BRANCHE – Deze week stond op de KVGO website een artikel over de wijze waarop KVGO en Dienstencentrum het ‘Dossier Informatieplicht Energiebesparing’ hebben opgestart. Van belang voor elk bedrijf binnen de branche.
Premium...
Kansenoverzicht om te starten met Online Print
OPINIE – Online Print heeft verschillende gezichten. Eén blauwdruk die je ‘zomaar’ voor elk printmedia bedrijf zou kunnen gaan toepassen, bestaat er eigenlijk niet. Er zijn een aantal belangrijke zaken waar bedrijven rekening mee zouden moeten houden alvorens het speelveld van Online Print te betreden.
Premium...
Ruimere subsidieregeling grafimedia in 2019
MARKETING – Grafische (cross)media bedrijven, waaronder (verpakkings) drukkerijen in de grafimediabranche krijgen in 2019 meer subsidie om te investeren in instroom van nieuwe medewerkers of scholing van bestaande medewerkers.
Lees verder...
bvdm-congres: Digitale kaalslag vrees en de remedie
BRANCHE – bvdm hield 6 februari‘19 haar vierde ‘Digitaldruck-Kongress’. Bijna 200 Duitse stakeholders beluisterden voortschrijdende ervaringen van gebruikende digitaaldrukkers. Daarbij domineerden topics zoals inkjetontwikkelingen, prijzenkwesties, onlineverkoop, verpakkingen en terugkerende opdrachten uit lagelonenlanden
Premium...
Met plezier de loodzetmachine aan voor onze klanten
BEDRIJVEN – Het zal anno 2019 niet vaak gebeuren dat wanneer je een drukkerij binnenstapt je een complete loodzetterij aantreft. En niet alleen om met de hand te kunnen zetten, maar ook indien gewenst met de machine. Maar hier is het nog in gebruik. Waar je de toepassing van die ”oude” techniek nog kunt bewonderen, is bij Drukkerij Mostert en Van Onderen in Leiden. Printmedianieuws ging eens kijken.
Premium...
Verspreider krijgt boete €500 bij negeren JAJA sticker
BRANCHE – Dat de JAJA soap nog wel even zou doorgaan, was te verwachten. De gemeente Amsterdam gaat nu keihard handhaven, verspreiders riskeren een boete van 500 euro wanneer deze het ‘niet zo nauw’ nemen met de JAJA sticker.
Lees verder...
Vogelaar wordt Certified Partner van MultiPress
MARKETING – Op Vakdag Print & Sign hebben Dataline en Vogelaar een partnercontract getekend, waardoor Vogelaar nu MultiPress Blue Certified API partner is. Dankzij dit partnership kan de eCampaigner software van Vogelaar gekoppeld worden met MultiPress.
Lees verder...
Frans Beun herstelde vooral onderling vertrouwen
BRANCHE – Het cao akkoord kwam voor velen onverwacht snel, nadat Frans Beun het stokje aan de werkgeverstafel overnam van Richard van den Berg. Beun zegt dat veel zaken eigenlijk wel al grotendeels rond waren, maar dat de ‘spelerswissel’ het eenvoudiger maakte weer met elkaar aan tafel te komen. In gesprek met werkgeversonderhandelaar Frans Beun.
Premium...
Papiermarkt komt langzaam maar zeker tot rust
BRANCHE – Dat zegt Piet Jorritsma in zijn eerste nieuwbrief ‘PaperChainManagement’ van dit jaar. Toch hebben de hogere prijzen hun sporen nagelaten bij uitgevers en retailers. Een samenvatting van zijn bevindingen.
Premium...
Vakdag Print & Sign ‘bomvol’ met bezoekers
EVENEMENT – Exacte cijfers zullen door de uitgever van PRINTmatters zondermeer vol trots deze week nog worden gepresenteerd, maar vast staat wel al dat de 2019 editie meer bezoekers trok dan ooit tevoren. Een zeer geslaagd evenement met de juiste balans tussen netwerken en kennisoverdracht.
Lees verder...
Aarnink kiest ‘zelf produceren’ als businessmodel
BEDRIJVEN – Marco Aarnink begint op stoom te raken met zijn print.com. Op de Vakdag Print&Sign hing de zaal aan zijn lippen. Al geruime tijd werd gespeculeerd over mogelijke overnameplannen door Aarnink.
Premium...
Viscom, PSI en Promotex in één succesvol beursevent
SIGNPRINT – Bij elkaar geteld kwamen 40.466 bezoekers naar dit beurzentrio Viscom, Promotex en PSI. Alleen Viscom trok al 9.647 bezoekers; een plus van 33% vergeleken met 2017. Voor Viscom een keer ten goede!
Premium...
Canon niet meer voorzichtig met ingrijpen bij Océ
FINANCIEEL – Afgelopen december werd al duidelijk dat ingrijpen door Canon bij Océ onvermijdelijk zou zijn. Naast objectieve cijfers blijkt vooral ook cultuur ‘gedoe’ bij beide bedrijven een rol te spelen in de wijze waarop ingegrepen zou moeten worden.
Premium...
A&O E-novate programma prikkelt samenwerking
BRANCHE – Het E-novate programma van het A&O fonds grafimediabranche prikkelt de samenwerking en innovatie binnen de gehele keten binnen de uitgeef- en grafimediabranche. Maar het ontbreekt nog wel aan branchebrede zichtbaarheid van onderzoeksresultaten.
Lees verder...
Nieuwbouw Simian van start
MARKETING – Met indrukwekkende cijfers is een start gemaakt met de ‘aanbouw’ van een 25.000 vierkante meter grote bedrijfshal, die met drie grote doorgangen wordt verbonden aan het bestaande bedrijfspand. In gesprek met de interne projectleider Johan Wiersema.
Lees verder...
Hoe maken online print bedrijven reclame?
TOELEVERANCIERS – In een nieuwe serie nemen we de reclame en online marketing activiteiten van een aantal online print bedrijven onder de loep. Hoe liggen de verhoudingen tussen reclame in print, radio/tv en online? Waar wordt het succes geboekt?
Premium...
De belangrijkste spelers in vellenoffset: manroland
TOELEVERANCIERS – In gesprek met Bart Schalkwijk die met de gecombineerde functie van verkoop- en technisch directeur zonder twijfel de aangewezen gesprekspartner is binnen manroland Benelux. Zijn visie is de eerste in een serie interviews met ontwikkelaars/fabrikanten van vellenoffset oplossingen.
Premium...
Zo raak je 19 miljoen en je baan kwijt!
SOCIAAL – Wat zal de financieel directeur van een grote onderneming woest en gefrustreerd zijn geweest toen hij er achter kwam dat hij slachtoffer was geworden van professionele fraudeurs. Wat ging er aan vooraf?
Premium...
VIGC trapt in Haarlem af met eerste training
PERSBERICHTEN – VIGC start op 12 maart met de eerste training ‘Intro grafische technieken’ in Haarlem. De training wordt gegeven door Marc Mombaerts van de Universiteit van Ghent en regelmatig trainer voor het VIGC. De redactie sprak met hem en schetste het profiel van de komende training en de daarbij horende doelgroep.
Lees verder...
Sign & Print Expo 2019: ‘kunst met een boodschap’
MARKETING – Het thema ‘street art’ moet naast producenten vooral ook de creatieve branche trekken naar een beurs waar het onderscheid tussen sign en print naadloos in elkaar overgaat. Rowdy van den Nieuwenhuizen hoopt op ca. 9500 bezoekers, die naast kennis vanuit de exposanten vooral verrast en vermaakt zullen worden. Het wordt door met name de toevoeging van de vele ‘experiences’ veel meer dan een ‘gewone’ beurs.
Lees verder...

Reacties