In onze serie over workflowmanagement staan dit keer de zogenaamde drag&drop gereedschappen centraal. Enfocus lijkt binnen de workflowketen aan de voorkant van het proces marktleider te zijn. We gingen op zoek bij een aantal gebruikers van Enfocus Switch.
Premium...
Slimme billboards als antwoord op AdBlockers
Adverteerders lijken de opmars van AdBlockers in de online wereld serieus te nemen. Ze zijn op zoek naar alternatieven om de consument te ‘dwingen’ advertenties te zien. Billboards met ‘intelligentie’ gaan uw gedrag in kaart brengen.
Premium...
Evaluatie nieuwe ontslagrecht is hard nodig
In Den Haag is begin maart gesproken over de eerste ervaringen met de Wet Werk en Zekerheid (WWZ). Minister Asscher en Kamerleden spraken met vertegenwoordigers van werkgevers (ook MKB), werknemersorganisaties, wetenschappers, rechters en praktijkjuristen. Genoeg stof tot evaluatie.
Premium...
VIGC start web-to-print e-commerce opleiding
Net als vele andere sectoren moeten ook drukkerijen klaar zijn voor de digitale omschakeling die nu aan sneltempo plaatsvindt doorheen de hele maatschappij. De klant van vandaag wil zijn drukwerk online bestellen op een snelle en gebruiksvriendelijke manier.
Lees verder...
Tweede 96-paginapers voor Em. De Jong
Koninklijke Drukkerij Em. De Jong plaatst dit voorjaar een tweede grote 96-paginapers (heatset). Toch daalt het aantal rotatiepersen in ons land. Dat geldt zowel voor de heatset als voor krantenpersen (coldset). Met kansen voor vellenpersen
Premium...
Nieuwe themacampagne van Drukwerkdeal.nl
Reclame maken voor drukwerk, dat gebeurt niet zo vaak. Het KVGO doet al een jaar zijn best met de campagne rond Print Pakt, maar Drukwerkdeal.nl pakt het groots aan, met tv-commercials en een radio campagne. ‘De klant staat centraal.’
Lees verder...
Reorganisatie TMG drukkerijen kost 17 miljoen euro
Saai is het niet in de grafische bedrijfstak, met weer veel persberichten afgelopen week. Zoals het grote verlies voor de Telegraaf Media Groep, mede als gevolg van de sluiting van de krantendrukkerijen. Maar er was meer.
Lees verder...
Weekendopinie: Folderverbod Amsterdam kansloos
Nieuw is de ‘JA-JA’ sticker niet . Al in 2013 werd deze ‘opt-in’ geïntroduceerd, in tegenstelling tot de ‘opt-out’, waarbij u alleen moest aangeven of u juist iets niet zou willen ontvangen. ‘NEE-NEE’ tegenover ‘JA-JA’ is een idee van de Partij voor de Dieren. Kansloos.
Premium...
Krantendrukkers weg bij GrafiMedia cao?
In de eindfase van de onderhandelingen over een nieuwe GrafiMedia cao wisten de dagbladbedrijven grote acties te voorkomen door aan hun drukkers een loonsverhoging te geven buiten de vakbonden om. Hoe zit dat eigenlijk?
Premium...
Printfabrikant Xerox is ook grote grafische inkoper
Het is een goed bewaard geheim: printerfabrikant Xerox is een van de grootste grafische inkopers van Europa, met 900 medewerkers in Communication & Marketing Services (CMS). Robert Takken legt uit hoe het zit. Hij is ‘Supply Chain Consultant’ bij Xerox/CMS.
Premium...
Diepdrukkerij Etten sneller dicht door WWZ
De diepdrukkerij in Etten-Leur van de Roto Smeets Group wordt sneller gesloten dan voorzien. Mede aanleiding zijn de hoge ontslagkosten vanaf 1 juli door de WWZ. Voor de 90 medewerkers wordt ontslag aangezegd. ‘Er is nog een kans voor een kleiner scenario’, zegt topman De Haas.
Premium...
Gebruik internet door (online) drukkers
Ramon van Wingerden (Prindustry) reist deze winter door het land om zijn visie te geven op de grafische bedrijfstak: wat zijn de belangrijkste trends en hoe kan internet een grafische ondernemer helpen om te overleven? Printmedianieuws was er bij en doet verslag.
Premium...
El País wil stoppen met papier
El País, de meest verkochte krant in heel Spanje wil stoppen met papier. Sinds 2008 is de oplage onophoudelijk gedaald en die trend is volgens de hoofdredacteurAntonio Caño niet te stoppen.
Premium...
‘Transitievergoeding veel te duur’
Een overvloed aan persberichten afgelopen week, met heel veel ‘ijzer’ van pers- en printfabrikanten met het oog op de naderende drupa 2016. Maar gelukkig waren er ook ‘gewone’ persberichten, zoals een rotatiepers voor drukkerij Dessain en een noodkreet van het KVGO.
Lees verder...
Kranten minder afhankelijk van advertenties
Krantendeskundige Piet Bakker tekende onlangs een ‘kentering’ op in het krantenlandschap. Ondanks dalende oplage- en inkomstencijfers blijken kranten zich steeds beter te kunnen ontdoen van de (te grote) afhankelijkheid van adverteerders.
Premium...
Weekendopinie: Gaan we DRUPA 2016 hypen?
We worden overladen met persberichten rondom de komende DRUPA. Er zijn een paar zaken opvallend en die houden we in de aanloop dan ook vast, zonder overigens de waarde van de persberichten te onderschatten.
Premium...
Hoe verkoop ik een drukorder van een krant?
Hoe is het gesteld met het commerciële vermogen van Nederlandse krantendrukkers? We nemen de proef op de som aan de hand van een concreet voorbeeld. Mijn oordeel is niet positief. Er valt nog veel te leren, zo blijkt.
Premium...
‘Trends en ontwikkelingen in Grafimedia’
Ramon van Wingerden (Prindustry) reist deze winter door het land om zijn visie te geven op de grafische bedrijfstak: wat zijn de belangrijkste trends en wat moet een grafische ondernemer doen om te overleven? Printmedianieuws was er bij en doet verslag.
Premium...
Inkjet printing ook op hout, glas en metaal
De mogelijkheden van inkjet printen op groot formaat verbreden zich naar het printen op steeds meer soorten materialen. Het printen op hout, glas, kunststoffen en metaal biedt nieuwe mogelijkheden voor decoratie en interieur toepassingen.
Premium...
Belgische tijdschriften vertonen dalende cijfers
Ook België kent dalende oplagecijfers in de tijdschriftensector. Sommige bladen hebben te maken met ‘double digit’ krimpcijfers. Slechts een enkeling toont een bescheiden groei. Twee maandbladen groeiden met ‘double digit’ cijfers.
Premium...

Reacties