EVENEMENT – Na de lunch- en netwerkpauze van het VIGC Benelux Online Print Event werd het programma onder leiding van Veerle Vanpanteghem voortgezet met nog een drietal lezingen en het tweede panelgesprek over de ‘platform economie’.
Lees verder...
#BOPE 2025 ‘duizelingwekkend’ van start
EVENEMENT – De eerste twee sprekers zorgden tijdens de zevende BOPE editie voor een ‘wervelwind’ bij de toehoorders. Zij moesten op zijn minst even hun oren spitsen bij sommige uitspraken, die er af en toe op leken alsof ze niet tot hun dagelijkse wereld behoorden.
Lees verder...
Achtergronden: overname van Simian door print.com
PARTNER BIJDRAGE – Deze week maakte Marco Aarnink bekend dat print.group, het moederbedrijf achter print.com Simian in Westerbroek (Groningen) heeft overgenomen. Nadat het persbericht afgelopen woensdag al snel om zich heen greep, onder aanwezigheid van journalistiek ‘Printmedia Nederland’, is het tijd voor een nadere analyse van kansen en mogelijkheden binnen de meer integrerende businessmodellen van beide bedrijven.
Lees verder...
Print.com holding neemt Simian over
BEDRIJVEN – Print.Group, de holding achter het toonaangevende Europese printplatform Print.com, neemt onlinedrukker Simian over. De overname omvat de merken Reclameland, Flyerzone en Drukland, evenals de 23.000 m2 grote productielocatie van Simian nabij Groningen.
Lees verder...
Platformeconomie in printmedia omgevingen – 2
PRODUCTIE INNOVATIE – Van bijvoorbeeld Amazon en Bol.com is bekend op welke wijze consumenten al dan niet weten wie de achterliggende fabrikant/leverancier is. En ook de eventuele keuzes die zij daarbij kunnen maken. Binnen printmedia omgevingen is het trekken van conclusies omtrent de termen ‘marktplaats’ en ‘platform’ best lastig. Deel 2 uit de serie over ‘de platformeconomie’.
Premium...
Print.com speelt stapsgewijs in op AI ontwikkelingen
PRODUCTIE INNOVATIE – In deze tweede publicatie over kunstmatige intelligentie had de redactie een gesprek met Lucas Baarspul, mede-oprichter van print.com. In de volle breedte is het bedrijf bezig met de zoektocht AI op juiste wijze in te zetten bij de eigen ontwikkelde webapplicatie, maar ook in samenspraak met de ontwikkelaars van applicaties van derden die binnen de processen van print.com worden ingezet.
Premium...
Platformeconomie in printmedia omgevingen
PRODUCTIE INNOVATIE – In aanloop naar de paneldiscussie tijdens het VIGC Benelux Online Print Event op 26 maart in Gorinchem, een inleiding aangaande achtergronden van de platformeconomie in relatie tot de printmediamedia branche. Maken ook kleine printmediabedrijven een kans, of is het fenomeen alleen weggelegd voor de grootste spelers die vooral ook buiten ’s lands grenzen willen gaan opereren. Deel 1: wat zijn platformen?
Premium...
Breaking: René de Heij keert terug in print bij……
PERSBERICHT – René de Heij wordt de nieuwe managing director van print.com. Dat maakt het bedrijf vandaag bekend in onderstaand persbericht. De Heij is geen onbekende in de printwereld, hij was jarenlang directeur bij Probo. Na zijn vertrek aldaar bewoog hij zich met zijn kennis in een ‘andere wereld’, maar keert nu terug.
Lees verder...
Hoe Print.com en Prindustry samenwerken aan ecosysteem voor printprofessionals
PARTNER BIJDRAGE – “We voorzien in een ecosysteem waarmee printprofessionals waarde toevoegen aan hun bedrijf en hun workflow kunnen vergemakkelijken,” vertelt Joris Peters van Print.com. Hoe Prindustry in dit plaatje past, laat hij graag weten.
Lees verder...
Print.com Productions investeert in Canon iX3200
PARTNERBIJDRAGE – In het streven naar een versnelling in de transitie naar inkjet producties, heeft print.com gekozen voor de investering in de Canon Varioprint iX3200. De aanwinst werd al enige tijd geleden geïnstalleerd in het full-service printbedrijf in Oss.
Lees verder...
Print.com: combinatie eigen productie en partners
PARTNER BIJDRAGE – Print.com heeft recent de resterende aandelen van het TMB Image Centre in Oss overgenomen en de eigen printproductie uitgebreid onder de nieuwe naam Print.com Productions. Tegelijkertijd blijft het B2B platform vertrouwen op een netwerk van productiepartners om verder te groeien.
Lees verder...
Print.com neemt webdesigntool Converdy over
PARTNERBIJDRAGE – Print.com maakte deze week de overname bekend van Converdy: een omgeving voor het maken en publiceren van landingspagina’s. De overname van Converdy is een nieuwe mijlpaal in het realiseren van de missie van Print.com: het end-to-end, crossmediaal faciliteren van grafisch professionals, van creatie tot sales tot distributie. De achtergronden.
Lees verder...
Afval en circulariteit op Sign & Print Expo’23
MILIEU – Ongemak bekruipt je bij het folie afval van World Wrap Masters Netherlands. De helft of minder plakt uiteindelijk op de auto’s. Het weggesneden afval, PVC, PE of een blend wordt niet gerecycled. Na het evenement ‘ontwrapped’ men de vier auto’s, tot nog meer afval. Doorgaan met deze ongemakkelijke milieubalans?
Premium...
Print.com investeert in grootformaat sublimatieprint
PARTNER BIJDRAGE – Door het in-house printen van grootformaat dye-sublimination printing, kan het bedrijf beter reageren op korte doorlooptijden, kortere oplagen en tegen concurrerende prijzen.
Lees verder...
Grafische 3D op Sign & Print Expo en gelijke beurzen
SIGNPRINT – Volgens de signbranche worden 3D-displays graag ingezet op POP- en/of POS-locaties*. Opvallende vormuitingen trekken nu eenmaal aandacht en ondersteunen de commercie. En signmaker-beurzen tonen graag wat designers creëren en machines plus materialen kunnen maken in 3D-displaywerken. Deel 2.
Premium...
Grafische 3D op Sign & Print Expo en gelijke beurzen
SIGNPRINT – Volgens de signbranche worden 3D-displays graag ingezet op POP- en/of POS-locaties*. Opvallende vormuitingen trekken nu eenmaal aandacht en ondersteunen de commercie. En signmaker-beurzen tonen graag wat designers creëren en machines plus materialen kunnen maken in 3D-displaywerken. Deel 1.
Premium...
City met oplage 700.000 grootste huis-aan-huisblad
BEDRIJVEN – De groei van City is een opsteker in de strijd tegen de JAJA sticker. Het bereik van 700.000 exemplaren omvat ongeveer 1,4 miljoen huishoudens. Dat is inmiddels al 17,5% van alle huishoudens in Nederland. City groeide flink in de afgelopen 3 jaar.
Premium...
Print.com en Em. de Jong participeren wederzijds
PARTNERBIJDRAGE – Beheermaatschappij Em. de Jong, moederbedrijf van Koninklijke Drukkerij Em. de Jong is aandeelhouder met minderheidsbelang geworden van Print.com.
Lees verder...
Marco Aarnink gaat voor de beleving
PARTNER BIJDRAGE – Het grootste marktaandeel is zeker niet het eerste doel, en al helemaal niet tegen de laagste prijs. “Klantbeleving en een warm ‘community’ gevoel staan voorop, dat gaat gepaard met onze werkwijze; co-creatie.”
Lees verder...
Juriaan van Beelen van print.com in FuturePrint
PARTNER BIJDRAGE – De tweede FuturePrint Virtual Summit vindt plaats van 12 tot 16 oktober. Juriaan van Beelen, Chief Co-creation bij Print.com is één van de FuturePrint Virtual Summit sprekers. De redactie van FuturePrint sprak met hem over print.com, de gevolgen van COVID-19, en de toekomst van print.
Lees verder...

Reacties