• inloggen
  • abonneren
  • partners
  • gratis nieuwsbrief
  • printmediatrainingen
  • printmediabanen

printmedianieuws

nieuws en achtergronden van het nieuws over de printmedia wereld


  • home
  • archief
    • bedrijven
    • branche
    • buitenland
    • evenement
    • financieel
    • kort nieuws
    • kunstmatige intelligentie
    • marketing
    • mensen
    • milieu
    • multimedia
    • opdrachtgevers
    • opinie
    • persberichten
    • productie innovatie
    • signprint
    • sociaal
    • toeleveranciers
    • verpakkingsmedia
  • over
  • redactie
    • Peter Luit
    • Hans Baljet
    • Margreeth Colenbrander
    • Jolanda van Drie
    • Marco den Engelsman
    • Morten B. Reitoft
    • Stef Verhoeven
    • Jan Vroegop
  • contact

Simian na België nu met flyerzone.fr naar Frankrijk

PARTNERBIJDRAGE - Toen Wouter Haan zich met drukland.be vestigde in Brugge, was een bezoekje per auto nog te doen. Met flyerzone.fr, gevestigd in Montpellier, is een mini-vakantie bijna een 'must' om aldaar in gesprek te gaan met CEO Wouter Haan.

• Leestijd ca. 3 minuten

In België heeft Simian al 'proef kunnen draaien' met het Franstalige gedeelte. Drukland.be werd al snel voorzien van een Franstalige editie. Het aanwezige lokale personeel in Brugge kon klanten in Wallonië prima te woord staan. Op die manier kon het moederbedrijf in Westerbroek in de provincie Groningen al de nodige ervaring opdoen en ook de potentiële omvang van de Franstalige markt in kaart brengen. Ook flyerzone.be was ook al in handen van Simian.

Grafenia

Flyerzone.fr was een merk van Grafenia, gevestigd in Manchester, met in hoofdzaak marketing- en printactiviteiten in Engeland. Net zoals vanuit België, zal ook alle productie vanuit flyerzone.fr plaatsvinden bij Simian in Westerbroek en vanaf daar worden verzonden. Een nieuw hoofdstuk in de logistieke uitdagingen van het bedrijf. Haan verwacht binnen een jaar een omzet van een miljoen euro te behalen vanuit Frankrijk. Net zoals in Brugge start de Franse vestiging met een aantal lokale mensen in Montpellier. Haan zegt dat hij het lokale verkoopkantoor nu voorbereidt op een bezetting van 8 medewerkers.

100 affiches A1 voor 61 euro, geproduceerd op Landa in Westerbroek

Er wordt een start gemaakt met flyers, spandoeken, textiel, posters en stickers, maar het assortiment zal in de komende tijd verder worden uitgebreid tot het volledige Simian aanbod. Het nieuwe aanbod op de Franse website is daarmee echter al groter dan voorheen en volgens Simian zijn de prijsniveaus ook aantrekkelijker dan voorheen. Met die aanpak denkt Haan het marktaandeel in Frankrijk snel te kunnen vergroten.

De website achter het domein flyerzone.fr is door Simian volledig nieuw opgebouwd

Posterproductie op Durst apparatuur bij Simian in Westerbroek

Europese ambities

Dat Haan Europese groeiambities heeft, is algemeen bekend. Hij manoeuvreert echter altijd zorgvuldig, maar als een missie eenmaal geslaagd is, maakt hij graag gebruik van de nodige kanalen om het nieuws wereldkundig te maken. Ook het FD pakte het nieuws deze week op. Haan zegt zelf in een persbericht: "Dit is een nieuwe stap in ons groeiverhaal in Europa. De overname moet ons bedrijf extra vleugels geven."

Haan was online al vele jaren actief in België en zag de potentie om daar verder te groeien. Hij merkte daarbij dat hij de Vlaamse cultuur moest gaan omarmen om dat te doen. Haan: "Het zijn de lokale gewoontes, de woordjes, de gehele klantbeleving ademt nu de Vlaamse benadering uit met lokale mensen. Dat gaan we dus in Frankrijk ook zo doen." Haan sluit niet uit die benadering in de toekomst ook in andere landen te gaan toepassen. Simian realiseerde in 2022 een omzet van ca. 27 miljoen euro. 70% daarvan kwam uit Nederland en 30% uit België, dus ca. 8 miljoen euro. Een omzet van 1 miljoen euro binnen een jaar uit het veel grotere Frankrijk is dus zeker een bescheiden start in een land waar de groeipotentie zeker aanwezig is.

Spreiding van klanten in zowel zakelijke- als particuliere omgevingen

Simian is is met ruim 600.000 klanten gericht op een brede markt met eveneens een brede portfolio aan producten. Daarmee kan het bedrijf voortdurend sturen op ontwikkelingen uit de markt en de risico's heel goed inschatten. Ook verstaat het bedrijf de beprijzing zeer goed i n relatie tot de verschillende kostenposten. Met uitgekiende management informatie en dito rapportages speelt Simian in op actuele ontwikkelingen om zodoende voldoende margegericht te kunnen blijven. Haan zegt daarom altijd te kiezen voor 100% eigen productie, om daarmee dan ook het totale proces volledig in eigen handen te hebben: "Dat gaan we dus in Frankrijk ook zo doen."

Op de kopfoto: Wouter Haan (links) met zijn Franse collega's Fabrice Sciangula en Anaïs Bouvier

Deel dit artikel.....
  • Linkedin
  • Twitter
  • Facebook
  • Print




Gerelateerde artikelen

  1. Reclameland met Flyerzone naar België Een stroom van persberichten afgelopen week. Printmedianieuws maakt een selectie, zoals de stap naar het buitenland door on-line drukker Reclameland, in het voetspoor van drukwerkdeal en helloprint. Maar er was...
  2. FD Gazellen Award voor Simian MARKETING - Simian is met de drukwerksites Reclameland, Drukland.nl en Flyerzone winnaar van de FD Gazellen 2018. Hiermee behoort de online drukkerij tot een van de snelst groeiende ondernemingen van...
  3. Reclameland koopt Drukland/Flyerzone Met de overname van het Rotterdamse Drukland en Flyerzone groeit de online drukkerij Reclameland van Wouter Haan naar 20 miljoen euro met 100 medewerkers. ‘We gaan alles zelf produceren.’...
  4. Wouter Haan: “Vestiging in België vanwege cultuur.” PARTNER BIJDRAGE - Drukland.be is al een jaar of zes in eigendom van Simian. Met een omzet van nu al 7,5 miljoen euro in België, wil Wouter Haan de volgende...

Peter Luit

Peter Luit (1958) was sinds 1993 zelfstandig adviseur voor uiteenlopende printmedia vraagstukken. Samen met Erik van Erp zette hij in 2013 printmedianieuws.nl op. Met zijn crossmediale kennis beschrijft hij de balans in de uitdagingen die de verschillende mediakanalen ten opzichte van elkaar hebben.

23 juni 2023 door Peter Luit Reageer

Categorie: partner bijdrage Tags: belgië, Frankrijk, Simian, wouter haan

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

“onlineprinters”

onze premium partners

“prindustry” “manroland” “grafistore” “rolanddg” “flyeralarm” “hp-indigo” “probo” “control “xeikon” “onlineprinters”

onze partners

“agfa” goc
printcom reclameland
cloudprinter gws dienstencentrum multipress “vigc” drukwerkdeal screen canon compri

RSS Lees kort nieuws kosteloos op blokboek.com

  • Lotus Labels kiest voor duurzame Xeikon CX30 15 juli 2025
  • INNI group wint nieuwe Brightfish Storytelling Award 14 juli 2025
  • Luxe chocolade krijgt extra glans met Scodix-verpakking 14 juli 2025
  • Kaart én boeket: Kaartje2go neemt BloomGift over 14 juli 2025
  • Dutch Design Week viert 25 jaar met thema ‘Past. Present. Possible.’ 10 juli 2025

onze media relaties

“kvgo” “vkgo”
“dscoop” “gsob”
“inct” “inkish”
“papier-karton”

printmediatrainingen – 2024

“printmediatrainingen”

Alle online trainingen voor 2024 op onze website.

Vacatures binnen de branche vind je natuurlijk op printmediabanen.nl – Powered by C3-werkt!

“printmediabanen”

onze gratis wekelijkse nieuwsbrief ontvangen?

* noodzakelijk veld
U geeft door middel van dit formulier toestemming uw gegevens via deze website te verwerken. U kunt uw gegevens aanpassen of verwijderen bij elke verzonden nieuwsbrief.

Blokboek.com en printmedianieuws: het optimale doelgroep bereik

“deal”

Aandachtspunten

  • Algemene voorwaarden
  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Cookies
  • Contact

Laatste nieuws

  • CEPI in jaarverslag 2024: papiermarkt groeide
  • Rapport Smithers: transformatie digitaal tot 2029
  • Concept-Macro Economische verkenning 2026
  • Talloze gegadigden voor overname van Landa
  • Investeren beleggers liever in workflow software?

Reacties

  • Peter Luit op Smithers: digitaal groeit komende 10 jaar met 54%
  • Henk Gianotten op Smithers: digitaal groeit komende 10 jaar met 54%
  • Peter Luit op 44 jaar grafische branche: mijn persoonlijke overzicht
  • Peter Luit op 44 jaar grafische branche: mijn persoonlijke overzicht
  • Hans Schoolenberg op 44 jaar grafische branche: mijn persoonlijke overzicht

Contact

BTW: NL001333683B94
KvK: 34201192
Bank: NL52 RABO 0175855366
Postadres: LUIT Consultancy
Grote Buitendijk 33
1991 BZ  Velserbroek

Bezoekadres (alleen op afspraak):
De Cirkel
Maan Bastion 476
1991 RH  Velserbroek

contact via Twittercontact via Facebookcontact via LinkedIncontact via RSScontact via E-mail
Copyright © printmedianieuws.nl - een titel van LooQup Publishing. Gelieerd aan INKISH.