• inloggen
  • abonneren
  • partners
  • gratis nieuwsbrief
  • printmediatrainingen
  • printmediabanen

printmedianieuws

nieuws en achtergronden van het nieuws over de printmedia wereld


  • home
  • archief
    • bedrijven
    • branche
    • buitenland
    • evenement
    • financieel
    • kort nieuws
    • marketing
    • mensen
    • milieu
    • multimedia
    • opdrachtgevers
    • opinie
    • persberichten
    • productie innovatie
    • signprint
    • sociaal
    • toeleveranciers
    • verpakkingsmedia
  • over
  • redactie
    • Peter Luit
    • Hans Baljet
    • Margreeth Colenbrander
    • Jolanda van Drie
    • Marco den Engelsman
    • Morten B. Reitoft
    • Stef Verhoeven
    • Jan Vroegop
  • contact

2018: onze thema’s, onze plannen en onze ambities

ALGEMEEN - Allereerst wenst de gehele redactie al onze relaties een gezond, gelukkig en goed 2018 toe. We staan weer aan het begin van een jaar met volop uitdagingen in de branche. Wat worden de thema's en welke plannen hopen we te realiseren? Kortom aan het begin van dit jaar een overzicht van onze ambities.

Peter Luit

Ten aanzien van onze thema's blijven we natuurlijk de verschillende sectoren volgen, zoals u dat van ons gewend bent. Maar in het laatste kwartaal van 2017 heeft de oplettende lezer de aandacht voor verpakkingen en etiketten zien toenemen. Die thema's zullen in 2018 verder worden uitgebouwd.

Qua vorm blijven we dagelijkse achtergronden bij het nieuws brengen, gecombineerd met onze onlangs opgezette rubriek 'KORT NIEUWS'. Uiteraard blijft de wekelijkse nieuwsbrief op dinsdagochtend om 11:00 bij ca. 1300 lezers de mailbox 'binnenrollen'. We kijken al wat langer naar video. De trend 'snel' een filmpje te bekijken is overal aanwezig. We zijn er nog niet uit of we dat gaan doen. We moeten de inspanningen afstemmen op ons bereik, het financiële plaatje is daarvoor bepalend.

Statistieken

Vanuit onze statistieken hebben we geleerd dat de aandacht voor artikelen rondom bedrijven, mensen en financiën groot is. Daarom blijven ook volop aandacht geven aan deze drie onderwerpen door middel van interviews, bedrijfsbezoeken en vergelijkingen binnen onze populaire Top-5/10 series.

Ook technologie blijft één van de speerpunten. Natuurlijk bedienen we hiermee een wat kleiner segment van onze lezersgroep, maar niet onbelangrijk. Onze industrie is 'doorspekt' van technologische ontwikkelingen, die enorme invloed hebben op zowel de ontwikkelingen binnen de branche, maar ook de invloed ervan op veranderingen van de branche die door invloeden van buitenaf op ons afkomen.

Bijeenkomsten

In samenwerking met CMBO hebben veel van onze partners en abonnees al kennis gemaakt met onze tot nu toe nog beperkte ambities op het gebied van georganiseerde bijeenkomsten. Onze laatste bijeenkomst in een dynamische talkshow vorm werd goed bezocht en gewaardeerd. In dit jaar gaan we bekijken of we een dergelijke opzet meerdere keren kunnen organiseren, afhankelijk van de actualiteit. Inmiddels kunnen wij dit op onze eigen nieuwe lokatie in Haarlem.

Ook denken we in beperkte mate aan trainingen rondom online marketing. Op basis van onze goed gelezen serie over social media binnen printmedia bedrijven, denken we met onze kennis en kunde het verschil te kunnen maken tussen een gewone 'hallo, hier ben ik' website en een web bedrijfsapplicatie die verder gaat dan alleen pagina's en een weblog.

Smartprintingsolutions.nl

Een deel van onze doelgroep heeft in de afgelopen anderhalf jaar kennis gemaakt met onze titel smartprintsolutions.nl, gericht op ontwikkelingen rondom printed electronics, industrial printing, decorative printing, digital display technologie en diverse aanverwante onderwerpen. Ondanks het feit dat al deze ontwikkelingen interessant zijn en volop aandacht verdienen, is het speelveld van al die ontwikkelingen nog te grillig en vooral ook qua keten(s) ondoorzichtig. Duidelijke doelgroepsegmentaties zijn nog niet te maken. Daarom hebben we het besluit genomen artikelen niet meer te plaatsen op de daarvoor opgezette website, maar deze te integreren in printmedianieuws.

Samenwerking

Verder streven we in 2018 naar het ontwikkelen van een aantal samenwerkingen in en 'om' de branche. Printmedia is onderdeel van het crossmediale speelveld en daarom verbreden we onze positie om de invloed van print te bezien vanuit meerdere hoeken, om nog beter ook van buiten de branche naar binnen te kijken. Eind 2017 hebben we al verschillende gesprekken gevoerd om in 2018 meer concrete stappen te kunnen zetten. In de komende maanden hopen we verder stappen te kunnen zetten.

Uw hulp

Maar bovenal bent u - onze partners en onze abonnees - de bron van onze mogelijkheden. U draagt financieel bij aan onze mogelijkheden. Waarvoor veel dank. Toch vragen wij u ook inhoudelijk invloed uit te oefenen op ons redactionele beleid. Input, in welke vorm dan ook, wordt door ons zeer gewaardeerd. Wij zijn dol op persoonlijk contact met al onze relaties. Bellen doen we anno 2018 nog heel graag, maar u mag ons natuurlijk ook altijd mailen. En natuurlijk verwelkomen wij u graag op onze nieuwe lokatie in Haarlem. Graag tot ziens in dit jaar met volop nieuwe kansen, inspiratie, uitdagingen, kansen, maar natuurlijk ook bedreigingen. Printmedianieuws is erbij!

Deel dit artikel.....


  • Linkedin


  • Twitter


  • Facebook


  • Print





Gerelateerde artikelen

  1. ‘Oude’ plannen Burda Druck uit 2018 nu uitgevoerd BUITENLAND - Burda Druck investeert maar liefst 30 miljoen in een compleet nieuwe hal, te voorzien van een nieuwe rotatie diepdrukpers. Directeur Heiko Engelhardt zei dat de uitbreiding juist nu...
  2. Onze nieuwsbrief als contactmoment en inspiratie ALGEMEEN - De afgelopen vier jaar verstuurden we een wekelijkse onze nieuwsbrief met daarin de highlights van ons nieuws en achtergronden van het nieuws vanaf onze website. Ons doel is...
  3. Printmedianieuws 5 jaar: springlevend met ambities ALGEMEEN - Deze maand bestaat printmedianieuws 5 jaar. Initiatiefnemers Erik van Erp en Peter Luit zagen voldoende mogelijkheden een titel met achtergronden uit de printmediawereld neer te zetten. Echter niet...
  4. 2018: optimisme met behoud van realisme OPINIE - Het economisch optimisme is over het algemeen wel weer voelbaar in ons land. Op bedrijfstak niveau speelt meer dan alleen het macro economische 'plaatje' van Rutte III. En...

de redactie

Artikelen van 'de redactie' worden verzorgd door de een wisselende samenstelling van de redactie van printmedianieuws en/of gastauteurs.

2 januari 2018 door de redactie Reageer

Categorie: algemeen Tags: 2018, plannen, toekomst

Geef een antwoord Reactie annuleren

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

“onlineprinters”

Ondersteun de campagne van VNO-NCW en MKB Nederland in de strijd tegen de steeds hoger wordende energiekosten

onze premium partners

“prindustry” “manroland” “grafistore” “rolanddg” “flyeralarm” “hp-indigo” “control “xeikon” “onlineprinters” “fujifilm” “isi”

onze partners

“agfa” goc
printcom reclameland
gws multicopy
multipress “vigc”
drukwerkdeal screen
canon compri
dienstencentrum

RSS Lees kort nieuws kosteloos op blokboek.com

  • Xeikon met nieuw instapmodel in label inkjetsegment 23 maart 2023
  • Interpack 2023 positieve voorbode voor drupa 2024? 23 maart 2023
  • Four Pees breidt personele omvang flink uit 22 maart 2023
  • Gouden Giraffe Event Awards 22 maart 2023
  • Fujifilm brengt Uvijet HZ thermoforming inkt uit voor Acuity Prime vlakbedprinters 21 maart 2023

onze media relaties

“kvgo” “vkgo”
“dscoop” “gsob”
“inct” “inkish”
“papier-karton”

printmediatrainingen – 2021/2022

“printmediatrainingen”

Alle online trainingen voor 2022 op onze website.

op zoek naar een inspirerende baan in de printmedia branche, meld je dan aan als kandidaat op printmediabanen.nl

“printmediabanen”

RSS de meest recente vacatures

  • Applicatiebeheerder
  • New Business Development Manager
  • Offset Rotatiedrukker
  • Medewerker Millieudienst
  • Machine Operator
  • Commerciële ordermanager met ambitie

onze gratis wekelijkse nieuwsbrief ontvangen?

* noodzakelijk veld
U geeft door middel van dit formulier toestemming uw gegevens via deze website te verwerken. U kunt uw gegevens aanpassen of verwijderen bij elke verzonden nieuwsbrief.

Blokboek.com en printmedianieuws: het optimale doelgroep bereik

“deal”

printmedianieuws op Twitter

Tweets by printmediafacts

Aandachtspunten

  • Algemene voorwaarden
  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Cookies
  • Contact

Laatste nieuws

  • Vertrouwen in de toekomst van papier
  • Gasten uit vele landen op bezoek bij Canon in Venlo 
  • CO₂ uitstoot digitaal afval wordt vaak niet ‘gezien’
  • Afval en circulariteit op Sign & Print Expo’23
  • Sign&Print Expo 2023: levendige all-round beurs

Reacties

  • Peter Luit op #BOPE23: ‘No Panic, Don’t Worry, but Stay Tuned’
  • Henk Gianotten op #BOPE23: ‘No Panic, Don’t Worry, but Stay Tuned’
  • Peter Luit op Kyocera geeft mening over inkjet in whitepaper
  • Henk Gianotten op Kyocera geeft mening over inkjet in whitepaper
  • Henk Gianotten op Maakt ChatGPT straks het verschil in de branche?

Contact

BTW: NL001333683B94
KvK: 34201192
Bank: NL52 RABO 0175855366
t.n.v. LUIT Consultancy
Waarderweg 19
2031 BN  Haarlem

contact via Twittercontact via Facebookcontact via LinkedIncontact via RSScontact via E-mail
Copyright © printmedianieuws.nl - een titel van LooQup Publishing. Gelieerd aan INKISH.