorige jaar hebben we deze titel gelanceerd en het format bleek succesvol. In november zal de tweede editie plaatsvinden in Haarlem, in zakencentrum 'De Plek'. Vlak na de zomer zal het programma worden bekend gemaakt.

Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook
Share on LinkedIn
Linkedin
Email this to someone
email
Print this page
Print



Gerelateerde artikelen

  1. Printmedianieuws 5 jaar: springlevend met ambities ALGEMEEN - Deze maand bestaat printmedianieuws 5 jaar. Initiatiefnemers Erik van Erp en Peter Luit zagen voldoende mogelijkheden een titel met achtergronden uit de printmediawereld neer te zetten. Echter niet...
  2. Blokboek en Printmedianieuws in partnernetwerk PERSBERICHT - Haarlem, Katwijk - De twee uitgeefplatformen Blokboek.com en Printmedianieuws gaan het bereik voor hun partners/adverteerders vergroten. Beide titels zijn actief in een royale definitie van het printmedia segment....
  3. Printmedianieuws 2018: wat boeide het meest? ALGEMEEN - We sluiten het jaar af met het jaaroverzicht van de meest gelezen artikelen vanaf onze website. Dit keer maken we een overzicht per kwartaal. Wat boeide het meest?...
  4. Printmedianieuws in 2016: meer bereik, nieuwe titels ALGEMEEN - Printmedianieuws blikt graag samen met u terug op een jaar volop ontwikkelingen. We hadden als online uitgever een ambitieus programma en zitten volop in de uitrol van twee...

Peter Luit

Peter Luit (1958) was sinds 1993 zelfstandig adviseur voor uiteenlopende printmedia vraagstukken. Samen met Erik van Erp zette hij in 2013 printmedianieuws.nl op. Met zijn crossmediale kennis beschrijft hij de balans in de uitdagingen die de verschillende mediakanalen ten opzichte van elkaar hebben.

30 juli 2018 door Peter Luit Reageer

Categorie: algemeen Tags: najaar, plannen

Geef een antwoord Reactie annuleren

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

“onlineprinters”

onze premium partners

“prindustry” “manroland” “grafistore” “rolanddg” “flyeralarm” “hp-indigo” “control “xeikon” “onlineprinters” “fujifilm” “isi”

onze partners

“agfa” goc
printcom reclameland
gws multicopy
multipress “vigc”
drukwerkdeal screen
canon compri
dienstencentrum

RSS Lees kort nieuws kosteloos op blokboek.com

  • Aandelen Xerox afgelopen week in dalende trend 4 juli 2022
  • Belgische Graphius maakt oversteek naar Engeland 4 juli 2022
  • Duitse regering ziet niets in JA/JA-sticker 1 juli 2022
  • Filmimpressie installatie 9-kleuren Koenig & Bauer Rapida 106 X bij Senefelder 1 juli 2022
  • Datacenter Meta in Zeewolde gaat definitief niet door 1 juli 2022

onze media relaties

“kvgo” “vkgo”
“dscoop” “gsob”
“inct” “inkish”
“papier-karton”

printmediatrainingen – 2021/2022

“printmediatrainingen”

Alle online trainingen voor 2022 op onze website.

op zoek naar een inspirerende baan in de printmedia branche, meld je dan aan als kandidaat op printmediabanen.nl

“printmediabanen”

RSS de meest recente vacatures

  • Customer Success Medewerker
  • Medewerker Snij/Wikkel machine
  • Speciaal Drukker Conventioneel
  • Ordermanager
  • Allround medewerker
  • Vellen-offsetdrukker

onze gratis wekelijkse nieuwsbrief ontvangen?

* noodzakelijk veld
U geeft door middel van dit formulier toestemming uw gegevens via deze website te verwerken. U kunt uw gegevens aanpassen of verwijderen bij elke verzonden nieuwsbrief.

Blokboek.com en printmedianieuws: het optimale doelgroep bereik

“deal”

printmedianieuws op Twitter

Tweets by printmediafacts

Aandachtspunten

  • Algemene voorwaarden
  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Cookies
  • Contact

Laatste nieuws

  • Arbeidsvoorwaarden aantrekkelijker maken, hoe dan?
  • Recht op bonus bij negatief resultaat?
  • Signprintmarkt opgeschud door DTF-ontwikkelingen
  • Xerox CEO John Visentin overleden
  • Signprintmarkt opgeschud door DTF-ontwikkelingen

Reacties

  • Gerald Petersen op Discussie JA/JA-sticker gaat onverminderd door
  • Gerald Petersen op Onderzoek papierschaarste USA bij 300 drukkerijen
  • Peter Luit op #BOPE2022: Online print geen one-size fits all
  • Henk Gianotten op #BOPE2022: Online print geen one-size fits all
  • Hans Schoolenberg op Vandaag geen Algemene Vergadering KVGO

Contact

BTW: NL001333683B94
KvK: 34201192
Bank: NL52 RABO 0175855366
t.n.v. LUIT Consultancy
Waarderweg 19
2031 BN  Haarlem

contact via Twittercontact via Facebookcontact via LinkedIncontact via RSScontact via E-mail
Copyright © printmedianieuws.nl - een titel van LooQup Publishing. Gelieerd aan INKISH.