• inloggen
  • abonneren
  • partners
  • gratis nieuwsbrief
  • printmediatrainingen
  • printmediabanen

printmedianieuws

nieuws en achtergronden van het nieuws over de printmedia wereld


  • home
  • archief
    • bedrijven
    • branche
    • buitenland
    • evenement
    • financieel
    • kort nieuws
    • kunstmatige intelligentie
    • marketing
    • mensen
    • milieu
    • multimedia
    • opdrachtgevers
    • opinie
    • persberichten
    • productie innovatie
    • signprint
    • sociaal
    • toeleveranciers
    • verpakkingsmedia
  • over
  • redactie
    • Peter Luit
    • Hans Baljet
    • Margreeth Colenbrander
    • Jolanda van Drie
    • Marco den Engelsman
    • Morten B. Reitoft
    • Stef Verhoeven
    • Jan Vroegop
  • contact

Wouter Haan wil actieve rol spelen binnen KVGO

BRANCHE - Met de toetreding van Simian als lid van het KVGO, is het bedrijf meteen één van de grotere leden van de brancheorganisatie. Aan tafel met Wouter Haan, directeur van Simian en Miguel Delcour, directeur van het KVGO.

• Leestijd ca. 3 minuten

Hoe zijn jullie met elkaar in gesprek gekomen?

Wouter Haan

Haan: "Vanuit onze personeelsafdeling hadden we ondersteuning nodig op personeelsgebied met onze 180 medewerkers. Dat gesprek resulteerde in een verfrissende reeks inzichten, welke wij direct in ons bedrijf zouden kunnen toepassen. Langs die route kwamen we met elkaar in contact, maar we hadden elkaar al eens eerder gesproken hoor."

Delcour vult aan: "Puur op basis van hetgeen wij voor bedrijven kunnen betekenen, komen we met passende oplossingen. De vragen van Wouter waren concreet en we konden dat meteen invullen. En ja, dan volgt natuurlijk wel de vraag omtrent het lidmaatschap. Maar daar waren we snel uit."

Waren er meer prikkels om lid van het KVGO te worden?

miguel-delcour

Miguel Delcour

Haan: "O ja, zeker. Natuurlijk volgen we qua loonstructuren de geldende cao condities, maar als modern online bedrijf sluiten functieomschrijvingen soms niet aan bij onze gedachten daarover. We zijn met zowel machinepark als mensen toch een wat ander soort bedrijf. In die zin wil ik graag pro-actief meedenken over de wijze waarop het totale personele functieomschrijvingenplaatje in de toekomst vormgegeven kan worden."

Delcour: "Wat dat betreft was de timing perfect, we zijn als KVGO namelijk al bezig om het geheel aan functieomschrijvingen onder de loep te nemen. De inbreng van online partijen kan daarbij onze inzichten verrijken."

Haan: "Diverse functies maken bij ons op de werkvloer het verschil tussen winst en verlies."

Op 23 januari is er een bijeenkomst over de komende cao-onderhandelingen, waarin KVGO-leden wordt gevraagd welke aspecten moeten worden meegenomen in de nieuwe reeks cao-afspraken. Haan zegt daar zeker naar toe te gaan en geeft daarmee een concrete invulling van een actieve rol binnen zijn lidmaatschap.

Haan: "We hebben nu nog een aantal mensen 'in dienst' op basis van payroll- overeenkomsten. Met name die overeenkomsten gaan we omzetten naar dienstverbanden bij Simian. Overigens qua loonstructuur wordt bij payroll ook de cao toegepast."

Speelde de overname van de CMBO-activiteiten een rol?

Haan: "Nee, niet heel direct hoor. Ik vind het wel een goede zaak, begrijp me niet verkeerd. Alle activiteiten die de 'verrommeling opruimen' vind ik prima. Op weg naar gezonde branche met 'open deuren', geeft ons allemaal de mogelijkheid ons te verbreden in strategie, visie, maar ook operationeel." Delcour: "Naast de integratie van CMBO en wellicht later ook andere aanvullende organisaties, spelen onze lobby-activiteiten natuurlijk ook een rol in het totale speelveld. Ik hoef niet toe te lichten op welke wijze wij samen met anderen actief zijn in het 'folder landschap' en de postmarkt."

Volgen er meer spelers binnen het online segment?

Haan: "Dat vind ik best wel een leuke insteek met de nodige potentie. Bijvoorbeeld Probo, print.com, drukwerkdeal.nl en HelloPrint zouden zich inderdaad prima aan kunnen sluiten, dat zou het branchebeeld completer maken." Delcour: "Ook dat is voor het KVGO interessant, totaal afgezien van de vraag wie er nu wel precies zelf drukt en/of print en wie er delen van de productie uitbesteedt. Het gaat om het totale plaatje van bedrijven die zich - op welke wijze dan ook - bezighouden met de handel en/of productie van uiteenlopende printproducten."

Delcour: "We zijn blij met deze eerste stap en hopen inderdaad op een verbreding van het speelveld, online is een welkome aanvulling, waarvoor we wel degelijk wat te bieden hebben."

Zijn er ambities om een rol te spelen in het bestuur?

Haan, lachend: "Haha, misschien zijn er wel vacatures, maar ik ga eerst maar eens kijken hoe ik me als lid kan bewegen binnen verschillende overlegorganen.” Delcour reageert, ook lachend: “Natuurlijk gaat dat op den duur een keer gebeuren, maar we gaan inderdaad eerst samen maar eens op pad op basis van het huidige lidmaatschap."

Deel dit artikel.....


  • Linkedin



  • Twitter


  • Facebook


  • Print





Gerelateerde artikelen

  1. Wouter Haan gaat de online drukwereld veranderen BEDRIJVEN - Eigenaar Wouter Haan van Simian, het moederbedrijf achter de drie drukwerksites Reclameland, Drukland.nl en Flyerzone zegt dat hij met een investeringsronde van 3,5 miljoen de online drukwereld wederom laat...
  2. Wouter Haan: “Vestiging in België vanwege cultuur.” PARTNER BIJDRAGE - Drukland.be is al een jaar of zes in eigendom van Simian. Met een omzet van nu al 7,5 miljoen euro in België, wil Wouter Haan de volgende...
  3. Wouter Haan: ‘Online drukkers groeien juist wel’ PERSBERICHTEN – Nieuwe pers voor Drukkerij Verhaag: een Roland 708. Lagere winst voor grootste drukkerij van Europa: Bertelsmann Printing Group. Drie bèta-sites voor Nano-persen van Landa. Stagneert de groei van...
  4. Miguel Delcour stapt op als KVGO directeur BRANCHE - Miguel Delcour heeft besloten om zijn functie als directeur neer te leggen en daarmee het KVGO te gaan verlaten. Hij heeft ervoor gekozen om op de KVGO website...

Peter Luit

Peter Luit (1958) was sinds 1993 zelfstandig adviseur voor uiteenlopende printmedia vraagstukken. Samen met Erik van Erp zette hij in 2013 printmedianieuws.nl op. Met zijn crossmediale kennis beschrijft hij de balans in de uitdagingen die de verschillende mediakanalen ten opzichte van elkaar hebben.

10 januari 2020 door Peter Luit Reageer

Categorie: branche Tags: kvgo, miguel delcour, Simian, wouter haan

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

“onlineprinters”

onze premium partners

“prindustry” “manroland” “grafistore” “rolanddg” “flyeralarm” “hp-indigo” “probo” “control “xeikon” “onlineprinters”

onze partners

“agfa” goc
printcom reclameland
cloudprinter gws dienstencentrum multipress “vigc” drukwerkdeal screen canon compri

RSS Lees kort nieuws kosteloos op blokboek.com

  • INNI group wint nieuwe Brightfish Storytelling Award 14 juli 2025
  • Luxe chocolade krijgt extra glans met Scodix-verpakking 14 juli 2025
  • Kaart én boeket: Kaartje2go neemt BloomGift over 14 juli 2025
  • Dutch Design Week viert 25 jaar met thema ‘Past. Present. Possible.’ 10 juli 2025
  • HP lanceert Indigo 6K+ Digital Press: slimmer, sneller en duurzamer 10 juli 2025

onze media relaties

“kvgo” “vkgo”
“dscoop” “gsob”
“inct” “inkish”
“papier-karton”

printmediatrainingen – 2024

“printmediatrainingen”

Alle online trainingen voor 2024 op onze website.

Vacatures binnen de branche vind je natuurlijk op printmediabanen.nl – Powered by C3-werkt!

“printmediabanen”

onze gratis wekelijkse nieuwsbrief ontvangen?

* noodzakelijk veld
U geeft door middel van dit formulier toestemming uw gegevens via deze website te verwerken. U kunt uw gegevens aanpassen of verwijderen bij elke verzonden nieuwsbrief.

Blokboek.com en printmedianieuws: het optimale doelgroep bereik

“deal”

Aandachtspunten

  • Algemene voorwaarden
  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Cookies
  • Contact

Laatste nieuws

  • Rapport Smithers: transformatie digitaal tot 2029
  • Concept-Macro Economische verkenning 2026
  • Talloze gegadigden voor overname van Landa
  • Investeren beleggers liever in workflow software?
  • Dataline stapt met Workflower in productie workflow

Reacties

  • Peter Luit op Smithers: digitaal groeit komende 10 jaar met 54%
  • Henk Gianotten op Smithers: digitaal groeit komende 10 jaar met 54%
  • Peter Luit op 44 jaar grafische branche: mijn persoonlijke overzicht
  • Peter Luit op 44 jaar grafische branche: mijn persoonlijke overzicht
  • Hans Schoolenberg op 44 jaar grafische branche: mijn persoonlijke overzicht

Contact

BTW: NL001333683B94
KvK: 34201192
Bank: NL52 RABO 0175855366
Postadres: LUIT Consultancy
Grote Buitendijk 33
1991 BZ  Velserbroek

Bezoekadres (alleen op afspraak):
De Cirkel
Maan Bastion 476
1991 RH  Velserbroek

contact via Twittercontact via Facebookcontact via LinkedIncontact via RSScontact via E-mail
Copyright © printmedianieuws.nl - een titel van LooQup Publishing. Gelieerd aan INKISH.