• inloggen
  • abonneren
  • partners
  • gratis nieuwsbrief
  • printmediatrainingen
  • printmediabanen

printmedianieuws

nieuws en achtergronden van het nieuws over de printmedia wereld


  • home
  • archief
    • bedrijven
    • branche
    • buitenland
    • evenement
    • financieel
    • kort nieuws
    • marketing
    • mensen
    • milieu
    • multimedia
    • opdrachtgevers
    • opinie
    • persberichten
    • productie innovatie
    • signprint
    • sociaal
    • toeleveranciers
    • verpakkingsmedia
  • over
  • redactie
    • Peter Luit
    • Hans Baljet
    • Margreeth Colenbrander
    • Jolanda van Drie
    • Marco den Engelsman
    • Morten B. Reitoft
    • Stef Verhoeven
    • Jan Vroegop
  • contact

DDM: eerste Europese congres over brievenbusreclame

foldersDDM staat voor DoorDrop Media, de engelstalige term voor brievenbusreclame, waarmee het bedrijf Curious You in Nederland voor het eerst een Europees congres organiseert op 24 september. We kijken vooruit met Linda Eriksen.

linda-eriksen

CuriousYou_logoOp haar visitekaartje staat Chief Happiness Officer, waarmee het gesprek meteen al met een glimlach begint. Eriksen heeft maar liefst 32 jaar retail ervaring opgebouwd bij V&D. Anderhalf jaar geleden begon Linda samen met Philo Hermans en Herbert Haaij het bedrijf Curious You. Herbert Haaij was de naam achter de Nederlandse versie van het congres Brievenbusreclame. De meest recente editie werd dit voorjaar samen met Eriksen en Hermans in een nieuw jasje gestoken en verhuisde van Haarlem naar Maarssen.

Internationaal

Centraal staat de houdbaarheidsdatum van de folder, waarop op voorhand geen sluitend antwoord kan worden gegeven, zeker niet op Europees niveau. Eriksen: 'Met als titel The Future is Now willen we wel een duidelijk beeld schetsen in de verschillen die in Europa leven rondom de visie van de folder binnen de zogenaamde omni-channel inzet van middelen in relatie tot de klantbehoefte'. Daarbinnen speelt de toepassing van big-data zeker een rol, alhoewel het lang niet altijd duidelijk is, of er wel zo consequent gestuurd kan worden op de steeds veranderende behoeften van de consument. Door middel van gedegen Europees onderzoek zal ook de actualiteit van de meetbaarheid van on- en offline commerciële media aan de orde komen.

Inkoop gedreven folders

ddmRetailers zijn vaak inkoop gedreven, daar waar het gaat om het maken van de folder. 'Het is te makkelijk om te zeggen dat een folder succes heeft als op voorhand de voorraden al klaar staan, die dan in een folder worden aangeprezen. Wij willen graag bekijken hoe de folder nieuw leven ingeblazen zou kunnen worden als ook marketing veel meer invloed zou hebben op de gevoerde campagnes, maar dan natuurlijk wel met een omni-channel visie'.

Congres

Het programma voor de 24e september is al zo goed als rond, de internationale belangstelling is groot, maar Eriksen is voorzichtig: 'We hopen op ca. 100 deelnemers voor deze eerste editie. Uit ervaring weten we dat mensen laat registreren, dus dat zal in de eerste paar weken van september spannend worden. Sofie van den Enk is net zoals dit voorjaar bij Brievenbusreclame dagvoorzitter van het congres, welke om 12:00 aanvangt in Under Current in Amsterdam-Noord. Het congres wordt afgesloten met een panel discussie en aansluitend een netwerkborrel. Deelnemers kunnen zich nu al aanmelden. Printmedianieuws treedt op als één van de mediapartners voor het congres.

Folderdrukkers

Het drukken van grote aantallen folders is een Europese markt. Het bekendste voorbeeld is natuurlijk Drukkerij Em. De Jong dat zo snel groeit met steeds nieuwe en grotere persen dat Nederland allang te klein is voor deze drukkerij: West Europa is haar jachtterrein. En dat geldt voor alle grote spelers in deze markt. Ook voor Roto Smeets Group. En veel Duitse drukkers zijn inmiddels ook actief in ons land.

Deel dit artikel.....


  • Linkedin


  • Twitter


  • Facebook


  • Print





Gerelateerde artikelen

  1. Congres Brievenbusreclame in nieuw jasje Met een vernieuwde website, een nieuwe formule en een nieuwe dagvoorzitter verwacht Herbert Haaij met zijn 19e editie een brug te slaan tussen 'verjongen, verbinden, verzilveren'. Hoe gaat het in...
  2. De toekomst van brievenbusreclame Energie, enthousiasme en creativiteit staan centraal op de eerste editie van het internationale Doordropmedia congress (oftewel brievenbusreclame) op 24 september a.s. in Undercurrent aan het IJ in Amsterdam. Sprekers uit...
  3. Congres Brievenbusreclame: ‘Alice in Folderland’ EVENEMENT - 18 mei wordt het jaarlijkse congres gehouden over de bewegingen in de 'brievenbusreclame' keten. Natuurlijk staat de JA/JA sticker op het programma en de mogelijke 'omwegen' om hieraan...
  4. Sfeerimpressie ‘brievenbusreclame 2015’: print springlevend Met een nieuwe formule was de beleving van het congres 'Brievenbusreclame' in De Glazen Ruimte zeker de moeite waard. Met ruim 200 deelnemers was er voor elke wat wils: visie,...

marketing

29 juli 2015 door marketing Reageer

Categorie: marketing Tags: doordrop media

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

“onlineprinters”

“fujifilm”

onze premium partners

“prindustry” “manroland” “grafistore” “rolanddg” “flyeralarm” “hp-indigo” “control “xeikon” “onlineprinters” “fujifilm”

onze partners

“agfa” goc
printcom reclameland
gws dienstencentrum
multipress
“vigc” drukwerkdeal screen
canon compri

RSS Lees kort nieuws kosteloos op blokboek.com

  • Een Libello voor mannen die moeite hebben met lezen en schrijven 5 december 2023
  • Hassink neemt Drukkerij Leeflang over 5 december 2023
  • Damen Drukkers neemt Tuijtel over 4 december 2023
  • VIGC training ‘Waar gaan we heen? Markten, trends en cijfers’ online en in Haarlem 4 december 2023
  • Dataline verwelkomt Kristof Vanden Bussche 4 december 2023

onze media relaties

“kvgo” “vkgo”
“dscoop” “gsob”
“inct” “inkish”
“papier-karton”

printmediatrainingen – 2023

“printmediatrainingen”

Alle online trainingen voor 2023 op onze website.

op zoek naar een inspirerende baan in de printmedia branche, meld je dan aan als kandidaat op printmediabanen.nl

“printmediabanen”

RSS de meest recente vacatures

  • Offsetdrukker / leerling drukker
  • Allround Print Operator – 40 uur
  • Operator afwerking labels (3 ploegen)
  • Offset vellendrukker
  • Accountmanager
  • Commercieel Talent Multimedia

onze gratis wekelijkse nieuwsbrief ontvangen?

* noodzakelijk veld
U geeft door middel van dit formulier toestemming uw gegevens via deze website te verwerken. U kunt uw gegevens aanpassen of verwijderen bij elke verzonden nieuwsbrief.

Blokboek.com en printmedianieuws: het optimale doelgroep bereik

“deal”

printmedianieuws op Twitter. Kennelijk is er iets veranderd in de mogelijkheden om Twitter data te embedden op een website. We zoeken naar een oplossing.

Tweets by printmediafacts

Aandachtspunten

  • Algemene voorwaarden
  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Cookies
  • Contact

Laatste nieuws

  • Pat McGrew: “Alleen afwerking onderscheidend.”
  • Grafisch bedrijf Tuijtel overgenomen door Damen
  • Australaziatische LabelExpo Shanghai, puur regio?
  • ChatGPT: ‘baby’ is deze week één jaar geworden
  • Fespa Global Print Expo 2024: 19-24 maart A’dam

Reacties

  • Henk Gianotten op Grafisch bedrijf Tuijtel overgenomen door Damen
  • Peter Luit op #BOPE23: ‘No Panic, Don’t Worry, but Stay Tuned’
  • Henk Gianotten op #BOPE23: ‘No Panic, Don’t Worry, but Stay Tuned’
  • Peter Luit op Kyocera geeft mening over inkjet in whitepaper
  • Henk Gianotten op Kyocera geeft mening over inkjet in whitepaper

Contact

BTW: NL001333683B94
KvK: 34201192
Bank: NL52 RABO 0175855366
t.n.v. LUIT Consultancy
Waarderweg 19
2031 BN  Haarlem

contact via Twittercontact via Facebookcontact via LinkedIncontact via RSScontact via E-mail
Copyright © printmedianieuws.nl - een titel van LooQup Publishing. Gelieerd aan INKISH.