MARKETING – Bij Bariet Ten Brink in Meppel worden boeken en tijdschriften in alle formaten en oplagen 24/7 geproduceerd. In een moderne, gespecialiseerde en compleet ingerichte drukkerij wordt met een team van 135 medewerkers een breed scala aan gedrukte media vervaardigd die één ding gemeen hebben.
Lees verder...
Open Huis Wihabo in Geffen op 4 September
MARKETING – Wihabo in Geffen opent op 4 September haar deuren om samen met leverancier Highcon te laten zien wat de unieke mogelijkheden zijn van digitaal rillen en stansen.
Lees verder...
Apple in najaar ‘beetje’ aandacht voor computers
TOELEVERANCIERS – Inmiddels zou je bijna denken dat Apple alleen nog aandacht heeft voor iPhones, iPads en misschien wel iCars. Het is opvallend dat grafische bedrijven met hun doorgaans verouderde, maar nog steeds functionerende, iMacs zich kennelijk geen zorgen maken over de toekomst van Apple als leverancier van computers voor grafische toepassingen. Pakt Apple de draad weer op?
Premium...
Font Flipper: Tinder for Google fonts
PRODUCTIE INNOVATIE – De queeste naar het ultieme lettertype voor je ontwerp kan soms een frustrerende en tijdrovende zoektocht zijn. Niet zo met Font Flipper, de matchmaker voor font lovers.
Premium...
Kort nieuws o.a. City ‘krant’, Sign2Com, Agfa-Igepa
KORT NIEUWS – City overdrijft eigen journalistieke waarde ten opzichte van JA/JA reclamebelang. Het zoveelste rapport over kansen print. Het najaarsprogramma van VIGC. Agfa en Igepa gaan in België samenwerken. Onze collectie berichten, aankondigingen, nationaal en internationaal nieuws, deze week wederom voor onze abonnees geselecteerd.
Premium...
Zwakke brief KVGO naar bonden
BRANCHE – De bonden via een zeer globaal rapport van ABN-AMRO attenderen op de situatie binnen de branche, is een zwaktebod. Het KVGO zet daarmee geen krachtig signaal neer om in september verder te praten.
Lees verder...
Grafische vrijwilligers in ontwikkelingslanden (2)
BUITENLAND – In een vorig artikel berichtten wij over het besluit van de directie van PUM om geen projecten in de grafische industrie in ontwikkelingslanden meer uit te voeren. Bij de Duitse organisatie SES, dat staat voor Senior Expert Services, denken ze daar gelukkig anders over.
Premium...
Fusiebedrijf manroland Goss web systems van start
TOELEVERANCIERS – manroland rotatiesystemen en Goss International, beide rotatieoffset specialisten en dienstverleners, kondigen aan dat zij de transactie hebben afgerond om hun activiteiten te combineren. De nieuwe onderneming zal actief zijn onder de merknaam ‘manroland Goss web systems’.
Premium...
Inkjet markt groeit tot ruim 100 miljard dollar in 2023
FINANCIEEL – Volgens onderzoeksbureau Smithers Pira groeit de totale markt voor inkjet producten jaarlijks 9,4%. Volgens het meest recente onderzoek zou dat wereldwijd een omzet betekenen van 109 miljard dollar (ruim 95 miljard euro).
Premium...
Xerox reorganiseert in USA en Canada
BUITENLAND – Xerox maakt een onstuimig jaar mee. Aan het begin van dit jaar leek een overname van Xerox door Fuji op handen te zijn. De deal werd in mei afgeblazen en de toenmalige CEO Jeff Jacobson werd vervangen door John Visentin. De rust is nog niet teruggekeerd.
Premium...
Kort nieuws o.a. Sanoma, Kodak, EFI, Trump, Cewe
KORT NIEUWS – Crossmedia man Duijndam stapt op bij Sanoma. Kodak zet divisie in de verkoop. EFI whitepaper over kansen in sign. Importheffing Trump treft lokale Amerikaanse kranten. Cewe schrijft mooie cijfers. Onze collectie berichten, aankondigingen, nationaal en internationaal nieuws, deze week wederom voor onze abonnees geselecteerd.
Premium...
De andere kant van de JA/JA sticker
OPINIE – Natuurlijk is de ‘interne’ marktbenadering tegen de JA/JA sticker logisch. Onder andere KVGO, MailDB en Spotta zijn direct belanghebbenden, gesteund door de retailers, die precies weten hoe ze hun in- en verkoop kunnen afstemmen op het verschijningsmoment van massale hoeveelheden folders, uitgestrooid over grote delen van ’s lands bevolking. Is er ook een andere visie mogelijk?
Premium...
Krantenuitgevers scoren digitaal steeds beter
MULTIMEDIA – De abonnees van printmedianieuws zijn het al jaren gewend, betalen voor artikelen achter de betaalmuur. Steeds meer uitgevers van kranten en tijdschriften gaan geheel of gedeeltelijk over op betalen voor online content. Het einde van de afhankelijkheid van advertenties in een online wereld in zicht?
Premium...
Voor de 4e keer: Top-5 high-end printerfabrikanten
TOELEVERANCIERS – In 2015 startten we met de serie ‘Top-5 high-end printerfabrikanten’. Een goed gelezen serie door zowel de fabrikanten zelf als door de (potentiële) eindgebruikers. Wat zijn de belangrijkste ontwikkelingen, welke gebruikers applicaties vallen op en met welke technologie is het meeste geld te verdienen? Zijn alle vragen te beantwoorden?
Lees verder...
Hoe word je een circulaire verpakkingsdrukker?
VERPAKKINGSMEDIA – Je bent een hypermodern uitgeruste-, maatschappelijk verantwoorde verpakkingsdrukker die wenst bij te dragen aan de circulaire economie. Hoe doe je dat?
Premium...
Kort nieuws o.a. Projectcolor, Mediahuis, Heidelberg
KORT NIEUWS – Projectcolor in Hoofddorp innoveert in sign print. Mediahuis doet overname. Mooie cijfers Heidelberg. Digitale signtoepassing op Leidseplein. ING positief over afnemende faillissementen. Deze week de voor u gevonden en gelezen berichten, aankondigingen, branchenieuws en overige feiten en meningen.
Premium...
Menno Mooy’s ervaringen vanuit het Verre Oosten
BUITENLAND – Een recente reis naar Azië gaf me een inkijkje in de ontwikkelingen van de grafische industrie in Zuid-Korea, Japan en China. Traditie en innovatie met een hang naar de best mogelijke kwaliteit is de indruk die is blijven hangen. Ook daar heeft ieder land z’n eigen cultuur!
Premium...
Bijzondere aandacht nodig voor moderne offsetpersen
COLUMN – Het lijkt zo eenvoudig, u investeert in de nieuwste technologie die een lage ecologische voetafdruk heeft en u maakt dus een duurzame keuze. Het bereiken van een lagere CO2-voetafdruk heeft veel te maken met de reden waarom bedrijven investeren in verbeterde digitale persen, nieuwe computer-to-plate-systemen en zelfs procesloze platen, zoals Kodak’s Sonora. Maar hoe dan verder?
Premium...
Offline businessmodellen in print – conclusies (2)
FINANCIEEL – We maken de balans op. Welke kansen zijn er voor de offline bedrijven? Moeten ze ook online gaan of juist niches opzoeken? Of moeten ze hun specialisatie juist inzetten voor de online bedrijven? Er is geen eenduidig antwoord, maar wel een groot speelveld. En dat biedt kansen als je marktgericht durft te kiezen.
Premium...
Beaver Builder prooi voor Adobe’s online strategie?
OPINIE – In het voorjaar van 2016 besteedden we in de toenmalige rubriek ‘weekendopinie’ aandacht aan ‘pagina opmaak voor het web’. Iedereen in het grafische landschap kent InDesign als de standaard voor de creatie van pagina’s voor printmedia. Adobe trok in het voorjaar de stekker uit Adobe Muse. Verliest Adobe grip op webcreatie gereedschappen?
Premium...

Reacties