VERPAKKINGSMEDIA – Lessen voor verpakkingsdrukkers, co-packers en voedseltransporteurs/distributeurs waren op het jongste AIPIA-congres opportuun qua bewaking van voedsel-versheid, bestrijding van bederf en verpakkingsafval. Smart Connected Packaging wordt een conditie voor de logistieke effectiviteit vanaf akker/plantage-tot-op-de-consumententafel.
Premium...
Top 5 high-end printerfabrikanten 2019: Sharp
TOELEVERANCIERS – Vorig jaar sprak de redactie voor het eerst met Sharp. Een grote Japanse speler, die echter duidelijk de keuze maakt om zich minder nadrukkelijk te profileren op de grafische markt. Volgens Marco van Vliet positioneert Sharp zich daarom meer op het mid-range segment in markten waar kwaliteit een belangrijkere rol speelt dan snelheid, omdat het vaak om lagere aantallen gaat verdeeld over meerdere verschillende printopdrachten.
Premium...
De geschiedenis van Sanoma titels in print (2)
BEDRIJVEN – Vandaag deel 2 in de mini-serie over de geschiedenis van print binnen de Sanoma titels. We starten met de crossmediale ambities van Peter de Mönnink in 2015, destijds CEO van Sanoma, inmiddels CEO bij Talpa Networks.
Premium...
De geschiedenis van Sanoma titels in print (1)
BEDRIJVEN – Na het faillissement van de Circle Media Group moest Sanoma alle zeilen bijzetten om haar print producties elders onder te brengen. Het was niet de eerste keer dat de grafische activiteiten rondom de Sanoma titels werden opgeschut. Vandaag deel 1, maandag deel 2 tot en met de overname van de Sanoma titels door DPG Media.
Premium...
Inspirerende deelnemers bij Sign&Print Festival
EVENEMENT – Meedoen als standhouder aan het Sign & Print Festival? Deze vier bedrijven hebben duidelijke argumenten en doelstellingen om hun producten en diensten aan te bieden binnen de vier thema’s Technologie, Design, Duurzaamheid en Materialen.
Lees verder...
Xerox CEO op bezoek bij HP aandeelhouders
FINANCIEEL – CEO John Visentin zou een afspraak hebben gemaakt om de aandeelhouders van HP te overtuigen van de voordelen van de overname van HP door Xerox. Het proces komt daarmee in een volgende fase, waarbij de HP directie dus ook daadwerkelijk wordt gepasseerd in de onderhandelingen.
Premium...
CMBO-activiteiten definitief bij KVGO
PERSBERICHT – Twee weken geleden vond de eerste verkennende ledenvergadering plaats, waarin leden en bestuur van gedachten wisselden om de activiteiten van CMBO over te dragen naar het KVGO. Na een eerste positieve stemmingsronde werd een zogenaamde ‘Letter Of Intent’ gemaakt, waarin de afspraken met het KVGO voor de komende jaren zijn vastgelegd.
Lees verder...
Belgische oplossing voor JAJA kwestie: belasting
BRANCHE – De Nederlandse oplossingen voor de JAJA worden in diverse Belgische gemeentes niet overgenomen. Daar is de ‘oplossing’ eenvoudiger: belasting heffen. Of het doeltreffend is, zal nog moeten blijken. Met name rijst de vraag wat er met het binnengekomen geld gaat gebeuren.
Premium...
Overname bladen van Sanoma door DPG Media
BEDRIJVEN – Met de overname van de Nederlands-Belgische tak van Sanoma krijgt DPG Media een behoorlijke grip op de Nederlandse tijdschriftenmarkt. Welke gevolgen dat zal hebben voor de productie van de titels is nog niet bekend.
Premium...
Top 5 high-end printerfabrikanten 2019: Screen
TOELEVERANCIERS – Screen stapte al in 2006 in high-speed inkjet. De fabrikant liet toner links liggen en heeft sindsdien een duidelijk beleid gericht op rollen-inkjet. De redactie zit aan tafel met Martijn van den Broek, verantwoordelijk voor sales en marketing binnen Europa, het Midden-oosten en Afrika.
Premium...
Carl Icahn drijft de spot met directie van HP
FINANCIEEL – Het was slechts een kwestie van geduldig afwachten totdat de ‘aanvallende’ aandeelhouder van zowel Xerox als HP, Carl Icahn weer van zich zou laten horen in de media rondom de overnamepogingen van Xerox om HP over te nemen.
Premium...
‘Van pizzaresten kunnen we geen papier maken’
MILIEU – De Federatie Nederlandse Oudpapier Industrie (FNOI) ziet op korte termijn geen verbetering op de markt van oud papier. De kosten gaan omhoog om ‘oud papier’ te recyclen en weer voor productie geschikt te maken. En China heeft de regels voor import van oud papier aanzienlijk verscherpt. Het FD sprak met John van den Heuvel van Peute Recycling.
Premium...
Meedoen aan VIGC/Keypoint Intelligence onderzoek
PRODUCTIE INNOVATIE – VIGC uit België heeft door middel van een partnerovereenkomst met Keypoint Intelligence/Infotrends een reeks onderzoeken opgezet met betrekking tot marktinzichten en trends in de printmedia branche.
Lees verder...
AIPIA WorldCongress: ‘Connected SmartPackaging’
VERPAKKINGSMEDIA – Het wereldcongres van ‘Active & Intelligent Packaging Industry Association’ AIPIA -op 18/19 november in Amsterdam- was dit jaar volop in het teken van ‘smart tags’ met legio toepassingsapplicaties.
Premium...
Dure uitglijder
SOCIAAL – Een banaan en uitglijden. Daar zijn vele grappen over gemaakt. Een directeur van een grote onderneming is onlangs ontslagen wegens een uitglijder. Die uitglijder hing samen met een banaan. En daar was niets grappigs aan. Het zat als volgt.
Premium...
Top 5 high-end printerfabrikanten 2019: Ricoh
TOELEVERANCIERS – Net zoals afgelopen jaren zijn we in gesprek met Sander Sondaal en Huib Kolen, het ‘duo’ bij Ricoh op het gebied van commercial & industrial printing bij Ricoh Nederland in Den Bosch.
Premium...
Praktijk & InPrint’19 tonen ‘slow Direct2Shape-print’
VERPAKKINGSMEDIA – Op de eerste InPrint-beurzen demonstreerden alle grootheden in Direct2Shape-print op flessen, bekers en kuipjes; Debuit, Hinterkopf, Kamman, Polytype en ToneJet. Heidelberg’s Jetmaster Dimension nam toen een voorschot.
Premium...
PaperWise geeft tweede leven aan landbouwafval
MILIEU – De redactie is in gesprek met Nick Op den Buijsch, verantwoordelijk voor Sustainability & Communication bij PaperWise. Het bedrijf won in 2015 de prijs ‘The Next Entrepeneur’ en weet sindsdien bij herhaling de aandacht van de media te trekken. Wie is en wat doet PaperWise?
Premium...
Smithers: 65% groei digital print in komende 10 jaar
FINANCIEEL – Ondanks alle digitale high-end printer oplossingen blijft het marktaandeel van ‘digitale afdrukken’ betrekkelijk klein. Volop kansen zeggen de optimisten. Onderzoeksbureau Smithers is het daar mee eens en prognotiseert een wereldwijde marktomvang van 230 miljard dollar in 2029.
Premium...
Direct-to-garment printing (DTG) in de modewereld
PRODUCTIE INNOVATIE – Inkjet zorgt al geruime tijd voor een wezenlijke verandering van Direct-to-garment printing (DTG). Madelaine Thomas, redacteur van Industry Digitalisation for World Textile, tekent het speelveld op tussen zeefdruk en digitaal.
Premium...

Reacties