• inloggen
  • abonneren
  • partners
  • gratis nieuwsbrief
  • printmediatrainingen
  • printmediabanen

printmedianieuws

nieuws en achtergronden van het nieuws over de printmedia wereld


  • home
  • archief
    • bedrijven
    • branche
    • buitenland
    • evenement
    • financieel
    • kort nieuws
    • marketing
    • mensen
    • milieu
    • multimedia
    • opdrachtgevers
    • opinie
    • persberichten
    • productie innovatie
    • signprint
    • sociaal
    • toeleveranciers
    • verpakkingsmedia
  • over
  • redactie
    • Peter Luit
    • Hans Baljet
    • Margreeth Colenbrander
    • Jolanda van Drie
    • Marco den Engelsman
    • Morten B. Reitoft
    • Stef Verhoeven
    • Jan Vroegop
  • contact

Congres Brievenbusreclame: ‘Alice in Folderland’

EVENEMENT - 18 mei wordt het jaarlijkse congres gehouden over de bewegingen in de 'brievenbusreclame' keten. Natuurlijk staat de JA/JA sticker op het programma en de mogelijke 'omwegen' om hieraan te ontkomen. Het wordt een druk middagprogramma. Een korte vooruitblik.

Onder de subtitel 'Where should I go? It depends where you want to end up' zal dagvoorzitter Maarten Bouwhuis van BNR het middagprogramma leiden. Het event vindt net zoals vorig jaar plaats in 'De Hallen' in Amsterdam. Paul Moers trapt af met een voor de branche belangrijk onderwerp: 'De toekomst van retail/winkel/winkelstraat'. In het programma staat (natuurlijk met enige humor) dat hij met 1000 voorbeelden komt. En dat is misschien ook wel de situatie, het is geen absolute keuze te kiezen voor allen 'bricks' of alleen 'clicks'.

Herdefinitie van de rol van de folder in de Customer Journey, dus in de reis van folderontvangst tot en met aankoopgedrag

Natuurlijk speelt ook de jaarlijkse NOM Folder Monitor een centrale rol in het programma, met talloze cijfers, trends, analyses en flink wat discussie met de toehoorders in de zaal. Het onderwerp 'De Amsterdam Cases' staat natuurlijk in het teken van de (mogelijke) introductie van de JA/JA sticker. Dat landschap zit inmiddels vol met speculaties, hoe adverteerders en verspreiders dit fenomeen kunnen omzeilen. Vorig jaar werden al een paar mogelijkheden besproken van succesvolle cases op dit gebied. Of de 'folder keten' er in Amsterdam al klaar voor is, horen we op 18 mei.

Print

Niet alleen de grotere folderdrukkers zien hun belang veranderen, maar ook verspreiders, die onder invloed van digital personalized printing een deel van de productie naar zich toetrekken. Frank Huigen van Canon zal het publiek met enige prikkelende stellingen uitdagen om de folder te ontdoen van 'massa communicatie' en dus de focus te verleggen naar gepersonaliseerde reclame. Krijgen de grote folderdrukkers te maken met concurrentie vanuit de fulfillment- en distributiehoek van de keten?

De online folder show

Spannend wordt het vooral tijdens de 'online folder show'. Drie online folderplatformen (reclamefolder.nl, allefolders.nl en spotta.nl) zullen zich in korte pitches aan de toehoorders voorstellen. Wie zijn zij, waarom zijn ze zo goed, facts & figures en hoe zijn zij hun toekomst in relatie tot de papieren folder? Tot slot van de middag nog de gebruikelijke reeks vakprijzen op het gebied van folders. De inloop start om 12:30, het programma duurt tot ca. 17:15, waarna een netwerkborrel plaatsvindt. Toegangsprijs is 395 euro, leden van de reguliere brancheorganisatie betalen 345 euro.

Deel dit artikel.....


  • Linkedin


  • Twitter


  • Facebook


  • Print





Gerelateerde artikelen

  1. Congres Brievenbusreclame in nieuw jasje Met een vernieuwde website, een nieuwe formule en een nieuwe dagvoorzitter verwacht Herbert Haaij met zijn 19e editie een brug te slaan tussen 'verjongen, verbinden, verzilveren'. Hoe gaat het in...
  2. DDM: eerste Europese congres over brievenbusreclame DDM staat voor DoorDrop Media, de engelstalige term voor brievenbusreclame, waarmee het bedrijf Curious You in Nederland voor het eerst een Europees congres organiseert op 24 september. We kijken vooruit...
  3. 20e Brievenbusreclame in ‘ban’ van A’damse folders EVENEMENT - De aankondiging door dagvoorzitter Maarten Bouwhuis liet er al geen gras over groeien. Voor- en tegenstanders van de JA/JA Stickers zouden voor het eerst buiten de politiek de...
  4. Congres ‘Hoera voor de folder’ goed bezocht EVENEMENT – Is er toekomst voor de papieren folder? Wat te doen aan de opkomst van de JA/JA-sticker? Dat waren kernvragen op het congres ‘Hoera voor de folder’. Gepersonaliseerde folders...

Peter Luit

Peter Luit (1958) was sinds 1993 zelfstandig adviseur voor uiteenlopende printmedia vraagstukken. Samen met Erik van Erp zette hij in 2013 printmedianieuws.nl op. Met zijn crossmediale kennis beschrijft hij de balans in de uitdagingen die de verschillende mediakanalen ten opzichte van elkaar hebben.

8 mei 2017 door Peter Luit Reageer

Categorie: evenement Tags: brievenbus

Geef een antwoord Reactie annuleren

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

“onlineprinters”

Ondersteun de campagne van VNO-NCW en MKB Nederland in de strijd tegen de steeds hoger wordende energiekosten

onze premium partners

“prindustry” “manroland” “grafistore” “rolanddg” “flyeralarm” “hp-indigo” “control “xeikon” “onlineprinters” “fujifilm” “isi”

onze partners

“agfa” goc
printcom reclameland
gws multicopy
multipress “vigc”
drukwerkdeal screen
canon compri
dienstencentrum

RSS Lees kort nieuws kosteloos op blokboek.com

  • Xeikon met nieuw instapmodel in label inkjetsegment 23 maart 2023
  • Interpack 2023 positieve voorbode voor drupa 2024? 23 maart 2023
  • Four Pees breidt personele omvang flink uit 22 maart 2023
  • Gouden Giraffe Event Awards 22 maart 2023
  • Fujifilm brengt Uvijet HZ thermoforming inkt uit voor Acuity Prime vlakbedprinters 21 maart 2023

onze media relaties

“kvgo” “vkgo”
“dscoop” “gsob”
“inct” “inkish”
“papier-karton”

printmediatrainingen – 2021/2022

“printmediatrainingen”

Alle online trainingen voor 2022 op onze website.

op zoek naar een inspirerende baan in de printmedia branche, meld je dan aan als kandidaat op printmediabanen.nl

“printmediabanen”

RSS de meest recente vacatures

  • Applicatiebeheerder
  • New Business Development Manager
  • Offset Rotatiedrukker
  • Medewerker Millieudienst
  • Machine Operator
  • Commerciële ordermanager met ambitie

onze gratis wekelijkse nieuwsbrief ontvangen?

* noodzakelijk veld
U geeft door middel van dit formulier toestemming uw gegevens via deze website te verwerken. U kunt uw gegevens aanpassen of verwijderen bij elke verzonden nieuwsbrief.

Blokboek.com en printmedianieuws: het optimale doelgroep bereik

“deal”

printmedianieuws op Twitter

Tweets by printmediafacts

Aandachtspunten

  • Algemene voorwaarden
  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Cookies
  • Contact

Laatste nieuws

  • Vertrouwen in de toekomst van papier
  • Gasten uit vele landen op bezoek bij Canon in Venlo 
  • CO₂ uitstoot digitaal afval wordt vaak niet ‘gezien’
  • Afval en circulariteit op Sign & Print Expo’23
  • Sign&Print Expo 2023: levendige all-round beurs

Reacties

  • Peter Luit op #BOPE23: ‘No Panic, Don’t Worry, but Stay Tuned’
  • Henk Gianotten op #BOPE23: ‘No Panic, Don’t Worry, but Stay Tuned’
  • Peter Luit op Kyocera geeft mening over inkjet in whitepaper
  • Henk Gianotten op Kyocera geeft mening over inkjet in whitepaper
  • Henk Gianotten op Maakt ChatGPT straks het verschil in de branche?

Contact

BTW: NL001333683B94
KvK: 34201192
Bank: NL52 RABO 0175855366
t.n.v. LUIT Consultancy
Waarderweg 19
2031 BN  Haarlem

contact via Twittercontact via Facebookcontact via LinkedIncontact via RSScontact via E-mail
Copyright © printmedianieuws.nl - een titel van LooQup Publishing. Gelieerd aan INKISH.