• inloggen
  • abonneren
  • partners
  • gratis nieuwsbrief
  • printmediatrainingen
  • printmediabanen

printmedianieuws

nieuws en achtergronden van het nieuws over de printmedia wereld


  • home
  • archief
    • bedrijven
    • branche
    • buitenland
    • evenement
    • financieel
    • kort nieuws
    • kunstmatige intelligentie
    • marketing
    • mensen
    • milieu
    • multimedia
    • opdrachtgevers
    • opinie
    • persberichten
    • productie innovatie
    • signprint
    • sociaal
    • toeleveranciers
    • verpakkingsmedia
  • over
  • redactie
    • Peter Luit
    • Hans Baljet
    • Margreeth Colenbrander
    • Jolanda van Drie
    • Marco den Engelsman
    • Morten B. Reitoft
    • Stef Verhoeven
    • Jan Vroegop
  • contact

Remote meten branche-ontwikkelingen kan beter

BRANCHE – Het was Heidelberg die al eerste het initiatief nam om van de 5000 aangesloten offset persen uit 50 landen, productiegegevens te verzamelen van de segmenten commercial print en packaging/labels. Op basis van die gegevens tonen zij sinds week 12 van dit jaar de gevolgen van corona binnen de branche.
Premium...

22 juli 2020 door Peter Luit Reageer

Categorie: branche Tags: big data, cijfers, Fujifilm, Heidelberg, JDF, mis, statistieken

Marketeers verzuipen in big-data bij mediakeuze

big-data-kopbeeld

MULTIMEDIA – Dat was één van de conclusies van de vorige week gehouden techbeurs CES 2020 in Las Vegas. De vierdaagse beurs stond bol van aandacht voor marketing, big-data en adverteren.
Premium...

13 januari 2020 door Peter Luit Reageer

Categorie: multimedia Tags: big data, CES 2020

INCTspiratie: zoeken naar effectief datagebruik

EVENEMENT – Onder de titel ‘Datastrategie voor Uitgevers’ zette organisator David Huijzer het vizier op scherp. Ondanks de aansprekende lezingen voorzien van voorbeelden, werd er binnen ‘werkgroepjes’ volop gediscussieerd over de wenselijkheid van de meetbaarheid van alle mediagedragingen van consumenten.
Lees verder...

24 november 2016 door Peter Luit Reageer

Categorie: evenement Tags: big data, businessmodellen, omnichannel

Weekendopinie: ‘Big Data – The Next Big Thing?’

15 jaar geleden heette dit ‘verschijnsel’ database printing of personalized printing en kwam maar matig van de grond. Nu heet het ‘big data’ en iedereen komt in beweging. Zijn er nu wel realistische kansen voor de grafische branche?
Premium...

5 juni 2015 door Peter Luit Reageer

Categorie: opinie Tags: big data

Big data als aanjager van print

bedrijven

De officiële ingebruikname van hoogvolume de Truepress Jet520HD bij Direct mail-bedrijf Nic. Oud vorige week stond vooral in het teken van het nieuwe business model. Het Heerhugowaardse bedrijf zet stevig in op ‘targeting’ en gaat de samenwerking aan met specialisten van Data Science Alkmaar.
Premium...

13 februari 2015 door Alex Kunst Reageer

Categorie: bedrijven Tags: big data, Nic. Oud

‘Big Data’: kans of luchtballon voor grafische branche?

persberichten

De term ‘big data’ wordt regelmatig genoemd als gereedschap om de omzet te verhogen, de kosten te verlagen, de klantervaring te verbeteren en meer gewenste effecten. Wat is big data en zijn er echte kansen voor de grafische branche?
Premium...

6 november 2014 door Peter Luit Reageer

Categorie: persberichten Tags: big data, database publishing, Ricoh

“onlineprinters”

onze premium partners

“prindustry” “manroland” “grafistore” “rolanddg” “flyeralarm” “hp-indigo” “probo” “control “xeikon” “onlineprinters”

onze partners

“agfa” goc
printcom reclameland
cloudprinter gws dienstencentrum multipress “vigc” drukwerkdeal screen canon compri

RSS Lees kort nieuws kosteloos op blokboek.com

  • Nieuw CRON Dual Drum CTP-systeem voor Control Media 13 juni 2025
  • Landa Digital Printing schrapt 20% van haar werknemers 13 juni 2025
  • Thijsen Drukkerij in Geldermalsen failliet 12 juni 2025
  • Kleuters ontdekken techniek met circulair printmateriaal van Probo 12 juni 2025
  • Probo met eigen productie in Duitsland 11 juni 2025

onze media relaties

“kvgo” “vkgo”
“dscoop” “gsob”
“inct” “inkish”
“papier-karton”

printmediatrainingen – 2024

“printmediatrainingen”

Alle online trainingen voor 2024 op onze website.

Vacatures binnen de branche vind je natuurlijk op printmediabanen.nl – Powered by C3-werkt!

“printmediabanen”

onze gratis wekelijkse nieuwsbrief ontvangen?

* noodzakelijk veld
U geeft door middel van dit formulier toestemming uw gegevens via deze website te verwerken. U kunt uw gegevens aanpassen of verwijderen bij elke verzonden nieuwsbrief.

Blokboek.com en printmedianieuws: het optimale doelgroep bereik

“deal”

Aandachtspunten

  • Algemene voorwaarden
  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Cookies
  • Contact

Laatste nieuws

  • Landa schrapt mogelijk 100 arbeidsplaatsen
  • Europese Walstead Group wordt te koop aangeboden
  • De ‘industrie situatie’ bij onze buurlanden
  • Alle Apple besturingssystemen maken sprong naar 26
  • Eerste Komori J-throne 29 installatie komende zomer

Reacties

  • Peter Luit op Smithers: digitaal groeit komende 10 jaar met 54%
  • Henk Gianotten op Smithers: digitaal groeit komende 10 jaar met 54%
  • Peter Luit op 44 jaar grafische branche: mijn persoonlijke overzicht
  • Peter Luit op 44 jaar grafische branche: mijn persoonlijke overzicht
  • Hans Schoolenberg op 44 jaar grafische branche: mijn persoonlijke overzicht

Contact

BTW: NL001333683B94
KvK: 34201192
Bank: NL52 RABO 0175855366
Postadres: LUIT Consultancy
Grote Buitendijk 33
1991 BZ  Velserbroek

Bezoekadres (alleen op afspraak):
De Cirkel
Maan Bastion 476
1991 RH  Velserbroek

contact via Twittercontact via Facebookcontact via LinkedIncontact via RSScontact via E-mail
Copyright © printmedianieuws.nl - een titel van LooQup Publishing. Gelieerd aan INKISH.