VERPAKKINGSMEDIA – De 40e LabelExpo-Europe barst los in Brussel, tweede helft september 2019. Reden om industriële voortrekkers van de op rollen geleverde zelfklevende etiketten te peilen over productie- en marktontwikkelingen.
Premium...
‘Omnichannel’ keuzes complex en nooit eenduidig
OPINIE – In vrijwel elke media evolutie hebben nieuwe vaktermen gezorgd voor duiding aan de op dat moment gaande ontwikkeling. Voorafgaand aan omnichannel communicatie, kenden we multimedia en later crossmedia. Welke mogelijkheden biedt omnichannel in relatie tot print?
Premium...
Sappi koopt Canadese pulpfabriek voor verpakkingen
BUITENLAND – Sappi koopt in Canada de hardhout pulpfabriek Matane Mill in Quebec van Rayonier Advanced Materials (RYAM). Het past in het streven van Sappi om in het verpakkingen segment sterker te groeien.
Premium...
Leren van prijsvechters uit de luchtvaartbranche
OPINIE – BVDM, de Duitse tegenhanger van het KVGO in ons land, doet het nodige eigen economische onderzoek onder haar leden. Maandelijks brengt de organisatie verslag uit het het economische klimaat. Juli viel tegen. Weer is het de prijs die huilt. Bernd Zipper geeft zijn visie.
Premium...
DGpress splinternieuwe Vision variabele offsetrotatie
VERPAKKINGMEDIA – Op de allerheetste 25 juni (36.5oC) hield DGpress de hele dag OpenHuis, verband houdend met afnamechecks van de gereedstaande Vision zeskleuren offsetrotatiepers door de opdrachtgever: Portugal’s securityprinter Imprensa Nacional – Casa da Moeda (INCM) in Lissabon. En dat liep goed op deze ooit voor verpakkingsdruk ontwikkelde hybride machine.
Premium...
Een halve eeuw in de wereld van verpakkingen
MENSEN – De grafische industrie mag dan weliswaar de naam hebben niet erg innovatief te zijn, daar waar verpakking ontworpen en gemaakt worden draait juist alles om innovatie. Althans volgens Harry Arens van de firma In Het Schap. En Arens kan het weten. Die draait al een halve eeuw mee in dat wereldje. Tijd dus voor een ontmoeting.
Premium...
Printmediabanen.nl start met baanbrekende namen
BRANCHE – De arbeidsmarkt is flink in beweging. De branche ziet weer lichtpuntjes, die ook terug te vinden zijn in het aantal vacatures in de branche. Toch wordt het spel van vraag en aanbod vooral decentraal gepresenteerd. printmediabanen.nl gaat met een portal functie de brug slaan tussen bedrijfsbehoeften, gespecialiseerde bemiddelaars en diverse branche gerelateerde organisaties.
Lees verder...
Quad zoekt naar groei, LSC zoekt naar oplossingen
BUITENLAND – RR Donnelley is nog altijd de grootste drukker in Noord-Amerika. Quad deed een poging LSC Communications over te nemen, maar strandde door de antitrustafdeling van het Amerikaanse Ministerie van Justitie (DOJ). De nummers twee en drie worden samen dus niet de nummer één.
Premium...
Cijfers Heidelberg, Koenig & Bauer en Bobst
FINANCIEEL – Heidelberg en Koenig & Bauer houden elkaar goed in de gaten. Nadat Heidelberg afgelopen week zijn winstverwachtingen voor het lopende boekjaar had bijgesteld, kwam Koenig & Bauer meteen met het statement dat zij vasthouden aan hun eerder gedane voorspellingen. Ook Bobst past cijfers voor lopend boekjaar aan.
Premium...
Recycling ‘e-waste’ in perspectief met papier
OPINIE – De overheid heeft geconstateerd dat Nederlanders steeds vaker en steeds meer afgedankte elektrische apparaten (e-waste) in huis hebben. Met de campagne ‘Heel Nederland Recyclet’ moet het bewustzijn van ‘correct inleveren’ worden gestimuleerd.
Premium...
Schrijf in voor ‘Business & Technology Update 2020’
EVENEMENT – Het is nog vroeg om nu al over 2020 te beginnen, maar op basis van de reacties op onze vorige editie van ons programma ‘Business & Technology Update’ zijn we veel vroeger begonnen met de voorbereiding voor ons najaarsevent in samenwerking met o.a. KVGO, CMBO en VIGC. Schrijf nu alvast in.
Lees verder...
IKEA stopt met papieren catalogus
KORT NIEUWS – Eén van de grotere catalogi in print gaat verdwijnen. IKEA stopt in ons land met het geadresseerd verspreiden van de bekende jaarlijkse catalogus. In de winkels blijft nog wel een beperkt aantal exemplaren (250.000) beschikbaar.
Premium...
LabelExpo’19 – veel labeldruk wordt LED-UV gedroogd
VERPAKKINGSMEDIA – Slim van IST Metz om haar vierdaagse ‘UV Days 2019’ zo kort voorafgaand aan de LabelExpobeurs te organiseren in thuisbasis Nürtingen-D. Immers, tijdens dat LabelExpo-event wordt toch nagenoeg alle analoge- en inkjetlabelproductie anno 2019, LED-UV gedroogd.
Premium...
Faber Reklame werkt meer ‘buiten’ dan binnen
BEDRIJVEN – Faber Reklame in Veendam is een allround reclame productiebedrijf. Het bedrijf is vooral gericht op het volledige eindresultaat, dus daar waar op lokatie de reclame gemaakt moet worden.
Premium...
Utrecht loopt vooruit op hoger beroep JAJA sticker
BRANCHE – Utrecht wacht het hoger beroep in de JAJA kwestie in Amsterdam niet af. Dat hoeft ook niet, elke gemeente staat – tot nu toe – nog op zichzelf in deze kwestie. De Vereniging van Nederlandse Gemeenten wil de zaak echter landelijk oplossen.
Lees verder...
Analyse CBS is lastig te vergelijken reeks cijfers
FINANCIEEL – Het boekje ‘Grafimedia in cijfers 2019’, welke door GOC in opdracht van A&O Fonds Grafimediabranche jaarlijks wordt gemaakt, baseert de financiële gegevens van de branche op cijfers die worden aangeleverd door het CBS. die op hun beurt weer worden verkregen door de Kamers van Koophandel, de Belastingdienst en door eigen CBS-enquêtes.
Premium...
Fatale kus
SOCIAAL – Wie kent hem niet, die wereldberoemde foto uit 1945. Op Times Square in New York kust een matroos, George Mendonsa, spontaan een verpleegster vol op de mond uit euforische vreugde over de afloop van de oorlog. Zij kennen elkaar niet. Een speling van het lot heeft hen samengebracht. En de fotograaf heeft op precies dat moment zijn camera in de aanslag en drukt af.
Premium...
Zakendoen is nog steeds mensenwerk
MENSEN – Hoe komt iemand erbij om op een zeker moment de relatieve zekerheid van een vaste baan in de grafische industrie op te zeggen om zelfstandig ondernemer in die branche te worden? Er zijn vandaag de dag nog mensen die dat doen. Mario Klomp is zo iemand. Hij begon het bedrijf Drukwerkcoaching.
Premium...
Holistisch navigeren op de verpakkingstransformatie
VERPAKKINGSMEDIA – Holistische benadering van dé verpakkingsbeklemming ‘by far’ (vervuiling door verpakkingsafval) viel meerdere keren te beluisteren op de 24-25 juni’19 gehouden 8e Global Packaged Summit in Amsterdam.
Premium...
Adverteerders laten geld weer rollen, maar niet in print
FINANCIEEL – Onlangs presenteerde onderzoeksbureau Nielsen de jaarlijkse cijfers over advertentiebestedingen. Afgelopen jaar werd er 3,2% meer besteed, maar het aandeel print viel tegen.
Premium...

Reacties