BRANCHE – In het kader van meer relevantie bieden in cijfers over de branche heeft het A&O fonds grafimediabranche besloten om per kwartaal een aantal specifieke aandachtspunten te belichten die voor ondernemers binnen de branche relevant zijn. De belangrijkste bevindingen voor de komende maanden. Deel 2.
Lees verder...
Het jaar 2024: sign, toeleveranciers en verpakkingen
OPINIE – De redactie kijkt in een aantal artikelen terug naar hetgeen het afgelopen jaar de printmedia industrie kenmerkte. Dat wordt dit jaar gedaan op basis van de ‘nieuwscategorie’, die de redactie aan haar artikelen toekent. Deel 4: signprint, toeleveranciers en verpakkingen.
Lees verder...
Marco Boer’s conclusies na 3 dagen Inkjet Summit
BUITENLAND – Het komt niet vaak meer voor dat een congres maar liefst drie dagen duurt. In ons land gebeurt dat al helemaal niet, maar in de Verenigde Staten wil dat dus nog wel gebeuren. Dat resulteert wel in diepgang, zeker met de conclusies die Marco Boer trok rondom de ontwikkelingen binnen high-end inkjet.
Premium...
Top 5 high-end printerfabrikanten 2019: conclusies
TOELEVERANCIERS – Een objectieve Top 5 op basis van installatie-aantallen en/of omzet is anno 2019 onmogelijk in het high-end printerfabrikanten segment. De spaarzame openbare cijfers zijn nauwelijks te doorgronden tot op markt- of productsegment niveau. Wel trekken we een aantal conclusies na onze gesprekken met de mensen achter Canon, Epson, Fujifilm, Heidelberg, HP Indigo, Kodak, Konica Minolta, Landa, Ricoh, Screen, Sharp, Xeikon en Xerox.
Lees verder...
Online businessmodellen in print – de conclusies (2)
FINANCIEEL – In deel 1 van de conclusies keken we vooral naar het verschijnsel ‘reseller programma’s’. Zijn er nog meer opvallende verschijnselen te benoemen waarbinnen de online print bedrijven zich onderscheiden ten opzichte van de reguliere offline bedrijven?
Premium...

Reacties