• inloggen
  • abonneren
  • partners
  • gratis nieuwsbrief
  • printmediatrainingen
  • printmediabanen

printmedianieuws

nieuws en achtergronden van het nieuws over de printmedia wereld


  • home
  • archief
    • bedrijven
    • branche
    • buitenland
    • evenement
    • financieel
    • kort nieuws
    • marketing
    • mensen
    • milieu
    • multimedia
    • opdrachtgevers
    • opinie
    • persberichten
    • productie innovatie
    • signprint
    • sociaal
    • toeleveranciers
    • verpakkingsmedia
  • over
  • redactie
    • Peter Luit
    • Hans Baljet
    • Margreeth Colenbrander
    • Jolanda van Drie
    • Marco den Engelsman
    • Stef Verhoeven
    • Jan Vroegop
  • contact

Congres Brievenbusreclame: ‘Alice in Folderland’

EVENEMENT - 18 mei wordt het jaarlijkse congres gehouden over de bewegingen in de 'brievenbusreclame' keten. Natuurlijk staat de JA/JA sticker op het programma en de mogelijke 'omwegen' om hieraan te ontkomen. Het wordt een druk middagprogramma. Een korte vooruitblik.

Onder de subtitel 'Where should I go? It depends where you want to end up' zal dagvoorzitter Maarten Bouwhuis van BNR het middagprogramma leiden. Het event vindt net zoals vorig jaar plaats in 'De Hallen' in Amsterdam. Paul Moers trapt af met een voor de branche belangrijk onderwerp: 'De toekomst van retail/winkel/winkelstraat'. In het programma staat (natuurlijk met enige humor) dat hij met 1000 voorbeelden komt. En dat is misschien ook wel de situatie, het is geen absolute keuze te kiezen voor allen 'bricks' of alleen 'clicks'.

Herdefinitie van de rol van de folder in de Customer Journey, dus in de reis van folderontvangst tot en met aankoopgedrag

Natuurlijk speelt ook de jaarlijkse NOM Folder Monitor een centrale rol in het programma, met talloze cijfers, trends, analyses en flink wat discussie met de toehoorders in de zaal. Het onderwerp 'De Amsterdam Cases' staat natuurlijk in het teken van de (mogelijke) introductie van de JA/JA sticker. Dat landschap zit inmiddels vol met speculaties, hoe adverteerders en verspreiders dit fenomeen kunnen omzeilen. Vorig jaar werden al een paar mogelijkheden besproken van succesvolle cases op dit gebied. Of de 'folder keten' er in Amsterdam al klaar voor is, horen we op 18 mei.

Print

Niet alleen de grotere folderdrukkers zien hun belang veranderen, maar ook verspreiders, die onder invloed van digital personalized printing een deel van de productie naar zich toetrekken. Frank Huigen van Canon zal het publiek met enige prikkelende stellingen uitdagen om de folder te ontdoen van 'massa communicatie' en dus de focus te verleggen naar gepersonaliseerde reclame. Krijgen de grote folderdrukkers te maken met concurrentie vanuit de fulfillment- en distributiehoek van de keten?

De online folder show

Spannend wordt het vooral tijdens de 'online folder show'. Drie online folderplatformen (reclamefolder.nl, allefolders.nl en spotta.nl) zullen zich in korte pitches aan de toehoorders voorstellen. Wie zijn zij, waarom zijn ze zo goed, facts & figures en hoe zijn zij hun toekomst in relatie tot de papieren folder? Tot slot van de middag nog de gebruikelijke reeks vakprijzen op het gebied van folders. De inloop start om 12:30, het programma duurt tot ca. 17:15, waarna een netwerkborrel plaatsvindt. Toegangsprijs is 395 euro, leden van de reguliere brancheorganisatie betalen 345 euro.

Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook
Share on LinkedIn
Linkedin
Email this to someone
email
Print this page
Print



Gerelateerde artikelen

  1. De toekomst van brievenbusreclame Energie, enthousiasme en creativiteit staan centraal op de eerste editie van het internationale Doordropmedia congress (oftewel brievenbusreclame) op 24 september a.s. in Undercurrent aan het IJ in Amsterdam. Sprekers uit...
  2. Congres Brievenbusreclame in nieuw jasje Met een vernieuwde website, een nieuwe formule en een nieuwe dagvoorzitter verwacht Herbert Haaij met zijn 19e editie een brug te slaan tussen 'verjongen, verbinden, verzilveren'. Hoe gaat het in...
  3. DDM: eerste Europese congres over brievenbusreclame DDM staat voor DoorDrop Media, de engelstalige term voor brievenbusreclame, waarmee het bedrijf Curious You in Nederland voor het eerst een Europees congres organiseert op 24 september. We kijken vooruit...
  4. 20e Brievenbusreclame in ‘ban’ van A’damse folders EVENEMENT - De aankondiging door dagvoorzitter Maarten Bouwhuis liet er al geen gras over groeien. Voor- en tegenstanders van de JA/JA Stickers zouden voor het eerst buiten de politiek de...

Peter Luit

Peter Luit (1958) is sinds 1993 zelfstandig adviseur in de volledige breedte van de mediawereld. Hij schreef vele jaren voor het Grafisch Weekblad en weet op objectieve wijze de verhoudingen tussen printmedia en digitale media te positioneren.

8 mei 2017 door Peter Luit Reageer

Categorie: evenement Tags: brievenbus

Geef een reactie Antwoord annuleren

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

“onlineprinters”

onze premium partners

“prindustry” “manroland” “grafistore” “rolanddg” “flyeralarm” “hp-indigo” “control

onze partners

“agfa” goc
printcom reclameland
gws multicopy
partners” height= multipress “vigc” drukwerkdeal
screen

RSS Lees kort nieuws kosteloos op blokboek.com

  • Gevel Café Hoppe in Amsterdam vol met ‘Post-its’ 27 januari 2021
  • Cijfers Microsoft groeien flink door Azure cloud computing services 27 januari 2021
  • Boekenmarkt in 2020 met 6% gegroeid 26 januari 2021
  • Group Joos stapt in RSP & Drukwerkonline 26 januari 2021
  • Lijnco krijgt 50.000 van provincie Groningen voor printsysteem 26 januari 2021

onze media relaties

“kvgo” “vkgo”
“dscoop” “gsob”
“inct” “inkish”
“papier-karton” “gf”

printmediatrainingen – najaarsprogramma 2020

“printmediatrainingen”

Binnenkort verschijnen de trainingen voor het eerste halfjaar van 2021 op onze website.

onze nieuwe vacature service (in beta)

“printmediabanen”

RSS de meest recente vacatures

  • Supportmedewerker met ICT/automatiseringskennis (Junior)
  • Backend developer
  • MultiPress application Specialist (m/v) – Limmen
  • Field Support Engineer, Netherlands
  • Projectmanager (Full time) (M/V)
  • Projectmanager (Full time) m/v

onze gratis wekelijkse nieuwsbrief ontvangen?

* noodzakelijk veld
U geeft door middel van dit formulier toestemming uw gegevens via deze website te verwerken. U kunt uw gegevens aanpassen of verwijderen bij elke verzonden nieuwsbrief.

Blokboek.com en printmedianieuws: het optimale doelgroep bereik

“deal”

printmedianieuws op Twitter

Tweets by printmediafacts

Aandachtspunten

  • Algemene voorwaarden
  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Cookies
  • Contact

Laatste nieuws

  • Grafimedia in cijfers 2020 toont ‘verdeeld’ jaar
  • Inkjetprintkoppen: al meer dan 25 jaar hoogstandjes
  • Top 350 lijst grafische branche USA en Canada
  • Wachten op nieuwe iMacs met nu al vernieuwde M1?
  • Flexorotatiedrukkers roeren zich met focus op training

Reacties

  • Peter Luit op 2020 kende hier en daar wat lichtpuntjes
  • Henk Gianotten op 2020 kende hier en daar wat lichtpuntjes
  • Henk Gianotten op Multicopy op 18 van beste zakelijke dienstverleners
  • Henk Gianotten op High-end printerfabrikanten 2020: Ricoh
  • Henk Gianotten op Discussie over kwaliteit ‘printjes’ van deze tijd? (2)

Contact

BTW: NL001333683B94
KvK: 34201192
Bank: NL52 RABO 0175855366
t.n.v. LUIT Consultancy
Waarderweg 19
2031 BN  Haarlem

contact via Twittercontact via Facebookcontact via LinkedIncontact via RSScontact via E-mail
Copyright © printmedianieuws.nl - een titel van LooQup Publishing