• inloggen
  • abonneren
  • partners
  • gratis nieuwsbrief
  • printmediatrainingen
  • printmediabanen

printmedianieuws

nieuws en achtergronden van het nieuws over de printmedia wereld


  • home
  • archief
    • bedrijven
    • branche
    • buitenland
    • evenement
    • financieel
    • kort nieuws
    • kunstmatige intelligentie
    • marketing
    • mensen
    • milieu
    • multimedia
    • opdrachtgevers
    • opinie
    • persberichten
    • productie innovatie
    • signprint
    • sociaal
    • toeleveranciers
    • verpakkingsmedia
  • over
  • redactie
    • Peter Luit
    • Hans Baljet
    • Margreeth Colenbrander
    • Jolanda van Drie
    • Marco den Engelsman
    • Morten B. Reitoft
    • Stef Verhoeven
    • Jan Vroegop
  • contact

Congres Brievenbusreclame: ‘Alice in Folderland’

EVENEMENT - 18 mei wordt het jaarlijkse congres gehouden over de bewegingen in de 'brievenbusreclame' keten. Natuurlijk staat de JA/JA sticker op het programma en de mogelijke 'omwegen' om hieraan te ontkomen. Het wordt een druk middagprogramma. Een korte vooruitblik.

Onder de subtitel 'Where should I go? It depends where you want to end up' zal dagvoorzitter Maarten Bouwhuis van BNR het middagprogramma leiden. Het event vindt net zoals vorig jaar plaats in 'De Hallen' in Amsterdam. Paul Moers trapt af met een voor de branche belangrijk onderwerp: 'De toekomst van retail/winkel/winkelstraat'. In het programma staat (natuurlijk met enige humor) dat hij met 1000 voorbeelden komt. En dat is misschien ook wel de situatie, het is geen absolute keuze te kiezen voor allen 'bricks' of alleen 'clicks'.

Herdefinitie van de rol van de folder in de Customer Journey, dus in de reis van folderontvangst tot en met aankoopgedrag

Natuurlijk speelt ook de jaarlijkse NOM Folder Monitor een centrale rol in het programma, met talloze cijfers, trends, analyses en flink wat discussie met de toehoorders in de zaal. Het onderwerp 'De Amsterdam Cases' staat natuurlijk in het teken van de (mogelijke) introductie van de JA/JA sticker. Dat landschap zit inmiddels vol met speculaties, hoe adverteerders en verspreiders dit fenomeen kunnen omzeilen. Vorig jaar werden al een paar mogelijkheden besproken van succesvolle cases op dit gebied. Of de 'folder keten' er in Amsterdam al klaar voor is, horen we op 18 mei.

Print

Niet alleen de grotere folderdrukkers zien hun belang veranderen, maar ook verspreiders, die onder invloed van digital personalized printing een deel van de productie naar zich toetrekken. Frank Huigen van Canon zal het publiek met enige prikkelende stellingen uitdagen om de folder te ontdoen van 'massa communicatie' en dus de focus te verleggen naar gepersonaliseerde reclame. Krijgen de grote folderdrukkers te maken met concurrentie vanuit de fulfillment- en distributiehoek van de keten?

De online folder show

Spannend wordt het vooral tijdens de 'online folder show'. Drie online folderplatformen (reclamefolder.nl, allefolders.nl en spotta.nl) zullen zich in korte pitches aan de toehoorders voorstellen. Wie zijn zij, waarom zijn ze zo goed, facts & figures en hoe zijn zij hun toekomst in relatie tot de papieren folder? Tot slot van de middag nog de gebruikelijke reeks vakprijzen op het gebied van folders. De inloop start om 12:30, het programma duurt tot ca. 17:15, waarna een netwerkborrel plaatsvindt. Toegangsprijs is 395 euro, leden van de reguliere brancheorganisatie betalen 345 euro.

Deel dit artikel.....


  • Linkedin



  • Twitter


  • Facebook


  • Print





Gerelateerde artikelen

  1. Congres Brievenbusreclame in nieuw jasje Met een vernieuwde website, een nieuwe formule en een nieuwe dagvoorzitter verwacht Herbert Haaij met zijn 19e editie een brug te slaan tussen 'verjongen, verbinden, verzilveren'. Hoe gaat het in...
  2. DDM: eerste Europese congres over brievenbusreclame DDM staat voor DoorDrop Media, de engelstalige term voor brievenbusreclame, waarmee het bedrijf Curious You in Nederland voor het eerst een Europees congres organiseert op 24 september. We kijken vooruit...
  3. 20e Brievenbusreclame in ‘ban’ van A’damse folders EVENEMENT - De aankondiging door dagvoorzitter Maarten Bouwhuis liet er al geen gras over groeien. Voor- en tegenstanders van de JA/JA Stickers zouden voor het eerst buiten de politiek de...
  4. Congres ‘Hoera voor de folder’ goed bezocht EVENEMENT – Is er toekomst voor de papieren folder? Wat te doen aan de opkomst van de JA/JA-sticker? Dat waren kernvragen op het congres ‘Hoera voor de folder’. Gepersonaliseerde folders...

Peter Luit

Peter Luit (1958) was sinds 1993 zelfstandig adviseur voor uiteenlopende printmedia vraagstukken. Samen met Erik van Erp zette hij in 2013 printmedianieuws.nl op. Met zijn crossmediale kennis beschrijft hij de balans in de uitdagingen die de verschillende mediakanalen ten opzichte van elkaar hebben.

8 mei 2017 door Peter Luit Reageer

Categorie: evenement Tags: brievenbus

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

“onlineprinters”

onze premium partners

“prindustry” “manroland” “grafistore” “rolanddg” “flyeralarm” “hp-indigo” “probo” “control “xeikon” “onlineprinters”

onze partners

“agfa” goc
printcom reclameland
cloudprinter gws dienstencentrum multipress “vigc” drukwerkdeal screen canon compri

RSS Lees kort nieuws kosteloos op blokboek.com

  • SBI codes op de schop: check uw SBI codes 16 juni 2025
  • Nieuw CRON Dual Drum CTP-systeem voor Control Media 13 juni 2025
  • Landa Digital Printing schrapt 20% van haar werknemers 13 juni 2025
  • Thijsen Drukkerij in Geldermalsen failliet 12 juni 2025
  • Kleuters ontdekken techniek met circulair printmateriaal van Probo 12 juni 2025

onze media relaties

“kvgo” “vkgo”
“dscoop” “gsob”
“inct” “inkish”
“papier-karton”

printmediatrainingen – 2024

“printmediatrainingen”

Alle online trainingen voor 2024 op onze website.

Vacatures binnen de branche vind je natuurlijk op printmediabanen.nl – Powered by C3-werkt!

“printmediabanen”

onze gratis wekelijkse nieuwsbrief ontvangen?

* noodzakelijk veld
U geeft door middel van dit formulier toestemming uw gegevens via deze website te verwerken. U kunt uw gegevens aanpassen of verwijderen bij elke verzonden nieuwsbrief.

Blokboek.com en printmedianieuws: het optimale doelgroep bereik

“deal”

Aandachtspunten

  • Algemene voorwaarden
  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Cookies
  • Contact

Laatste nieuws

  • HP Indigo, Kornit, Scodix: nauwelijks last van oorlog
  • Landa schrapt mogelijk 100 arbeidsplaatsen
  • Europese Walstead Group wordt te koop aangeboden
  • De ‘industrie situatie’ bij onze buurlanden
  • Alle Apple besturingssystemen maken sprong naar 26

Reacties

  • Peter Luit op Smithers: digitaal groeit komende 10 jaar met 54%
  • Henk Gianotten op Smithers: digitaal groeit komende 10 jaar met 54%
  • Peter Luit op 44 jaar grafische branche: mijn persoonlijke overzicht
  • Peter Luit op 44 jaar grafische branche: mijn persoonlijke overzicht
  • Hans Schoolenberg op 44 jaar grafische branche: mijn persoonlijke overzicht

Contact

BTW: NL001333683B94
KvK: 34201192
Bank: NL52 RABO 0175855366
Postadres: LUIT Consultancy
Grote Buitendijk 33
1991 BZ  Velserbroek

Bezoekadres (alleen op afspraak):
De Cirkel
Maan Bastion 476
1991 RH  Velserbroek

contact via Twittercontact via Facebookcontact via LinkedIncontact via RSScontact via E-mail
Copyright © printmedianieuws.nl - een titel van LooQup Publishing. Gelieerd aan INKISH.