• inloggen
  • abonneren
  • partners
  • gratis nieuwsbrief
  • printmediatrainingen
  • printmediabanen

printmedianieuws

nieuws en achtergronden van het nieuws over de printmedia wereld


  • home
  • archief
    • bedrijven
    • branche
    • buitenland
    • evenement
    • financieel
    • kort nieuws
    • kunstmatige intelligentie
    • marketing
    • mensen
    • milieu
    • multimedia
    • opdrachtgevers
    • opinie
    • persberichten
    • productie innovatie
    • signprint
    • sociaal
    • toeleveranciers
    • verpakkingsmedia
  • over
  • redactie
    • Peter Luit
    • Hans Baljet
    • Margreeth Colenbrander
    • Jolanda van Drie
    • Marco den Engelsman
    • Morten B. Reitoft
    • Stef Verhoeven
    • Jan Vroegop
  • contact

DDM: eerste Europese congres over brievenbusreclame

foldersDDM staat voor DoorDrop Media, de engelstalige term voor brievenbusreclame, waarmee het bedrijf Curious You in Nederland voor het eerst een Europees congres organiseert op 24 september. We kijken vooruit met Linda Eriksen.

linda-eriksen

CuriousYou_logoOp haar visitekaartje staat Chief Happiness Officer, waarmee het gesprek meteen al met een glimlach begint. Eriksen heeft maar liefst 32 jaar retail ervaring opgebouwd bij V&D. Anderhalf jaar geleden begon Linda samen met Philo Hermans en Herbert Haaij het bedrijf Curious You. Herbert Haaij was de naam achter de Nederlandse versie van het congres Brievenbusreclame. De meest recente editie werd dit voorjaar samen met Eriksen en Hermans in een nieuw jasje gestoken en verhuisde van Haarlem naar Maarssen.

Internationaal

Centraal staat de houdbaarheidsdatum van de folder, waarop op voorhand geen sluitend antwoord kan worden gegeven, zeker niet op Europees niveau. Eriksen: 'Met als titel The Future is Now willen we wel een duidelijk beeld schetsen in de verschillen die in Europa leven rondom de visie van de folder binnen de zogenaamde omni-channel inzet van middelen in relatie tot de klantbehoefte'. Daarbinnen speelt de toepassing van big-data zeker een rol, alhoewel het lang niet altijd duidelijk is, of er wel zo consequent gestuurd kan worden op de steeds veranderende behoeften van de consument. Door middel van gedegen Europees onderzoek zal ook de actualiteit van de meetbaarheid van on- en offline commerciële media aan de orde komen.

Inkoop gedreven folders

ddmRetailers zijn vaak inkoop gedreven, daar waar het gaat om het maken van de folder. 'Het is te makkelijk om te zeggen dat een folder succes heeft als op voorhand de voorraden al klaar staan, die dan in een folder worden aangeprezen. Wij willen graag bekijken hoe de folder nieuw leven ingeblazen zou kunnen worden als ook marketing veel meer invloed zou hebben op de gevoerde campagnes, maar dan natuurlijk wel met een omni-channel visie'.

Congres

Het programma voor de 24e september is al zo goed als rond, de internationale belangstelling is groot, maar Eriksen is voorzichtig: 'We hopen op ca. 100 deelnemers voor deze eerste editie. Uit ervaring weten we dat mensen laat registreren, dus dat zal in de eerste paar weken van september spannend worden. Sofie van den Enk is net zoals dit voorjaar bij Brievenbusreclame dagvoorzitter van het congres, welke om 12:00 aanvangt in Under Current in Amsterdam-Noord. Het congres wordt afgesloten met een panel discussie en aansluitend een netwerkborrel. Deelnemers kunnen zich nu al aanmelden. Printmedianieuws treedt op als één van de mediapartners voor het congres.

Folderdrukkers

Het drukken van grote aantallen folders is een Europese markt. Het bekendste voorbeeld is natuurlijk Drukkerij Em. De Jong dat zo snel groeit met steeds nieuwe en grotere persen dat Nederland allang te klein is voor deze drukkerij: West Europa is haar jachtterrein. En dat geldt voor alle grote spelers in deze markt. Ook voor Roto Smeets Group. En veel Duitse drukkers zijn inmiddels ook actief in ons land.

Deel dit artikel.....


  • Linkedin



  • Twitter


  • Facebook


  • Print





Gerelateerde artikelen

  1. Congres Brievenbusreclame in nieuw jasje Met een vernieuwde website, een nieuwe formule en een nieuwe dagvoorzitter verwacht Herbert Haaij met zijn 19e editie een brug te slaan tussen 'verjongen, verbinden, verzilveren'. Hoe gaat het in...
  2. De toekomst van brievenbusreclame Energie, enthousiasme en creativiteit staan centraal op de eerste editie van het internationale Doordropmedia congress (oftewel brievenbusreclame) op 24 september a.s. in Undercurrent aan het IJ in Amsterdam. Sprekers uit...
  3. Congres Brievenbusreclame: ‘Alice in Folderland’ EVENEMENT - 18 mei wordt het jaarlijkse congres gehouden over de bewegingen in de 'brievenbusreclame' keten. Natuurlijk staat de JA/JA sticker op het programma en de mogelijke 'omwegen' om hieraan...
  4. Sfeerimpressie ‘brievenbusreclame 2015’: print springlevend Met een nieuwe formule was de beleving van het congres 'Brievenbusreclame' in De Glazen Ruimte zeker de moeite waard. Met ruim 200 deelnemers was er voor elke wat wils: visie,...

marketing

29 juli 2015 door marketing Reageer

Categorie: marketing Tags: doordrop media

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

“onlineprinters”

onze premium partners

“prindustry” “manroland” “grafistore” “rolanddg” “flyeralarm” “hp-indigo” “probo” “control “xeikon” “onlineprinters”

onze partners

“agfa” goc
printcom reclameland
cloudprinter gws dienstencentrum multipress “vigc” drukwerkdeal screen canon compri

RSS Lees kort nieuws kosteloos op blokboek.com

  • Verzending rouwbrieven nu met tracking via Bpost 13 mei 2025
  • Bol.com brengt leesplezier naar scholen met opblaasbioscoop 13 mei 2025
  • Gemeente Den Haag maakt print toegankelijk en duurzaam met Prindustry Brandportal 12 mei 2025
  • Nieuwe bedrijfsfilm Probo 12 mei 2025
  • Bloomon verrast bij laadstations met bloemen én bedrukte boodschap 12 mei 2025

onze media relaties

“kvgo” “vkgo”
“dscoop” “gsob”
“inct” “inkish”
“papier-karton”

printmediatrainingen – 2024

“printmediatrainingen”

Alle online trainingen voor 2024 op onze website.

Vacatures binnen de branche vind je natuurlijk op printmediabanen.nl – Powered by C3-werkt!

“printmediabanen”

onze gratis wekelijkse nieuwsbrief ontvangen?

* noodzakelijk veld
U geeft door middel van dit formulier toestemming uw gegevens via deze website te verwerken. U kunt uw gegevens aanpassen of verwijderen bij elke verzonden nieuwsbrief.

Blokboek.com en printmedianieuws: het optimale doelgroep bereik

“deal”

Aandachtspunten

  • Algemene voorwaarden
  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Cookies
  • Contact

Laatste nieuws

  • Impact van importheffingen in 2025 op Cimpress
  • Zo maakt de Gemeente Den Haag print toegankelijk en duurzaam!
  • Smithers: digitaal groeit komende 10 jaar met 54%
  • Breaking uit België: Joos neemt Matthys over
  • Fespa Global Print Expo 2025 in Messe Berlin open

Reacties

  • Peter Luit op 44 jaar grafische branche: mijn persoonlijke overzicht
  • Peter Luit op 44 jaar grafische branche: mijn persoonlijke overzicht
  • Hans Schoolenberg op 44 jaar grafische branche: mijn persoonlijke overzicht
  • Hylke van der Meer op 44 jaar grafische branche: mijn persoonlijke overzicht
  • Henk Gianotten op 44 jaar grafische branche: mijn persoonlijke overzicht

Contact

BTW: NL001333683B94
KvK: 34201192
Bank: NL52 RABO 0175855366
Postadres: LUIT Consultancy
Grote Buitendijk 33
1991 BZ  Velserbroek

Bezoekadres (alleen op afspraak):
De Cirkel
Maan Bastion 476
1991 RH  Velserbroek

contact via Twittercontact via Facebookcontact via LinkedIncontact via RSScontact via E-mail
Copyright © printmedianieuws.nl - een titel van LooQup Publishing. Gelieerd aan INKISH.