MARKETING – De Sign & print Expo in Gorinchem is een vast item op de beurskalender van ISI. Deze editie laat ISI zich uitdagen door bezoekers.
Lees verder...
Printmediabanen.nl gaat versnipperd aanbod bundelen
BRANCHE – Het besluit is genomen. Printmediabanen.nl gaat in de eerste beta-versie van start. Dus alles is nog zeker niet klaar, maar wel voldoende om de branche eraan te laten proeven. Het project is vooral bedoeld om het nu versnipperde aanbod aan vacatures centraal te bundelen, zodat een beter zicht op vraag en aanbod ontstaat.
Lees verder...
Bioplastic, bejubeld èn verguisd verpakkingsmateriaal
VERPAKKINGSMEDIA – In verpakkingsland zijn andere onderwerpen nauwelijks hotter dan bioplastic. Soms aangeprezen als hèt ‘Eureka!’ dat milieuzorgen rond verpakkingen oplost; ook aangeduid als problematisch in afvalstromen. Recentelijk gaf de European Food & Beverage Plastic Packaging-conferentie een podium aan het gefragmenteerde bioplastic-onderwerp.
Premium...
Gesprek 2006 Wim Westerveld met Henk Gianotten
MENSEN – Toen ik Henk Gianotten trof voor een eerste gesprek met het oog op deze publicatie viel mij meteen op dat hij nog steeds midden in de grafische beroepspraktijk staat.
Lees verder...
Hoe vakbladen hun lezer vergaten
OPINIE – Dat onafhankelijke journalistiek onder druk staat is bekend, maar de moeite die veel vakbladen hebben met hun informatieve rol blijft onderbelicht. En dat in een tijd waarin informatie over de ontwikkelingen in de markt en industrie belangrijker is dan ooit.
Premium...
Circle Media Group: ‘Acties niet onderbouwd’
BEDRIJVEN – Grafische vakbonden uit heel Europa vrezen voor de toekomst van nog meer drukkerijen binnen de Circle Media Group. Volgens ingewijden wordt voorspeld dat de sluiting van Helio Charleroi niet de laatste zal zijn. Ze vrezen dat Corelio in Erpe-Mere de volgende drukkerij zal zijn. De bonden kwamen op 25 februari jl. bijeen in Brussel voor spoedoverleg.
Lees verder...
Plasticverpakkingen willen uitweg, karton kansrijker?
VERPAKKINGSMEDIA – Redelijk schokkend, die vierde topconferentie over plastic packaging in de Europese voedings- en drankenmarkt. Plasticsoep-beelden en klimaatacties hebben vooral in West-Europa hun piketpaaltjes geslagen, zo bleek 27/28 februari te Rotterdam.
Premium...
Website in een uurtje of folder in een uurtje?
OPINIE – Je ziet slogan als bovenstaande met grote regelmaat verschijnen. En online is al hetgeen we voor onmogelijk hielden, vrijwel altijd waar. Niemand roept dat iets onzin is. Een folder of een brochure in een uurtje werd in het begin van DTP halverwege jaren tachtig ook geroepen.
Premium...
Chevalier: ‘Van drukker naar social media expert’
MENSEN – De naam Chevalier zal bij velen nog inspirerende herinneringen oproepen. Het bedrijf in Hendrik-Ido-Ambacht sprak vele jaren tot de verbeelding met bijvoorbeeld Japanse inkten en al heel vroeg aandacht voor het milieu. In mei 2011 ging Chevalier failliet. Wat doet Diederik Chevalier nu?
Premium...
Mediahuis zoekt uitbreiding buiten de sector
BEDRIJVEN – Het gaat goed met het Belgische Mediahuis, de winst steeg het afgelopen jaar met maar liefst 90%. Bestuursvoorzitter Gert Ysebart is tevreden, maar zijn ambities gaan verder dan kranten.
Premium...
Niet zomaar roepen dat ‘print weer terug is’
BRANCHE – Alsof er een klein feestje wordt gevierd aan de Boeing Avenue na een paar publicaties over de ’terugkeer van print’. We deden wat onderzoek en nuanceren het feestje enigszins. Waarheid was, is en blijft dat print prima past in een crossmediale mix van media kanalen. Maar het is natuurlijk niet zo dat alle verdwenen print producten nu ineens weer massaal zullen terugkeren.
Premium...
Europese Commissie zegt verpakkingen de wacht aan
VERPAKKINGSMEDIA – Intergraf’s Packaging Conference op 21 februari in Brussel trok +100 internationale deelnemers. Een tiental presentaties adresseerden mega- en minitrends in verpakkingsgebruik en -samenstelling.
Premium...
KVGO geeft oordeel over fusie PostNL en Sandd
BRANCHE – Terwijl de voorgenomen fusie formeel nog wel wat heeft te doorstaan voordat PostNL en Sandd kunnen samengaan, maakt het KVGO zich grote zorgen over de mogelijke gevolgen voor posttarieven in ons land.
Premium...
Een verfrissende Multicopy Conventie
MARKETING – Ruim 400 deelnemers waren actief tijdens het SalesForum en de Conventie van Multicopy The Communication Company met het thema ‘Refresh’. Het waren twee dagen dag vol kennis, inspiratie en marketing, maar het was vooral een platform voor alle Multicopy-ondernemers en -medewerkers.
Lees verder...
Opleiden voor de creatieve industrie
BRANCHE – De creatieve industrie is een van de snelst groeiende en invloedrijkste sectoren in Nederland. De kracht van deze industrie zit met name in het vermogen om te innoveren en waarde te creëren. Creatieve bedrijven genereren vernieuwende producten, systemen, diensten, werkwijzen, en niet te vergeten, nieuwe ideeën.
Premium...
Slapend dienstverband wakker geschud?
SOCIAAL -Werkgevers moeten werknemers bij ontslag een transitievergoeding betalen. Ook als de arbeidsovereenkomst wordt opgezegd omdat de werknemer twee jaar of langer ziek is. Dat wordt door veel werkgevers onredelijk gevonden. Ze hebben immers al twee jaar het loon doorbetaald. Daarom zeggen werkgevers de arbeidsovereenkomst met langdurig zieke werknemers vaak niet op. De werknemer werkt niet en de werkgever betaalt geen loon. Dat wordt een slapend dienstverband genoemd.
Premium...
Kennisprogramma eerste beursdag Sign & Print Expo
EVENEMENT – Beursorganisator Easyfairs lanceert een nieuw initiatief op Sign & Print Expo 2019: Het Kennistheater. Met de komst van het nieuwe kennistheater wordt de bezoeker drie dagen lang geïnspireerd op het gebied van de verschillende mogelijkheden in visuele communicatie. Het programma voor de eerste beursdag, dinsdag 26 maart 2019, is zojuist bekendgemaakt en bestaat onder andere uit keynote sprekers Katrien Vanderlinden (Mural Artist, Art & TV Director VRT en Studio Brussel) en Bart van de Wiele (Adobe Senior Consultant).
Lees verder...
Adformatie zegt: ‘Print is helemaal terug’
Adformatie kopt deze week ‘Print is helemaal terug, en dat komt vooral door jongeren’. Dat wekt natuurlijk meteen de nieuwsgierigheid. Goed nieuws natuurlijk, maar waarop is deze bewering gebaseerd?
Premium...
TetraPak Denton stapt in RotaJET voor verpakkingen
PRODUCTIE INNOVATIE – TetraPak en Koenig&Bauer hebben elkaar gevonden nu TetraPak’s doorlooptijden van melk- en ‘drankenkartonoplagen’ moeten verkorten voor een betere aansluiting van responsetijden op Amerikaanse marktbehoeften.
Premium...
Telegraaf en AD online vaker groter dan in print
BRANCHE – Piet Bakker doet regelmatig onderzoek naar het bereik van kranten en tijdschriften. Afgelopen maand nam hij het bereik van met name de vier grote online nieuwstitels NOS, nu.nl, Telegraaf en AD onder de loep. Zijn bevindingen op een rij, aangevuld met de vergelijkingen ten opzichte van print.
Premium...

Reacties