• inloggen
  • abonneren
  • partners
  • gratis nieuwsbrief
  • printmediatrainingen
  • printmediabanen

printmedianieuws

nieuws en achtergronden van het nieuws over de printmedia wereld


  • home
  • archief
    • bedrijven
    • branche
    • buitenland
    • evenement
    • financieel
    • kort nieuws
    • marketing
    • mensen
    • milieu
    • multimedia
    • opdrachtgevers
    • opinie
    • persberichten
    • productie innovatie
    • signprint
    • sociaal
    • toeleveranciers
    • verpakkingsmedia
  • over
  • redactie
    • Peter Luit
    • Hans Baljet
    • Margreeth Colenbrander
    • Jolanda van Drie
    • Marco den Engelsman
    • Morten B. Reitoft
    • Stef Verhoeven
    • Jan Vroegop
  • contact

DDM: eerste Europese congres over brievenbusreclame

foldersDDM staat voor DoorDrop Media, de engelstalige term voor brievenbusreclame, waarmee het bedrijf Curious You in Nederland voor het eerst een Europees congres organiseert op 24 september. We kijken vooruit met Linda Eriksen.

linda-eriksen

CuriousYou_logoOp haar visitekaartje staat Chief Happiness Officer, waarmee het gesprek meteen al met een glimlach begint. Eriksen heeft maar liefst 32 jaar retail ervaring opgebouwd bij V&D. Anderhalf jaar geleden begon Linda samen met Philo Hermans en Herbert Haaij het bedrijf Curious You. Herbert Haaij was de naam achter de Nederlandse versie van het congres Brievenbusreclame. De meest recente editie werd dit voorjaar samen met Eriksen en Hermans in een nieuw jasje gestoken en verhuisde van Haarlem naar Maarssen.

Internationaal

Centraal staat de houdbaarheidsdatum van de folder, waarop op voorhand geen sluitend antwoord kan worden gegeven, zeker niet op Europees niveau. Eriksen: 'Met als titel The Future is Now willen we wel een duidelijk beeld schetsen in de verschillen die in Europa leven rondom de visie van de folder binnen de zogenaamde omni-channel inzet van middelen in relatie tot de klantbehoefte'. Daarbinnen speelt de toepassing van big-data zeker een rol, alhoewel het lang niet altijd duidelijk is, of er wel zo consequent gestuurd kan worden op de steeds veranderende behoeften van de consument. Door middel van gedegen Europees onderzoek zal ook de actualiteit van de meetbaarheid van on- en offline commerciële media aan de orde komen.

Inkoop gedreven folders

ddmRetailers zijn vaak inkoop gedreven, daar waar het gaat om het maken van de folder. 'Het is te makkelijk om te zeggen dat een folder succes heeft als op voorhand de voorraden al klaar staan, die dan in een folder worden aangeprezen. Wij willen graag bekijken hoe de folder nieuw leven ingeblazen zou kunnen worden als ook marketing veel meer invloed zou hebben op de gevoerde campagnes, maar dan natuurlijk wel met een omni-channel visie'.

Congres

Het programma voor de 24e september is al zo goed als rond, de internationale belangstelling is groot, maar Eriksen is voorzichtig: 'We hopen op ca. 100 deelnemers voor deze eerste editie. Uit ervaring weten we dat mensen laat registreren, dus dat zal in de eerste paar weken van september spannend worden. Sofie van den Enk is net zoals dit voorjaar bij Brievenbusreclame dagvoorzitter van het congres, welke om 12:00 aanvangt in Under Current in Amsterdam-Noord. Het congres wordt afgesloten met een panel discussie en aansluitend een netwerkborrel. Deelnemers kunnen zich nu al aanmelden. Printmedianieuws treedt op als één van de mediapartners voor het congres.

Folderdrukkers

Het drukken van grote aantallen folders is een Europese markt. Het bekendste voorbeeld is natuurlijk Drukkerij Em. De Jong dat zo snel groeit met steeds nieuwe en grotere persen dat Nederland allang te klein is voor deze drukkerij: West Europa is haar jachtterrein. En dat geldt voor alle grote spelers in deze markt. Ook voor Roto Smeets Group. En veel Duitse drukkers zijn inmiddels ook actief in ons land.

Deel dit artikel.....


  • Linkedin


  • Twitter


  • Facebook


  • Print





Gerelateerde artikelen

  1. Congres Brievenbusreclame in nieuw jasje Met een vernieuwde website, een nieuwe formule en een nieuwe dagvoorzitter verwacht Herbert Haaij met zijn 19e editie een brug te slaan tussen 'verjongen, verbinden, verzilveren'. Hoe gaat het in...
  2. De toekomst van brievenbusreclame Energie, enthousiasme en creativiteit staan centraal op de eerste editie van het internationale Doordropmedia congress (oftewel brievenbusreclame) op 24 september a.s. in Undercurrent aan het IJ in Amsterdam. Sprekers uit...
  3. Congres Brievenbusreclame: ‘Alice in Folderland’ EVENEMENT - 18 mei wordt het jaarlijkse congres gehouden over de bewegingen in de 'brievenbusreclame' keten. Natuurlijk staat de JA/JA sticker op het programma en de mogelijke 'omwegen' om hieraan...
  4. Sfeerimpressie ‘brievenbusreclame 2015’: print springlevend Met een nieuwe formule was de beleving van het congres 'Brievenbusreclame' in De Glazen Ruimte zeker de moeite waard. Met ruim 200 deelnemers was er voor elke wat wils: visie,...

marketing

29 juli 2015 door marketing Reageer

Categorie: marketing Tags: doordrop media

Geef een antwoord Reactie annuleren

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

“onlineprinters”

Ondersteun de campagne van VNO-NCW en MKB Nederland in de strijd tegen de steeds hoger wordende energiekosten

onze premium partners

“prindustry” “manroland” “grafistore” “rolanddg” “flyeralarm” “hp-indigo” “control “xeikon” “onlineprinters” “fujifilm” “isi”

onze partners

“agfa” goc
printcom reclameland
gws multicopy
multipress “vigc”
drukwerkdeal screen
canon compri
dienstencentrum

Sign&Print Expo 2023 – boek nu je stand

RSS Lees kort nieuws kosteloos op blokboek.com

  • Rapport A&O fonds grafimediabranche over economische ontwikkelingen 2021 26 januari 2023
  • Verzendkosten: 40% vindt betalen onzin, 19% wil wettelijke verplichting 26 januari 2023
  • Beeld & Geluid opent Mediamuseum 26 januari 2023
  • Wereldwijde storing Microsoft Teams en Outlook 25 januari 2023
  • Nationale Voorleesdagen van start 25 januari 2023

onze media relaties

“kvgo” “vkgo”
“dscoop” “gsob”
“inct” “inkish”
“papier-karton”

printmediatrainingen – 2021/2022

“printmediatrainingen”

Alle online trainingen voor 2022 op onze website.

op zoek naar een inspirerende baan in de printmedia branche, meld je dan aan als kandidaat op printmediabanen.nl

“printmediabanen”

RSS de meest recente vacatures

  •  Allround medewerker Sign & Display / Zünd Operator 
  • Calculator/Verkoper Binnendienst
  • Ervaren Operator (afdeling Nabewerking
  • Leerling Operator (afdeling Nabewerking
  • Ervaren Operator / Drukker (afdeling Drukkerij)
  • Allround Monteur Technische Dienst

onze gratis wekelijkse nieuwsbrief ontvangen?

* noodzakelijk veld
U geeft door middel van dit formulier toestemming uw gegevens via deze website te verwerken. U kunt uw gegevens aanpassen of verwijderen bij elke verzonden nieuwsbrief.

Blokboek.com en printmedianieuws: het optimale doelgroep bereik

“deal”

printmedianieuws op Twitter

Tweets by printmediafacts

Aandachtspunten

  • Algemene voorwaarden
  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Cookies
  • Contact

Laatste nieuws

  • Grafimediabranche – Economische ontwikkeling ’21
  • “Zelfstandig Crown Van Gelder relatief kwetsbaar.”
  • René de Heij: “Kijk naar de jeugd om te innoveren.”
  • Crown Van Gelder vraagt faillissement aan
  • Digitaal printen: ‘cool voor de volgende generatie’

Reacties

  • Henk Gianotten op Damen Drukkers: “Prijs, kwaliteit en leverzekerheid.”
  • Henk Gianotten op LSC sluit 2 drukkerijen, ontslag voor 656 werknemers
  • Peter Luit op Nieuw contributiemodel KVGO per 1 januari 2023
  • Leon van Nunen op Nieuw contributiemodel KVGO per 1 januari 2023
  • Peter Luit op Production Inkjet Shopping guide van Inkjet Insight

Contact

BTW: NL001333683B94
KvK: 34201192
Bank: NL52 RABO 0175855366
t.n.v. LUIT Consultancy
Waarderweg 19
2031 BN  Haarlem

contact via Twittercontact via Facebookcontact via LinkedIncontact via RSScontact via E-mail
Copyright © printmedianieuws.nl - een titel van LooQup Publishing. Gelieerd aan INKISH.