• inloggen
  • abonneren
  • partners
  • gratis nieuwsbrief
  • printmediatrainingen
  • printmediabanen

printmedianieuws

nieuws en achtergronden van het nieuws over de printmedia wereld


  • home
  • archief
    • bedrijven
    • branche
    • buitenland
    • evenement
    • financieel
    • kort nieuws
    • marketing
    • mensen
    • milieu
    • multimedia
    • opdrachtgevers
    • opinie
    • persberichten
    • productie innovatie
    • signprint
    • sociaal
    • toeleveranciers
    • verpakkingsmedia
  • over
  • redactie
    • Peter Luit
    • Hans Baljet
    • Margreeth Colenbrander
    • Jolanda van Drie
    • Marco den Engelsman
    • Morten B. Reitoft
    • Stef Verhoeven
    • Jan Vroegop
  • contact

The Untold Drupa 2020 Stories: Dataline/MultiPress

untold-drupa-stories

TOELEVERANCIERS - In gesprek met Dirk Deroo en Robert Hartman van Dataline wordt meteen duidelijk dat de coronacrisis flinke invloed heeft op vrijwel alle werknemers, maar ook op de vele duizenden klanten van het bedrijf, verspreid over zo'n 23 landen. Dataline heeft zijn zaakjes op orde voor wat betreft remote werken. Op basis van zoom.us kunnen ze vrijwel elke uitdaging aan tot en met uitgebreide online audits.

• Leestijd ca. 4 minuten

Dirk Deroo, CEO van Dataline: “Natuurlijk kan je met video-vergaderen niet alles voor 100% afdekken, de emotie en de non-verbale uitstralingen in je ogen, kan je vaak niet goed zien en daardoor niet altijd juist inschatten. Je moet je voorstellen dat we standaard voor een uitgebreide implementatie van onze software, soms 10-20 dagen onze klanten intensief voor een flink deel op locatie trainen. Dit is echter een periode met zowel bij de klanten als bij ons een deels lagere bezetting. We zien dat echter als kans om diverse dingen te doen, weliswaar remote. Want afwachten en niets doen is geen optie.”

Klanten op alle mogelijke manieren zoveel mogelijk online helpen.

Hoe bedienen jullie in deze bijzondere periode jullie markt?

dirk-deroo

Dataline CEO Dirk Deroo

Deroo: “We hebben natuurlijk onze bestaande klanten en onze prospects. Beide bedienen we op een gedegen, inmiddels beproefde methode, voor zowel updates van onze software als compleet nieuwe installaties. Met onze pakweg 50 medewerkers kunnen we niet zomaar elke keer opnieuw in de auto of het vliegtuig stappen om onze ca. 80 projecten per jaar inhoud en duiding te geven. In de afgelopen jaren hebben we een geavanceerd stuk software ontwikkeld om onze intake/update-audits online te kunnen doen. Juist nu in deze periode is dat een uitkomst.”

Hartman: “Het maken van de juiste keuze voor een reeks gekoppelde MultiPress modules tot één werkend geheel, hebben we nu voorzien van een audit, waarin we de klant op basis van een zeer uitgebreid onderzoek ook kunnen garanderen dat zij echt rendement halen uit onze software. Daarom doorgronden wel alle processtapjes om als het ware de financieel haalbare verbetering te kunnen uitrekenen en dus echt te kunnen garanderen.”

Klik op beeld voor vergrote versie

Deroo vult aan: “In het verleden deden we veel zaken, die toch voor een flink deel waren ingegeven door subjectieve aannames, 'teveel de blauwe ogen' en dus te weinig op basis van meetbare en objectieve gegevens. We hebben drie jaar gewerkt aan de ontwikkeling van de software voor het afnemen van audits, en de uitkomsten ervan omvatten een objectief advies. Dan kan dus ook betekenen dat je bepaalde dingen en zelfs een complete verandering juist niet moet doen. Ons doel is het 'change management' proces vooraf te toetsen aan de juiste match tussen ons aanbod en de vraag van de klant.”

Audits volledig in teken van 'change management', bedrijven leren of zij tot de uitdaging in staat zijn.

Juist nu na het verzetten van drupa online tools inzetten

Dirk Deroo en Robert Hartman benadrukken dat het verzetten geen gevolgen heeft voor de verdere uitrol van ons 'audit tool'. “Natuurlijk zouden we onze audit tools op drupa 2020 uitgebreid hebben gedemonstreerd. Maar juist nu gaan we in deze bijzondere periode twee varianten aanbieden tegen gereduceerde kosten. De uitgebreide versie duurt een dag, waarin we in een rapport van zeker 20 pagina's een volledige scan maken van de deelnemende bedrijven. Normaal kost zo'n onderzoek een dag tijd en 1.600 euro, maar bieden we nu aan tegen een sterk gereduceerd tarief. Daarnaast bieden we 25 gratis audits aan ter introductie van onze methode. Ondernemers kunnen op basis van een scan van 3 uur een rapport verkrijgen van ca. 4 pagina's met daarin een aantal basisaanbevelingen.”

Hartman: 'Deze periode is ideaal om de eigen bedrijfssituatie eens flink onder de loep te nemen, wij bieden daarvoor een objectief onafhankelijke analyse'.

Koppeling met 3rd party tools

Business Development Manager: Robert Hartman

Als jullie zo'n onderzoek doen, houden jullie dan rekening met mogelijke koppelingen met andere systemen?” Hartman: “Dat doen we zeker, soms raden we zelfs aan bepaalde modules van ons juist niet af te nemen, omdat een bestaande situatie prima functioneert. Zo hebben we onze eigen check&repair routines en ook impositie. Maar ook bijvoorbeeld JDF-koppelingen met 3rd- party software.”

Deroo vult aan: “Het gaat ons erom dat de klant het hoogst mogelijke rendement haalt uit zijn workflow. Soms passen we daar volledig, soms deels en soms zelfs helemaal niet in. Maar als wij echt keiharde garanties geven voor wat betreft het verbeteren van het resultaat, dan moeten we selectief zijn in enerzijds 3rd-party oplossingen (die dan partners van ons worden) en anderzijds de bestaande oplossingen bij onze klanten. De match moet 100% zijn.”

De audit resulteert in een blueprint voor de gehele onderneming.

Hoe is deze audit benadering ontstaan?

Deroo legt uit dat het eigenlijk veroorzaakt werd door de groei in geheel Europa. Dataline is actief in 23 landen en het werd duidelijk dat niet elk bezoekje zomaar met een vliegtuig kon worden gedaan. Dat vergt immers enorme investeringen, terwijl de kans van slagen op voorhand nooit bekend was. Deroo: “Onze consultants hadden allemaal zo hun eigen manier van vastleggen van gesprekken, dat hebben we flink aangepast en nu kunnen we normwaarden met elkaar vergelijken. De uitslagen van een audit worden daardoor steeds betrouwbaarder. Uiteraard alles in strikt vertrouwen.”

Dataline op zoek naar consultants, die zij opleiden tot 'certified auditors'.

Bestaande klanten

“Werkt dat ook zo bij bestaande klanten?” Hartman: “Jazeker, we krijgen nu een veel beter inzicht of een upgrade of uitbreiding volledig functioneert, of de trainingen volledig passen binnen de doelstellingen en/of het draagvlak binnen het hele proces optimaal blijft. Want juist dat aspect speelt een belangrijke rol, iedereen doet mee en voelt zich verbonden met de doelstellingen.” Dataline streeft in de komende periode naar het uitvoeren van 50% audits bij bestaande klanten en 50% bij prospects.

Daarnaast biedt Dataline op de korte termijn gratis upgrades van bestaande MultiPress implementaties en trainingen aan, en diverse kortingen op audits en andere trainingen. Vraag naar de mogelijkheden.

Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook
Share on LinkedIn
Linkedin
Email this to someone
email
Print this page
Print



Gerelateerde artikelen

  1. Dataline (MultiPress) neemt Insad (Drumis) over PARTNERBIJDRAGE - Breaking: Op 31 december 2020 nam Dataline het Gelderse Insad Grafisch over. Dataline - ontwikkelaar en leverancier van MultiPress ERP/MIS-software voor de grafische sector - vergroot hierdoor zijn...
  2. The Untold Drupa 2020 Stories: duomedia BEDRIJVEN - In het gesprek met Louis de Nolf van het Belgische communicatiebureau duomedia wordt meteen duidelijk dat online video kanalen op korte termijn binnen dit corona tijdperk een aardig...
  3. The Untold Drupa 2020 Stories: Xeikon TOELEVERANCIERS - Xeikon koos ten gevolge van het coronavirus al snel voor webinars. Afgelopen maandag luisterden zo een 100 deelnemers naar het eerste Xeikon webinar in deze corona-periode. Daarin werden...
  4. The Untold Drupa 2020 Stories: HP TOELEVERANCIERS - HP kondigde nog voor het cancellen van drupa de nieuwe serie HP Indigo machines aan. Op 12 maart deden we daar uitgebreid verslag van, net een dag voordat...

Peter Luit

Peter Luit (1958) was sinds 1993 zelfstandig adviseur voor uiteenlopende printmedia vraagstukken. Samen met Erik van Erp zette hij in 2013 printmedianieuws.nl op. Met zijn crossmediale kennis beschrijft hij de balans in de uitdagingen die de verschillende mediakanalen ten opzichte van elkaar hebben.

1 april 2020 door Peter Luit Reageer

Categorie: toeleveranciers Tags: audit, dataline, drupa, MultiPress

Geef een antwoord Reactie annuleren

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

“onlineprinters”

onze premium partners

“prindustry” “manroland” “grafistore” “rolanddg” “flyeralarm” “hp-indigo” “control “xeikon” “onlineprinters” “fujifilm” “isi”

onze partners

“agfa” goc
printcom reclameland
gws multicopy
multipress “vigc”
drukwerkdeal screen
canon compri
dienstencentrum

VIGC – #BOPE 2022, zoo Antwerpen

RSS Lees kort nieuws kosteloos op blokboek.com

  • Afbreekbare waterdichte papiercoating 19 mei 2022
  • Papieren fles voor Heinz tomatenketchup 19 mei 2022
  • Onlineprinters voor 6e keer milieucertificering Imprim’Vert 19 mei 2022
  • KURZ ‘vakbeurs’ van maar liefst 4 maanden 18 mei 2022
  • CO2 & Energiereductie: bent u er klaar voor?  18 mei 2022

onze media relaties

“kvgo” “vkgo”
“dscoop” “gsob”
“inct” “inkish”
“papier-karton”

printmediatrainingen – 2021/2022

“printmediatrainingen”

Alle online trainingen voor 2021 en 2022 op onze website.

op zoek naar een inspirerende baan in de printmedia branche, meld je dan aan als kandidaat op printmediabanen.nl

“printmediabanen”

RSS de meest recente vacatures

  • Commercieel medewerker binnendienst (junior)
  • Account / trafficmanager
  • Eindcontroleur
  • DTP-er/sign medewerker (16-32 uur)
  • Verkoper binnendienst
  • Teamleider Klant Contact Centrum

onze gratis wekelijkse nieuwsbrief ontvangen?

* noodzakelijk veld
U geeft door middel van dit formulier toestemming uw gegevens via deze website te verwerken. U kunt uw gegevens aanpassen of verwijderen bij elke verzonden nieuwsbrief.

Blokboek.com en printmedianieuws: het optimale doelgroep bereik

“deal”

printmedianieuws op Twitter

Tweets by printmediafacts

Aandachtspunten

  • Algemene voorwaarden
  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Cookies
  • Contact

Laatste nieuws

  • Omgaan met tegengestelde bewegingen in de branche
  • Drugs gebruikt? Bewijs het maar
  • Xeikon’s IDERA laat in huisshow’22 zien wat hij kan
  • Jaar- en kwartaalcijfers high-end printerfabrikanten
  • Benelux Online Print Event op 8 juni in Antwerpen

Reacties

  • Peter Luit op Speelveld digitale B1 divers verdeeld over applicaties
  • Wouter van As op Speelveld digitale B1 divers verdeeld over applicaties
  • Peter Luit op Zipcon toont de Online Print Price Index
  • Henk Gianotten op Zipcon toont de Online Print Price Index
  • Henk Gianotten op The making of the Máxima 50 jaar postzegel

Contact

BTW: NL001333683B94
KvK: 34201192
Bank: NL52 RABO 0175855366
t.n.v. LUIT Consultancy
Waarderweg 19
2031 BN  Haarlem

contact via Twittercontact via Facebookcontact via LinkedIncontact via RSScontact via E-mail
Copyright © printmedianieuws.nl - een titel van LooQup Publishing. Gelieerd aan INKISH.