PRODUCTIE INNOVATIE – Binnen printmedia creatie- en productie omgevingen kan de iMac worden ‘bekroond’ als de standaard werkplek. Met een vanaf prijs van ongeveer 1250 euro is de iMac niet echt een hoofdbreker. Toch krijg je een Mac mini mee voor de helft van de prijs. Natuurlijk komt daar dan nog een beeldscherm en een toetsenbord bij. Is dat een overweging waard?
Premium...
Zipcon Online Price Index in Q3 vrijwel onveranderd
FINANCIEEL – De verkoopprijzen voor het standaard online winkelmaandje in de DACH landen (Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland) zijn in het laatste kwartaal van 2023 ongewijzigd gebleven ten opzichte van het kwartaal daarvoor.
Premium...
Papiertekorten vooral op agenda Britse media
BRANCHE – De Britse radiozender BBC besteedde afgelopen week aandacht aan een groeiend papiertekort binnen de Britse grafische industrie. Brancheorganisatie BPIF vroeg UPM de staking te beëindigen en ook Financial Times dook in de papierwereld.
Premium...
Openlijk prijzen verhogen zonder omzetschade?
OPINIE – De grafische branche wordt geconfronteerd met forse kostenverhogingen van grondstoffen, productiekosten en energie- en transportkosten van hun toeleveranciers. Wordt het tijd om deze kosten door te berekenen?
Premium...
Fujifilm als laatste met prijsverhogingen consumables
TOELEVERANCIERS – Nadat eerder onder andere Agfa en Kodak hun prijsverhogingen wereldkundig maakten, volgt nu ook Fujifilm als één van de laatste ’totaal leveranciers’ met prijsverhogingen voor platen, chemicaliën en inkten.
Premium...
Agfa verhoogt prijzen platen met 5 tot 10 procent
TOELEVERANCIERS – De kosten voor aluminium als basiscomponent voor de productie van platen zijn zodanig gestegen dat de prijsverhoging onvermijdelijk is.
Premium...
Prijzen internetdrukkers vergeleken: dit keer posters
BEDRIJVEN – In onze vorige analyse rondom de prijzen van 500 visitekaartjes bij zes aanbieders waren de verschillen opmerkelijk. Bij A0 posters zagen wij één hele rare uitschieter. Wel grote verschillen tussen offset- en digitaaldruk.
Premium...

Reacties