• inloggen
  • abonneren
  • partners
  • gratis nieuwsbrief
  • printmediatrainingen
  • printmediabanen

printmedianieuws

nieuws en achtergronden van het nieuws over de printmedia wereld


  • home
  • archief
    • bedrijven
    • branche
    • buitenland
    • evenement
    • financieel
    • kort nieuws
    • marketing
    • mensen
    • milieu
    • multimedia
    • opdrachtgevers
    • opinie
    • persberichten
    • productie innovatie
    • signprint
    • sociaal
    • toeleveranciers
    • verpakkingsmedia
  • over
  • redactie
    • Peter Luit
    • Hans Baljet
    • Margreeth Colenbrander
    • Jolanda van Drie
    • Marco den Engelsman
    • Morten B. Reitoft
    • Stef Verhoeven
    • Jan Vroegop
  • contact

Congres Brievenbusreclame in nieuw jasje

brievenbusMet een vernieuwde website, een nieuwe formule en een nieuwe dagvoorzitter verwacht Herbert Haaij met zijn 19e editie een brug te slaan tussen 'verjongen, verbinden, verzilveren'. Hoe gaat het in de wereld van de brievenbusreclame?

bbr_logo

• Keynote van Paul Smit - cabaretier & filosoof - vertelt met passie en humor over 'verbinden en veranderen'
• Veranderende consument wil folder met aanbiedingen uit webshop

Het congres verhuist van de Philharmonie in Haarlem naar de Glazen Ruimte in Maarssen en vindt plaats op 21 mei aanstaande. Dagvoorzitter is verslaggever Sofie van den Enk (KRO-NCRV), onder andere bekend van programma’s als de Rekenkamer en de Keuringdienst van Waarde.

Veranderingen

haaijIn een gesprek met organisator Herbert Haaij wordt duidelijk dat de werelden van brievenbusreclame, direct mail en crossmedia meer en meer naar elkaar toe groeien. Haaij: 'Wij formuleren het antwoord op de wijze waarop de papieren folder voor zowel jongeren als ouderen een plaats kan blijven behouden binnen het rollenspel met online, met name op het gebied van mobiel en webshops. Recent onderzoek heeft aangetoond dat de consument papier blijft waarderen. Ze missen nu zelfs folder aanbiedingen die via een webshop te koop zijn, aldus onderzoek van TeamVier. Print is de push naar online. Dat is de basis van het thema van het congres: hoe zit het met jongeren en drukwerk, hoe zetten we ouderen aan tot het verzilveren van de uitgegeven reclame euro's en tot slot hoe verbinden we de kanalen?' 'Maar ook print verandert', merkt Haaij op, verwijzend naar de recente investering in digitale printcapaciteit van Nic. Oud.

Denktank

BBR heeft een denktank van professionals uit diverse marketing communicatie disciplines en wetenschap samengesteld om deze ontwikkelingen in kaart te brengen. Er is veel aan de hand en de harde scheidslijnen tussen direct mail- en marketing en brievenbusreclame vervagen. Zogenaamde intelligente verspreiding (zonder postzegel, maar wel bijna persoonlijk) trekt veel belangstelling van grotere retailers. De denktank werkt nu aan de ideale 'offline/online' folder!

Cases, cijfers en de Folder Vakprijs

Na de pauze staan diverse cases centraal, waaronder die van het Karwei. Juist daar richt de content zich meer en meer op de beleving rondom producten en heel specifiek gericht op de vrouw. Uiteraard ook de nodige cijfers van zowel retailers, adverteerders, merkeigenaren, drukwerk statistieken en verspreidings- en bereikcijfers. Alles vanuit de laatste gegevens van de NOM folder monitor. En tot slot worden de vel begeerde Folder Vakprijs en de consumentenprijs De Beste Folders Award uitgereikt.

Consument

Voor de tweede helft van de middag is ook een leuk consumentenpanel op het programma gezet. Haaij: 'We willen die  consument eens laten vertellen hoe brievenbusreclame wordt ervaren. Dus consumenten  uit de straat, die zonder voorbereiding vooraf hun mening geven.'

Drukkers

piet-jorritsmaMet een marktaandeel van meer dan 70 procent is Drukkerij Em. de Jong dé marktleider van Nederland voor het drukken van folders. Bijna alle retailbedrijven zijn klant bij het bedrijf uit Baarle Nassau. Ook de Roto Smeets Group drukt flink wat folders. Daarnaast is na doorstart ook De Thijsen Media Group  actief. Volgens Piet Jorritsma (foto) van (PaperChainManagement) zijn steeds meer Duitse drukkers actief in ons land. Het is dringen op de markt. En die folder zelf? Ook die moet verjongen. Om te beginnen zouden de online en offline marketeers en inkoop (ook van drukwerk) meer als een crossmediaal team moeten optreden. Beiden leren dan beter dat drukwerk een onlosmakelijk onderdeel is bij het initiëren van klantcontact.

Deel dit artikel.....


  • Linkedin


  • Twitter


  • Facebook


  • Print





Gerelateerde artikelen

  1. DDM: eerste Europese congres over brievenbusreclame DDM staat voor DoorDrop Media, de engelstalige term voor brievenbusreclame, waarmee het bedrijf Curious You in Nederland voor het eerst een Europees congres organiseert op 24 september. We kijken vooruit...
  2. Congres Brievenbusreclame: ‘Alice in Folderland’ EVENEMENT - 18 mei wordt het jaarlijkse congres gehouden over de bewegingen in de 'brievenbusreclame' keten. Natuurlijk staat de JA/JA sticker op het programma en de mogelijke 'omwegen' om hieraan...
  3. Sfeerimpressie ‘brievenbusreclame 2015’: print springlevend Met een nieuwe formule was de beleving van het congres 'Brievenbusreclame' in De Glazen Ruimte zeker de moeite waard. Met ruim 200 deelnemers was er voor elke wat wils: visie,...
  4. 20e Brievenbusreclame in ‘ban’ van A’damse folders EVENEMENT - De aankondiging door dagvoorzitter Maarten Bouwhuis liet er al geen gras over groeien. Voor- en tegenstanders van de JA/JA Stickers zouden voor het eerst buiten de politiek de...

Peter Luit

Peter Luit (1958) was sinds 1993 zelfstandig adviseur voor uiteenlopende printmedia vraagstukken. Samen met Erik van Erp zette hij in 2013 printmedianieuws.nl op. Met zijn crossmediale kennis beschrijft hij de balans in de uitdagingen die de verschillende mediakanalen ten opzichte van elkaar hebben.

13 april 2015 door Peter Luit Reageer

Categorie: branche Tags: brievenbusreclame

Geef een antwoord Reactie annuleren

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

“onlineprinters”

Ondersteun de campagne van VNO-NCW en MKB Nederland in de strijd tegen de steeds hoger wordende energiekosten

onze premium partners

“prindustry” “manroland” “grafistore” “rolanddg” “flyeralarm” “hp-indigo” “control “xeikon” “onlineprinters” “fujifilm” “isi”

onze partners

“agfa” goc
printcom reclameland
gws multicopy
multipress “vigc”
drukwerkdeal screen
canon compri
dienstencentrum

RSS Lees kort nieuws kosteloos op blokboek.com

  • Fespa München met bijna 500 exposanten 27 maart 2023
  • Nezzo print & creatie viert 25-jarig jubileum 27 maart 2023
  • Nieuw bestuursteam voor VKGO 24 maart 2023
  • Xeikon met nieuw instapmodel in label inkjetsegment 23 maart 2023
  • Interpack 2023 positieve voorbode voor drupa 2024? 23 maart 2023

onze media relaties

“kvgo” “vkgo”
“dscoop” “gsob”
“inct” “inkish”
“papier-karton”

printmediatrainingen – 2021/2022

“printmediatrainingen”

Alle online trainingen voor 2022 op onze website.

op zoek naar een inspirerende baan in de printmedia branche, meld je dan aan als kandidaat op printmediabanen.nl

“printmediabanen”

RSS de meest recente vacatures

  • Allround storingsmonteur
  • BBL opleiding procesoperator, creative in art, design and books!
  • Procesoperator, creative in art, design and books
  • Applicatiebeheerder
  • New Business Development Manager
  • Offset Rotatiedrukker

onze gratis wekelijkse nieuwsbrief ontvangen?

* noodzakelijk veld
U geeft door middel van dit formulier toestemming uw gegevens via deze website te verwerken. U kunt uw gegevens aanpassen of verwijderen bij elke verzonden nieuwsbrief.

Blokboek.com en printmedianieuws: het optimale doelgroep bereik

“deal”

printmedianieuws op Twitter

Tweets by printmediafacts

Aandachtspunten

  • Algemene voorwaarden
  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Cookies
  • Contact

Laatste nieuws

  • ‘De Reclamestudio’ in het internettijdperk
  • UPM vermindert papierproductie grafisch en kranten
  • Vertrouwen in de toekomst van papier
  • Gasten uit vele landen op bezoek bij Canon in Venlo 
  • CO₂ uitstoot digitaal afval wordt vaak niet ‘gezien’

Reacties

  • Peter Luit op #BOPE23: ‘No Panic, Don’t Worry, but Stay Tuned’
  • Henk Gianotten op #BOPE23: ‘No Panic, Don’t Worry, but Stay Tuned’
  • Peter Luit op Kyocera geeft mening over inkjet in whitepaper
  • Henk Gianotten op Kyocera geeft mening over inkjet in whitepaper
  • Henk Gianotten op Maakt ChatGPT straks het verschil in de branche?

Contact

BTW: NL001333683B94
KvK: 34201192
Bank: NL52 RABO 0175855366
t.n.v. LUIT Consultancy
Waarderweg 19
2031 BN  Haarlem

contact via Twittercontact via Facebookcontact via LinkedIncontact via RSScontact via E-mail
Copyright © printmedianieuws.nl - een titel van LooQup Publishing. Gelieerd aan INKISH.