• inloggen
  • abonneren
  • partners
  • gratis nieuwsbrief
  • printmediatrainingen
  • printmediabanen

printmedianieuws

nieuws en achtergronden van het nieuws over de printmedia wereld


  • home
  • archief
    • bedrijven
    • branche
    • buitenland
    • evenement
    • financieel
    • kort nieuws
    • marketing
    • mensen
    • milieu
    • multimedia
    • opdrachtgevers
    • opinie
    • persberichten
    • productie innovatie
    • signprint
    • sociaal
    • toeleveranciers
    • verpakkingsmedia
  • over
  • redactie
    • Peter Luit
    • Hans Baljet
    • Margreeth Colenbrander
    • Jolanda van Drie
    • Marco den Engelsman
    • Stef Verhoeven
    • Jan Vroegop
  • contact

2018: onze thema’s, onze plannen en onze ambities

ALGEMEEN - Allereerst wenst de gehele redactie al onze relaties een gezond, gelukkig en goed 2018 toe. We staan weer aan het begin van een jaar met volop uitdagingen in de branche. Wat worden de thema's en welke plannen hopen we te realiseren? Kortom aan het begin van dit jaar een overzicht van onze ambities.

Peter Luit

Ten aanzien van onze thema's blijven we natuurlijk de verschillende sectoren volgen, zoals u dat van ons gewend bent. Maar in het laatste kwartaal van 2017 heeft de oplettende lezer de aandacht voor verpakkingen en etiketten zien toenemen. Die thema's zullen in 2018 verder worden uitgebouwd.

Qua vorm blijven we dagelijkse achtergronden bij het nieuws brengen, gecombineerd met onze onlangs opgezette rubriek 'KORT NIEUWS'. Uiteraard blijft de wekelijkse nieuwsbrief op dinsdagochtend om 11:00 bij ca. 1300 lezers de mailbox 'binnenrollen'. We kijken al wat langer naar video. De trend 'snel' een filmpje te bekijken is overal aanwezig. We zijn er nog niet uit of we dat gaan doen. We moeten de inspanningen afstemmen op ons bereik, het financiële plaatje is daarvoor bepalend.

Statistieken

Vanuit onze statistieken hebben we geleerd dat de aandacht voor artikelen rondom bedrijven, mensen en financiën groot is. Daarom blijven ook volop aandacht geven aan deze drie onderwerpen door middel van interviews, bedrijfsbezoeken en vergelijkingen binnen onze populaire Top-5/10 series.

Ook technologie blijft één van de speerpunten. Natuurlijk bedienen we hiermee een wat kleiner segment van onze lezersgroep, maar niet onbelangrijk. Onze industrie is 'doorspekt' van technologische ontwikkelingen, die enorme invloed hebben op zowel de ontwikkelingen binnen de branche, maar ook de invloed ervan op veranderingen van de branche die door invloeden van buitenaf op ons afkomen.

Bijeenkomsten

In samenwerking met CMBO hebben veel van onze partners en abonnees al kennis gemaakt met onze tot nu toe nog beperkte ambities op het gebied van georganiseerde bijeenkomsten. Onze laatste bijeenkomst in een dynamische talkshow vorm werd goed bezocht en gewaardeerd. In dit jaar gaan we bekijken of we een dergelijke opzet meerdere keren kunnen organiseren, afhankelijk van de actualiteit. Inmiddels kunnen wij dit op onze eigen nieuwe lokatie in Haarlem.

Ook denken we in beperkte mate aan trainingen rondom online marketing. Op basis van onze goed gelezen serie over social media binnen printmedia bedrijven, denken we met onze kennis en kunde het verschil te kunnen maken tussen een gewone 'hallo, hier ben ik' website en een web bedrijfsapplicatie die verder gaat dan alleen pagina's en een weblog.

Smartprintingsolutions.nl

Een deel van onze doelgroep heeft in de afgelopen anderhalf jaar kennis gemaakt met onze titel smartprintsolutions.nl, gericht op ontwikkelingen rondom printed electronics, industrial printing, decorative printing, digital display technologie en diverse aanverwante onderwerpen. Ondanks het feit dat al deze ontwikkelingen interessant zijn en volop aandacht verdienen, is het speelveld van al die ontwikkelingen nog te grillig en vooral ook qua keten(s) ondoorzichtig. Duidelijke doelgroepsegmentaties zijn nog niet te maken. Daarom hebben we het besluit genomen artikelen niet meer te plaatsen op de daarvoor opgezette website, maar deze te integreren in printmedianieuws.

Samenwerking

Verder streven we in 2018 naar het ontwikkelen van een aantal samenwerkingen in en 'om' de branche. Printmedia is onderdeel van het crossmediale speelveld en daarom verbreden we onze positie om de invloed van print te bezien vanuit meerdere hoeken, om nog beter ook van buiten de branche naar binnen te kijken. Eind 2017 hebben we al verschillende gesprekken gevoerd om in 2018 meer concrete stappen te kunnen zetten. In de komende maanden hopen we verder stappen te kunnen zetten.

Uw hulp

Maar bovenal bent u - onze partners en onze abonnees - de bron van onze mogelijkheden. U draagt financieel bij aan onze mogelijkheden. Waarvoor veel dank. Toch vragen wij u ook inhoudelijk invloed uit te oefenen op ons redactionele beleid. Input, in welke vorm dan ook, wordt door ons zeer gewaardeerd. Wij zijn dol op persoonlijk contact met al onze relaties. Bellen doen we anno 2018 nog heel graag, maar u mag ons natuurlijk ook altijd mailen. En natuurlijk verwelkomen wij u graag op onze nieuwe lokatie in Haarlem. Graag tot ziens in dit jaar met volop nieuwe kansen, inspiratie, uitdagingen, kansen, maar natuurlijk ook bedreigingen. Printmedianieuws is erbij!

Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook
Share on LinkedIn
Linkedin
Email this to someone
email
Print this page
Print



Gerelateerde artikelen

  1. 2018: optimisme met behoud van realisme OPINIE - Het economisch optimisme is over het algemeen wel weer voelbaar in ons land. Op bedrijfstak niveau speelt meer dan alleen het macro economische 'plaatje' van Rutte III. En...
  2. Printmedianieuws 2018: wat boeide het meest? ALGEMEEN - We sluiten het jaar af met het jaaroverzicht van de meest gelezen artikelen vanaf onze website. Dit keer maken we een overzicht per kwartaal. Wat boeide het meest?...
  3. Printmedianieuws 5 jaar: springlevend met ambities ALGEMEEN - Deze maand bestaat printmedianieuws 5 jaar. Initiatiefnemers Erik van Erp en Peter Luit zagen voldoende mogelijkheden een titel met achtergronden uit de printmediawereld neer te zetten. Echter niet...
  4. Internationale ambities van Neroc Vorige week tekenden we de ontwikkelingen rondom het van oorsprong bekende prepress bedrijf Neroc op. Dat het merk springlevend is, werd door het verhaal van Marcel Foreman - client service...

de redactie

Artikelen van 'de redactie' worden verzorgd door de een wisselende samenstelling van de redactie van printmedianieuws en/of gastauteurs.

2 januari 2018 door de redactie Reageer

Categorie: algemeen Tags: 2018, plannen, toekomst

Geef een reactie Antwoord annuleren

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

“onlineprinters”

onze premium partners

“prindustry” “manroland” “grafistore” “rolanddg” “flyeralarm” “hp-indigo” “control “xeikon” “onlineprinters”

onze partners

“agfa” goc
printcom reclameland
gws multicopy
partners” height= multipress “vigc” drukwerkdeal
screen canon

RSS Lees kort nieuws kosteloos op blokboek.com

  • PrintPraat op Clubhouse: woensdag om 13.00 uur 21 april 2021
  • Drupa virtueel gestart 21 april 2021
  • Uniek kijkje in wereldwijd web2print aanbod met INKISH marathon 20 april 2021
  • Canon Insights Webinar over sterke rol print 20 april 2021
  • Mede-oprichter Charles Geschke van Adobe overleden 19 april 2021

onze media relaties

“kvgo” “vkgo”
“dscoop” “gsob”
“inct” “inkish”
“papier-karton” “gf”

printmediatrainingen – voorjaarsprogramma 2021

“printmediatrainingen”

Alle online trainingen voor het eerste halfjaar van 2021 nu op onze website.

onze nieuwe vacature service (in beta)

“printmediabanen”

RSS de meest recente vacatures

  • Backend developer
  • MultiPress application Specialist (m/v) – Limmen
  • Field Support Engineer, Netherlands
  • Projectmanager (Full time) (M/V)
  • Projectmanager (Full time) m/v
  • Offset Rotatiedrukker

onze gratis wekelijkse nieuwsbrief ontvangen?

* noodzakelijk veld
U geeft door middel van dit formulier toestemming uw gegevens via deze website te verwerken. U kunt uw gegevens aanpassen of verwijderen bij elke verzonden nieuwsbrief.

Blokboek.com en printmedianieuws: het optimale doelgroep bereik

“deal”

printmedianieuws op Twitter

Tweets by printmediafacts

Aandachtspunten

  • Algemene voorwaarden
  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Cookies
  • Contact

Laatste nieuws

  • virtual.drupa: omdat het kon, maar moest het ook?
  • Innoveren en excelleren in de grafimedia industrie (1)
  • Flyeralarm: “Online maakte ons speelveld groter.”
  • Ook prijsverhogingen bij Kodak en hubergroup
  • Ingreep Mediahuis bij NDC kost 100 banen

Reacties

  • Henk Gianotten op KVGO en VIGC presenteren iccMAX in online sessie
  • Henk Gianotten op Marco Aarnink gaat voor de beleving
  • Germen Kroon op Inkjet jaagt vraag op naar end-to-end workflows
  • Mario Klomp op Grafimedia in cijfers 2020 toont ‘verdeeld’ jaar
  • Henk Gianotten op Marco Aarnink gaat voor de beleving

Contact

BTW: NL001333683B94
KvK: 34201192
Bank: NL52 RABO 0175855366
t.n.v. LUIT Consultancy
Waarderweg 19
2031 BN  Haarlem

contact via Twittercontact via Facebookcontact via LinkedIncontact via RSScontact via E-mail
Copyright © printmedianieuws.nl - een titel van LooQup Publishing