PRODUCTE INNOVATIE – Inmiddels is er al veel geschreven over de markten en achterliggende technologieën rondom inkjet. De serie over inkjet van INKISH.tv heeft de redactie in delen gepubliceerd. Gevolgd door een aantal artikelen over de technologie van met name inkjet koppen.
Premium...
Voldoende kansen voor Kyocera in grafische markt?
TOELEVERANCIERS – In de afgelopen weken keek de redactie naar talloze aspecten rondom inkjetkoppen. De naam Kyocera kwam regelmatig voorbij. Deze fabrikant wil zijn rol in de grafische markt versterken.
Premium...
Zonder drupa is toekomstvisie duidelijker dan ooit
OPINIE – In 2020 ging drupa niet door, het zou 2021 worden. Het wordt 2024. Heeft het wegvallen van drupa de toekomstvisie omtrent de branche verzwakt? Integendeel.
Premium...
InkjetInsight geeft volledig overzicht inkjetmarkt
EVENEMENT – Op de eerste dag van het INKISH inkjet online event mag de bijdrage van Elizabeth Gooding en Ralf Schlözer van InkjetInsight zeker de ’top-keynote’ worden genoemd.
Premium...
INKISH ‘Learn with Us’ over inkjetontwikkelingen
EVENEMENTEN – In het verlengde van onze serie over inkjet ontwikkelingen vindt bij onze mediapartner INKISH een 5 daags online event plaats vanuit diverse invalshoeken over inkjet, de markten en de toepassingen.
Lees verder...
Nieuwe serie ‘inkjet ontwikkelingen: wie, wat en hoe’
PRODUCTIE INNOVATIE – Ingegeven door de serie high-end printerfabrikanten, ontstond het idee om onderzoek te doen naar de wijze waarop ontwikkelaars van inkjet technologie met elkaar samenwerken on kansen in de markt te vergroten.
Premium...
High-end printerfabrikanten 2020: Xerox
TOELEVERANCIERS – Via Teams in gesprek met Wilco van Bezooijen, vanaf juli dit jaar Algemeen directeur van Xerox Nederland b.v. en Patty de Jong, ruim 20 jaar PR & Communications Manager binnen Xerox. Na een in vele opzichten turbulent voorjaar, neemt de zichtbaarheid van Xerox weer toe.
Premium...
Contiweb versterkt positie op inkjetmarkt
TOELEVERANCIERS – Contiweb in Boxmeer is vooral bekend van bijvoorbeeld de grote rollenwisselaars/rewinders en drogers. Deze zijn vooral terug te vinden in grote heatset en rotatieofsset omgevingen. Met de ontwikkelingen op het gebied van rotatie inkjet, wil Contiweb ook daar haar positie verstevigen. In gesprek met CEO Rutger Jansen en marketing manager Erik Andriessen.
Premium...
Marco Boer: “Print kan zelf ook disruptie realiseren.”
MENSEN – Online in gesprek met Marco Boer van IT Strategies uit Hingham, Massachusetts. Hij leeft sinds zijn 12e in de Verenigde Staten en spreekt nog prima zijn moedertaal Nederlands. Binnen zijn bedrijf adviseert hij vooral de aanbieders van digitale high-end printsystemen. Hij weet alles van de onderliggende technologie rondom printkoppen, transportsystemen en vooral de toekomst van print in welke vorm dan ook. Hij deelde onderstaande visie.
Premium...
Crown Van Gelder groeit in twee sterke niches
TOELEVERANCIERS – Ad Sies, marketing director bij Crown Van Gelder in Velsen-Noord zegt met de derde generatie inkjetpapier onder het merk ‘Letsgo’ dat de ‘Total Cost of Print’ lager kan zijn dan ‘gewoon’ offset papier op de inkjet systeem van de grote high-end printerfabrikanten.
Premium...
Agfa verhoogt productiecapaciteit voor inkjet inkten
MARKETING – Om het hoofd te bieden aan de groeiende vraag, investeert Agfa aanzienlijk in de uitbreiding van de productiecapaciteit voor inkjetinkt. Een nieuwe productie-eenheid zal zich richten op inkjetinkten op waterbasis.
Lees verder...
Ralf Schlozer: “De status van inkjet in online print”
PRODUCTIE INNOVATIE – Ralf Schlozer is een onafhankelijk analist/onderzoeker in het printmedia segment, en publiceerde onlangs zijn bevindingen rondom inkjet in de online printwereld voor de publicatie Inkjet Insight. De redactie maakte de volgende samenvatting met hier en daar wat nuances.
Premium...
Beursdomino-effect treft Hunkeler’s Innovationdays
PRODUCTIE INNOVATIE – De Corona-pandemie zorgt ook voor opschuiven Hunkeler’s 14e Innovationdays naar 2022. Beurzen sec zijn weliswaar geen innovators, maar hun functie-invulling in kalandercadans ondersteunt stakeholding-marketeers. Hunkeler Innovationdays highlighten altijd de nieuwste eigen printconvertingapplicaties, gecombineerd met de innovatiefste roll2roll-printsystemen.
Premium...
Top 5 high-end printerfabrikanten 2019: Xeikon
TOELEVERANCIERS – De redactie zit aan tafel met Danny Mertens, Corporate Communications Manager van Xeikon in België. Xeikon maakt sinds 2015 deel uit van FlintGroup en is binnen de groep het enige bedrijf binnen het high-end printsegment met ontwikkeling en productie van hard- en software. De rest van FlintGroup richt zich op consumables.
Premium...
Leden van de GSOB maken kennis met Screen inkjet
TOELEVERANCIERS – Voorafgaand aan de manifestatie LABELFest 2019 bij het Screen Solutions & Technical Centre brachten eerst de leden van de grafimediastudiegroep GSOB een bezoek aan dit in Amstelveen gevestigde Japanse bedrijf.
Premium...
Impressed workshop ‘De kracht van offline-branding’
BEDRIJVEN – Impressed print & sign in Pijnacker pakte het grondig aan met een driedaags evenement voor zo een 40 relaties, die elk werden ‘getrakteerd’ op een stevige ‘branding workshop’.
Premium...
Kort nieuws o.a. cao, Cimpress en ‘boekje inkjet’
KORT NIEUWS – Status van de cao onderhandelingen trekt iets meer aandacht, Cimpress doet grote overname, verkoop promotie inkjet producten in een ‘boekje’, tijdschriften uitgevers willen print steeds vaker eerst testen. En veel meer uit onze wekelijkse selectie ‘voor u gelezen’. Prettig weekend.
Premium...
Inkjet markt groeit tot ruim 100 miljard dollar in 2023
FINANCIEEL – Volgens onderzoeksbureau Smithers Pira groeit de totale markt voor inkjet producten jaarlijks 9,4%. Volgens het meest recente onderzoek zou dat wereldwijd een omzet betekenen van 109 miljard dollar (ruim 95 miljard euro).
Premium...
ESMA’s Pid: creativiteit bepaalt succes interieurdeco
SIGNPRINT – Wideformat inkjetprint realiseert een gestaag toenemend marktaandeel in fysieke decoratieprint. ESMA’s Print interior decoration conference herbevestigde dat de triggers voor groeipotentie bij printproducties voor interieurdecoratie, als nooit tevoren liggen bij designcreativiteit, materiaalcreativiteit en materiaalinnovatie.
Premium...
Weinig wetenschappelijk onderzoek printindustrie
BRANCHE – Er wordt weinig onderzoek gedaan op wetenschappelijk niveau binnen onze branche. Maar als dat dan wel gebeurt, wordt er helaas weinig praktische aandacht aan besteed. Printmedianieuws doet kritisch verslag van de scriptie van Arnold Martowidjojo, die deze scriptie maakte in het kader van zijn studie ‘bètawetenschappen’ aan de VU in Amsterdam.
Premium...

Reacties