• inloggen
  • abonneren
  • partners
  • gratis nieuwsbrief
  • printmediatrainingen
  • printmediabanen

printmedianieuws

nieuws en achtergronden van het nieuws over de printmedia wereld


  • home
  • archief
    • bedrijven
    • branche
    • buitenland
    • evenement
    • financieel
    • kort nieuws
    • kunstmatige intelligentie
    • marketing
    • mensen
    • milieu
    • multimedia
    • opdrachtgevers
    • opinie
    • persberichten
    • productie innovatie
    • signprint
    • sociaal
    • toeleveranciers
    • verpakkingsmedia
  • over
  • redactie
    • Peter Luit
    • Hans Baljet
    • Margreeth Colenbrander
    • Jolanda van Drie
    • Marco den Engelsman
    • Morten B. Reitoft
    • Stef Verhoeven
    • Jan Vroegop
  • contact

VIGC: Waar gaan we heen? Markten, trends en cijfers

vigc-training-kopbeeld

TRAININGEN - De nieuwe VIGC-training 'Waar gaan we heen? Markten, trends en cijfers', werd gisteren ingevuld door printmediatrainingen.nl. Met 10 deelnemers was het de aftrap 'met diepgang' richting drupa.

• Leestijd ca. 2 minuten

Goed voorbereid naar de drupa is anno 2020 een flinke klus, tenzij je gewoon een dagje wilt netwerken en puur voor je eigen plezier de reis naar Düsseldorf begint. Neem dan de trein, wel zo relaxed en biedt je de mogelijkheid onderweg terug samen met je collega's nog even na te praten.

vigc-partnerVIGC ontwikkelde voor de 2020 editie van drupa een speciale training samen, die gisteren voor het eerst in Turnhout werd gehouden. Doel was: een 'virtuele gids' samen te stellen met de nodige adviezen om goed voorbereid drupa te bezoeken. Niet een lijstje met apparaten, maar een realistisch advies met vooral het accent op het geven van een vervolg nadat je het bezoek hebt afgerond. Maak een gedegen verslag en beleg een interne bijeenkomst en deel je ervaringen en neem alle aspecten mee in je 'Jaarplan 2021'. Alleen dan is een gericht bezoek aan drupa nuttig.

Applicaties belangrijker dan technologie

Natuurlijk staat drupa bol van 'apparaten' en het is ook uitermate aantrekkelijk je bezoek af te stemmen op noviteiten op dat gebied. Het advies is, dat zoveel mogelijk te vermijden. De tijd is voorbij dat drupa hét moment was voor de lancering van noviteiten. Ontwikkelaars en leveranciers spelen in op die al langer bestaande trend, door applicaties te tonen die met hun systemen kunnen worden geproduceerd. In de hele keten is de trend naar aansprekende voorbeelden goed waarneembaar. Juist dan is een bezoek aan de drupa ook veel waard voor opdrachtgevers. Samen met een aantal 'sleutel-klanten' goed voorbereid de drupa bezoeken heeft zowel nut in het onderhouden van de relatie, maar biedt ook beter wederzijds inzicht in hetgeen je als opdrachtnemer voor je klant kunt betekenen.

De positieve kant van cijfers, marketing en het milieu

De cijfers en trends vanuit diverse nationale- en internationale bronnen vormen een algemeen beeld van hetgeen gaande is binnen de branche. Vaak worden die cijfers vanuit werkgelegenheid beoordeeld en zelden vanuit innovatie. In dat laatste geval krijgen die cijfers een minder negatieve insteek. Door standaarden en automatisering heeft de industrie juist heel veel bereikt, weliswaar met als gevolg krimp van de omvang van de branche, een normale evolutie. Het ontbrak echter aan marketing voor het medium print, waardoor de publieke opinie het medium makkelijk kon wegzetten als ouderwets en vervuilend. En dus makkelijker kiezen voor digitaal. Dat, terwijl de impact van digitaal 'op afstand' minder zichtbaar is, maar ook zeker op het gebied van duurzaamheid de nodige vragen opwekt. In talloze segmenten binnen de branche vormt duurzaamheid als het ware een 'schil' over alle applicaties heen. Een niet meer te negeren aspect binnen de branche, maar tevens een marketingkans voor veel bedrijven die bewuster met het milieu willen omgaan, en vanuit een gedegen marketingvisie hun klanten op dit gebied kunnen ondersteunen. Milieu als marketingspeerpunt staat hoogst waarschijnlijk niet op één van het prioriteitenlijstje bij een bezoek aan drupa. Het is zeker een overweging waard.

In-company pre-drupa training

VIGC biedt deze training (1 dagdeel, 4 uur)  in de komende maanden aan als 'in-company' training, waarbij een deel van de tijd maatwerkgericht wordt afgestemd op de uitdagingen binnen het bedrijf zelf. Meer informatie is te verkrijgen via Jos Steutelings van VIGC of Peter Luit van printmediatrainingen.

Deel dit artikel.....


  • Linkedin



  • Twitter


  • Facebook


  • Print





Gerelateerde artikelen

  1. VIGC training ‘Introductie Digitale druktechnieken’ TRAININGEN - De nieuwe VIGC training 'Introductie Digitale druktechnieken' trekt nu al de nodige belangstelling vanuit zowel België als Nederland. De focus van de training ligt op het verkrijgen van...
  2. Nieuwe VIGC training ‘digitaal printen’ in Haarlem TRAININGEN - De VIGC opleiding “digitaal printen” heeft tot doel een totaaloverzicht te geven van digitale printtechnologieën. De focus ligt hierbij op de werkingsprincipes, materialen, printkwaliteit en recyclage van digitaal...
  3. VIGC trapt in Haarlem af met eerste training PERSBERICHTEN - VIGC start op 12 maart met de eerste training 'Intro grafische technieken' in Haarlem. De training wordt gegeven door Marc Mombaerts van de Universiteit van Ghent en regelmatig trainer...
  4. VIGC trainingen van start in Haarlem en Turnhout TRAININGEN - De najaarstrainingen van VIGC zijn weer gestart. Diverse trainingen in Turnhout en Haarlem bieden weer talrijke praktische trainingen. Snel en to the point in een halve of een...

Peter Luit

Peter Luit (1958) was sinds 1993 zelfstandig adviseur voor uiteenlopende printmedia vraagstukken. Samen met Erik van Erp zette hij in 2013 printmedianieuws.nl op. Met zijn crossmediale kennis beschrijft hij de balans in de uitdagingen die de verschillende mediakanalen ten opzichte van elkaar hebben.

19 februari 2020 door Peter Luit Reageer

Categorie: trainingen Tags: cijfers, drupa, markten, training, Trends, VIGC

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

“onlineprinters”

onze premium partners

“prindustry” “manroland” “grafistore” “rolanddg” “flyeralarm” “hp-indigo” “probo” “control “xeikon” “onlineprinters”

onze partners

“agfa” goc
printcom reclameland
cloudprinter gws dienstencentrum multipress “vigc” drukwerkdeal screen canon compri

RSS Lees kort nieuws kosteloos op blokboek.com

  • Nieuw CRON Dual Drum CTP-systeem voor Control Media 13 juni 2025
  • Landa Digital Printing schrapt 20% van haar werknemers 13 juni 2025
  • Thijsen Drukkerij in Geldermalsen failliet 12 juni 2025
  • Kleuters ontdekken techniek met circulair printmateriaal van Probo 12 juni 2025
  • Probo met eigen productie in Duitsland 11 juni 2025

onze media relaties

“kvgo” “vkgo”
“dscoop” “gsob”
“inct” “inkish”
“papier-karton”

printmediatrainingen – 2024

“printmediatrainingen”

Alle online trainingen voor 2024 op onze website.

Vacatures binnen de branche vind je natuurlijk op printmediabanen.nl – Powered by C3-werkt!

“printmediabanen”

onze gratis wekelijkse nieuwsbrief ontvangen?

* noodzakelijk veld
U geeft door middel van dit formulier toestemming uw gegevens via deze website te verwerken. U kunt uw gegevens aanpassen of verwijderen bij elke verzonden nieuwsbrief.

Blokboek.com en printmedianieuws: het optimale doelgroep bereik

“deal”

Aandachtspunten

  • Algemene voorwaarden
  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Cookies
  • Contact

Laatste nieuws

  • Landa schrapt mogelijk 100 arbeidsplaatsen
  • Europese Walstead Group wordt te koop aangeboden
  • De ‘industrie situatie’ bij onze buurlanden
  • Alle Apple besturingssystemen maken sprong naar 26
  • Eerste Komori J-throne 29 installatie komende zomer

Reacties

  • Peter Luit op Smithers: digitaal groeit komende 10 jaar met 54%
  • Henk Gianotten op Smithers: digitaal groeit komende 10 jaar met 54%
  • Peter Luit op 44 jaar grafische branche: mijn persoonlijke overzicht
  • Peter Luit op 44 jaar grafische branche: mijn persoonlijke overzicht
  • Hans Schoolenberg op 44 jaar grafische branche: mijn persoonlijke overzicht

Contact

BTW: NL001333683B94
KvK: 34201192
Bank: NL52 RABO 0175855366
Postadres: LUIT Consultancy
Grote Buitendijk 33
1991 BZ  Velserbroek

Bezoekadres (alleen op afspraak):
De Cirkel
Maan Bastion 476
1991 RH  Velserbroek

contact via Twittercontact via Facebookcontact via LinkedIncontact via RSScontact via E-mail
Copyright © printmedianieuws.nl - een titel van LooQup Publishing. Gelieerd aan INKISH.