MILIEU – Two Sides, een wereldwijde non-profit organisatie die de duurzaamheid van drukwerk en papier promoot, blijft misleidende milieuclaims van ’s werelds grootste bedrijven aanpakken.
Premium...
Nieuws over internetdrukkers helpt branche om zeep
OPINIE – Het gebeurt niet vaak dat de redactie twee keer in één week een eigen opinie geeft over gebeurtenissen in de branche. Maar wat deze week onze collega’s bij PrintMatters overkwam kon niet onvermeld blijven.
Premium...
Rechter heeft het moeilijk met JAJA besluit
OPINIE – Eergisteren zou de rechter uitspraak hebben gedaan in het hoger beroep rondom de JAJA sticker. Het gebeurde wederom niet. De rechter zit met een dilemma met verstrekkende gevolgen, welke uitspraak hij ook doet.
Premium...
Fusie PostNL en Sandd niet nodig
BRANCHE – KVGO (samen met partijen in het Gezamenlijk Overleg Stakeholders Post- en Pakkettenmarkt, GOSP) komen met een doorgerekend alternatief, waaruit blijkt dat een fusie van PostNL en Sandd, waarover de ACM momenteel in beraad is, niet nodig is.
Lees verder...
Mercury Print Productions positief over Landa S10P
BUITENLAND – Langzaam maar zeker druppelen de eerste echte onafhankelijke gebruikerservaringen binnen van Landa’s Nanographic high-end printsystemen. Nachum Korman, de Vice President en General Manager van Mercury Print Productions had aanvankelijk het nodige wantrouwen.
Premium...
Najaarsprogramma printmediatrainingen vernieuwd
PERSBERICHTEN – Na een succesvolle start begin dit jaar, is het trainingen najaarsprogramma in samenwerking met VIGC afgelopen week op de website gepubliceerd. Met een drietal nieuwe trainingen is het aanbod nog professioneler geworden.
Lees verder...
Inkjet: vaker vertaler van museumkunst naar publiek?
SIGNPRINT – Rembrandt’s Nachtwacht publiekelijk getoond in Amsterdams culturele broedplaats Oostenburgereiland. Hoezo daar en niet in het Rijks? Wideformatprinters van Canon/Océ hadden een cruciale vertaalrol om de 377-jarige schilderkunst in hernieuwde setting publiekelijk te presenteren.
Premium...
Blendle: ‘Betalen per artikel werkt tóch nog niet’
FINANCIEEL – Blendle stopt per 1 augustus met het betalen per artikel. Volgens oprichter Alexander Klöpping bleef het kruimelwerk. Betalen voor online content zit weliswaar in de lift, maar het ultieme businessmodel is nog niet gevonden. Zeker is wel dat betalen per artikel teveel twijfels oproept bij de lezer. Is het artikel wel 20 of 40 cent waard? Vooraf weet je dat dus nooit.
Premium...
Digitale lezerskring dagbladen steeds groter
BRANCHE – Erik Grimm van brancheorganisatie NDP Nieuwsmedia tekende de onderzoeksresultaten op van de laatste cijfers van de NOM Mediamerken 2019-1. Digitaal groeit gestaag door ten opzichte van print. Maar print groeit ook. Printmedianieuws zette de belangrijkste conclusies op een rij voor digitaal en print.
Premium...
Geef je onderneming de grootsheid die ze verdient
EVENEMENT- De kop boven dit artikel geeft aardig de rode draad weer van het onlangs gehouden Multicopy Trendevent. Printmedianieuws was ook uitgenodigd en brengt verslag uit. Het viel op dat er op deze bijeenkomst regelmatig een wel heel somber beeld geschetst werd van de grafimedia ondernemer in het MKB.
Premium...
De Transitie van Plastic naar Papier en Karton
EVENEMENT – Dat de Grafimediastudiegroep GSOB en het CMBO hun eerste gezamenlijke bijeenkomst georganiseerd hadden rond het thema van de transitie van plastic naar papier en karton, bleek in de praktijk wel een hele goede keuze geweest te zijn.
Premium...
Boekproductie CB Printforce Culemborg geïntegreerd
PRODUCTIE INNOVATIE – Central Boekhuis’ jaarverslag 2018 dd. 10 april 2019 zegt: ‘In de mediasector volgen we de belangrijkste trends. Met de nieuwe printfabriek in Culemborg, een joint venture met Printforce Nederland, spelen we in op de vraag van klanten naar snellere productie- en levertijden, een hogere kwaliteit en meer internationale boeken via Print On Demand.’
Premium...
Grote Grafische Arbeidsmarkt Debat: losse meningen
OPINIE – Het Grote Grafische Arbeidsmarkt Debat leverde aan de hand van 5 stellingen vooral een reeks losse meningen op. De marco-economische beschouwingen, gepresenteerd door Mathijs Bouman, schetsten wel een goed beeld van economie en arbeidsmarkt, maar de deelnemers verzandden al snel in hetgeen speelt in hun eigen ondernemingen.
Premium...
Grafimedia in cijfers 2019: voorzichtig herstel
FINANCIEEL – Bedrijven in de printmediabranche zagen hun omzet afgelopen jaar gemiddeld teruglopen, maar velen wisten de noodzakelijke prijsverhogingen door hogere kosten door te voeren en wisten daarmee hun resultaten op peil te houden. Wat staat er nog meer in de publicatie Grafimedia in Cijfers 2019?
Premium...
Dick Naafs: ‘Het gaat niet om mij, maar om de leden’
MENSEN – Dat zegt de nieuwe KVGO voorzitter, voorafgaand aan het interview. Eigenlijk wil hij ook niet op de foto, maar voor printmedianieuws leverde hij een foto aan. ‘Ja, ik snap dat mensen een gezicht willen zien.’
Lees verder...
Het groene evenwicht van Printvisie in Rotterdam
BEDRIJVEN – Wanneer je als bedrijf kiest voor maatschappelijk verantwoord ondernemen, dan neem je de verantwoordelijkheid voor het vinden van de balans tussen mens, milieu en meerwaarde. Oftewel people, planet en profit. Bij Printvisie in Rotterdam zijn ze er goed in geslaagd om dit evenwicht te vinden. Hoewel dit evenwicht onlangs flink verstoord werd.
Premium...
Affinity Publisher alternatief voor Adobe InDesign
PRODUCTIE INNOVATIE – Afgelopen week lanceerde Serif de nieuwe app voor ontwerp en opmaak, Affinity Publisher. De app ligt (eindelijk) in de ‘rekken’ met de vernieuwende StudioLink technologie als kers op de taart.
Premium...
Lentjes nieuwe salesmanager Drukwerkdeal.nl
MENSEN – Boeby Lentjes (54) is per direct aan de slag als salesmanager bij Drukwerkdeal.nl. Lentjes gaat zich met name richten op het uitbouwen van de directsalesactiviteiten bij de marktleider in online drukwerk.
Lees verder...
Social media kanalen voor werving millennials
BRANCHE – Om printmediabedrijven aantrekkelijk te maken voor jonge werknemers, moeten deze bedrijven ‘schitteren’ op social media kanalen. De uitstraling aldaar is bepalend. De branche doet nog steeds te weinig aan online recruitment marketing.
Premium...
Hoezo praten over de arbeidsmarkt in de branche?
OPINIE – Jarenlang hebben ondernemers in de branche noodgedwongen moeten snijden in talloze zaken: technologie, mensen, marketing en bovenal lonen en dus in capaciteit van kennis en kunde. Is er anno 2019 een keerpunt? Praat komende donderdag in ieder geval mee!
Lees verder...

Reacties