Nog een paar maandjes wachten, maar dan is het zover. In januari kunnen we de eerste digitale inkjet-machines van Komori in de showroom in Maarssen bewonderen. En dan is er ook nog nieuws over Komori’s Landa-persen.
Premium...
DRUPA 2016 Update: innovaties voor de toekomst
De beursorganisatie van Drupa 2016 belooft extra aandacht te schenken aan nieuwe ontwikkelingen en technieken voor de grafimediabranche. Maar kan de bezoeker aan Drupa 2016 dat ook verwachten?
Premium...
48-uurs staking bij drukkerij Ardagh
Het actievoeren voor een betere Grafimedia cao gaat gewoon door: bij drukkerij Ardagh in Hoogeveen wordt 48 uur lang gestaakt. Lees het volledige bericht uit de Hoogeveensche Courant van gisteren.
Lees verder...
Het nieuwe GLR: transparant, industrieel en sociaal
De studenten zijn er al aan gewend, maar gisteren mocht ook de buitenwereld kennis maken met het geheel vernieuwde Grafisch Lyceum Rotterdam.
Premium...
Top 5 grafische webshops
De webshops hebben hun plek veroverd in de grafische industrie. Succes is niet meer vanzelfsprekend en dus moeten de websites zich van elkaar onderscheiden. Tijd voor een top 5.
Premium...
Directeur Marcel Otto koopt handelshuis Wifac
Het blijft onrustig in de wereld van de grafische handelshuizen. Na de overname van Tetterode door Heidelberg eerder dit jaar koopt directeur Marcel Otto ‘zijn’ bedrijf Wifac via een management buy out.
Premium...
Tetterode wordt ‘Heidelberg Benelux’
Na de overname ook een andere naam: Tetterode wordt Heidelberg Benelux. Na ‘Lettergieterij Amsterdam (LA)’ en Mahez verdwijnt opnieuw een oud Nederlands grafisch merk. Maar er was meer nieuws vorige week.
Lees verder...
To Print Or Not To Print – Reserveer snel uw plaats
Printmedianieuws zet de schijnwerpers op de toekomst van drukken – zelf doen of uitbesteden. Met de aansprekende titel ‘To Print Or Not To Print’ stellen wij deze vraag aan een aantal deskundigen die hun keuzes hebben gemaakt. Op 26 november krijgt u de antwoorden tijdens het in samenwerking met CMBO georganiseerde seminar.
Lees verder...
Weekendopinie: de ‘Generatie Z’ in printmedia?
Huib Kolen van Ricoh is er zeker van. De branche zal in toenemende mate ‘bemand en bevrouwd’ worden door ‘Generatie Z’ mensen. De moderne internetdrukkers hebben het gelijk al aan hun zijde.
Premium...
Marco Aarnink over 10 jaar Drukwerkdeal
Topondernemer Marco Aarnink mocht bij het jubileumfeest van het bedrijf dat hij tien jaar geleden oprichtte niet ontbreken. Samen met marketing- en communicatiemanager Sylvia Vroklage vertelt hij over het succesverhaal achter Drukwerkdeal.nl.
Lees verder...
LabelExpo blijft maar groeien
Het blijft een echte machinebeurs en het blijft maar groeien. LabelExpo wordt steeds veelzijdiger en trekt misschien juist daardoor steeds meer belangstelling. Vooral liefhebbers van techniek – en die zijn er blijkbaar in overvloed – komen er aan hun trekken. Jan Vroegop zet de hoogtepunten op een rij.
Premium...
Printmedianieuws bij Dienstencentrum Stivako event
Printmedianieuws is op 18 november aanstaande aanwezig als partner bij het gelijktijdige jubileum van het Dienstencentrum en Stivako. Beide organisaties zorgen voor een inspirerend middag programma onder de titel ‘Innovatie & Creativiteit’
Lees verder...
Zet belastingdienst hele bedrijfstak bij het oud papier?
Dat zegt KVGO-lid Rob van der Most van Koninklijke Van der Most uit Heerde. Van der Most is lid van de KVGO Ledenraad in het segment groot. Dus we nemen aan dat hij zijn betoog serieus bedoelde. We gaan op zoek naar de argumenten.
Premium...
Web-to-Print nog steeds uitdaging voor drukkers
De vijfde editie van het congres Web-to-Print (W2P) trok meer dan 100 belangstellenden. Zijn er nog kansen voor drukkers om alsnog ‘internetdrukker’ te worden? Of is de markt al te ver ontwikkeld voor traditionele drukkers?
Premium...
Vernieuwde showroom Komori in Utrecht geopend
De Japanse persenfabrikant opende vorige week haar nieuwe showroom in Utrecht. Uit heel Europa kwamen 500 bezoekers om naar vier grote drukpersen kijken. En naar de bèta versie van de digitale Impremia IS 29, operationeel op de drupa.
Premium...
Helloprint/drukzo koopt iDrukker.nl
De consolidatie in de wereld van internetdrukkers is volop aan de gang. Na de overname van Drukland en Flyerzone door Reclameland is nu iDrukker aan de beurt: Helloprint wil groeien naar 100 miljoen euro.
Premium...
Marco Aarnink terug bij Drukwerkdeal (voor even)
Drie dagen lang was het feest in Deventer. Drukwerkdeal bestaat 10 jaar en het nieuwe pand aan de Keulenstraat werd geopend.
Lees verder...
Drukwerkdeal: tien jaar en nieuw pand in Deventer
Marco Aarnink was even terug in Deventer om te vieren dat drukwerkdeal 10 jaar bestond, en met een nieuw pand. Maar ook: boeken voortaan in de nacht naar Centraal Boekhuis.
Lees verder...
Weekendopinie: Nieuwe naam voor Web2Print?
Dat was de vraag die de samenwerkende organisaties CMBO, KVGO, Kenniscentrum GOC en ScriptWorx zich deze week afvroegen op het voor de vijfde keer gehouden seminar over de Web2Print ontwikkelingen in ons land. Komende week doen we inhoudelijk uitgebreid verslag over de goed bezochte bijeenkomst. Nu ons antwoord op de vraag.
Premium...
‘Werknemers positief over cao-aanbod KVGO’
Op basis van een enquête onder medewerkers van 68 grafische bedrijven zegt het KVGO dat een meerderheid (52 %) van hen het aanbod van de werkgevers ‘acceptabel’ vindt. ‘Enquête is niet betrouwbaar’, zegt FNV KIEM.
Premium...

Reacties